Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Morx
#411310 Τα καινουρια αυτοκινητα, ειναι ετη φωτος πιο αξιοπιστα απο τα παλια. Γιατι πολυ απλα, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ.
Δεν εχω δει ακομα Ascona, 2cv με 0χλμ και ουτε προκειται... και αν προκειται, μιλαμε για ανακατασκευή που την κανεις για την καβλαντα και το μερακι.

Τα καινουρια αυτοκινητα απο την αλλη, μπορει να ειναι αξιοπιστα, αλλα η αντοχη τους στο χρονο δεν συγκρινεται με τα παλιας τεχνολογιας.
Διοτι πολυ απλα, οι καιροι αλλαζουν και το μαρκετινγκ επισης. (ακομα και τα ιδια τα υλικα ή/και το κοστος κατασκευής)
Ειναι τελειως διαφορετικο το κερδος του να στοκαρεις και να διακινεις τα ιδια γνησια ανταλλακτικα για μια 20ετια απο το να αποσυρεις μοντελα με ημερομηνια ληξης φερνοντας τον διαδοχο (εππισης με ημερομηνια ληξης) με τελειως διαφορετικα part numbers.

Τα κερδη πλεον βγαινουν με διαφορετικο τροπο.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#411316
REALZEUS έγραψε:
markvag έγραψε:Σπάσε πλάκα να ήταν αυτό... πρέπει να ρωτήσω τον father αν θυμάμαι τις πινακίδες του...

Το αμάξι αυτό πρέπει να ήρθε Ελλάδα γύρω στα 1978-79...


To '79 έπαιζαν στην Θεσσαλονίκη πινακίδες με 2 γράμματα που ξεκινούσαν από Μ.


Μήπως ήταν πιο μετά;;; δεν είχα ευκαιρία να τον ρωτήσω σήμερα... να θυμηθώ αύριο... :hmmm: Β


REALZEUS έγραψε:
markvag έγραψε:Αν μπορούσα (χρόνος, λεφτά, διαθεσιμότητα αυτοκινήτου) θα το έκανα κι εγώ άνετα...


Τι μαζοχισμός είναι αυτός; :omg: Ούτε μέχρι την Κατερίνη δεν θα πήγαινα με τέτοιο ματρακά...


:twisted: :twisted: Μαζί θα πηγαίναμε! Θα μου διάβαζες τη διαδρομή... :twisted: Ελπίζω να αντέχεις κλίσεις 95 μοιρών στις στροφές... :twisted: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#411323 78 πάντως ήταν σίγουρα ΜΝ, τέτοιες είχε το 304 μου :inlove:
Άβαταρ μέλους
By elvet
#411330
drdino έγραψε:78 πάντως ήταν σίγουρα ΜΝ, τέτοιες είχε το 304 μου :inlove:

είχε ξεκινήσει και το ΜΟ το 78!
Άβαταρ μέλους
By drdino
#411336 Πόσα αυτοκίνητα πωλούνταν τότε ανά έτος άραγε; Εμένα ήταν 6566 αλλά δεν θυμάμαι μήνα για να υπολογίζαμε πότε άλλαξε.
Άβαταρ μέλους
By elvet
#411339
teddx έγραψε:Και μιας και λετε για τη προ περιφερειακης εποχης, θυμαμαι οταν ηταν να παμε στις σερρες στο χωριό, οπου συνέπιπτε με την εξοδο για γιορτες εκλογες. Επειδη υπηρχε μεγαλο μποτιλιαρισμα σε εγνατια- λαγκαδα θυμαμαι πηγαιναμε απο πανω την πλατεια παλιων δικαστηρίων, οπου εκει πρεπει να ειχε και καποια κτελ, βγαιναμε Κασσάνδρου και μετα στην λαγκαδα πανω απο ωρα για ολο αυτο και κοβαμαι δρομο και κινηση. Και μιας και λςμε για πςριφεριακη, δεν χρειάζεται να παμε πολυ παλια, πριν 12 χρονια πριν γινουν οι ανισοπεδοι κομβοι στην τουμπα, νεαπολη, κλπ απο τουμπα για σινδο ηθελα πανω μια ωρα το πρωι και υπο φυσιλογικες συνθήκες. Αν γινοταν ατυχημα, αστο ξεχνα το, κατοπιν με την ολοκληρωση των ανισοπεδων και την καθετη της εγανατιας ο χρονος επεσε στα 35-40 λεπτα μαξ.

< Smart ultra >

Στην Αριστοτέλους είχε τέρμα ΚΤΕΛ του Ν. Θεσσαλονίκης, τα πορτοκαλί, για κάποιες γραμμές (Βασιλικά, Λαγκαδάς).
Η επική ανατολική περιφερειακή με τα φανάρια που πρόσφεραν συγκινήσεις εάν ήσουν πρώτος στην εκκίνηση (φανάρι κατσιμίδη/ κέντρο ανηφόρα για επταπύργιο) και εκνευρισμό με τις αριστερές στροφές (στο ίδιο φανάρι εάν ήθελες να στρίψεις αριστερά για κέντρο που γινόταν 3πλη σειρά και κλεισίματα, μέχρι και κλήσεις έδινα η τροχαία γι'αυτό)
Άβαταρ μέλους
By elvet
#411340
drdino έγραψε:Πόσα αυτοκίνητα πωλούνταν τότε ανά έτος άραγε; Εμένα ήταν 6566 αλλά δεν θυμάμαι μήνα για να υπολογίζαμε πότε άλλαξε.

πού να βρούμε τέτοια στοιχεία :hmmm: , λογικά τότε όλος ο νομός έτρεχε ένα συνδυασμό, όχι όπως τώρα που έχει ταυτόχρονα 2-3 συνδυασμούς γραμμάτων.
Το δικό μας ΜΜ-4294 ήταν 06/1977
Άβαταρ μέλους
By drdino
#411343 Γενάρη Φλεβάρη τελικά, ΜΝ6566 το 78'.
Άβαταρ μέλους
By cosneo
#411348
mirage έγραψε:ΜΚ4714 1974. Ειχε και το πουλι στην πινακιδα.

< >

MZ 2000κατι τον 8/ 75 ήταν το 120Υ μας.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#411364
Pitt έγραψε:Νομίζω ότι θα είναι τραγικότερη Αλέξανδρε.
Τα αυτοκίνητα εκείνα ήταν φτιαγμένα για να αντέξουν και η τεχνολογία τους και η κατασκευή τους ήταν απλή.


Και τα σημερινά για να αντέχουν είναι φτιαγμένα (με μάλιστα πολύ ανώτερα μέταλλα, συγκολλήσεις, ανοχές κλπ - δεν θέλουν ρεκτιφιέ κάθε 100.000 χλμ όπως τότε, ούτε σκουριάζουν στην 10ετία), αλλά συμφωνώ ότι η απλούστερη κατασκευή κάνει πολύ πιο εύκολη και οικονομική την συντήρηση (βέβαια άντε βρες και σήμερα μάστορα να ξέρει να ρυθμίζει καρμπυρατέρ...). Άλλο εννοούσα όμως, ότι σε 40 χρόνια ένα αυτοκίνητο με 6'' για τα 100 δε νομίζω να θεωρείται επικίνδυνα αργό, όπως θεωρούμε σήμερα ένα αυτοκίνητο του τότε με 40 άλογα. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για όλα τα υπόλοιπα, από συμπεριφορά μέχρι ανέσεις. Δηλαδή ένα σημερινό και αιρκον έχει και όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις και τα συστήματα ασφαλείας. Δεν θα σου φαίνεται βουνό να κάνεις ένα μεγάλο ταξίδι όπως σήμερα με ένα Beetle ή ένα 2CV.


markvag έγραψε:Ελπίζω να αντέχεις κλίσεις 95 μοιρών στις στροφές...


Όχι, ζαλίζομαι. Δεν ήμουν στην ΠΑ για να έχω συνηθίσει σε barrel rolls! :s_tongue
Άβαταρ μέλους
By teddx
#411370 Σε 40 χρονια δεν οδηγαμε το αυτοκινητο, θα μπαινεις μεσα, θα του λες "θελω να παω εκει" "επιλογη οδηγησης - χαλαρα, νορμαλ, σπορ", θα αραζεις, θα συνδεεσαι με το super ιντερνετ να δεις ταινια και θα περιμενεις να φτασεις στο προορισμο σου.
Οποτε οσο καλο και γρηγορο και ειναι το αυτοκινητο σου σημερα στο μελλον θα θεωρειται κουραστικο και σπαταλη χρονου. Θα οδηγουν μονο κατι ρετρο τυποι οπως και οι σημερινοί που εχουν σκαραβαιο ή 2cv ή mini.

< Smart ultra >
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#411373 Δεν έχουμε όλοι κρυστάλλινη σφαίρα για να ξέρουμε επακριβώς τι θα γίνει σε 40 χρόνια. Τους αριθμούς του Τζόκερ όμως θα με ενδιέφερε να μου τους πεις... :innocent: Και για να απαντήσω σοβαρά, δεν πιστεύω ότι δεν θα υπάρχει η δυνατότητα να οδηγεί όποιος το επιθυμεί.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#411386
teddx έγραψε:Σε 40 χρονια δεν οδηγαμε το αυτοκινητο, θα μπαινεις μεσα, θα του λες "θελω να παω εκει" "επιλογη οδηγησης - χαλαρα, νορμαλ, σπορ", θα αραζεις, θα συνδεεσαι με το super ιντερνετ να δεις ταινια και θα περιμενεις να φτασεις στο προορισμο σου.


2017 and still no flying cars... :lol:

Δύσκολο πράγμα να προβλέψεις πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο μέλλον.

Την δεκαετία του 80 πίστευα ότι μετά από 30-40 χρόνια με την βοήθεια της επιστήμης και της τεχνολογίας θα είχαν λυθεί πολλά προβλήματα. Δεν θα υπήρχε πείνα και δίψα, δεν θα είχαμε πολέμους γιατί δεν θα είχαν νόημα, η ενέργεια θα ήταν άφθονη και προσιτή σε όλους, οι επιδημίες θα είχαν εξαλειφθεί, θα εργαζόμασταν 30 ώρες την βδομάδα και θα αμειβόμασταν καλύτερα και άλλα τέτοια ωραία.

Αντ’ αυτών η πείνα και η δίψα συνεχίζουν να ταλαιπωρούν εκατομμύρια ανθρώπων, έγιναν και γίνονται πόλεμοι ακόμη και σε μέρη που τότε δεν περίμενε κανείς, το κόστος της ενέργειας πολλαπλασιάσθηκε, παρουσιάσθηκαν νέες ασθένειες και ξαναεμφανίσθηκαν άλλες που νομίζαμε ότι είχαν εξαλειφθεί. Το πόσες ώρες εργαζόμαστε τώρα και το πώς αμειβόμαστε, καλύτερα να το αφήσουμε...

Είναι ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς τι πίστευαν οι ειδικοί επιστήμονες πως θα συμβεί σε μερικές δεκαετίες και τι πραγματικά συνέβη. Παραθέτω δύο σελίδες από το περιοδικό Future Life του Φεβ. 1980 με προβλέψεις των ειδικών όχι για το 2017, αλλά για την δεκαετία που μόλις άρχιζε, έως το 1990 δηλαδή. Κάποια έγιναν, έστω και με 30 χρόνια καθυστέρηση, κάποια παραμένουν ακόμη όνειρα.

Εικόνα

Εικόνα