Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#387725 Σχετικά με αρκετά θέματα των τελευταίων σελίδων. Απόψεις μου κι εντυπώσεις που έχω σχηματίσει. Σωστές-λάθος όπως νομίζετε.

Στο φρενάρισμα οι μεγαλύτερη ζάντα με χαμηλότερο λάστιχο το οποίο τυγχάνει και με ισχυρότερο σκελετό μπορεί να χάνει λόγω αυξημένου μη αναρτώμενου βάρους και αυξημένης πολικής αδράνειας κλπ αλλά φαίνεται ότι η λίγο μαλακότερη γόμα και κυρίως η μικρότερη παραμόρφωση του ελαστικού υπό πίεση (μεταφορά βάρους εμπρός κλπ) είναι υπεύθυνα για την βελτίωση του φρεναρίσματος.

Από τη στιγμή που το λάστιχο είναι φορεμένο σε αυτοκίνητο είναι λάθος η σύγκριση να γίνεται αλλάζοντας απλά τη ζάντα και το λάστιχο. Κανονικά θα έπρεπε να είναι σε μηχάνημα και να μετριούνται άμεσα οι δυνάμεις. Επάνω στο αυτοκίνητο ο τροχός συνεργάζεται με την ανάρτηση και έχει συζητηθεί ότι πχ ένα πιο σκληρό λάστιχο θέλει και πιο σκληρή ανάρτηση κλπ. Βάζοντας όμως πιο σκληρό λάστιχο χωρίς αλλαγή στη σκληρότητα της ανάρτησης η σύγκριση πλέον δεν είναι σωστή. Βασικά δεν μετράς ελαστικό αλλά το σύνολο ελαστικό-ζάντα-ελατήρια-αμορτισέρ-αυτοκίνητο και οι όποιες διαφορές είναι λάθος να αποδίδονται μόνο στο ελαστικό ή/και τη ζάντα.
Για αυτό και εφόσον η ανάρτηση είναι για runflat το σωστό είναι να παραμένουμε σε τέτοια. Αν πάμε σε συμβατικά καλό είναι να είναι με σχετικά σκληρό σκελετό-πλαϊνά.

Για τη θερμοκρασία ελαστικού. Έχοντας μεγαλύτερη πίεση θα έχουμε μικρότερες παραμορφώσεις άρα και μικρότερη παραγωγή θερμότητας. Απλά ξεκινάς χαμηλά για να μην πάς πολύ ψηλά όπου πλέον χάνεις.

Στα αγωνιστικά κάνεις το σωστό ζύγισμα μετρώντας το βάρος στους 4 τροχούς και ιδανικά θέλεις το ίδιο σε όλους.

Επειδή κάθε λάστιχο έχει διαφορετικές γωνίες ολίσθησης αφενός πρέπει να το μάθουμε ή αν δεν είμαστε σε θέση καταλήγουμε μερικά να μας αρέσουν και μερικά όχι ανάλογα με το αν η γωνία ολίσθησής τους ταιριάζει ή όχι στο οδηγικό μας στυλ. Εϊναι ένας βασικός παράγοντας που εξηγεί γιατί σε μερικούς αρέσουν κάποια λάστιχα και σε άλλους όχι.
Επίσης μερικές φορές για τον κοινό οδηγό πιο μεγάλη σημασία από τις απόλυτες επιδόσεις που μετράνε στις δοκιμασίες έχουν η ομοιογένεια, η σταθερή συμπεριφορά, η φιλικότητα, η αίσθηση εμπιστοσύνης να πιέσεις. Και αυτά για μένα είναι τα πιο σημαντικά και αυτά που πρέπει να αναφέρονται από τους δοκιμαστές και να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τους αγοραστές. Θυμάμαι παλιά σε τέστ των 4Τ που έγραφαν και εκτεταμένες εντυπώσεις από τα λάστιχα ότι ενώ τα Α στις ειδικές δοκιμασίες ήταν πρώτα, στο γύρο πίστας νικούσαν τα Β γιατί ήταν πιο φιλικά και έδιναν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο οδηγό.

Αν φτάσεις σε σημείο φθοράς είναι πια πολύ αργά για να κάνεις μπρος πίσω. Βασικά το κάνεις προτού ακόμα εμφανιστεί σαφής φθορά. Εγώ είχα αποφασίσει ότι κάπου στα 15000χλμ που ίσα ίσα αρχίζει να φαίνεται το πάτημα είναι καλά.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#388249 Χθες περάστηκε 4άδα ελαστικών. Μπήκαν τα Uniroyal rainsport 3 με γνώμονα καθαρά μη σπορτίβο λάστιχο (έτσι για αλλαγή).

Τελικά για τα P zero nero , θα κρατήσω τις μέτριες - χλιαρές - καλές απόψεις (πλην αυτού του χαρακτηριστικού της κακής συμπεριφοράς σε φάσεις υδρολίσθησης, που μου εξηγήσαν ότι για τη μίνιμουμ διάστασή μου, για να "βγει" το pattern χάραξης η προς τα έξω αυλάκωση είναι σημαντικά πιο λεπτή ακόμα και από το πέλμα του αντίστοιχου 205, οπότε ίσως αυτό επηρεάζει) πλην όμως θα καταλογίσω ότι από τα 25.000 χλμ κ μετά στο στεγνό κρατάνε λιγο πολύ τον ίδιο βαθμό απόδοσης σε ταρζανιές και απότομους χειρισμούς. Αλλάχτηκαν στα 43.000 χλμ περίπου, μετά από κάτι λιγότερο από 11 μήνες.

Ταυτόχρονα ισιώθηκαν (τόρνος) 2 ζάντες που έγιναν αυγά και πάλι παρατηρήθηκε ράγισμα (σκίσιμο) βάθους 1 εκατοστού με άνοιγμα μισό περίπου χιλιοστό στο χείλος της ζάντας (2η φορά που συμβαίνει αυτό, η 1η πριν 200.000 χλμ σε άλλη ζάντα). Μάλλον στην επόμενη αλλαγή και μετά από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα σκέφτομαι να αλλάξω και ζάντες (κ μάλιστα να πάω σε πιο λογικές 15άρες).

Εντυπώσεις από τα γιούνι εντός βδομάδας. :s_roses
Άβαταρ μέλους
By edmond
#388269
JimClark έγραψε:Μάλλον στην επόμενη αλλαγή και μετά από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα σκέφτομαι να αλλάξω και αυτοκίνητο...

Fixed
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#388887 Μου αρέσει να δοκιμάζω νέα πράματα. Κακά τα ψέματα δεν κυνηγάω τη στροφή τόσο πολύ since 7/10 χλμ είναι δουλειά σπίτι με 80.

Εντυπώσεις μετά από 320 χλμ με 25-30 ενθουσιώδη χλμ από τα Ελαιοχώρια Χαλκιδικής.

Αυτό που μου άρεσε στο λάστιχο είναι η αρχική εντολή κατεύθυνσης που πραγματικά κάνει το p zero nero να δείχνει νωθρό στο αρχικό turn in. Με λίγα λόγια τις βασικές μανούβρες αλλαγής πορείας τις κάνεις με λιγότερες κινήσεις στο τιμόνι. Στο μέσα της στροφής και παρατεταμένα σε γερές φορτίσεις πείθουν μεν, απλά ενδίδουν (άλλωστε δεν είναι ελαστικό κρατήματος) χωρίς να σε προβληματίσουν. Τα ίδια ισχύουν (τουλάχιστον αρχικά) και σε λεία άσφαλτο και σε πιο τραχιά.

Πολύ καλά στα φρένα,

Η V χάραξη έστω κ στο μισό το πέλμα βγάζει το γνωστό ήχου που θυμάμαι στα Eagle F1 gsd3, που μοιάζει σαν οχλαγωγή γηπέδου όταν μπαίνει γκολ, από 2-3 χλμ μακρυά. Σαν να στρίβεις κ να σε επεφημούν :thumbsup: :thumbsup:

Στο βρεγμένο δεν έχω ακόμα εντυπώσεις.

Επίσης, τρελά μου άρεσε το πώς μπορείς στο φρενάρισμα να "ρυθμίσεις" τον κώλο του αμαξιού (ακόμα κ τώρα) ανάλογα με τη μεταφορά βάρους και τις εντολές στο τιμόνι.

Για τα <300 ευρά που έδωσα, πολλά thumbs up τουλάχιστον αρχικά. Έμεινα με πολύ θετικές εντυπώσεις σε αυτή την αρχική φάση, κάτι που αρχικά δεν ένιωσα ούτε στα P zero nero, ούτε στα Dunlop SP 9000 ούτε και στα conti 3.

Πότε θα βρέξει; :s_whiteflag :s_whiteflag
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#388910 Ενδιαφέροντα αποτελέσματα, το παίξιμο που νιώθεις ίσως οφείλεται στο ενισχυμένο πλαινό του Uni σε σύγκριση με τα υπόλοιπα που ανέφερες (Conti :svivhaha: ).

Με το καλό, να τα 1.000.000 τα χλμ :lol:

Offtopic, αλλά ψήνω μια μονοήμερη Καστοριά-Πρέσπες , έχεις εμπειρία απο εκεί ? :thumbsup:
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#388918 Πρέσπες αν πας, Άγιο Γερμανό για καφέ και οπωςδήποτε Ψαράδες για λιμνίσιο ψάρι (γριβάδι) ή τσιρόνια και το απίστευτο λάχανο τουρσί (γεμιστή πιπεριά με λάχανο, άλλο πράμα). Επίσης take away φασόλια / φακές της περιοχής (εκτός αν δεν είσαι φαν των αερίων). :lol: 2

Επίσης επίσκεψη από τα πλίθινα χωριά των Κορεστειων, σίγουρα ένα highlight. Καστοριά κλασσικά τον κύκλο περιπατητικό στη λίμνη.

Αυτά είναι τα βασικά.
Άβαταρ μέλους
By edmond
#388965
JimClark έγραψε:Πρέσπες αν πας, Άγιο Γερμανό για καφέ και οπωςδήποτε Ψαράδες για λιμνίσιο ψάρι (γριβάδι) ή τσιρόνια και το απίστευτο λάχανο τουρσί (γεμιστή πιπεριά με λάχανο, άλλο πράμα). Επίσης take away φασόλια / φακές της περιοχής (εκτός αν δεν είσαι φαν των αερίων). :lol: 2

Επίσης επίσκεψη από τα πλίθινα χωριά των Κορεστειων, σίγουρα ένα highlight. Καστοριά κλασσικά τον κύκλο περιπατητικό στη λίμνη.

Αυτά είναι τα βασικά.

+1 σε όλα.
Αύριο ανεβαίνω Καστοριά.
Τον κύκλο της λίμνης τι τον ήθελες? :lol:
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#388972 Ναι μου βγήκε αλλιώς. Εννοώ εκεί στη νησίδα που κάνεις βόλτα όχι εντελώς γύρω γύρω
Άβαταρ μέλους
By dimik
#388980 Εγώ πάλι στους Ψαράδες εκνευρίζομαι με τους κράχτες ή τον τρόπο τέλος πάντως τον εκεί καταστηματαρχών και πηγαίνω αποκλειστικά στον Αγ. Αχίλλειο (νησάκι) για τσίπουρο-φαγητό, καπνιστή μπριζόλα FTW.
Άβαταρ μέλους
By xenos
#389095 Ελαστικά και ζάντες λέει, στις εκδρομές και στο φαγητό το γυρίσατε! :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By dimik
#389181
xenos έγραψε:Ελαστικά και ζάντες λέει, στις εκδρομές και στο φαγητό το γυρίσατε! :rtfm:


Εκεί τρώμε λάστιχο και στραβώνουμε ζάντες κύριος, είναι αλληλένδετα αυτά :rtfm: