- 28 Απρ 2017, 04:55
#389274
Δεν βλέπω που διαφωνούμε στην πρώτη επισήμανση που κουόταρες. Η αναφορά από μένα στο παρελθόν και στο μέλλον έγινε για τον κινητό καθρέπτη που έχουν οι κλασσικές μηχανές από την οπτική γωνία ότι είναι μια διάταξη εκατονταετίας, σε αντιδιαστολή με το ηλεκτρονικό σκόπευτρο των ακάθρεπτων. Μια νέα διάταξη δεκαετίας, που συνάδει με το πνεύμα των ημερών: 'όλα ηλεκτρονικά'.
Όπως προείπα εγώ γουστάρω ακόμη καθρέπτη και πεντάπρισμα, αλλά πήρα ακάθρεπτη για άλλους λόγους, που ήδη ανέφερα: βάρος, όγκο, φορητότητα, και που υπερίσχυσαν ΑΣΥΖΗΤΗΤΙ του αγαπημένου μου οπτικού σκόπευτρου.
Νομίζεις ότι πληκτρολογώ ποστ ως φανμπόυς των ακάθρεπτων, και δη των Σόνυ? Τίποτα από τα δύο.
Επίσης, δεν διαφωνούμε για την εικόνα της αγοράς. Το ποσοστό των ακάθρεπτων αυξάνεται παρόλο που οι πωλήσεις τους έχουν σταθεροποιηθεί σε αριθμούς, η αγορά είναι έντονα πτωτική . Το σχετικό διάγραμμα το έχω αναρτήσει ο ίδιος αλλά και άλλο μέλος πριν από κάμποσες σελίδες και έχει ξανασχολιαστεί αναλόγως.
Γάμοι
Δεν βλέπω πρόβλημα να πάει κάποιος σε έναν γάμο με μια α7 και με δυό zoom f/2.8 (το κλασσικό σετ 24-70 και 70-210 ή κάτι παρόμοιο), ή κανένα Τσάις-ξυράφι. Ούτε να υπερτερεί κάπου αν πάει στο γάμο και στα πανυγήρια με το τούβλο, τη D5 με ένα ανάλογο σετ φακά. Είναι θέμα επιλογής.
Σπορ τώρα
Στην πρόσφατη ολυμπιάδα εμφανίστηκαν και οι πρώτοι φωτορεπόρτερ με ακάθρεπτες, ήταν λίγοι και στην πλειοψηφία τους είχαν και κάποιο άλλο σώμα Κανίκον μαζί με το α7, αλλά το γεγονός ότι η Σόνυ δεν προσφέρει προς το παρόν τους τερατώδεις τηλεφακούς που έχουν στην γκάμα τους οι άλλοι, παίζει τον (σοβαρότατο) ρόλο του.
Προφανώς και το οικονομικό, ένας μεγάλος τηλέ, π.χ. 600-f/4 κοστίζει κοντά στα 10χιλ το κομμάτι και δεν αλλάζεις εύκολα. Προφανώς και η υποστήριξη που προσφέρουν (αυτή τη στιγμή μόνο) οι Κανίκον στους επαγγελματίες, που είναι ασσύληπτη, ενδεικτική φωτό του περιπτέρου της Κάνον στην πρόσφατη Ολυμπιάδα Και εγώ σήμερα αν θα πήγαινα στο γήπεδο, με Κανίκον θα πήγαινα.
Πλην όμως αυτά μπορούν να αλλάξουν δυνητικά, συν τω χρόνω. Μπορεί και όχι όμως. Είναι θέμα βούλησης δύο πλευρών, αναξάρτητων κάθε μιας από την άλλη.
Της Σόνυ, αν θα μπει στο χορό των μεγάλων τηλε, και των τοπ αθλητικών διοργανώσεων.
Και, εξόχως, των Κανίκον, αυτών που έχουν αυτή τη στιγμή και το πεπόνι και το μαχαίρι. Αν θα αποφασίσει κάποια εκ των δύο, ή και οι δύο, να 'τραβήξουν φύλλο στην τράπουλα'. Και τότε θα (ξανα)δούμε σε 3 σεζόν, όλο αυτόν το κοσμάκη που κυκλοφοράει με τα τσιμεντόλιθα να πηγαίνει προς τις ακάθρεπτες και να κουνάει το κεφάλι του για το τι κουβάλαγε τόσο καιρό. Τονίζω, το θέμα της εισαγωγής σοβαρών ακάθρεπτων για τους δύο μεγάλους είναι πρωτίστως οικονομικό. Μπορεί και να είναι μόνο τέτοιο. Δεν τίθεται θέμα πιστολιάσματος των παλιών πελατών, τουλάχιστον για την Κάνον, το έχει ξανακάνει ανερυθριάστως. Ιδιαίτερα αν αντιληφθούν ότι χάνουν (κι άλλο) έδαφος.
Η αλλαγή συστήματος
Εδώ κι αν διαφωνούμε. Έζησα στα έιτις/νάιντις και είδα μέσα σε 3 σεζόν να αλλάζουν στρατόπεδο οι επαγγελματίες, παρόλο που autofocus πρόσφεραν, (σχεδόν) ταυτόχρονα
ΟΛΟΙ : Νίκον, Πένταξ,Κάνον, Μινόλτα. Οι δύο πρώτοι με μηχανικό σύνδεσμο σώματος-μηχανής, οι δύο τελευταίοι με ηλεκτρονικό. Είχαν
όλοι όμως αυτόματη εστίαση.
Σήμερα φουλ φρέιμ ακάθρεπτη ψηφιακή έχει μόνο η Σόνυ*, οι άλλοι επιμένουν στην κλασσική διάταξη.
Όσο επαναστατικό ήταν η ηλεκτρονική επικοινωνία σώματος-μηχανής στα λέιτ έιτις, τόσο επαναστατικό είναι να δίνεις σήμερα το ίδιο μέγεθος αισθητήρα σε ένα αρκετά μικρότερο σώμα, καταργώντας μια παλιά διάταξη που είναι και το επίκεντρο του προβλήματος. Δεν βλέπω διαφορά.
Για κάποιους (εμένα φερειπείν) το δεύτερο μπορεί να είναι ακόμη πιο επαναστατικό σαν προσέγγιση, δοθέντος ότι το κάνει μόνο ένας**, ενώ οι άλλοι είναι
προσκολημμένοι στο παλιό (άσχετα αν ο παλιός είναι αλλιώς, εμένα που αρέσουν τα παλιά, κ.α.). ΑΝ το γυρίσουν και οι άλλοι, τότε φυσικά θα γίνει κοινή πρακτική, αλλά μέχρι τότε θα παραμένει κάποια νέα και επαναστατική διάταξη που παρακάμπτει με σοβαρά ανταλλάγματα τα παλαιότερα σχέδια. Χωρίς να είναι τέλεια φυσικά.
Απλή εξέλιξη για μένα είναι να δίνεις π.χ. 12 fps , ενώ με το προηγούμενο μοντέλο έδινες 'μόνο' 10, να έχει f/2.5 διάφραγμα ο νέος φακός, ενώ ο παλιός 'μόνο' 2.8, κ.ο.κ. στο ίδιο πνεύμα.
*Τα πρωτεία της επαναστατικότητας βέβαια δεν τα έχει η Σόνυ στην συγκεκριμένη τεχνολογία, άλλοι είναι οι πρώτοι διδάξαντες.
**Υπάρχουν και η Φούτζι στο μεσαίο φορμά (τώρα βγήκε), αλλά και η Χάσελμπλαντ, αυτό και αν είναι είδηση. Διότι η Φούτζι (μπορεί να) είπε: 'ας φτιάξω κάτι καινούργιο, οι παλιές φιλμάτες μεσαίου που έχω δεν πουλάνε' (δεν πουλάγανε ούτε στον καιρό τους εδώ που τα λέμε
). Η άλλη?