Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By stavrosg
#388777
Χρήστος Λάππας έγραψε:Εγώ θα έλεγα το αντίθετο. Με την εξέλιξη της νέας γενιάς EVF, δεν υπάρχουν σοβαρά πλεονεκτήματα και λόγος ύπαρξης για βαριά πενταπρίσματα, και μεγάλο όγκο για να φτάσεις στο ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα. Ο μόνος παράγοντας που εξακολουθεί να ισχύει είναι ότι οι μηχανές με πεντάπρισμα έχουν μια τεράστια εγκατεστημένη βάση κατόχων φακών που φτιάχτηκαν για να εστιάζουν σε συγκεκριμένη απόσταση από το φιλμ/αισθητήρα.


Αυτό σκεφτόμουν κι εγώ, ότι με τη mirrorless θα έχουμε σοβαρά πλεονεκτήματα σε βάρος, οπότε κοίταξα 2 zoom: 24-70 f/2.8 & 70-200 f/2.8 (με σταθεροποίηση εικόνας)
24-70 : Canon 805g Sony 886g
70-200: Canon 1490g Sony 1340g
Canon 5D Mk.4 890g (Including battery, CF card and SD memory card)
Sony a7R II 625 g (With battery and media)

Οπότε έχουμε μια τσάντα Sony με βάρος περιεχομένου 2851g και μια τσάντα Canon με 2920g (σύμφωνα με τα site των κατασκευαστών)

Μόνο στον 70-200 πλεονεκτεί η Sοny με κέρδος 415g ή 17% λιγότερο αλλά και πάλι είναι στα 2 κιλά το σύστημα οπότε όχι οτι πιο εύκολο και βολικό να κουβαλάς γύρω γύρω. Σε τηλεφακούς πάνω από 200mm που ζυγίζουν μερικά κιλά ο καθένας η διαφορά γίνεται ακόμα πιο ανεπαίσθητη.

Όπως είπα και παραπάνω, μόνο οταν μειώσουμε το μέγεθος του αισθητήρα, οπότε και τις απαιτήσεις σε γυαλί, η διαφορά υπέρ των mirorrless γίνεται αισθητή, αλλά θα χρειαστεί και εκεί να υπάρχουν ποιοτικοί φακοί ωστε να μην υπάρχει το "full frame" να παρασύρει τον "σοβαρό ερασιτέχνη" και τα λεφτά του.

Προσωπικά, αν υπήρχε το σύστημα MFT όταν ξεκινούσα, εκεί θα έμενα, δυστυχώς όμως δεν και τώρα έχω δεσμεύσει αρκετά χρήματα σε πράγματα Canon, οπότε και θα παραμείνω εδώ προς το παρόν...
Άβαταρ μέλους
By dstou
#388789 Στον μέσο χρήστη, αν και λιγότερο στον επαγγελματία, μετράει πολύ και ο όγκος εκτός από το βάρος.
Σε επίπεδο εργοστασίων μετράει και η μάχη των εντυπώσεων. Οι κλασικές σλρ δείχνουν ότι προέρχονται από το παρελθόν, οι ακάθρεπτες το αντίθετο. Για τους λόγους αυτούς εγώ απλά δεν θα πόνταρα ότι οι Κανίνον θα συνεχίσουν για καιρό να είναι απέξω.
Εμένα μου αρέσει το κλασικό οπτικό σκόπευτρο, γουστάρω να κοιτάω μέσα από αυτό, αλλά είναι και κυρίως δείχνει παρωχημενιά. Μπορεί να πήρα ακάθρεπτη τελικά, αλλά το έκανα για άλλους (πολύ σοβαρούς) λόγους: βάρος και κυρίως όγκο και συνολική ευκολία μεταφοράς.
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#388849 Δεν μπορώ να τονίσω αρκετά πόσο σημαντικός είναι ο μικρός όγκος και βάρος για τον φωτογράφο. Είναι η διαφορά μεταξύ του να παίρνεις τον εξοπλισμό σου παντού και πάντα μαζί, ή να τον χρησιμοποιείς μόνο στις διακοπές.

Εικόνα

Σε αυτή την τσάντα βρίσκεται μια mirrorless micro 4/3rds με τον 12-32, ένας επιπλέον ζουμ τηλεφακός 35-100, μια έξτρα μπαταρία, ένα πολωτικό φίλτρο με την θήκη του, μια επιπλέον SD, ένα μίνι τριποδακι/βάση της Manfrotto, και ο φορτιστής της κάμερας.

Αν καταφέρετε να το κάνετε αυτό με DSLR και να κουβαλάτε παραπλήσιο όγκο και βάρος, θέλω πολύ να μάθω πως.

Edit: από περιέργεια, ξέθαψα την SLR που μου έχει απομείνει. Ούτε μόνη της δεν χωράει στο τσαντάκι!

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#388970 Έχω την εντύπωση πως οι δύο μεγάλοι παίκτες τις αγοράς (Canon, Nikon) επαναπαύθηκαν στις δάφνες τους και άργησαν να καταλάβουν την δυναμική των mirrorless. Μέχρι να το καταλάβουν, οι Sony και Panasonic κυρίως επένδυσαν στην τεχνολογία αυτή, την εξέλιξαν, δημιούργησαν μια ικανοποιητική βάση χρηστών και όταν πλέον οι Canikon κατάλαβαν τι γίνεται, ήταν αργά για να μπουν στο παιχνίδι. Η Sony στηρίχθηκε στο όνομα της και στο γεγονός πως είναι κορυφή και στους αισθητήρες, ενώ η Panasonic εστίασε περισσότερο στο κομμάτι του βίντεο.

Σχετικά με τις mirrorless πάντως, περίμενα οι φακοί τους να είναι αρκετά φθηνότεροι από τις τρέχουσες τιμές.
Άβαταρ μέλους
By stavrosg
#389017 Μ'αρέσει που συμφωνούμε διαφωνώντας :lol:

Εγώ σχολιάζω το άρθρο που λέει ότι "έβγαλε η Sony τερατάκι για sport-shooters σε mirrorless και οι CaNikon κοιμούνται" και λέω ότι σε full frame η διαφορά είναι ανούσια στην πράξη οπότε λογικό να μην ασχοληθούν και πολύ οι"μεγάλοι".

Αντίθετα, αν αποβάλλουμε από πάνω μας το φετιχ του "full frame" και μειώσουμε το μέγεθος του αισθητήρα, παίρνουμε ένα πακετάκι όπως του ΧΛ σε MFT κερδίζουμε σε φορητότητα χωρίς να χάσουμε σε ποιότητα εικόνας. Και είναι αυτό το κοινό που έχουν χάσει οι μεγάλοι καθώς καθυστέρησαν πολύ να μπουν σε αυτό το τμήμα της αγοράς
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#389027
stavrosg έγραψε:Προσωπικά, αν υπήρχε το σύστημα MFT όταν ξεκινούσα, εκεί θα έμενα, δυστυχώς όμως δεν και τώρα έχω δεσμεύσει αρκετά χρήματα σε πράγματα Canon, οπότε και θα παραμείνω εδώ προς το παρόν...


νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα. Ποιός θα κάτσει να πουλήσει τον εξοπλισμό του και να τον αντικαταστήσει με mirrorless?

Χρήστος Λάππας έγραψε:Δεν μπορώ να τονίσω αρκετά πόσο σημαντικός είναι ο μικρός όγκος και βάρος για τον φωτογράφο. Είναι η διαφορά μεταξύ του να παίρνεις τον εξοπλισμό σου παντού και πάντα μαζί, ή να τον χρησιμοποιείς μόνο στις διακοπές.


Σωστά, ειδικά όταν είσαι με χειραποσκευή και δεν μπορείς να κουβαλάς 50 τσάντες. Πιστεύω βολεύει πολύ. Αλλά άντε ν'αλλάζεις εξοπλισμό..
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#389050
Dimitris_P έγραψε:
stavrosg έγραψε:Προσωπικά, αν υπήρχε το σύστημα MFT όταν ξεκινούσα, εκεί θα έμενα, δυστυχώς όμως δεν και τώρα έχω δεσμεύσει αρκετά χρήματα σε πράγματα Canon, οπότε και θα παραμείνω εδώ προς το παρόν...


νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα. Ποιός θα κάτσει να πουλήσει τον εξοπλισμό του και να τον αντικαταστήσει με mirrorless?


It Costs a Pro Photog Over $11,000 to Switch from Canon to Sony
https://petapixel.com/2017/04/25/report-costs-sports-photog-11000-switch-canon-sony/
Άβαταρ μέλους
By dstou
#389103
Ποιός θα κάτσει να πουλήσει τον εξοπλισμό του και να τον αντικαταστήσει με mirrorless?


Μιλάμε για επαγγελματία ή για ερασιτέχνη?
Στα έιτις η αναλογία της Νίκον στους επαγγελματίες φωτορεπόρτερς ήταν στην περιοχή του 90%, στα νάιντις η συντριπτική πλειοψηφία αυτών το είχαν γυρίσει σε Κάνον, πουλώντας τον εξοπλισμό τους μπιρ παρά.
Η Νίκον ξαναείδε άσπρη μέρα μόλις την τελευταία 5ετία, και πάλι είναι πίσω από την Κάνον.
Φρονώ όμως ότι δεν θα το ξανακάνουν, οι μεγάλοι θα προχωρήσουν σε ακάθρεπτες από το φόβο να γίνουν σύγχρονοι δεινόσαυροι.

Και ερασιτέχνες θα ακολουθήσουν επίσης. Το ότι υπάρχει κάμψη στις πωλήσεις και στα μερίδια των κανονικών σλρ, κάτι υποδηλώνει θα έλεγα εκτός από την επέλαση της κουλτούρας του 'παίρνω φωτό με το κινητό'.
Οι ακάθρεπτες είναι το μέλλον. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι τέλειες, απλώς ότι οι άλλες ανήκουν στο παρελθόν.
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#389107 Καλά αν το φυσάει ο άλλος ας κάνει ό,τι θέλει, εδώ μιλάμε είτε για επαγγελματίες που βγάζουν το μεροκάματο ή χομπίστες που κι αυτοί πήραν τον εξοπλισμό με τον κόπο τους.

Και οι δύο θα προβούν σε αντικατάσταση μόνο αν χρειαστεί, πχ παλαίωση ή φθορά τρέχοντος.
Άβαταρ μέλους
By dstou
#389110 Όλοι οι εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες παγκοσμίως που είχαν Νίκον και το γυρίσανε σε Κάνον ΕΟS αποκλειστικά για ένα και μόνο λόγο, καλύτερη αυτόματη εστίαση, το φυσάγανε? Ούτε ένας στους 10. Απλά είδαν κάτι που ήταν καλύτερο και το υιοθέτησαν.
Τα 10 χιλιάρικα που θέλει κάππιος σήμερα για να κάνει το γύρισμα, είναι δίφραγκα για τον επαγγελματία που δουλεύει τις μηχανές του και βγάζει κέρδος από αυτές. Όχι για τον απλό χομπίστα, αυτός θα καθυστερήσει να κάνει το σάλτο μορτάλε.
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#389115 Δεν υπάρχει τέτοιο περιθώριο κέρδους σήμερα. Λίγοι είναι οι φωτογράφοι που κάνουν "μεγάλες" δουλειές. Οι περισσότεροι απλώς βγάζουν τα έξοδα :(
Άβαταρ μέλους
By dstou
#389117 Όλοι αυτοί κάθε 10 χρόνια άλλαζαν εξοπλισμό, λεφτάδες ήτανε?

Ρετροσπεκτίβα
φίφτις

Εικόνα

σίξτις
Εικόνα

σέβεντις
Εικόνα

Έιτις
Εικόνα

Νάιντις + ζίροους
Εικόνα

Εικόνα

Τώρα με τις ψηφιακές έχει πάει αλλαγή σώματος κάθε 3ετία.Το οποίο και πωλείται έναντι πινακίου φακής.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#389131 Κατι ακουσα για την Cannon mirrorless M5, οτι θα βγει σε FF.
Παντως ο απλος ερασιτεχνης και με την ΕΟS M την πρωτη και καλο φακο κανει δουλεια γιατι ο αισθητηρας ειναι πολυ καλος. το δε μεγεθος βολικο. (προσωπικα αυτην κουβαλαω πλεον και αναλογους φακους zoom or pancake
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#389204
dstou έγραψε:Οι ακάθρεπτες είναι το μέλλον. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι τέλειες, απλώς ότι οι άλλες ανήκουν στο παρελθόν.


Κατούρα και λίγο... :lol:

Εικόνα

Όπως αναφέρθηκε, οι mirrorless έχουν σαφή πλεονεκτήματα μεγέθους στη μικρή κατηγορία (κι εγώ θα ήθελα μια τέτοια, που να αναλαμβάνει το ρόλο μιας σύγχρονης rangefinder), αλλά σε FF και όσο ανεβαίνουν οι εστιακές αποστάσεις, το πλεονέκτημα εξανεμίζεται γιατί ο φακός είναι το μεγαλύτερο/βαρύτερο κομμάτι με διαφορά. Και αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να αλλάξει στο προσεχές-μεσοπρόθεσμο μέλλον γιατί δεν μπορείς να παρακάμψεις τους νόμους της φυσικής. Γι αυτό και λχ. ο φακός FF 70-200 2.8 Sony έχει παραπλήσιες διαστάσεις/βάρος με τους αντίστοιχους φακούς από Nikon, Canon, Sigma κλπ. Η φωτογραφία που μπήκε νωρίτερα με την α9 vs D5 είναι ολίγον τι παραπλανητική, αφού η Nikon έχει και vertical grip, καλύτερο weather sealing κλπ. Απεναντίας, οι φωτογραφίες του "Χρήστος Λάππας" είναι πιο τίμια σύγκριση, και πράγματι για φωτογραφία δρόμου οι mirroless (ειδικά οι μ4/3 που μπορεί να έχουν μικρότερο αισθητήρα από μια μαζεμένη APS-C DSLR όπως η 100D αλλά είναι "good enough") είναι ίσως η καλύτερη επιλογή. Οι rangefinder της εποχής μας που λέγαμε.

Οπότε σε έναν επαγγελματία που τραβάει γάμους ή αθλητικά, οι mirrorless δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό, ενώ παίζουν μπάλα απέναντι σε μια πραγματικά τεράστια εγκατεστημένη βάση φακών (πάνω από 100Μ έκαστος για Canon και Nikon) που δεν φθείρονται και δεν χάνουν την αξία τους όπως γίνεται με τα σώματα.

Όπως φαίνεται από τις πωλήσεις, τα κινητά έχουν κατακρεουργήσει την αγορά των φτηνών compact (γιατί είναι good enough για καθημερινή χρήση), οι DSLR μειώνουν τις πωλήσεις τους σε απόλυτους αριθμούς (γιατί η γενικότερη πίτα μικραίνει αλλά και γιατί έχουν ωριμάσει σε τέτοιο βαθμό που δεν χάνεις πολλά αν κρατήσεις το σώμα σου μερικά χρόνια παραπάνω). Ενώ οι mirrorless που ευαγγελίζονταν ότι θα εξαφανίσουν από την αγορά οτιδήποτε άλλο, έχουν τελματώσει σε περίπου σταθερές (ελάχιστα μειούμενες) πωλήσεις στο μεσαίο κομμάτι της αγοράς.

Οι Canon και Nikon πράγματι άργησαν να μπουν στην αγορά των mirrorless, και όταν το έκαναν ήταν με απογοητευτικά μοντέλα (ειδικά η Nikon 1 :thumbsdown: ) σε αντίθεση με τους άλλους που το πήραν πιο ζεστά το θέμα. ΙΜΟ είναι εν μέρει αλαζονεία και εν μέρει δεν ήθελαν να κανιβαλλίσουν την κύρια αγορά τους. Απεναντίας, λχ. οι Fuji και Olympus που δεν είχαν σύγχρονες autofocus (D)SLR, δεν είχαν κάτι να χάσουν. Οι δε νέοι παίκτες στο χώρο, πχ. Sony (που έχει τη κληρονομιά της Minolta αλλά και ένα βαρβάτο τομέα broadcast video αλλά ξεκίνησε σχεδόν από το μηδέν στις ILC), Panasonic (επίσης με ιστορία στο broadcast) και Samsung (που πέρασε ένα φεγγάρι από τις DSLR παρέα με την Pentax αλλά δεν ακούμπησε) επίσης δεν είχαν κάτι να χάσουν.

Το παράδειγμα που αναφέρθηκε ότι άλλαξε ο κόσμος ήδη μια φορά προς Canon στα late 80s οπότε κάλλιστα μπορεί να το κάνει ξανά τώρα, είναι λανθασμένο γιατί τότε η αλλαγή έγινε λόγω του autofocus που ήταν πραγματική επανάσταση (και για να το πετύχει σωστά η Canon ξεκίνησε από λευκή κόλλα, πιστολιάζοντας ακόμα και τους παλιούς της πελάτες). Σήμερα, απλά δεν υπάρχει κάποια ανάλογη τεχνολογία στα σκαριά που πραγματικά να αποτελεί paradigm shift, όλες οι αλλαγές που βλέπουμε είναι evolutionary.

Κι ένα ενδιαφέρον άρθρο-ανάλυση, με πιο πρόσφατα στοιχεία από το infographic που εξηγεί γιατί οι mirrorless έχουν χτυπήσει το πλατώ τους:
http://promuser.com/markets/dslr-vs-mir ... are-report
Άβαταρ μέλους
By dstou
#389274 Δεν βλέπω που διαφωνούμε στην πρώτη επισήμανση που κουόταρες. Η αναφορά από μένα στο παρελθόν και στο μέλλον έγινε για τον κινητό καθρέπτη που έχουν οι κλασσικές μηχανές από την οπτική γωνία ότι είναι μια διάταξη εκατονταετίας, σε αντιδιαστολή με το ηλεκτρονικό σκόπευτρο των ακάθρεπτων. Μια νέα διάταξη δεκαετίας, που συνάδει με το πνεύμα των ημερών: 'όλα ηλεκτρονικά'.
Όπως προείπα εγώ γουστάρω ακόμη καθρέπτη και πεντάπρισμα, αλλά πήρα ακάθρεπτη για άλλους λόγους, που ήδη ανέφερα: βάρος, όγκο, φορητότητα, και που υπερίσχυσαν ΑΣΥΖΗΤΗΤΙ του αγαπημένου μου οπτικού σκόπευτρου.
Νομίζεις ότι πληκτρολογώ ποστ ως φανμπόυς των ακάθρεπτων, και δη των Σόνυ? Τίποτα από τα δύο.

Επίσης, δεν διαφωνούμε για την εικόνα της αγοράς. Το ποσοστό των ακάθρεπτων αυξάνεται παρόλο που οι πωλήσεις τους έχουν σταθεροποιηθεί σε αριθμούς, η αγορά είναι έντονα πτωτική . Το σχετικό διάγραμμα το έχω αναρτήσει ο ίδιος αλλά και άλλο μέλος πριν από κάμποσες σελίδες και έχει ξανασχολιαστεί αναλόγως.

Γάμοι
Δεν βλέπω πρόβλημα να πάει κάποιος σε έναν γάμο με μια α7 και με δυό zoom f/2.8 (το κλασσικό σετ 24-70 και 70-210 ή κάτι παρόμοιο), ή κανένα Τσάις-ξυράφι. Ούτε να υπερτερεί κάπου αν πάει στο γάμο και στα πανυγήρια με το τούβλο, τη D5 με ένα ανάλογο σετ φακά. Είναι θέμα επιλογής.

Σπορ τώρα
Στην πρόσφατη ολυμπιάδα εμφανίστηκαν και οι πρώτοι φωτορεπόρτερ με ακάθρεπτες, ήταν λίγοι και στην πλειοψηφία τους είχαν και κάποιο άλλο σώμα Κανίκον μαζί με το α7, αλλά το γεγονός ότι η Σόνυ δεν προσφέρει προς το παρόν τους τερατώδεις τηλεφακούς που έχουν στην γκάμα τους οι άλλοι, παίζει τον (σοβαρότατο) ρόλο του.
Προφανώς και το οικονομικό, ένας μεγάλος τηλέ, π.χ. 600-f/4 κοστίζει κοντά στα 10χιλ το κομμάτι και δεν αλλάζεις εύκολα. Προφανώς και η υποστήριξη που προσφέρουν (αυτή τη στιγμή μόνο) οι Κανίκον στους επαγγελματίες, που είναι ασσύληπτη, ενδεικτική φωτό του περιπτέρου της Κάνον στην πρόσφατη Ολυμπιάδα Και εγώ σήμερα αν θα πήγαινα στο γήπεδο, με Κανίκον θα πήγαινα.
Πλην όμως αυτά μπορούν να αλλάξουν δυνητικά, συν τω χρόνω. Μπορεί και όχι όμως. Είναι θέμα βούλησης δύο πλευρών, αναξάρτητων κάθε μιας από την άλλη.
Της Σόνυ, αν θα μπει στο χορό των μεγάλων τηλε, και των τοπ αθλητικών διοργανώσεων.
Και, εξόχως, των Κανίκον, αυτών που έχουν αυτή τη στιγμή και το πεπόνι και το μαχαίρι. Αν θα αποφασίσει κάποια εκ των δύο, ή και οι δύο, να 'τραβήξουν φύλλο στην τράπουλα'. Και τότε θα (ξανα)δούμε σε 3 σεζόν, όλο αυτόν το κοσμάκη που κυκλοφοράει με τα τσιμεντόλιθα να πηγαίνει προς τις ακάθρεπτες και να κουνάει το κεφάλι του για το τι κουβάλαγε τόσο καιρό. Τονίζω, το θέμα της εισαγωγής σοβαρών ακάθρεπτων για τους δύο μεγάλους είναι πρωτίστως οικονομικό. Μπορεί και να είναι μόνο τέτοιο. Δεν τίθεται θέμα πιστολιάσματος των παλιών πελατών, τουλάχιστον για την Κάνον, το έχει ξανακάνει ανερυθριάστως. Ιδιαίτερα αν αντιληφθούν ότι χάνουν (κι άλλο) έδαφος.

Η αλλαγή συστήματος
Εδώ κι αν διαφωνούμε. Έζησα στα έιτις/νάιντις και είδα μέσα σε 3 σεζόν να αλλάζουν στρατόπεδο οι επαγγελματίες, παρόλο που autofocus πρόσφεραν, (σχεδόν) ταυτόχρονα ΟΛΟΙ : Νίκον, Πένταξ,Κάνον, Μινόλτα. Οι δύο πρώτοι με μηχανικό σύνδεσμο σώματος-μηχανής, οι δύο τελευταίοι με ηλεκτρονικό. Είχαν όλοι όμως αυτόματη εστίαση.
Σήμερα φουλ φρέιμ ακάθρεπτη ψηφιακή έχει μόνο η Σόνυ*, οι άλλοι επιμένουν στην κλασσική διάταξη.
Όσο επαναστατικό ήταν η ηλεκτρονική επικοινωνία σώματος-μηχανής στα λέιτ έιτις, τόσο επαναστατικό είναι να δίνεις σήμερα το ίδιο μέγεθος αισθητήρα σε ένα αρκετά μικρότερο σώμα, καταργώντας μια παλιά διάταξη που είναι και το επίκεντρο του προβλήματος. Δεν βλέπω διαφορά.
Για κάποιους (εμένα φερειπείν) το δεύτερο μπορεί να είναι ακόμη πιο επαναστατικό σαν προσέγγιση, δοθέντος ότι το κάνει μόνο ένας**, ενώ οι άλλοι είναι προσκολημμένοι στο παλιό (άσχετα αν ο παλιός είναι αλλιώς, εμένα που αρέσουν τα παλιά, κ.α.). ΑΝ το γυρίσουν και οι άλλοι, τότε φυσικά θα γίνει κοινή πρακτική, αλλά μέχρι τότε θα παραμένει κάποια νέα και επαναστατική διάταξη που παρακάμπτει με σοβαρά ανταλλάγματα τα παλαιότερα σχέδια. Χωρίς να είναι τέλεια φυσικά.
Απλή εξέλιξη για μένα είναι να δίνεις π.χ. 12 fps , ενώ με το προηγούμενο μοντέλο έδινες 'μόνο' 10, να έχει f/2.5 διάφραγμα ο νέος φακός, ενώ ο παλιός 'μόνο' 2.8, κ.ο.κ. στο ίδιο πνεύμα.

*Τα πρωτεία της επαναστατικότητας βέβαια δεν τα έχει η Σόνυ στην συγκεκριμένη τεχνολογία, άλλοι είναι οι πρώτοι διδάξαντες.
**Υπάρχουν και η Φούτζι στο μεσαίο φορμά (τώρα βγήκε), αλλά και η Χάσελμπλαντ, αυτό και αν είναι είδηση. Διότι η Φούτζι (μπορεί να) είπε: 'ας φτιάξω κάτι καινούργιο, οι παλιές φιλμάτες μεσαίου που έχω δεν πουλάνε' (δεν πουλάγανε ούτε στον καιρό τους εδώ που τα λέμε :lol: ). Η άλλη?

Εικόνα