Συζήτηση και τεχνικές λύσεις για τα παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#307116 Με αφορμή το θέμα για τις Διαφορές μεταξύ διατάξεων κινητήρων ξαναδιάβαζα κάτι για τον V6, και έγραψα ένα αφιερωματάκι για την ιστορία του που νομίζω ότι κολλάει καλύτερα σε αυτό το θέμα της μεγάλης και άλλοτε τρανής Lancia.

Εξακύλινδρος σε V λοιπόν, ο οποίος θεωρούνταν από καθηγητές και θεωρητικούς ως μία διάταξη με απαράδεκτα πολλούς κραδασμούς για να χρησιμοποιηθεί ως κινητήρας αυτοκινήτου. Aρχές του 20ου αιώνα έγιναν προσπάθειες για σχεδιασμό V6 αλλά δεν ήταν κάτι παραπάνω ώστε να γίνει μαζική η ιδέα του V6 στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η πρώτη επιστημονική αναφορά του V6 με 60ο περιεχόμενη γωνία έγινε το 1939 από τον καθηγητή Hans Schron. Λίγο αργότερα το 1943 άρχισε να καταπιάνεται με την ιδέα του V6 o Francesco de Virgilio, ένας εκπληκτικός μηχανικός της Lancia, ταγμένος για όλη την καριέρα του στη Lancia, που μόλις είχε τελειώσει το πολυτεχνείο του Τορίνο. Η Lancia είχε ιστορία και παλιότερα με V κινητήρες πάντως. To 1917 ένας V12 50ο 25.000cc για αεροπορική χρήση, το 1922 ένας V4 13o για τη Lambda,ένας V8 14o για την Tricappa και αρκετοί ακόμη.
Ο de Virgilio πριν την ενασχόληση του με τον V6, δεν είχε σχεδιάσει ποτέ του κινητήρα! Σχεδιάσε λοιπόν πρώτα σε χαρτί το 1944 τον V6 του με περιεχόμενη γωνία 45ο. Την επόμενη χρονιά, το 1945, ο κινητήρας πήρε σάρκα και οστά και δούλεψε για πρώτη φορά, αλλά είχε ακόμη θέματα κραδασμών για να τελειοποιηθεί. Πολλές απ’ τις λεπτομέρειες του πάντως πέρασαν στον κινητήρα παραγωγής με τον οποίο λανσαρίστηκε η Lancia Aurelia B10 τον Απρίλιο του 1950, και ο οποίος είχε εν τέλει περιεχόμενη γωνία 60ο.
Εικόνα
Για να προκύψει αυτός ο V6 60o, ο de Virgilio χρησιμοποίησε διανυσματική ανάλυση , και συγκεκριμένα διανύσματα ροπών του κάθε κυλίνδrου ως προς τους άλλους με βάση τα οποία προκύπτει ένα κλειστό πολύγωνο και άρα ισορροπία. [Είναι σχετικά πολύπλοκο οπότε δεν νομίζω ότι είναι σκόπιμες οι λεπτομέρειες]. Eπιλέχθηκαν σχετικά βαριά αντίβαρα στον στροφαλοφόρο για ισορροπία 1ης τάξης και μαλακές βάσεις μηχανής ώστε να απορροφούν όσο το δυνατόν περισσότερους κραδασμούς 2ης τάξης, χωρίς χρήση αντικραδασμικών αξόνων. Ο πρώτος λοιπόν V6 σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής είχε χωρητικότητα 1754cc (70x76mm) με απόδοση 56ps και συμπίεση 6.85, στροφαλοφόρο με 4 κομβία βάσης και 6 μπιελών και firing intervals 120o. Το μεγάλο του προσόν φυσικά ήταν ότι λόγω διάταξης ήταν 15cm κοντύτερος από έναν αντίστοιχης απόδοσης εξακύλινδρου εν σειρά, και έτσι μπορούσε να τοποθετηθεί εγκάρσια ώστε να βολεύει ένα προσθιοκίνητο όχημα όπως η Aurelia, και επιπλέον να μην έχει θέματα στρεπτικών κραδασμών λόγω μακρύτερου στροφαλοφόρου. Ζύγιζε 150kg με μπλοκ ελαφρού κράματος και αλουμινένιες κεφαλές. O λόγος που ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθεί ελαφρό κράμα, ήταν ότι το μπλοκ του V6 δέχεται μικρότερες δυνάμεις σε σχέση με έναν αντίστοιχο εν σειρά. Τα μειονεκτήματά του ήταν ότι ήταν ακριβότερος, λιγότερο αποδοτικός και πιο πολύπλοκος σε σχέση με έναν 6κύλινδρο εν σειρά. Έπρεπε να έρθει ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός ώστε να υπάρχει εξίσωση της απόδοση των V6 με τους straight6, και μετά το 1970 με τα cnc κατασκευαστικά μειώθηκε και το κόστος τους. O ισχυρότερος V6 σε αυτοκίνητο παραγωγής εκείνης της εποχής ήταν της coupe εκδοχής της Aurelia, που στην 3η της σειρά το 1953, έφτασε τα 2451cc και απόδοση 118ps με συμπίεση 8.4.
Εικόνα
To πιο ωραίο στην ιστορία του V6 είναι ότι βρέθηκε ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Ένας μηχανικός σε μία σχετικά μικρή εταιρία όπως ήταν η Lancia μπορούσε να κάνει τη διαφορά. Και η ίδια εταιρία αντίστοιχα συντάχθηκε με θέρμη στη λύση του V6 60o, επιβεβαιώνοντας τον καινοτόμο πρότερο βίο της.
Εικόνα
Εδώ οι άλλοι δύο μαζί με τον de Virgilio που έκαναν πραγματικότητα τον V6. O Gianni Lancia στη μέση και ο Vittorio Jano (τότε τεχνικός διευθυντής) στα δεξιά.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#312986 σημερα σε συνεργειο φιλου ειδα αυτο.
Lancia fulvia zagato sport 1,3
Μιλαμε οτι απο κοντα ειναι πανεμορφο.Ηταν σε ενα φανταστικο πορτοκαλι παλ χρωμα ,με κειτζ,και με τις χρυσες καμπανιολο του. :inlove:
μαλλον πρεπει να ειναι αυτο το αυτοκινητο ακριβως.Πλεον τελειωμενο,με ιστορικα νουμερα,και τα φτερακια με πριτσινια.

http://www.autonoleggiochianucci.com/ga ... MINIO.html

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#313114
dimviii έγραψε:σημερα σε συνεργειο φιλου ειδα αυτο.
Lancia fulvia zagato sport 1,3
Μιλαμε οτι απο κοντα ειναι πανεμορφο.Ηταν σε ενα φανταστικο πορτοκαλι παλ χρωμα ,με κειτζ,και με τις χρυσες καμπανιολο του. :inlove:
μαλλον πρεπει να ειναι αυτο το αυτοκινητο ακριβως.Πλεον τελειωμενο,με ιστορικα νουμερα,και τα φτερακια με πριτσινια.

http://www.autonoleggiochianucci.com/ga ... MINIO.html

Εικόνα


Μπορείς να μου πείς το συνεργείο ?
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#313122 εχεις πμ.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#338611 παιζει να είναι η ομορφοτερη που εχεις βαλει! :thumbsup:
Άβαταρ μέλους
By scuderia monofaro
#373572 Ο Sig. Franco Bocca ήταν brand manager της Lancia στο Vercelli το 1930 και τα δυο του αδέρφια dealer της εταιρείας στις πόλεις Biella και Novara.Εχοντας ιδιαίτερη σχέση με την οικογένεια Farina αλλά και με τον ίδιο τον Vincenzo Lancia,παρήγγειλαν ένα μικρό αριθμό αυτοκινήτων για να ικανοποιήσουν κάποιους ιδιαίτερα απαιτητικούς πελάτες τους,βασισμένα στο πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη της Astura type III Series 233C.Παρουσιάστηκε στην Εκθεση του Τορίνο το 1936 με τον Vincenzo Lancia να εκφράζει τις αντιρρήσεις του μιας και του φάνηκε ιδιαίτερα μοντέρνα και καθόλου "παραδοσιακή", με το κοινό να τον διαψεύδει με την ενθουσιώδη του αποδοχή.Η επιβεβαίωση για τη Stabilimenti Farina ήρθε τον επόμενο χρόνο,το 1937,όπου η Astura κέρδισε το Concorso d'Eleganza στη Villa Erba ( CO).Αλουμινένιο 4θέσιο αμάξωμα με ιδιαίτερα πολυτελές εσωτερικό,διαιρούμενο παρμπρίζ,τέσσερεις προβολείς και ιδιαίτερη σχεδίασης γρίλλια ψυγείου παρουσίαζε κάτι το ιδιαίτερο σε στυλ για τα δεδομένα της δεκαετίας του "30.Δεν είναι γνωστό πόσες ακριβώς κατασκευάστηκαν,το πιθανότερο είναι έξι.H Astura των φωτό βρέθηκε σε διαλυτήριο στην Αγγλία και αγοράστηκε απ την ίδια την carrozzeria Pininfarina.Η ανακατασκευή της κράτησε έξι χρόνια και το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο και παρουσιάστηκε στην 57η Εκθεση του Τορίνο το 1980 όπου γιορτάστηκαν τα 50χρονα της εταιρείας.
Εικόναimage hosting above 5 mb
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#373744 Πού είσαι εσύ ? Μας λείπει το γράψιμο σου με τις πληροφορίες σου.
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#380332 Πήγες στο Μουσείο Αυτοκινήτου στην Αθήνα?

.
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#380337 Ναι ναι, η Aurelia ήταν το 2ο καλυτερο έκθεμα. Η πρώτη ήταν η Urraco.

sent >