Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#369209 @21quadra

Δεν ξερω αν η φωτο βοηθαει, ειναι απο τις νεες κρεμαγιερες που τοποθετουνται στις Μ3/Μ4...

Εικόνα

http://www.bmwblog.com/2014/03/21/bmw-m ... rvotronic/

edit: Απλη Vs Variable sport steering στην 3αρα F30

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#369380 Focus RS

Η αλήθεια είναι ότι η χθεσινή νύχτα δεν ήταν και η καλύτερη για να οδηγήσεις όπως πρέπει ένα Focus RS και επειδή δε ήθελα να αποκτήσω μια άποψη για το αυτοκίνητο κάτω από αυτές τις συνθήκες, αρκέστηκα στην εμπειρία του δεξιού μπάκετ. Όμως, υπάρχει μια περίπτωση να πάρω για 1 μέρα, θα δούμε.

Κάποια βασικά πράγματα. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι το γνωστό δημοσιογραφικό. Έχει φάει αρκετό ξύλο και σήμερα πάει Σέρρες στα χέρια του φίλου Μ. Γεωργιάδη. Αυτός που το είχε χθες του το είχε παραχωρήσει η Ford ως test-drive.

Εσωτερικά βασικά είναι σαν οποιοδήποτε άλλο Focus. Η μεγάλη διαφορά τα καθίσματα...τα οποία είναι τραγικά. Δύσκολα μπαίνεις, δύσκολα βγαίνεις, είναι σκληρά, ΔΕΝ έχουν ρύθμιση ύψους και η θέση οδήγησης είναι αρκετά άσχημη. Κάθεσαι πολύ ψηλά. Ίσως με τα εργοστασιακά recaro είναι καλύτερα.

Πιάσαμε συζήτηση για το διαφορικό στην αρχή λοιπόν, για αυτά που γράφονται. :shifty:

Λοιπόν η Ford λέει ότι αν το αυτοκίνητο το οδηγάς για 1.000 χλμ συνεχώς στο drift ή track το διαφορικό θα χρειαστεί κάποιου είδους έλεγχο/σέρβις. Πάντως, δε του έχει βγάλει κανένα πρόβλημα και γενικώς το έχει σκίσει αρκετά...το ίδιο κάναμε και εμείς χθες. :yahoo:

Συναντηθήκαμε στο Vive Mare και πήγαμε μέχρι το Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και πάλι πίσω, με τον αδερφό μου με το Cupra να ακολουθεί.

Δε θα μπω σε λεπτομέρειες, διότι δε το οδήγησα όμως θα δώσω μια γενική εικόνα του αυτοκίνητου. Είναι αρκετά ειδικό. Το βουητό του στα sport/drift/track modes στο εσωτερικό και τα σκασίματα στο άσε, θυμίζουν φτερούγα. Σε όλα αυτά τα mode και στο drift περισσότερο νιώθεις συνεχώς το πίσω μέρος πιο ελαφρύ σα να θέλει να υπερστρέψει. Η αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο είναι ότι το εμπρός μέρος είναι απόλυτο, είναι ξυράφι ακούει φοβερά και το πίσω ακολουθεί με μια τάση υπερστροφής. Νιώθεις ότι το οδηγείς με το γκάζι. Στρίβει παντού. Περιθώρια απίστευτα.

Σε όλη τη διαδρομή από Βάρκιζα μέχρι Σούνιο και πίσω ήμασταν με το drift mode και normal ανάρτηση. Σε όλα τα modes μπορείς να ρυθμίζεις την ανάρτηση οπότε είναι στην ουσία σαν να έχεις 8 διαφορετικές ρυθμίσεις.

Στη καθημερινότητα θα κουράσει. Είναι σκληρό, όμως δε κοπανάει όπως το Cupra και οι θέσεις είναι άβολες.

Αυτά, θα επανέλθω με λεπτομέρειες αν το πάρω στα χέρια μου.

Είναι λίγο overhyped πάντως. Είναι αρκετά ειδικό αυτοκίνητο, δεν έχει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα ενός S3, Golf R αλλά είναι σαφώς πιο fun to drive.

Είναι driver's car.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#369420
Nikos! έγραψε:σήμερα πάει Σέρρες στα χέρια του φίλου Μ. Γεωργιάδη


Ή κατάλαβες λάθος ή σε παραπληροφόρησαν. Ο Μιχάλης κάνει κούλουμα με την Φωτεινή και τις μικρές σήμερα. :lol: Τέλη Μαρτίου με το Alfisti θέλει να ανεβάσει το RS στις Σέρρες.
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#369423
Dimsabas έγραψε:Πάντως, ένα μπλε τέτοιο πέτυχα το πρωί σήμερα στα λιμανάκια. Τι ώρα θα ανέβει στας Σέρρας;


Ναι το ξέρω. Πήγε βόλτα λαμανακια πριν το δώσει.

Δε ξέρω πότε αλλά θα μάθω γιατί είναι να μιλήσουμε.



< >
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#369492
REALZEUS έγραψε:
Nikos! έγραψε:σήμερα πάει Σέρρες στα χέρια του φίλου Μ. Γεωργιάδη


Ή κατάλαβες λάθος ή σε παραπληροφόρησαν. Ο Μιχάλης κάνει κούλουμα με την Φωτεινή και τις μικρές σήμερα. :lol: Τέλη Μαρτίου με το Alfisti θέλει να ανεβάσει το RS στις Σέρρες.


Ο φίλος που το έχει το πήρε από το Car Center δανεικό και πρέπει να επιστρέψει γιατί θα πάει Σέρρες. Έτσι του είπαν, έτσι μου είπε. Για να το λες κάτι θα ξέρεις, αλλά είναι να μιλήσουμε σήμερα μήπως και το πάρω. Μακάρι λοιπόν να έχεις δίκιο.
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#379171 Θα παιχτούν πολλά κλισέ και θα βάλω ξένες λέξεις για να φαίνεται το κείμενο πολυταξιδεμένο και εκλεπτυσμένο.

Όπως πολλοί κυρίως Θεσσαλονικείς συμφορουμίτες γνωρίζουν, είμαι φαν της συγκεκριμένης φίρμας. Ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο, ξέρω όλες τις γενιές, μπορώ να αναγνωρίσω από το καπάκι της ζάντας ποια έκδοση είναι. Οφείλω να ομολογήσω ότι η 1η γενιά έθεσε τις βάσεις ενώ τα χρόνια που ακολούθησαν, ο μηχανικός/σχεδιαστής υποτάχθηκε στον μαρκετινίστα και χάθηκε ο αέρας, η μποέμ προσέγγιση - "αν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα". Ναι, το αυτοκίνητο έγινε πιο ασφαλές και αξιόπιστο, ναι είχε πολλά gadgets, ναι έγινε πιο καθώς πρέπει αφού ήταν πιο ποιοτικό σε πλαστικά.

Μέχρι αυτήν τη γενιά όμως. Ο μηχανικός δούλεψε και ο μαρκετινίστας απλώς ενέκρινε με το στόμα ανοιχτό. Η κίνηση είναι στο σωστό "λάθος" άξονα για οδήγηση, ο υδρόψυκτος κινητήρας στο σωστό "λάθος" μέρος του αυτοκινήτου. Ατμόσφαιρα φυσικά όπως και ξεκίνησε σύμφωνα με το μύθο τόσα χρόνια πριν. Το turbo ήταν σίγουρα ένα συν στο performance, αλλά χάλασε την ομοιογένεια. Το έχω λοκάρει στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου ανάμεσα σε πολλά άλλα για το κίτρινό του χρώμα. Ναι, δεν είναι το πιο παραδοσιακό αλλά είναι επιθετικό και θυμίζει το καναρίνι, μια που είμαστε στα Κανάρια. Μπορεί να μην είναι γυάλινη η οροφή τύπου Targa όπως και ονειρεύομαι, αλλά και το ύφασμα είναι μια χαρά.

Η βλοσυρή Ισπανίδα τακτοποιεί τα χαρτιά της ασφάλισης, μου δίνει τα κλειδιά και μου λέει "Καλή Απόλαυθη". Του κάνω μια γύρα, χαζεύω τα "φορτωμένα" καπούλια που περιβάλλουν το μοτέρ. Μπαίνω μέσα και η χωροταξία είναι διαφορετική, το footwell οδηγού/συνοδηγού αρκετά περίεργο αλλά η Ιστορία έδειξε ότι είναι μια χαρά. Ο χώρος πίσω είναι κυριολεκτικά για 2 άτομα, με λίγο παραπάνω χώρο για τα γόνατα από όσο περιμένεις βλέποντας το μεταξόνιο.

Γυρνάω το κλειδί και ξυπνάει. Τόσο πολιτισμένο; Ούτε χαρακτηριστικό κροτάλισμα από την εξάτμιση ούτε τίποτα. Ανοίγω την υφασμάτινη οροφή με ένα κουμπί, λειτουργία σαν ελβετικό ρολόι. Κουμπώνει η 1η στον επιλογέα που δεν είναι και ο καλύτερος που υπάρχει, αν έχεις συνηθίσει σε γιαπωνέζικες Κατασκευές με το Κ κεφαλαίο. Αφήνω συμπλέκτη και η ροπή από το ρελαντί κάνει τη δουλειά της. Βγαίνω στο δρόμο για τους αμμολόφους με ταχύτητες 30-50 και σαμαράκια. Το κοντό πλαίσιο δεν κάνει τόσο έντονη την νευρικότητα στις παγίδες που κάθε Πρόεδρος ΟΤΑ θέλει να ονομάζει "speed bumps" και η ανάρτηση διαχειρίζεται το φορτίο σωστά. Βέβαια, το αυτοκίνητο είχε μόνο 3200km στο καντράν.

Ο ρυθμός ανοίγει και έρχεται η πρώτη πινακίδα για τους αμμολόφους. Παρέα με ένα πρώτο αεράκι από την Αφρική που με στριμώχνει άσχημα αφού οι ριπές κάνουν το τιμόνι νευρικό. Λογικό, κέντρο βάρους πίσω και εμπρός μέρος που δεν έχει υψηλή μηχανική πρόσφυση. Σύμφωνα με το μύθο, το γεωγραφικό αξιοθέατο δημιουργήθηκε από την άμμο που ήρθε από τη Σαχάρα. Έχω αρχίσει να σκέφτομαι ότι αν καμιά φορά έχει πραγματικά δυνατό αέρα θα βρεθώ σε κάποιο από τα πιο νησιά στα δυτικά. Σκέφτομαι τις 959 και τα λοιπά τέρατα του Group B να καταπίνουν τις μικρές ευθείες. Και εκεί έρχεται η πινακίδα που λέει να ρίξουμε ταχύτητα γιατί υπάρχει άμμος στο οδόστρωμα. Με τόσα άλογα στο λάθος άξονα, με έναν αέρα που ρίχνει χαστούκια και το τιμόνι να είναι οριακά "χαλαρό", φτάνω στο τέρμα της γραφικής διαδρομής κάθιδρος με τα μάτια γεμάτα σκόνη. Το σφίξιμο που νιώθω ακριβώς πάνω από τη βάση του καθίσματος δεν φεύγει. Οι ταχύτητες στην Εθνική ανεβαίνουν και ο αέρας δεν πέφτει. Κάθε λίγο μεγαλύτερο όχημα που με προσπερνάει πατώντας στο γρανιτένιο πλαίσιο και στην εμπιστοσύνη που δίνει η εμπρός κίνηση σε τέτοιες συνθήκες δημιουργεί σπηλιάδες που χρήζουν μικροδιορθώσεων συνεχώς. Μου θύμισε έντονα την επιθετική ευθυγράμμιση που είχα κάνει στο MX-5 και βλαστημούσα κάθε στιγμή πάνω στις ελληνικές ΕΟ.

Περνώντας από το aeropuerto, αρχίζουν τα απανωτά plateios ciclicos στα οποία αρχίζω και νιώθω το τιμόνι και το drivetrain να ζωντανεύει. Ακρίβεια στο χειρισμό και όσο και να υπερβάλλεις, υπάρχει και άλλο περιθώριο. Οι διορθώσεις γίνονται ακαριαία, παρά την αρχική υποστροφή. Δεν είναι το μηχάνημα για μπάντες, αυτός ο ρόλος ας μείνει στις Μustang και στις 3αρες αυτού του κόσμου. Εδώ τα πράγματα είναι σοβαρά. Σε μια έξοδο, μια ομάδα Trojeos μας κλείνουν το δρόμο και με παγιδεύουν σε ένα αδιέξοδο με ένα μικρό πλάτωμα. Μαθημένα τα βουνά στα χιόνια και εγώ σε πάρκινγκ και πυλωτές, χρειάζομαι τρεις μανούβρες για να κάνω την αναστροφή. Ανοίγομαι, στρίβω λίγο το τιμόνι, ρυθμίζω το γκάζι και ακαριαία πάω σε full lock. Το yaw είναι εξωφρενικό και ήδη κοιτάω 180 μοίρες σε σχέση με πριν. Ναι, είναι αντικοινωνική οδήγηση αλλά δεν έφταιγα κύριε Αστυφύλακα...!

Το μικρό μέγεθος του νησιού αρκεί μόνο για να πατήσεις στη ροπή της 3ης άντε και της 4ης, δεν μπορείς να δώσεις στην 5η αυτό που της αξίζει και κρεμάει αρκετά καθώς είναι μακριά για ξεκούραστα overnight ταξίδια GT με ένα σετ μπαστούνια του γκολφ από το Παρίσι στη Φλωρεντία και στη Βαρκελώνη και το ένα χέρι πάνω στα πόδια της συνοδηγού. Η κατανάλωση είναι πιο χαμηλή από όσο περιμένω και διαπιστώνω στην τσέπη μου πόσο έχει προοδεύσει η τεχνολογία στη διαχείριση του καυσίμου έστω θυσιάζοντας σαν Ιφιγένεια το άρπαγμα της ντίζας του γκαζιού από τα μαλλιά. Διπλά Dell'Orto και 320si, τα χρόνια σας περάσαν ανεπιστρεπτί.

Γυρνώντας στο ξενοδοχείο, κλειδώνω και ρίχνω μια ματιά. Ένα Ολλανδάκι περνάει από μπροστά με τους γονείς του, είναι δεν είναι 2 ετών. Γυρνάει στη μαμά του και της λέει "Mama, kijk een dier" που σημαίνει "Μαμά, κοίτα ένα ζώο". Από μικρό και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια...

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By cosneo
#379176 Από το πρώτο bold για την 1η του γενιά κατάλαβα και το μοντέλο!

Αγαπημένο "οδήγησα"!

ΥΓ. Και κάτι που ζήλεψα. Ζω για την στιγμή που θα πάθω επιπεφυκίτιδα από την άμμο της Σαχάρας!
Άβαταρ μέλους
By Arrow
#379178 Το μεγάλο ερώτημα είναι σε τι αναφερόταν το μικρό πλουμιστο ολλανδακι, σε άνθρωπο ή αμάξι?

<
Άβαταρ μέλους
By Obelix
#379213 Πάτερ ρεσπεκτ!!!

< Note >
Άβαταρ μέλους
By markvag
#379245 Ρε τον παπά, αφιέρωσε πάλι! :lol: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#379616
Arrow έγραψε:Το μεγάλο ερώτημα είναι σε τι αναφερόταν το μικρό πλουμιστο ολλανδακι, σε άνθρωπο ή αμάξι?


Ο μόνος που το έπιασε, proofreader είσαι; :lol: Σε εμένα αναφερόταν το ολλανδάκι αν και το twingo σε κίτρινο φέρνει πολύ σε πίκατσου.

Σοβαρά τώρα, το Twingo SCe 70 δεν με έπεισε παραπάνω από το i10 που έτυχε να έχω για συνολικά 1 μήνα. Πιο φάνκι, ευάερο και ευήλιο εσωτερικό, ευκολοδήγητο σε βαθμό κακουργήματος, κατανάλωση μικρότερη (έπαιξα με <4,5lt/100km), οθόνη με χάρτες-μουσική κλπ και οροφή χαβαλετζήδικη αλλά θα το έπαιρνα για αυστηρά εντός πόλης μετακινήσεις. Πάνω από 100km νομίζω ότι είναι βάσανο για την 5η που δεν σπρώχνει όσο θα ήθελα και για το μεγάλο πρόβλημα σε αέρηδες. Ημι-flop από τη Renault για μένα εδώ.

Στο GT λέει ότι έσφιξαν τις αναρτήσεις οπότε μπορεί και τα 2 προβλήματα να είναι παρελθόν, αλλά για ποιον ακριβώς λόγο να το αγοράσει κάποιος; Ακούγεται πολύ "συνειδητή επιλογή" και νομίζω ότι πρέπει να έχεις ερωτευθεί σφόδρα. Για το 90αρι τούρμπο δεν ξέρω αν είναι συνολικά πιο ενδιαφέρον, όσα άρθρα διάβασα δεν το επιβεβαιώνουν.

@efthymis
Μου πέρασε από το μυαλό αλλά δεν είμαι οπαδός του click-bait, όποιος έχει όρεξη να διαβάσει τις πολύτιμες σκέψεις μου θα το κάνει. :lol: