Chris έγραψε:Να ξερεις πως οι κουβερτες ειναι εως και επικινδυνες σε παγο.
Waaaaat?
< >
(για τους ανόητους, δάσκαλος δεν είναι η λογική αλλά η συμφορά)
edit, πιο συγκεκριμενα, 10 ποντους χιονι, και 2 γραμμες παγου εκει που πατουσαν οι προηγουμενοι, αναγκαζομαι να πηγαινω μισο μετρο αριστερα ή δεξια γιατι αν πατησω ακριβως εκει ψαρευει σαν τρελο (μπροστα κινηση)
Πάντως η δική μου εμπειρία είναι ότι οι autosock είναι μια χαρά στον πάγο.
(για τους ανόητους, δάσκαλος δεν είναι η λογική αλλά η συμφορά)
Υπόψιν οτι οι κουβέρτες πρέπει να δουλευτούν λίγο ωστε να αρχίσει να ξεφτίζει το ύφασμα. Τότε είναι που αποκτούν τη μέγιστη πρόσφυση.
Μήπως όταν τις δοκίμασες ήταν ολοκαίνουριες αφόρετες?
Εντυπώσεις:
- Πάνω στο πατημένο χιόνι έχεις φρένα και τιμόνι σε σημείο που να νομίζεις οτι είναι στεγνό κάτω (σε χαμηλές ταχύτητες βέβαια, όχι υπερβολές)
- Στο απάτητο γλιστράει αρκετά. Βέβαια το απάτητο είναι πούδρα ακόμα. Πιστεύω οτι αν σκληρήνει θα έχει καλύτερη πρόσφυση και εκεί.
-Κάτι χαζογλιστρήματα τα κάνει κατα διαστήματα, και θέλει διορθώσεις με το τιμόνι. Οπότε σε κάθε περίπτωση χαμηλή ταχύτητα, προσοχή και όχι υπερβολές.
-Στις μεγάλες ανηφόρες έχουν θέμα. Δοκίμασα να ανέβω μία αλλά έμεινα στη μέση. Το θετικό βέβαια είναι οτι είχα φρένα, δηλαδή δέν υπάρχει περίπτωση να σε πάρει προς τα πίσω και να γλιστράς χωρίς να μπορείς να κάνεις τίποτα, όπως στο βίντεο της προηγούμενης σελίδας.
Οπότε τα χειμερινά δέν υποκαθιστούν τις αλυσίδες σε όλες τις περιπτώσεις, ειδικά όταν υπάρχουν μεγάλες ανηφόρες-κατηφόρες.
<
Μια φορά μόνο είχα θέμα στο Χορτιάτη σε off road διαδρομή με τα michelin alpin primacy PA3, από τα οποία δεν μπορώ να πω ότι έμεινα και πολύ ευχαριστημένος.
< A3003 >
fubar.gr έγραψε:Σήμερα δοκίμασα σε μια σύντομη βόλτα τα χειμερινά λάστιχα για πρώτη φορά.
Εντυπώσεις:
- Πάνω στο πατημένο χιόνι έχεις φρένα και τιμόνι σε σημείο που να νομίζεις οτι είναι στεγνό κάτω (σε χαμηλές ταχύτητες βέβαια, όχι υπερβολές)
- Στο απάτητο γλιστράει αρκετά. Βέβαια το απάτητο είναι πούδρα ακόμα. Πιστεύω οτι αν σκληρήνει θα έχει καλύτερη πρόσφυση και εκεί.
-Κάτι χαζογλιστρήματα τα κάνει κατα διαστήματα, και θέλει διορθώσεις με το τιμόνι. Οπότε σε κάθε περίπτωση χαμηλή ταχύτητα, προσοχή και όχι υπερβολές.
-Στις μεγάλες ανηφόρες έχουν θέμα. Δοκίμασα να ανέβω μία αλλά έμεινα στη μέση. Το θετικό βέβαια είναι οτι είχα φρένα, δηλαδή δέν υπάρχει περίπτωση να σε πάρει προς τα πίσω και να γλιστράς χωρίς να μπορείς να κάνεις τίποτα, όπως στο βίντεο της προηγούμενης σελίδας.
Οπότε τα χειμερινά δέν υποκαθιστούν τις αλυσίδες σε όλες τις περιπτώσεις, ειδικά όταν υπάρχουν μεγάλες ανηφόρες-κατηφόρες.
No offence αλλά εχεις οδηγήσει ξανά σε χιόνι; Τα τελευταία 15 περίπου χρόνια που οδηγάω, κάθε μα κάθε χειμώνα, εστώ και για λίγα χιλιόμετρα θα οδηγήσω σε χιόνι με χειμερινά λάστιχα και δεν ισχύει τίποτα απ' όσα γράφεις εκτός από το ότι έχεις όντως φρένο. Στο πατημένο χιόνι τα πράγματα είναι πάντα χειρότερα. Το φρέσκο προσφέρει σαφώς καλύτερη πρόσφυση. Στον παγο δε σε σώζει τίποτα. Βέβαια αν περίμενες ότι δε θα γλυστρίσεις πουθενά μα πουθενά προφανώς και δεν γίνεται κάτι τέτοιο.
Η ανηφόρα που λέω είναι ανηφόρα, όχι αστεία, απο αυτές που αν αναγκαστείς να σταματήσεις θα φάς καλά το συμπλέκτη για να ξαναξεκινήσεις.
@blinksys
Στα χιόνια οδηγώ περιστασιακά μόνο, περίπου μια εβδομάδα το χρόνο. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιώ χιονολάστιχα, πάντα χρησιμοποιούσα αλυσίδες ή κουβέρτες.
Η σημερινή εμπειρία μου σχετικά με το πατημένο/απάτητο είναι αυτή που έγραψα πρίν. Συγκεκριμένα, σε ανηφορική διασταύρωση οπου πρέπει να σταματήσω για να ελέγξω και να στρίψω αριστερά, αν ήμουν στα αυλάκια απο τα άλλα αυτοκίνητα ξεκίναγε χωρίς δυσκολία. Αν έβγαινα πιό δεξιά και παταγα στο απάτητο γλίστραγε πολύ.
Θα δοκιμάσω πάλι...
1. Αν εχεις χειμερινα
2. Αν βαλεις κουβερτες (autosock κτλ)
Πριν 3 χρόνια μου συνέβη στη Φλώρινα (Κλειδί), πολύ χιόνι και-12 είχε χειμερινά ( Και πολύ χειμερινά: Gislaved nord frost 5) στο rallye. Παρότι του εξήγησα (είναι χειμερινά, τώρα κατέβηκα από το βουνό με περισσότερο χιόνι, κλπ) δεν με άφηνε να συνεχίσω χωρίς αλυσίδες. Ε τις έβαλα και τις έβγαλα λίγο παρακάτω, αφού με τα χειμερινά πήγαινα καλύτερα και δεν είχε πάγο εκεί.
Σε άλλη περίπτωση, στα Τέμπη, παρότι ήταν καθαρισμένο, δεν άφηναν κανέναν (ούτε 4χ4 με χειμερινά) χωρίς αλυσίδες (θα μου πεις εάν μείνει κάποιος στα Τέμπη κόβεται η Ελλάδα στη μέση), έβαλα αλυσίδες (δεν φορούσα καν χειμερινά) και περάσαμε τα Τέμπη με αλυσίδες σε μαύρη καθαρή άσφαλτο