mirage έγραψε:Για εξήγησε μας όμως. Νομίζω έχεις άπλετο χρόνο άλλωστε.
εξήγησα ανάμεσα στο ποστ του diplomat και του pierce λίγο πιο πάνω
mirage έγραψε:Για εξήγησε μας όμως. Νομίζω έχεις άπλετο χρόνο άλλωστε.
g8777 έγραψε:Κριμα δλδ μουσατε που οι προηγουμενες γενιες μας κληροδοτησαν εναν Ομηρο και οχι καμια συνταγη για μελανα ζωμο.
224v έγραψε:Παντως η οροφή που κάηκε είχε επισκευασθεί σε μεγαλο τμήμα της τον 19 αιώνα. Δλδ απλα δεν ηταν όπως την έφτιαξαν το 1100 τοτε. Σίγουρα θα την ξανά φτιάξουν οπτικά όπως ηταν, τα υλικά δεν θα είναι τα ίδια ( αιωνόβιες δρυς κλπ) αλλά και εμείς που αναστυλωνουμε τον Παρθενώνα, χρησιμοποιούμε μάρμαρα φρέσκα.
mousatos έγραψε:100εκ πεταμένα για το σύμβολο αυτών που εμπορεύονται τον ανθρώπινο πόνο τόσους αιώνες.
Θλίψης.
Από τη μια κάποιοι ετοιμάζονται να αποικήσουν τον Άρη και κάποιοι άλλοι κλαίνε επειδή κάηκε το παλατάκι του μάγου της φυλής που ήθελε να στείλει στην πυρά τον Γαλιλαίο.
Νίκος Παππάς έγραψε:Οχι, αλλα ο παραλληλισμος που εκανες με την φωτια στην Θεσσαλονικη ηταν τουλαχιστον ατυχης.
Αλλο πραγμα να καει ο ξυλινος μαχαλας που ηταν τοτε η πολη και αλλο ενα μνημειο παγκοσμιας πολιτιστικης κληρονομιας που ειναι η ΠτΠ.
Στα μνημεια, στα μεγαλα εργα τεχνης η οποια παρεμβαση του συντηρητη πρεπει να ειναι κατα το δυνατον ελαχιστη, ισα να μην εχει προβληματα το μνημειο απο τον χρονο και την φθορα του.
Αυτο που προκειται να συμβει πλεον ξεπερνα κατα πολυ την παρεμβαση του ανθρωπου για συντηρηση. Η στεγη, τα βιτρο και οποια αλλα ,δεν θα ειναι παλια, θα ειναι καινουρια και οσο πιστα να τα φτιαξουν δεν θα ειναι οπως πριν.
Zorz έγραψε:
Απεναντίας θεωρώ το σχόλιο σου (περί μαχαλά) εντελώς αψυχολόγητο. Υπενθυμίζω ότι στη πυρκαγιά του 1917 κάηκε και ο Άγιος Δημήτριος (και η δουλειά του Ζάχου στην αναστήλωση του είναι -στο πλαίσιο του εφικτού- αξιοθαύμαστη), κάμποσες άλλες εκκλησίες (πχ. ο Άγιος Νικόλαος ο Τρανός), συναγωγές και δημόσια κτήρια. Κοίτα μια παλιά φωτογραφία λχ. της πλατείας Ελευθερίας και σύγκρινε τη με τη σημερινή εικόνα της περιοχής, που μόνο το κτήριο Στάιν επιζεί από τότε. Όλα αυτά είναι κομμάτι του οργανικού ιστού της πόλης, και παρόλο που κανένα κτήριο μεμονωμένα δεν είναι ισάξιας σπουδαιότητας, η αθροιστική καταστροφή όμως ήταν σοβαρή ζημιά στην ιστορία της πόλης.
Ο μαχαλάς (αραβικά: محلة, μπενγκάλι: মহল্লা, χίντι: मोहल्ला, περσικά: محله, ούρντου: محله, αζερικά: Məhəllə, τουρκικά: Mahalle, αλβανικά: mëhalla, βουλγαρικά: Махала, ρωσικά: Махалля) είναι συνοικία ή γειτονιά και συναντάται σε μέρη του αραβικού κόσμου, των Βαλκανίων, της Δυτικής και Νότιας Ασίας και των περιοχών με τις οποίες συνορεύουν. Απο Βικιπαιδεια
JarnoT έγραψε:Όλο αυτό που περιγράφεις ( και με το οποίο συμφωνώ) έχει απασχολήσει την φιλοσοφία από τα αρχαία χρόνια με τον μύθο του πλοίου του Θησέα, αν δηλαδή υποθέσουμε ότι έχει σωθεί το αρχικό πλοίο του Θησέα, αν με την πάροδο του χρόνου αντικατασταθούν όλα τα υλικά του μέρη, είναι το ίδιο πλοίο ή όχι?224v έγραψε:Παντως η οροφή που κάηκε είχε επισκευασθεί σε μεγαλο τμήμα της τον 19 αιώνα. Δλδ απλα δεν ηταν όπως την έφτιαξαν το 1100 τοτε. Σίγουρα θα την ξανά φτιάξουν οπτικά όπως ηταν, τα υλικά δεν θα είναι τα ίδια ( αιωνόβιες δρυς κλπ) αλλά και εμείς που αναστυλωνουμε τον Παρθενώνα, χρησιμοποιούμε μάρμαρα φρέσκα.
Μα τίποτα άλλωστε δεν μένει ίδιο όπως τότε που πρωτοφτιάχτηκε. Ο χρόνος επιδρά πάνω του από την πρώτη μέρα, άλλοτε ήπια και προβλεπόμενα, άλλοτε βίαια και καταστροφικά. Και η αποκατάσταση ενός μνημείου είναι πρωτίστως θέμα ερμηνείας/απόφασης/επιλογής του τι θέλει ο άνθρωπος να διατηρήσει/προστατέψει/αποκαταστήσει και όχι τόσο θέμα αντικατάστασης υλικών και δομών. Γιατί "μνημείο" δηλ μνήμη προς διατήρηση, πέρα από το πρωτότυπο υλικό είναι και η μορφή, το χρώμα, οι διαφορετικές φάσεις που πέρασε το μνημείο ανά τους αιώνες.
Έτσι για τον Παρθενώνα πχ (που αναφέρθηκε σαν σύγκριση) είναι επιλογή να μην συμπληρωθεί ούτε από το πρωτότυπο υλικό (μάρμαρα κλπ) που είχε γκρεμίσει και έχει ταυτοποιηθεί πού έστεκε πρότερα, προκειμένου να διατηρηθεί η "τελευταία" εικόνα του. Για την χ βυζαντινή εκκλησία επιλέγεται να διατηρηθεί ο μιναρές που της φόρεσαν οι οθωμανοί προκειμένου να μείνει η μνήμη των φάσεων που πέρασε. Για το χ άγαλμα σε μια πλατεία της Ρώμης επιλέγεται να μην καθαριστεί από τη συσσωρευμένη μαυρίλα για να αναδειχθεί και η πατίνα του χρόνου πάνω του (φανταστείτε τη φρικτή εικόνα ενός λευκασμένου αγάλματος 15 αιώνων..). Για το χ κτίριο στο κέντρο της Βαρσοβίας επιλέγεται να ξαναχτιστεί όπως ακριβώς ήταν, έστω και με νέα υλικά, για να διαφυλαχτεί η εικόνα του τοπίου. Και για το εμπορικό κέντρο στο Μανχάτταν επιλέγεται να σκαφτούν δυο τρύπες στη θέση 2 κτιρίων, χωρίς να χάνεται η μνήμη τους (κάτι σαν αφαιρετική μνημειακή απόδοση).
Δεν είναι όλες οι επιλογές και οι επεμβάσεις σωστές (κάθε άλλο θα έλεγα..), αλλά θέλω να πω πρωτίστως είναι ένας διάλογος του τι πρέπει να διατηρηθεί ως μνήμη. Λοιπόν θα ξαναφτιαχτούν τα περίτεχνα ξύλινα της στέγης της notre dame. Όπως κάνουν σε όλες αιωνόβιες παγόδες στην Κίνα από επιλογή. Θα μπορούσε (ακραίο σαν θεωρητικό παράδειγμα) να επιλεχθεί να αφεθεί (μελετημένα) η μνήμη αυτής της φάσης επίδρασης του χρόνου στη notre dame: της καταστροφής. Σε 100 χρόνια από τώρα η φάση της φωτιάς θα ήταν η ίδια ένα μνημείο.
Αυτά, συγγνώμη για το off topic.
belgarion έγραψε:Όλο αυτό που περιγράφεις ( και με το οποίο συμφωνώ) έχει απασχολήσει την φιλοσοφία από τα αρχαία χρόνια με τον μύθο του πλοίου του Θησέα, αν δηλαδή υποθέσουμε ότι έχει σωθεί το αρχικό πλοίο του Θησέα, αν με την πάροδο του χρόνου αντικατασταθούν όλα τα υλικά του μέρη, είναι το ίδιο πλοίο ή όχι?Ενδιαφέρον...
https://thegreekshorts.eu/to-paradokso- ... ou-thisea/
belgarion έγραψε:Όλο αυτό που περιγράφεις ( και με το οποίο συμφωνώ) έχει απασχολήσει την φιλοσοφία από τα αρχαία χρόνια με τον μύθο του πλοίου του Θησέα, αν δηλαδή υποθέσουμε ότι έχει σωθεί το αρχικό πλοίο του Θησέα, αν με την πάροδο του χρόνου αντικατασταθούν όλα τα υλικά του μέρη, είναι το ίδιο πλοίο ή όχι?
https://thegreekshorts.eu/to-paradokso- ... ou-thisea/
mousatos έγραψε:g8777 έγραψε:Κριμα δλδ μουσατε που οι προηγουμενες γενιες μας κληροδοτησαν εναν Ομηρο και οχι καμια συνταγη για μελανα ζωμο.
https://ylikogiadaskalous.blogspot.com/ ... ost_7.html
Μιλιταριστικά παραμύθια για μικρά παιδιά . Κατηγορία Χαλιμάς και Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν .
Αν άδειασε, θα αρχίσει να καθαρίζει ακόμα περισσότ[…]
Γιατί να πάς ταξίδι; Ε Φ Ι Α Λ Τ Η Σ Μπαίνεις στ[…]
https://twitter.com/there_is_no_if/status/1772679[…]
Οι πετυχημένοι μετανάστες είναι πιθανότατα πιο φα[…]