Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#571423 ΟΚ άρα δική σου εκτίμηση και όχι κάτι που έχει ειπωθεί επίσημα.

Είναι ένα βήμα αυτό. :s_howdy
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#572629 https://www.naftemporiki.gr/finance/sto ... e-4-xronia
Το χτύπημα που δέχονται οι παραγωγικές δυνάμεις στην Ελλάδα πιστοποιούν με τον πιο ανάγλυφο τρόπο οι φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων ετών.

Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, τα οποία προέκυψαν από την επεξεργασία των φορολογικών δηλώσεων την τελευταία τετραετία, είναι αποκαλυπτικά.

Φανερώνουν ανάγλυφα ότι οι φόροι αυξήθηκαν, με αποτέλεσμα και τα εισοδήματα να συρρικνωθούν δραματικά, ενώ σχεδόν όλες οι φοροαπαλλαγές καταργήθηκαν και το αφορολόγητο όριο μειώθηκε αισθητά και ακόμη βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, καθώς εκκρεμεί και νέα μείωσή του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία χάθηκαν εισοδήματα 2,4 δισ. ευρώ, καθώς από 76 δισ. ευρώ που δήλωναν για το 2014 οι φορολογούμενοι πέρυσι, 8,9 εκατ. φυσικά πρόσωπα εμφάνισαν εισοδήματα 73,6 δισ. ευρώ.

Πορεία που έχει ως αποτέλεσμα σχεδόν έξι στα δέκα νοικοκυριά να εμφανίζουν πλέον στην εφορία εισοδήματα που δεν υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ, ενώ για τέσσερα στα δέκα το ετήσιο εισόδημά τους βρίσκεται κάτω από τις 5.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2010, χρονιά κατά την οποία «εγκαινιάστηκαν» τα μνημόνια, τα εισοδήματα των φορολογουμένων συρρικνώθηκαν κατά 26,7 δισ. ευρώ, με το μεγαλύτερο «χτύπημα» να το έχει δεχθεί η μεσαία τάξη, με εισοδήματα από 20.000 έως 50.000 ευρώ. Αισθητά μειωμένα εμφανίζονται και τα εισοδήματα που δηλώνουν στην εφορία οι περίπου 400.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι, αφού από 5,02 δισ. ευρώ που δήλωναν ότι είχαν αποκτήσει το 2014, πέρυσι εμφάνισαν εισοδήματα της τάξης των 3,44 δισ. ευρώ, με το μέσο εισόδημά τους να κινείται στα όρια του σημερινού αφορολόγητου ορίου των μισθωτών και συνταξιούχων, δηλαδή στα 8.636 ευρώ.

Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ

Αναλυτικότερα, με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΑΑΔΕ, από την επεξεργασία των φορολογικών δηλώσεων προκύπτουν τα εξής:

* το μέσο εισόδημα των φορολογουμένων από 12.338 ευρώ που ήταν το 2014 μειώθηκε στα 11.556 ευρώ το 2017.
* στις 6.370.099 φορολογικές δηλώσεις που υποβλήθηκαν το 2018 (εισοδήματα 2017), εισόδημα χαμηλότερο των 10.000 ευρώ δήλωσαν 3.964.567 φορολογούμενοι.
* με μηδενικό εισόδημα εμφανίζονται στην εφορία 644.790 οικογένειες, όταν το 2014 οι φορολογούμενοι με μηδενικό εισόδημα ήταν 564.611.
* εισοδήματα από 20.000 έως 50.000 ευρώ δήλωσαν πέρυσι 946.344 νοικοκυριά, όταν το 2012 ο αριθμός των οικογενειών με μεσαία εισοδήματα ανερχόταν σε 1.253.476.
* ο αριθμός των νοικοκυριών με εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ περιορίστηκε στις 19.869, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 24% σε σχέση με το 2014.
* στην «τσιμπίδα» των τεκμηρίων πιάστηκαν πέρυσι 1,9 εκατ. φορολογούμενοι, ή σχεδόν ένας στους τρεις, οι οποίοι φορολογήθηκαν για μεγαλύτερα εισοδήματα 6,78 δισ. ευρώ. Από αυτούς 697.290 είναι μισθωτοί και 515.509 συνταξιούχοι.
* στα 8,32 δισ. ευρώ ανήλθε ο φόρος εισοδήματος που πλήρωσαν οι 8,9 εκατομμύρια φορολογούμενοι.
* στα 25,4 δισ. ευρώ οι δαπάνες που δηλώθηκαν με πλαστικό χρήμα. Κατά μέσο όρο οι φορολογούμενοι εμφάνισαν δαπάνες 3.600 ευρώ.



Με απλά λόγια, ο νέος ΕΦΚΑ έφερε και μεγαλύτερη φοροδιαφυγή. Είναι απολύτως λογικό βέβαια και δεν νομίζω να μην το περίμεναν. Οι μισθωτοί συνεχίζουν να δηλώνουν τα ίδια, οι ΕΕ μείωσαν αυτά που δηλώνουν. Και επειδή το χρήμα κινείται κυκλικά, κάτι τέτοιο δεν πολυστέκει...

Φυσικά, αυτό κάνει όλο και πιο δυσοίωνο το σενάριο για την μείωση του αφορολόγητου... Θα την πληρώσουν οι πιο αδύναμοι (κλασικά).
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#574170
Προειδοποίηση Στουρνάρα για υπερφορολόγηση-ανάπτυξη

Ετος σημαντικών προκλήσεων για την οικονομία το 2019. Κατεβάζει τον πήχη για τη φετινή ανάπτυξη στο 1,9% του ΑΕΠ. Προειδοποιεί για τον κίνδυνο φορολογικής κόπωσης, το ΣτΕ και τον κίνδυνο επιβράδυνσης των μεταρρυθμίσεων λόγω εκλογών.

Η Τράπεζα της Ελλάδος προχώρησε σήμερα σε δραστική μείωση των προβλέψεων για το ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο 1,9% για το 2019 , διαπιστώνοντας μεν βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος αλλά και σειρά προκλήσεων που συνδέονται τόσο με το εξωτερικό περιβάλλον όσο και τους εγχώριους πολιτικούς και δημοσιονομικούς κινδύνους υπό το βάρος του εκλογικού κύκλου και σειρά δικαστικών αποφάσεων για διεκδικήσεις αναδρομικών. Οι παράγοντες αυτοί είναι ικανοί να οδηγήσουν σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό.

Στην έκθεση του Διοικητή Γιάννη Στουρνάρα σημειώνεται χαρακτηριστικά πως «το 2019 είναι έτος σημαντικών προκλήσεων για την ελληνική οικονομία. Δεν υπάρχουν επομένως περιθώρια εφησυχασμού, καθώς οι κίνδυνοι, εγχώριοι και εξωτερικοί, παραμένουν. Η επιτυχής πορεία της Ελλάδος στη νέα, μετά την κρίση, ευρωπαϊκή κανονικότητα συνεπάγεται δεσμεύσεις για τη διασφάλιση των μέχρι σήμερα επιτευγμάτων, την άσκηση συνετής οικονομικής πολιτικής και τη συνέχιση της εφαρμογής των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων μέχρι και την ολοκλήρωσή τους.»

Ειδικότερα στο μέτωπο της ανάπτυξης εκτιμάται πως η αναπτυξιακή δυναμική δεν έχει ακόμη εδραιωθεί επαρκώς, όπως αποτυπώνεται από τον αρνητικό ρυθμό μεταβολής των επενδύσεων, το αρνητικό ποσοστό αποταμίευσης επί του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών και το ακόμη υψηλό ―παρά τη μείωσή του― ποσοστό ανεργίας. Επιπλέον ,ανασταλτικά στην αναπτυξιακή δυναμική δρα η συνεχιζόμενη περικοπή του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Στο δημοσιονομικό πεδίο επισημαίνεται ότι για το 2019 προβλέπεται η εφαρμογή μιας επεκτατικής δέσμης δημοσιονομικών μέτρων ύψους περίπου 0,6% του ΑΕΠ, μερικώς αντισταθμιζόμενης από τη μείωση των δαπανών του ΠΔΕ κατά 0,3% του ΑΕΠ. «Χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς ο δημοσιονομικός κίνδυνος που ελλοχεύει για το 2019 από ενδεχόμενες πιέσεις για μεγαλύτερη δημοσιονομική επέκταση εν όψει του εκλογικού κύκλου. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ενδεχόμενη καθολική εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων, οι οποίες έκριναν αντισυνταγματικές προγενέστερες περικοπές των συντάξεων και την κατάργηση των δώρων των συνταξιούχων, ο κίνδυνος δημοσιονομικού εκτροχιασμού μεσοπρόθεσμα επιτείνεται, με αποτέλεσμα την αύξηση της αβεβαιότητας σχετικά με την εφαρμογή των νομοθετημένων μέτρων της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης, με δυσμενείς συνέπειες για τη δυνατότητα εκπλήρωσης των δημοσιονομικών δεσμεύσεων της χώρας».

Όσον αφορά στα κόκκινα δάνεια, η Τράπεζα της Ελλάδος διαπιστώνει πως παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων (ενίσχυση θεσμικού πλαισίου, θέσπιση από τις τράπεζες επιχειρησιακών στόχων για τη μείωσή τους, δημιουργία δευτερογενούς αγοράς και άρση νομικών, δικαστικών και διοικητικών εμποδίων), το ποσοστό τους στο σύνολο των δανείων, αν και μειούμενο, παραμένει εξαιρετικά υψηλό αποτελώντας τροχοπέδη για την ανάπτυξη.

Το Δεκέμβριο του 2018 τα ΜΕΔ διαμορφώθηκαν σε 81,8δισεκ. ευρώ (ή 45,4% του συνόλου των δανείων), μειωμένα κατά περίπου 12,7 δισεκ. ευρώ συγκριτικά με το τέλος Δεκεμβρίου του2017 και κατά 25,4 δισεκ. ευρώ έναντι του Μαρτίου του 2016, οπότε είχε καταγραφεί και το υψηλότερο επίπεδο ΜΕΔ. Σημαντική συμβολή στη μείωση των ΜΕΔ είχαν οι διαγραφές και οι πωλήσεις δανείων, καθώς και οι εισπράξεις από ρευστοποιήσεις εξασφαλίσεων, ενώ οι τράπεζες έχουν ήδη δρομολογήσει συμφωνίες για περαιτέρω αύξηση του ύψους των πωλήσεων.

Οι κίνδυνοι
Σε ό,τι αφορά το εξωτερικό περιβάλλον, κίνδυνοι μπορεί να προκύψουν από ενδεχόμενη περαιτέρω επιβράδυνση του ρυθμού ανόδου της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας το 2019, λόγω της αύξησης του εμπορικού προστατευτισμού, γεωπολιτικών κινδύνων και ευπαθειών στις αναδυόμενες οικονομίες. Η επιβράδυνση της ευρωπαϊκής οικονομίας αποτελεί σημαντική πηγή ανησυχίας που, σε συνδυασμό με την αυξημένη αβεβαιότητα σχετικά με το Brexit, ενδέχεται να επιδράσει αρνητικά στην άνοδο των ελληνικών εξαγωγών και του τουρισμού.

Σε ό,τι αφορά το εγχώριο περιβάλλον, η ενδεχόμενη εφαρμογή των αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες έκριναν αντισυνταγματικές προγενέστερες περικοπές των συντάξεων και την κατάργηση των δώρων των συνταξιούχων, αποτελεί τοn σημαντικότερο δημοσιονομικό κίνδυνο μεσοπρόθεσμα. Και τούτο διότι η πρόσθετη δαπάνη δρα επιβαρυντικά στην ανάλυση βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους, καθώς οδηγεί στην αναθεώρηση προς τα άνω της συνταξιοδοτικής δαπάνης και τροφοδοτεί αβεβαιότητα για τη δημοσιονομική πολιτική και την οικονομική βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.

Στους εγχώριους κινδύνους περιλαμβάνονται επίσης η υψηλή φορολόγηση και γενικότερα το μείγμα της δημοσιονομικής πολιτικής, καθώς και τυχόν ανάκληση μεταρρυθμίσεων ή καθυστερήσεις στην υλοποίησή τους. Επιπλέον, στην αγορά εργασίας η αύξηση του κατώτατου μισθού που νομοθετήθηκε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, παρότι εκτιμάται ότι θα αποφέρει βραχυχρόνια οφέλη όσον αφορά την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος και κατ’ επέκταση της ιδιωτικής κατανάλωσης, μεσοπρόθεσμα αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά την απασχόληση, κυρίως των νέων, καθώς και την ανταγωνιστικότητα.

Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση του μέσου μισθού πρέπει να συμβαδίζει με την αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας, ώστε να διασφαλιστούν τα οφέλη σε όρους ανταγωνιστικότητας και απασχόλησης από την επίπονη μεταρρυθμιστική προσπάθεια από το 2010 μέχρι σήμερα.

Οι προκλήσεις
Η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπη με μια διπλή πρόκληση: αφενός, να επιτύχει ισχυρούς και διατηρήσιμους ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης και αφετέρου, να εξασφαλίσει υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα για την εκπλήρωση των δημοσιονομικών δεσμεύσεων που έχει αναλάβει, όπως αυτές προσδιορίζονται στην απόφαση του Eurogroup του Ιουνίου 2018 και από το ευρύτερο πλαίσιο των ευρωπαϊκών δημοσιονομικών κανόνων.

Η ελληνική οικονομία κατά τη μακρόχρονη περίοδο προσαρμογής επέτυχε να διορθώσει πολλές ανισορροπίες σε κρίσιμα οικονομικά μεγέθη. Εντούτοις, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ευπάθειες, οι οποίες μπορούν να θεωρηθούν σε μεγάλο βαθμό κληρονομιά της κρίσης, αλλά ο πολυδιάστατος και αλληλένδετος χαρακτήρας τους αποκαλύπτει χρόνιες αδυναμίες.

Ειδικότερα:

- Η μόνιμη επιστροφή του Ελληνικού Δημοσίου στις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές με βιώσιμους όρους αποτελεί τη σημαντικότερη πρόκληση στο άμεσο μέλλον.

- Το υψηλό δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ αυξάνει το κόστος δανεισμού του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και περιορίζει την αναπτυξιακή δυναμική.

- Η διατήρηση μεγάλων πρωτογενών δημοσιονομικών πλεονασμάτων για μια παρατεταμένη περίοδο (3,5% του ΑΕΠ ετησίως μέχρι το 2022 και 2,2% του ΑΕΠ κατά μέσο όρο την περίοδο 2023-2060), όταν μάλιστα συνοδεύεται από υψηλή φορολογία, επιδρά αρνητικά στην ανάπτυξη και κατ’ επέκταση στη βιωσιμότητα του χρέους.

- Το υψηλό απόθεμα των μη εξυπηρετούμενων δανείων στους ισολογισμούς των τραπεζών αποτελεί τροχοπέδη στη χρηματοδότηση της ανάπτυξης, αφού δεσμεύει τραπεζικά κεφάλαια και χρηματοδοτικούς πόρους σε μη παραγωγικές δραστηριότητες.

- Το ποσοστό ανεργίας παραμένει υψηλό και είναι το υψηλότερο μεταξύ όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η υψηλή ανεργία, ιδίως των νέων και των μακροχρόνια ανέργων, δημιουργεί ανισότητες που απειλούν την κοινωνική συνοχή, απαξιώνει το ανθρώπινο κεφάλαιο, αποδυναμώνει κάθε κίνητρο για καλύτερης ποιότητας εκπαίδευση και εργασία και αυξάνει το κύμα εξερχόμενης μετανάστευσης.

- Η χαμηλή διαρθρωτική ανταγωνιστικότητα, με τάση μάλιστα υποχώρησης.

- Ο ρυθμός μεταβολής των επενδύσεων παραμένει αρνητικός και υστερεί σημαντικά σε σύγκριση με τις ανάγκες ενίσχυσης του κεφαλαιακού αποθέματος της χώρας, ύστερα μάλιστα από μια παρατεταμένη περίοδο αποεπένδυσης. Εξάλλου, η συνεχιζόμενη περικοπή του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων δυσχεραίνει την επιτάχυνση της ανάπτυξης, αφού μειώνει τη συνολική ενεργό ζήτηση, αποδυναμώνει την ποιότητα των δημόσιων υποδομών και αυξάνει το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων.

- Οι χαμηλές εγχώριες αποταμιεύσεις.

- Η καθυστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης.

- Η ποιότητα των θεσμών και ο σεβασμός στις ανεξάρτητες αρχές.

- Οι δυσμενείς δημογραφικές εξελίξεις.

- Ο αργός ψηφιακός μετασχηματισμός της οικονομίας.

- Η κλιματική αλλαγή και η πρόκληση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Οι προϋποθέσεις βιώσιμης ανάπτυξης
Για την επιτυχή αντιμετώπιση των παραπάνω προκλήσεων είναι απαραίτητο ένα ελάχιστο σύνολο παρεμβάσεων πολιτικής:

Πρώτον, συνέχιση και ολοκλήρωση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων προκειμένου να διαφυλαχθούν τα ως τώρα οικονομικά επιτεύγματα, να ενισχυθεί η αξιοπιστία της οικονομικής πολιτικής και να βελτιωθεί περαιτέρω η πιστοληπτική ικανότητα της χώρας, ώστε να καταστεί δυνατή η μόνιμη επιστροφή της στις διεθνείς αγορές με βιώσιμους όρους. Στο πλαίσιο αυτό, υψηλή προτεραιότητα πρέπει να δοθεί σε μεταρρυθμίσεις που αφορούν την αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης, την ασφάλεια δικαίου, ιδιαιτέρως στις χρήσεις γης, και την επιτάχυνση στην απονομή της δικαιοσύνης.

Δεύτερον, μείωση του υψηλού ποσοστού των μη εξυπηρετούμενων δανείων, ώστε να απελευθερωθούν κεφάλαια για υγιείς επενδύσεις, να διευκολυνθεί η διαδικασία αναδιάρθρωσης του επιχειρηματικού τομέα και να ενισχυθεί ο υγιής ανταγωνισμός. Παράλληλα, οι συντελούμενες αλλαγές στο νομικό πλαίσιο οφείλουν να προάγουν πρότυπα ηθικής συναλλακτικής συμπεριφοράς.

Τρίτον, αλλαγή στο μείγμα της δημοσιονομικής πολιτικής προς την κατεύθυνση της μείωσης των υπέρμετρα υψηλών φορολογικών συντελεστών, του περαιτέρω εξορθολογισμού των δημόσιων δαπανών και της ενίσχυσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Θα ήταν μάλιστα ευκταίο να συνδυαστεί η αλλαγή αυτή με ρεαλιστικότερους στόχους πρωτογενών πλεονασμάτων, δεδομένου ότι με το δημόσιο χρέος κοντά στο 170% του ΑΕΠ, μία επιπλέον ποσοστιαία μονάδα αύξησης του ΑΕΠ είναι 1,7 φορές πιο πολύτιμη για τη μείωση του λόγου του δημόσιου χρέους προς το ΑΕΠ από ό,τι μία επιπλέον ποσοστιαία μονάδα πρωτογενούς πλεονάσματος.

Τέταρτον, συνέχιση με μεγαλύτερη ένταση της προσέλκυσης ξένων άμεσων επενδύσεων υψηλής προστιθέμενης αξίας, οι οποίες βοηθούν στην ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, στην ενίσχυση των εξαγωγικών επιδόσεων της χώρας και στην αξιοποίηση του ανενεργού ανθρώπινου δυναμικού της, με τελικό αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας. Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει να συνεχιστούν οι ιδιωτικοποιήσεις με ενίσχυση των συμπράξεων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, καθώς και να αρθούν σημαντικά αντικίνητρα για τους επενδυτές.

Πέμπτον, ενδυνάμωση του τριγώνου της γνώσης (εκπαίδευση, έρευνα, καινοτομία). Σύμφωνα με τις νέες παγκόσμιες τάσεις, στις σύγχρονες προσπάθειες συμβιβασμού μεταξύ της λειτουργίας της ελεύθερης οικονομίας, δηλαδή του καπιταλισμού, και της δημοκρατίας, η επένδυση στη γνώση και η δυνατότητα πρόσβασης όλων σε αυτήν είναι καταλυτικής σημασίας τόσο για την οικονομική ανάπτυξη όσο και για την κοινωνική δικαιοσύνη.

Πηγή


Χλιαρές ως επί το πλείστον διαπιστώσεις, με αγαπημένη μου τα "ευκταία" ρεαλιστικότερα πρωτογενή πλεονάσματα. :inlove:

Το σημείο που στάθηκα περισσότερο ήταν στην αναφορά αριθμών για τα NPLs, γιατί δεν είχα διαβάσει χειροπιαστά νούμερα εδώ και καιρό.
Δείχνει να περνάει στα κουφά ένα αρκετά σοβαρό νοικοκύρεμα, και μάλιστα σε δυσεπίλυτο πρόβλημα. Κάτι μου λέει ότι άλλοι θα πανηγύριζαν με αυτά τα δεδομένα.

Τέλος, να σταθώ στα πιθανά οικονομικά αρνητικά ripples εκλογικών γύρων. Κάπου εδώ να υπενθυμίσουμε στους ακροατάς ότι η υπεύθυνη φιλελεύθερη (μουαχαχα) αντιπολίτευση έχει επισήμως κηρύξει προεκλογικό αγώνα (για τις βουλευτικές εννοάω) κανα εξάμηνο πριν της ώρας τους. :s_thumbsup
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#574171 Ό,τι και να πει ο Στουρνάρας είναι άκυρο, ο άνθρωπος δεν κάνει τίποτε άλλο παρά αντιπολίτευση. Μπας και επεκτείνει την θητεία στην Τράπεζα της Ελλάδος ή σε άλλα ευαγή ιδρύματα.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#574183 δλδ φταιει ο Στουρνάρας όταν κάθε μηνα μεγαλώνει το νουμερο για τα ανείσπρακτα?? κατά ένα δις. για μενα απλα εχει στραγγιξει η αγορα, παρολη τη φοροδιαφυγή. οποιος μπορει αποφευγει να πληρωσει (το παιζει καθυστερηση) ειτε μεγαλος ειτε μικρος, η αγορα χρωστάει ο,τι μπορει μεταξυ της και ισως τα μονα ρευστα είναι η τα μαυρα η μεσω καρτων που δεν ξερουμε τι απαιτησεις εχουν από τους ιδιωτες.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#574188 Τα ανείσπρακτα ανέβαιναν και όταν ο Στουρνάρας είχε το ρόλο του υπουργού. Δεν έχουν σχέση με την κουβέντα. Η έκθεση μιλάει για μείωση των πρωτογενών, ενώ το 2015 όταν έλεγε το ίδιο ο Βαρουφάκης τον έλεγε ανίδεο... Ξαναλέω, υπάρχουν πιο σοβαρές εκθέσεις αν θέλει κάποιος να διαβάσει κάτι και όχι η έκθεση του Στουρνάρα. Χωρίς να είναι λάθος γενικώς, είναι φανερά "χρωματισμένη".
Άβαταρ μέλους
By 224v
#574257
Anonymous Founder έγραψε:Τα ανείσπρακτα ανέβαιναν και όταν ο Στουρνάρας είχε το ρόλο του υπουργού. Δεν έχουν σχέση με την κουβέντα. Η έκθεση μιλάει για μείωση των πρωτογενών, ενώ το 2015 όταν έλεγε το ίδιο ο Βαρουφάκης τον έλεγε ανίδεο... Ξαναλέω, υπάρχουν πιο σοβαρές εκθέσεις αν
θέλει κάποιος να διαβάσει κάτι και όχι η έκθεση του Στουρνάρα. Χωρίς να είναι λάθος γενικώς, είναι φανερά "χρωματισμένη".


Το ιδιο θα πει καποιος και γα τις αλλες εκθεσεις, είναι θεμα πως τα ερμηνευει καποιος και ποιος τον πιστευει αυτόν το καποιο..
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#574560 Η τελευταία έκθεση της ΤτΕ είναι πιο απαισιόδοξη από την ΕΕ, το ΔΝΤ, και όλους τους άλλους. Μπορεί να είναι γαμάτος ο Στουρνάρας, μπορεί όμως απλώς να κάνει αντιπολίτευση, απλούστατα γιατί δεν γουστάρει ΣΥΡΙΖΑ και θέλει να τα έχει καλά με αυτούς που θα κυβερνήσουν μετά.
Γενικώς, τέτοιες εκθέσεις δεν έχουν και πολλή αξία, γιατί πάνε από αναθεώρηση σε αναθεώρηση.
Χάζευα τις εκθέσεις του ΔΝΤ επί αρχής μνημονίων, που είναι ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ εντελώς, ειδικά στο πώς υπολογίζουν την βιωσιμότητα του χρέους (DSA ελληνιστί). Οι πρώτες εκθέσεις, για να βγάλουν βιώσιμο το χρέος έλεγαν πως τα πρωτογενή πλεονάσματα θα πρέπει να φτάσουν στο... 7.5% το 2014 !
:dizzy: :s_rofl
Μετά όμως το έριξαν στο πολύ λογικό ( :svivhaha: ) 5% (πάλι για το 2014, έτος που κυβερνούσε η εθνοσωτήριος κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και όχι οι μαδουροΣΥΡΙΖΑΝΕΛ! :rtfm: )
Εικόνα
https://www.imf.org/external/pubs/ft/sc ... r11351.pdf (σελίδα 14)

Κατόπιν, αναθεωρήθηκε εκ νέου, αλλά ούτε αυτό ήταν αρκετό, αφού το πρωτογενές πλεόνασμα του 14 ήταν μικρότερο του αναμενομένου (ευτυχώς, γι' αυτό και είδαμε λίγη ανάπτυξη -στα χαρτιά πάντα-, αν είχε κάνει ο Σαμαράς ό,τι απαιτούσαν, ύφεση θα είχαμε και τότε...).
Η παραπάνω έκθεση είναι το 2011.
Το 2012 αλλάζουν τα νούμερα πάλι, λέγοντας πως με το ζόρι θα είναι 1% τα πρωτογενή πλεονάσματα, ζητώντας πάλι βέβαια το 4%+.. :s_sarcastic
https://www.imf.org/external/pubs/ft/sc ... cr1257.pdf
(βάζετε primary surplus και ψάχνετε, δεν είναι δύσκολο)

Το αποτέλεσμα είναι πως όλο το DSA που είχε υπογραφεί απ' όλους πήγε στα σκουπίδια γιατί πρότεινε τρελά πρωτογενή πλεονάσματα για 30 χρόνια για να αντικατασταθεί με αυτό που υπογράφτηκε επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, που είχε λιγότερο τρελά πρωτογενή πλεονάσματα, αλλά για... 60 χρόνια.
Μετά, για να τους βγει, έγινε η παράταση των δανείων του ESM...
:s_biggrin

Φυσικά, με πορδές δεν βάφονται αυγά, και αυτό που απλώς δεν λέει κανείς (ή μάλλον το λένε λίγοι, όπως ο αγαπημένος -κάποιων- Βαρουφάκης) είναι πως σε 10 χρόνια που θα πρέπει ν' αρχίσουμε ν' αποπληρώνουμε τα δάνεια, πάλι δεν θα μπορούμε οπότε πάλι θα πρέπει να υπάρξει παράταση...
:s_laughat :s_shout

Δεν βάζω άλλες χρονιές για να μην γελάσουμε κι άλλο, έβαλα μόνον το 11 και το 12 που δεν κυβερνούσε η ΝΔ γιατί δεν θέλω να χαλάσω το παραμύθι που ξανασερβίρει η ΝΔ με την βοήθεια του Στουρνάρα για μείωση των πρωτογενών (που προφανώς και κανείς δεν θα τους το δώσει, αλλά αν κερδίσουν τις εκλογές, στ' @@ τους κιόλας..).
https://www.capital.gr/oikonomia/335216 ... -3-5-fetos

Ποιος είμαι εγώ να σας χαλάσω ένα ωραίο παραμύθι; Εξάλλου, πόσο χειρότερα από τώρα να γίνουν τα πράγματα; Α, και βασικό είναι να φύγουν οι ΣΥΡΙΖΑιοι, να έρθουν οι ΝΔαίοι να μας... απογειώσουν.
:s_rofl
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#574565 The revised medium-term targets are well within the range of international experience - wait what?

Είμαι ο μόνος που σκέφτηκα ότι εδώ χρειάζεται μια παραπομπούλα σε παράδειγμα εφάμιλλο με τη δική μας περίπτωση (και όχι καμιά μεταπολεμική κατάσταση ή outlier); :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#574566 Εξακολουθείς να παίρνεις σοβαρά τέτοιες εκθέσεις, ενώ αν καθίσεις και συγκρίνεις από έτος σε έτος τι γράφουν, θα καταλάβεις πως είναι για χαρτοπόλεμο και δεν υπάρχει καμία σοβαρότητα. Μέτρο πίεσης είναι περισσότερο παρά επιστημονικά εργαλεία. Το αυτό ισχύει και για τις αντίστοιχες της ΕΕ ή της ΤτΕ ή της Βουλής (ειδικά για αυτές!).
Τώρα που έχει περάσει κάποιος καιρός, είναι πολύ εύκολο νομίζω να βγουν κάπως πιο ασφαλή συμπεράσματα και να σταματήσουμε να τους δίνουμε αξία εκεί που δεν υπάρχει... Γενικώς, για την περίπτωση της Ελλάδας, ΚΑΝΕΝΑ DSA δεν είναι σοβαρό και όλα είναι στον αέρα.
Το Ελληνικό Χρέος είναι εντάξει για τα επόμενα 10 χρόνια περίπου, και μετά προφανώς και θα χρειαστούν μέτρα. Απλώς όλοι ελπίζουν μέχρι τότε να λίγο λίγο να συμμορφώσουν ό,τι μπορούν με διάφορα κολπάκια και τότε να γίνει πάλι κάτι αντίστοιχο και να σπρώξουν το πρόβλημα άλλα 10 χρόνια παρακάτω και βλέπουμε...
Αρκεί να είμαστε καλά και υπάκουα παιδάκια. Προφανώς, και η προσέγγιση είναι εντελώς ηλίθια και προφανώς θα μπορούσαν να βρουν πολλές καλύτερες λύσεις. Αλλά δεν θέλουν και δεν πρόκειται να το κάνουν, όσο στην Ελλάδα δεν υπάρχει εναλλακτική από τα δύο κόμματα εξουσίας που έχουν 99% την ίδια οικονομική πολιτική (γιατί το 99% αποφασίζεται σε σύμπνοια με τους δανειστές).
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#574613 Ο ΣΥΡΙΖΑ από πού κι ως πού να προτείνει... δική μας ιδέα; Και ποιοι είμαστε εμείς;

Πέρα από την πλάκα, δεν είναι στο χέρι ούτε του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε της ΝΔ να προτείνουν, τις προτάσεις τις κάνουν άλλοι και αυτοί εκτελούν.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#574639
Anonymous Founder έγραψε:
Ποιος είμαι εγώ να σας χαλάσω ένα ωραίο παραμύθι; Εξάλλου, πόσο χειρότερα από τώρα να γίνουν τα πράγματα; Α, και βασικό είναι να φύγουν οι ΣΥΡΙΖΑιοι, να έρθουν οι ΝΔαίοι να μας... απογειώσουν.
:s_rofl


:svivhaha:

Καλά, εννοείται πως το βασικό είναι να φύγουν οι αναρχοάπλυτοι :shifty: :svivhaha: . Απλά μου έχει δημιουργηθεί μία απορία από μία σοβαρή και υπεύθυνη παράταξη όπως η ΝΔ, που έχει κάνει σημαία της τη δραστική μείωση των φόρων (για τους πλουσιότερους μην ξεχνάμε :rtfm: ) και ταυτόχρονα τη διατήρηση των πρωτογενών πλεονασμάτων (έστω και μειωμένων :s_rofl :s_rofl ). Πως ακριβώς μπορεί να συνδυαστεί η μείωση των εσόδων του κράτους με τη διατήρηση των πλεονασμάτων; Μα, φυσικά με δραστικές περικοπές δαπανών. Και πόσο ακριβώς;;

Τα κρατικά έσοδα ήταν το 2018 κάπου στα 49δις, ας πούμε 50 για να μην μπερδευόμαστε. Εάν ο Κούλης και ο μπουμπούκος μειώσουν τα έσοδα κατά 10% (που το βλέπω λίγο σε σχέση με τα υποσχόμενα, αλλά τέλως πάντων), πρέπει να επιτευχθεί μείωση δαπανών κατά τουλάχιστον 5δις. Άντε να πω εγώ 4δις, γιατί θα μειώσουν και τον στόχο για το πλεόνασμα ως άριστοι που είναι. Με το ΑΕΠ στα 190δις (πολύ χοντρικά), μιλάμε για 2% του ΑΕΠ περικοπές δαπανών. :s_rofl :s_rofl Και φυσικά αυτό θα φέρει ανάπτυξη, γιατί έγινε τόσες πολλές φορές προηγουμένως. :s_shout :s_shout

Επίσης, όσοι νομίζουν πως οι περικοπές αυτές δεν θα επηρρεάσουν τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα, ας το κουνήσουν λίγο, ένα σημαντικό ποσοστό αυτών των περικοπών θα προέλθει από τα σχολεία των παιδιών μας και τα νοσοκομεία των γονιών μας. :rtfm: Που είναι ήδη σε κακά χάλια, μετά από 9 χρόνια περικοπών. :vava:

Και φυσικά η αύξηση του ΑΕΠ που βλέπουμε τώρα δεν είναι αποτέλεσμα της επιτυχημένης πολιτικής του σύριζα, απλά σταμάτησαν τα συνεχόμενα μέτρα και οι συνεχείς περικοπές δαπανών (συν το ότι δόθηκαν κάποια χρήματα σε ανθρώπους που τα είχαν ανάγκη και που τα ξόδεψαν όλα στην αγορά, πχ αύξηση κατώτατου).


Φυσικά λοιπόν, ο Κούλης ούτε περικοπές φόρων θα κάνει, ούτε περικοπές δαπανών θα κάνει, τουλάχιστον εκεί που πονάμε, στην αναποτελεσματική διοίκηση, μιας και αυτοί είναι κολλητοί ή βαφτιστήρια. Λέει του ίδιου επιπέδου παπάτζες που έλεγε και ο Τσίπρας πριν εκλεγεί, απλά για διαφορετικά αυτιά, όσο κι αν θέλει να πείσει για τη σοβαρότητά του :s_sarcastic . Το κλείσιμο του ματιού στην ακροδεξιά, δεν το βάζω στην εξίσωση εδώ, δεν θέλω να το κάνω ακόμα πιο δυσάρεστο.
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#574696
Μπαίνει μπροστά το σχέδιο αποπληρωμής του ΔΝΤ

Οι παρασκηνιακές διαβουλεύσεις Αθήνας και Κομισιόν για την έκθεση και το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης απέδωσαν καρπούς. Η έκθεση για πρόταση εκταμίευσης του 1 δισεκατομμυρίου θα παρουσιαστεί την Παρασκευή στο Βουκουρέστι, στο άτυπο Eurogroup, ως έχει, καθώς χθες το EuroWorkingGroup έδωσε το πράσινο φως, επιβεβαιώνοντας πλήρως τα αποκλειστικά ρεπορτάζ του Euro2day.gr.

Τώρα το παιχνίδι δεν παίζεται πλέον στο Βουκουρέστι αλλά μετατίθεται για την επόμενη εβδομάδα στην Ουάσινγκτον, όπου θα πραγματοποιηθεί η Σύνοδος του IMF. Εκεί, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του Euro2day.gr, θα επεκταθούν οι συζητήσεις για το πώς και πότε θα αποπληρώσει η Αθήνα πρόωρα τα δάνεια του IMF. Ηδη, όπως είχαμε γράψει από τον Φεβρουάριο, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επιδιώκει να αποπληρώσει το IMF για να το «διώξει» από την Ελλάδα, εκπληρώνοντας προεκλογική του δέσμευση.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο η Κομισιόν όσο και ο ESM επικροτούν και «σπρώχνουν» προς νέα έξοδο της χώρας μας στις αγορές, ώστε να αυξηθεί η ρευστότητα αλλά και για να δοθεί ένα πιο επίσημο «σήμα» στους υπουργούς Οικονομικών ότι η Ελλάδα ανέκαμψε και κέρδισε το στοίχημα των αγορών.

Η στρατηγική είναι να αποσπάσει η χώρα μας τη συναίνεση, ώστε να αποπληρώσει ή μερικώς ή όλο το ποσό των δανείων ύψους 9,4 δισ. ευρώ. Ηδη το IMF επιβεβαίωσε ότι αυτό είναι απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης και πως το ίδιο δεν είναι αρνητικό.

Τι σημαίνει η έκθεση της Κομισιόν

Εξαρχής υπήρχαν οι «γκρίνιες» τόσο για τον διάδοχο νόμο Κατσέλη, όσο και για τις προσλήψεις στο δημόσιο, την αύξηση του κατώτατου μισθού, τις προεκλογικές παροχές αλλά και πιθανές αποφάσεις από το ΣτΕ, που θα έφερναν πληρωμές αναδρομικών.

Ομως όλα αυτά περάσανε στα «ψιλά γράμματα» και στις «ανησυχίες», με κεντρικό, όμως, θέμα την απόφαση ότι η Ελλάδα πληροί τα κριτήρια της δεύτερης αξιολόγησης. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, το Eurogroup αύριο θα εγκρίνει τη σύσταση και έτσι το «παιχνίδι» συνεχίζει να κινείται βάσει του αρχικού σχεδιασμού, που προϋποθέτει να μην υπάρχουν εστίες ανισορροπίας ενόψει ευρωεκλογών αλλά και εθνικών εκλογών.

Εάν η ίδια έκθεση έφτανε στο τραπέζι του EuroWorking Group τα προηγούμενα χρόνια, τότε θα δεχόμασταν «κόκκινες κάρτες» από τις περισσότερες χώρες και διαπραγμάτευση μέχρι να κλείσει το θέμα των κόκκινων δανείων, και έως ότου ικανοποιηθεί η EKT, που σε αυτή την περίπτωση έμεινε μόνη να ανησυχεί για τις μελλοντικές ανισορροπίες που μπορεί να παρουσιαστούν στον τραπεζικό τομέα. Τώρα, ακόμα και η «σκληρή» Γερμανία ζήτησε απλά μια πολύ θετική έκθεση, για να μπορέσει να την περάσει από τη Βουλή της.

Αυτό θεωρείται μια ιδιαίτερα ασυνήθιστη ώθηση στην ελληνική κυβέρνηση ενόψει εθνικών εκλογών, καθώς δεν είναι λίγοι οι αστερίσκοι που παραμένουν. Βεβαίως το κλίμα παραμένει θετικό και απέχει πολύ από διάφορα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για «δανειστές στα κάγκελα» και ψυχροπολεμικό κλίμα όπως το 2015. Μάλιστα στις Βρυξέλλες, όπως έχουμε μάθει, έχουν σταματήσει να διερωτούνται από πού πηγάζουν τα δημοσιεύματα αυτά.

Βέβαια, η έγκριση της δεύτερης αξιολόγησης δεν βάζει οριστική τελεία στο διάδοχο σχήμα του νόμου Κατσέλη. Μπορεί να υπάρχει αυτή τη στιγμή μια πολιτική «εξυπηρέτηση», όμως αναθεωρήσεις μπορεί να ζητηθούν τόσο τον Ιούνιο του 2019 όσο και τον Φεβρουάριο του 2020, μέσω του ευρωπαϊκού εξαμήνου. Εκεί θα φανούν και οι δημοσιονομικές επιπτώσεις από τις παροχές, αλλά και εάν αποφορτίστηκε ο τραπεζικός τομέας από μεσοπρόθεσμα ρίσκα.

Πηγή