Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By markvag
#577872
diplomat έγραψε:
Πάντως, το υπερπλεόνασμα, τα αποθεματικά και το μαξιλαράκι, είναι επιτυχίες regardless.
Το έχω ξαναπεί: άλλοι ( :whistlink: ) θα πανηγύριζαν στα ζάππεια ( :whistlink: ) εάν είχαν επιτύχει αντίστοιχο συμμάζεμα.


Το έχω ξαναπεί... Όλοι Τσίπρα θα ψηφίσετε στο τέλος... :shifty: :shifty:
Άβαταρ μέλους
By Hellenic tifosi
#577874
diplomat έγραψε:^ Ισχύει στο ακέραιο.

Το ενδιαφέρον βέβαια για τη δεύτερη κατηγορία θα είναι όταν επιστρέψουν στην αντιπολίτευση, να δούμε αν θα έχουμε το act 2 της πλατείας.

Spoiler alert: δυσκολάκι.


Δε νομίζω ότι παίζει αυτό το σενάριο πλέον. Θα μπούμε σε μια φυσιολογική κατάσταση ομαλότητας και διαδοχής κυβερνήσεων χωρίς καραγκιοζιλίκια (θέλω να πιστεύω).
Άβαταρ μέλους
By taxidiwtis
#577884
diplomat έγραψε:^ Ισχύει στο ακέραιο.

Το ενδιαφέρον βέβαια για τη δεύτερη κατηγορία θα είναι όταν επιστρέψουν στην αντιπολίτευση, να δούμε αν θα έχουμε το act 2 της πλατείας.

Spoiler alert: δυσκολάκι.


παντως σε πολλους απο το act1 αναγνωρίστηκε η πολιτικη αξία τους



3/4 απο το πανελ έγιναν υπουργοι του Συριζα (κατά σειρά Κατρουγκαλος,Τσακαλωτος, Βαρουφάκης)

αραγε στις πόσες παρουσίες μου στο act2 να εξασφαλίσω θέση για μένα , στη ΜΚΟ για τη διάσωση του βαλκανικού χρυσόψαρου ;; :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#583667 Βγήκε η έκθεση του ΔΝΤ και κανείς δεν την πόσταρε, οπότε είπα να κάνω το καθήκον μου μιας και ετούτο είναι και το αγαπημένο μου θέμα... :lol:
https://www.euro2day.gr/news/economy/ar ... hreos.html
Βιωσιμότητα Ελληνικού Χρέους
Αξίζει να σημειωθεί πως το ΔΝΤ αναδεικνύει για πρώτη φορά με σαφήνεια το γεγονός ότι η καθυστέρηση της αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους λειτούργησε κυριολεκτικά σαν σανίδα σωτηρίας για τις τράπεζες της ευρωζώνης, καθώς την κρίσιμη διετία 2011-2012 η χώρα μας αποπλήρωσε ομόλογα αξίας 50 δισ. ευρώ, τα οποία βρισκόταν ως επί το πλείστον στη δικαιοδοσία ευρωπαϊκών τραπεζών.

Στην έκθεση μάλιστα επισημαίνεται ότι η καθυστέρηση της αναδιάρθρωσης υπονόμευσε τόσο τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας όσο και την ίδια την αποτελεσματικότητα του «κουρέματος» του χρέους (PSI) που έγινε το 2012. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει το ΔΝΤ, η συγκεκριμένη εξέλιξη οφειλόταν στους φόβους για μια συνολική διάχυση της κρίσης στην ευρωζώνη, κάτι που όμως τελικά δεν αποφεύχθηκε.



Κοινώς, μας λέει πως προκειμένου να σωθούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες (όχι οι δικές μας, αυτές τον ήπιαν κανονικά), μας κόστισε 50 δις. Δεν ξέρω αν αυτά πρέπει να τα προσθέσουμε στο λογαριασμό του Βαρουφάκη ή όχι. Μην μου πείτε πως δεν φταίει, αφού έχουμε πει πως ο Βαρουφάκης φταίει για όλα τα κακά, σε 6 μήνες μας @#$!#$!~~$#!#.
:s_biggrin :s_laughat :s_omg :s_rofl

Τέσπα, μιλάμε πως οι τύποι είναι τραγικοί, γυρνάνε τώρα μετά από 10 χρόνια και λένε πως μας έδωσαν 30 δις δάνειο, χωρίς να έχουν εγγυημένη βιωσιμότητα, ακόμη και ο μπακάλης της γειτονιάς περισσότερα στοιχεία έχει όταν δίνει βερεσέ!
:ninja:

Αλλά είπαμε, το αφήγημα είναι ακόμη πως η Ελλάδα φταίει, όλοι οι άλλοι γιατί τα κατάφεραν; :s_laughat
Είδατε βέβαια πως τα κόκκινα δάνεια άρχισαν να μειώνονται ΜΟΝΟΝ όταν τέλειωσαν τα προγράμματα, τόσο στην Ελλάδα, όσο και αλλού. Κοινώς, τα προγράμματα είναι συνώνυμα της καταστροφής. Το μεγαλύτερο πρόβλημα λοιπόν για την χώρα αυτά τα 10 χρόνια, ήταν η θεραπεία και οι γιατροί της, μιλώντας για τους δανειστές. Οι ντόπιοι, είχαν σαφώς μικρότερη συμμετοχή στο δράμα.

Κάποια στιγμή πρέπει να καθίσει κάποιος να πάρει όλες τις εκθέσεις του ΔΝΤ από το 2010 και δώθε και να δει τι ακριβώς έλεγαν. Το είχα κάνει παλιότερα για 1-2 έτη, όπου είχαμε δει κάτι αστεία πρωτογενή πλεονάσματα 7.5%! :yahoo: :s_laughat :s_rofl

Για να βγάλουν με το... ζόρι βιώσιμο το χρέος! :s_laughat
Και κάθε χρόνο φυσικά τα αναθεωρούσαν... :s_rofl

Αυτοί οι τύποι λοιπόν που δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ούτε μπακάλικο, ήρθαν να μας... σώσουν, με τα γνωστά καταπληκτικά αποτελέσματα. Τους μόνους που έσωσαν είναι τους Ευρωπαίους και συμμάχους μας, στο να μην διαδοθεί η κρίση σε αυτούς. Αυτός ήταν και ο λόγος που μας δάνεισαν τα ωραία τους λεφτάκια, να κρατήσουν την κρίση μακριά τους. Και μια χαρά το πέτυχαν. Η Γερμανία ποτέ δεν ήταν ισχυρότερη.
:s_blush
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#583671 Το είχε πει και ο leonp παλιότερα . Πλέον δε γίνονται πόλεμοι , αν θέλουν να σε τιμωρήσουν σου στέλνουν το ΔΝΤ για να σε καταστρέψουν.
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#583695
Anonymous Founder έγραψε:Βγήκε η έκθεση του ΔΝΤ και κανείς δεν την πόσταρε, οπότε είπα να κάνω το καθήκον μου μιας και ετούτο είναι και το αγαπημένο μου θέμα... :lol:


Πώς και μου ξέφυγε; :lol:

Η ουσία πάντως είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Καθυστέρηση αναδιάρθρωσης, τραγική δημοσιονομική προσαρμογή με υπονόμευση της πορείας του χρέους και της ανάμπτυγκσης, λάθη στους μάκρο υπολογισμούς, εκτόξευση των ΝPLs...

Υπάρχει κάτι που πήγε καλά ρε μάκεθ; :lol: :superman: *

*
Δεν είναι καθόλου για γέλια τα προαναφερθέντα προφανώς... :( :( :(
Άβαταρ μέλους
By αεροζολ
#584551
Anonymous Founder έγραψε:Βγήκε η έκθεση του ΔΝΤ και κανείς δεν την πόσταρε, οπότε είπα να κάνω το καθήκον μου μιας και ετούτο είναι και το αγαπημένο μου θέμα... :lol:
https://www.euro2day.gr/news/economy/ar ... hreos.html
Βιωσιμότητα Ελληνικού Χρέους
Αξίζει να σημειωθεί πως το ΔΝΤ αναδεικνύει για πρώτη φορά με σαφήνεια το γεγονός ότι η καθυστέρηση της αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους λειτούργησε κυριολεκτικά σαν σανίδα σωτηρίας για τις τράπεζες της ευρωζώνης, καθώς την κρίσιμη διετία 2011-2012 η χώρα μας αποπλήρωσε ομόλογα αξίας 50 δισ. ευρώ, τα οποία βρισκόταν ως επί το πλείστον στη δικαιοδοσία ευρωπαϊκών τραπεζών.

Στην έκθεση μάλιστα επισημαίνεται ότι η καθυστέρηση της αναδιάρθρωσης υπονόμευσε τόσο τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας όσο και την ίδια την αποτελεσματικότητα του «κουρέματος» του χρέους (PSI) που έγινε το 2012. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει το ΔΝΤ, η συγκεκριμένη εξέλιξη οφειλόταν στους φόβους για μια συνολική διάχυση της κρίσης στην ευρωζώνη, κάτι που όμως τελικά δεν αποφεύχθηκε.



Κοινώς, μας λέει πως προκειμένου να σωθούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες (όχι οι δικές μας, αυτές τον ήπιαν κανονικά), μας κόστισε 50 δις. Δεν ξέρω αν αυτά πρέπει να τα προσθέσουμε στο λογαριασμό του Βαρουφάκη ή όχι. Μην μου πείτε πως δεν φταίει, αφού έχουμε πει πως ο Βαρουφάκης φταίει για όλα τα κακά, σε 6 μήνες μας @#$!#$!~~$#!#.
:s_biggrin :s_laughat :s_omg :s_rofl

Τέσπα, μιλάμε πως οι τύποι είναι τραγικοί, γυρνάνε τώρα μετά από 10 χρόνια και λένε πως μας έδωσαν 30 δις δάνειο, χωρίς να έχουν εγγυημένη βιωσιμότητα, ακόμη και ο μπακάλης της γειτονιάς περισσότερα στοιχεία έχει όταν δίνει βερεσέ!
:ninja:

...



Περασμενα-ξεχασμενα. :lol: Αλλωστε ομολογει τα λαθη του και μας λεει οτι θα αλλαξει (στο μελλον) τις συνταγες ‘σωτηριας’ που εφαρμοζει. :lol: Βεβαια τα ιδια ελεγε το ΔΝΤ (θα αλλαξουμε τη συνταγη βοηθειας στις χωρες) και μετα την μεγαλη ‘επιτυχια’ του στην Αργεντινη. :s_rofl
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#585380
Γιατί αισιοδοξεί η Goldman Sachs για την Ελλάδα

Η Ελλάδα θα πάει στις κάλπες πριν τη λήξη της θητείας της νυν κυβέρνησης τον Οκτώβριο και, με βάση τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών, η Νέα Δημοκρατία είναι πιθανό να κερδίσει μια σχετική πλειοψηφία εδρών στη Βουλή, γράφει η Goldman Sachs, σχολιάζοντας τις πρόωρες εκλογές.

Όπως σημειώνει, η ελληνική οικονομία έχει επιστρέψει στην ανάπτυξη και υπήρξε ανθεκτική έναντι της παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης στις αρχές του έτους. «Ευθυγραμμιζόμενοι με την αρχική αντίδραση της αγοράς στην ανακοίνωση των πρόωρων εκλογών, είμαστε θετικοί για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της Ελλάδας», γράφει η Goldman Sachs.

Η GS κάνει αναφορά σε ορισμένα βασικά σημεία:

1. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα, η ΝΔ κερδίζει στις ευρωεκλογές στην Ελλάδα με 33,3% των ψήφων (από 28,1% στις εθνικές εκλογές του 2015) και ακολουθεί ο ΣΥΡΙΖΑ με 23,7% (από 35,5% στις εθνικές εκλογές του 2015). Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κήρυξε πρόωρες εκλογές. Η ημερομηνία δεν έχει ακόμα οριστεί, όμως οι εκλογές θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν είτε στις 30 Ιουνίου είτε στις 7 Ιουλίου (σ.τ.μ. η 7η Ιουλίου φαίνεται τώρα να είναι το επικρατέστερο σενάριο). Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις υποδηλώνουν πως υπάρχει μεγαλύτερη στήριξη τόσο για τη ΝΔ (36,6%) όσο και για τον ΣΥΡΙΖΑ (26,6%) σε σύγκριση με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα των ευρωεκλογών. Η Χρυσή Αυγή εξακολουθεί να συγκεντρώνει 7,5% στις δημοσκοπήσεις. Αν και κανένα κόμμα δεν είναι πιθανό να κερδίσει την απόλυτη πλειοψηφία, ωστόσο η ΝΔ πιθανότατα θα είναι το κόμμα που θα ηγείται μιας νέας κυβέρνησης.

2. Στην Ελλάδα βρίσκεται σε εξέλιξη μια κυκλική ανάκαμψη, στηριζόμενη στην αυξανόμενη καταναλωτική και επιχειρηματική εμπιστοσύνη και στη χαλάρωση των χρηματοοικονομικών συνθηκών. Ο PMI Μεταποίησης, που βρίσκεται πάνω από τις 50 μονάδες από τα μέσα του 2017, τους τελευταίους τρεις μήνες διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στο 56,6. Σύμφωνα με την Goldman Sachs, ο δείκτης τρεχουσών δραστηριοτήτων δείχνει πως τον Απρίλιο, το πραγματικό ΑΕΠ εμφάνισε ρυθμό ανάπτυξης 3,5%. Αν και ευμετάβλητη, η ανάπτυξη του πραγματικού ΑΕΠ της Ελλάδας υπήρξε ανθεκτική στην επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης στα μέσα του 2018 και, φέτος, η ανάπτυξη της εγχώριας ζήτησης επίσης θα στηριχθεί από μια στάση επεκτατικής δημοσιονομικής πολιτικής.

3. H ισχυρή κυκλική ανάκαμψη και το μεγάλο μαξιλάρι διαθεσίμων που καλύπτουν τις λήξεις ομολόγων ως τα μέσα του 2021 είναι οι δύο βασικοί λόγοι της θετικής μας εκτίμησης για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές στην Ελλάδα από τα μέσα του 2018. Μια νέα κυβέρνηση υπό τη Νέα Δημοκρατία θα είναι θετική για την εμπιστοσύνη των αγορών, κατά την εκτίμηση της Goldman Sachs. Ο οίκος προβλέπει μείωση στις αποδόσεις των κρατικών ομολόγων και καλύτερες συνθήκες χρηματοδότησης, κάτι που θα στηρίξει περαιτέρω την οικονομική. Όπως αναφέρει η GS, η νέα κυβέρνηση είναι λιγότερο πιθανό να ανατρέψει δομικές μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί. Ως εκ τούτου, το ρίσκο υψηλότερου κόστους εργασίας, μείωσης στην ευελιξία της αγοράς εργασίας και επιδείνωσης της ανταγωνιστικότητας μισθών εξαφανίζεται με μια κυβέρνηση υπό τη Νέα Δημοκρατία.

4. Όπως σημειώνει η Goldman Sachs, σε προηγούμενη ανάλυση είχε υποστηρίξει πως η δημοσιονομική δυναμική της χώρας είναι επίσης θετική βραχυπρόθεσμα και εν πολλοίς ευθυγραμμισμένη με αυτή της Κομισιόν. Εκτιμά δε ότι στην έκθεση της τελευταίας θα επισημαίνεται ότι η χώρα θα πιάσει το 3,5% του ΑΕΠ σε πρωτογενές πλεόνασμα. Θυμίζει παράλληλα ότι οι χρηματοδοτικές ανάγκες είναι χαμηλές, κάτω του ορίου του 15% του ΑΕΠ και ότι το μαξιλάρι ρευστότητας καλύπτει τις πληρωμές ωριμάνσεων μέχρι τα μέσα του 2021.

5. Βραχυπρόθεσμα, οι κίνδυνοι σε ό,τι αφορά τη θετική εικόνα του οίκου για την Ελλάδα σχετίζονται με πιθανή χειρότερη δημοσιονομική επίδοση, εξαιτίας των δικαστικών αποφάσεων που αναμένονται και οι οποίες θα μπορούσαν να ανατρέψουν τις περικοπές δαπανών που εφαρμόστηκαν στο παρελθόν. Δεύτερον, σε περίπτωση χαμηλότερης ανάπτυξης, το δημοσιονομικό outlook θα μπορούσε να γίνει περισσότερο αρνητικό απ’ όσο προβλέπεται, καθώς η κυκλική βελτίωση στο πρωτογενές πλεόνασμα ίσως να μην υπάρξει στον ίδιο βαθμό και η διαφορά μεταξύ επιτοκίων και ανάπτυξης να γυρίσει λιγότερο ευνοϊκά για τη δυναμική του χρέους.

Τρίτον, οι οικονομικές συνθήκες θα μπορούσαν να «συσφίξουν», αν οι εξελίξεις στην Ιταλία οδηγήσουν σε νέες πιέσεις στα ομόλογα της γειτονικής χώρας.

Ο οίκος πάντως θυμίζει ότι πέρυσι τον Ιούνιο το Eurogroup συμφώνησε να εξετάσει, σε περίπτωση αρνητικού σεναρίου, έναν προληπτικό μηχανισμό με νέα μέτρα για το χρέος, όπως περαιτέρω re-profiling των ωριμάνσεων στα δάνεια του επίσημου τομέα, στον βαθμό που χρειαστεί.

6. Μεσοπρόθεσμα, η Goldman Sachs δηλώνει ότι παραμένει περισσότερο προσεκτική για το outlook της Ελλάδας καθώς το αυξημένο απόθεμα δημόσιου και ιδιωτικού χρέους, το ακόμα επιβαρυμένο χρηματοπιστωτικό σύστημα και οι μεταρρυθμίσεις από την πλευρά της προσφοράς βάζουν περιορισμούς στην ανάπτυξη.

Πηγή

Άβαταρ μέλους
By diplomat
#586441
Σκληρό μήνυμα Θεσμών για την παροχολογία και την εκτροπή στην οικονομία

Η συνάντηση που θα γίνει σήμερα - κεκλεισμένων των θυρών - στο πλαίσιο του Euroworking Group μεταξύ των δανειστών και της ελληνικής πλευράς θα έχει "ευρύτερη" σημασία από τις ανακοινώσεις του πακέτου εκθέσεων της Κομισιόν που αναμένονται την προσεχή Τετάρτη. Και τούτο λόγω του προεκλογικού κύκλου και της απόφασης της Κομισιόν να διατηρήσει μία στάση η οποία ναι μεν θα αποκαλύπτει το πρόβλημα αλλά θα είναι προσεκτική ώστε να μην φανεί πως εμπλέκεται στα εσωτερικά της χώρας.

Στο σημερινό EWG αναμένεται να ζητηθούν εξηγήσεις από την ελληνική πλευρά για την παροχολογία όλων των τελευταίων ημερών, για τα νέα νομοσχέδια που κατατέθηκαν στη Βουλή, καθώς και δεσμεύσεις ότι δεν θα υπάρξουν νέες αποκλίσεις ή οπισθοδρόμηση από τα συμφωνηθέντα έως την 7η Ιουλίου. Ωστόσο επισήμως το θέμα Ελλάδα μπορεί να μείνει εκτός ατζέντας ακριβώς λόγω του προεκλογικού κύκλου που διανύει η χώρα.

Ούτως ή άλλως τα "φώτα" θα πέσουν στο Ιταλικό ζήτημα που "καίει", αλλά και στην προσπάθεια προώθησης των μεγάλων ευρωπαϊκών θεμάτων για το μέλλον της ΟΝΕ που θα τεθούν επί τάπητος στην σύνοδο του Eurogroup του Ιουνίου (13/6). Άλλωστε, πλέον "εξηγήσεις" και ενδεχομένως συνολικές εκ νέου δεσμεύσεις θα ζητηθούν από την κυβέρνηση η οποία θα προκύψει από την "κάλπη" και θα πρέπει να καταθέσει τον νέο προϋπολογισμό για το 2020 με τα "διορθωτικά" μέτρα….

Η "κανονικότητα" της σημερινής συνεδρίασης του EWG έχει ήδη ανατραπεί αφού οι θεσμοί έπρεπε απλά να εγκρίνουν την 3η αξιολόγηση (σ.σ. που έχει ήδη καθυστερήσει), αλλά και το αίτημα που έχει γίνει προς τον ESM περί πρόωρης αποπληρωμής μέρους του ακριβού δανείου με το ΔΝΤ. Ο λόγος για μία απόφαση που αναβάλλεται, όπως αναβάλλεται και η προγραμματισμένη για το τέλος του μήνα κάθοδος του Ταμείου στην Αθήνα.

Αύριο, η εικόνα της ελληνικής οικονομίας αναμένεται να αποτυπωθεί στις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ για την πορεία του ΑΕΠ του πρώτου τριμήνου του 2019. Τα στοιχεία αυτά αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ακόμα και αν δεν καταστεί εφικτό να ενσωματωθούν από την Κομισιόν στο πακέτο εκθέσεων που ανακοινώνεται μία μέρα αργότερα.

Οι ανακοινώσεις

Την Τετάρτη η Επιτροπή θα ανακοινώσει το πακέτο εκθέσεων του Εαρινού Εξαμήνου με τις συστάσεις της για το πεδίο των δημοσιονομικών, αλλά και για τις μεγάλες "μακροοικονομικές ανισορροπίες" που έχει διαπιστώσει στην Ελληνική οικονομία. Θα ανακοινώσει και την 3η έκθεση για την πορεία της χώρας σε καθεστώς Ενισχυμένης Εποπτείας (στο οποίο τελεί η Ελλάδα έως και το 2022).

Σε αυτές τις εκθέσεις αναμένεται να αποτυπώνεται η δημοσιονομική εκτροπή λόγω της "παροχολογίας", αλλά και οι αποκλίσεις από τα προαπαιτούμενα με ειδική μνεία στις ιδιωτικοποιήσεις και στη μείωση του κόκκινων δανείων.

Συγκεκριμένα, στην έκθεση της Κομισιόν που θα ανακοινωθεί επισήμως Τετάρτη αναμένεται να γίνεται αναλυτική παρουσίαση όλων των καθυστερήσεων στα προαπαιτούμενα της μετά - προγραμματικής εποπτείας. Κριτική ασκείται, σύμφωνα με πληροφορίες, για την αδυναμία της χώρας να μειώσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Κράτους προς ιδιώτες, για την καθυστέρηση σημαντικών διαγωνισμών (όπως των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ), για την πορεία του κτηματολογίου και των δασικών χαρτών, αλλά και για άλλα πεδία όπως το δημόσιο. Ειδική έμφαση αναμένεται να δοθεί στις αθρόες προσλήψεις των προηγούμενων μηνών. Μάλιστα φέρεται ότι θα ζητείται περιορισμός των θέσεων εργασίας στο δημόσιο μέσα στο 2019.

Αναφορά θα γίνεται για την απόδοση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, για την πορεία της ηλεκτρονικής δικαιοσύνης, για τη καθυστέρηση στην αναμόρφωση των προνοιακών επιδομάτων και στον επανυπολογισμό των αντικειμενικών αξιών ακινήτων, αλλά και για το ζήτημα της αργής απομείωσης του υπολοίπου των κόκκινων δανείων.

Η "τρύπα" των 5 δισ. ευρώ

Η δημοσιονομική τρύπα για το 2019 υπολογίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει εδώ και καιρό οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ESM σε 1% του ΑΕΠ περίπου (δηλαδή σε πάνω από 2 δισ. ευρώ) για το 2019. Υπολογίζεται ότι τα μέτρα κοστίζουν 1,2% του ΑΕΠ (το κόστος αναλύεται σε 0,7% του ΑΕΠ από τον ΦΠΑ και τις συντάξεις και σε 0,5% του ΑΕΠ από τις ρυθμίσεις) και το πρωτογενές πλεόνασμα θα υποχωρήσει περί το 2,5% του ΑΕΠ.

Υπολογισμοί υπάρχουν και για τα επόμενα χρόνια δείχνοντας διεύρυνση του δημοσιονομικού κενού. Υπολογίζεται σύμφωνα με πληροφορίες στο 1,5% του ΑΕΠ το 2020, προκαλώντας μία δημοσιονομική "τρύπα" σε εύρος 2ετίας περί τα 5 δισ. ευρώ περίπου.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πιθανόν στα κείμενα να μην υπάρξουν προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια στις ανακοινώσεις της Τετάρτης. Δηλαδή, μετά και τα νέα στοιχεία που έχει δώσει η ελληνική πλευρά (επιχειρηματολογεί για επιπλέον έσοδα αντί για τρύπα στο πεδίο της ρύθμισης οφειλών) να γίνει καταγραφή του κόστους των μέτρων και των προβλέψεων μόνο για τα πλεονάσματα το 2019.

Άλλωστε, όπως εξηγούν διαπραγματευτικές πηγές, οι επερχόμενες εκλογές του Ιουλίου, καθιστούν τους προϋπολογισμούς των επόμενων ετών ζήτημα της κυβέρνησης που θα προκύψει από την "κάλπη". Επίσης, η θέση με την οποία εισέρχεται η Κομισιόν στο σημερινό EWG είναι να αποφευχθούν τα πολιτικά σχόλια στα κείμενα και να περιγράφονται απλά τα δεδομένα και οι κίνδυνοι που προκαλούν.

Ειδική μνεία πάντως θα υπάρχει για τις καθυστερήσεις στα προαπαιτούμενα που έπρεπε να ολοκληρώσει η ελληνική πλευρά έως τα τέλη Μαρτίου (3η αξιολόγηση), αλλά και στα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης που… έπεται (σ.σ. όσα έχουν ορόσημο για το τέλος Ιουνίου) και συνδέονται με το νέο πακέτο παρεμβάσεων στο χρέος.

Ο λόγος για ένα πακέτο το οποίο με βάση τη συμφωνία του 2018 συνδέεται όχι μόνο με τη διατήρηση των πρωτογενών πλεονασμάτων στο 3,5% του ΑΕΠ αλλά και με τη συνολικότερη εκπλήρωση μιας σειράς δεσμεύσεων οι οποίες φέρεται να έχουν παρεκτραπεί….

Πηγή

Άβαταρ μέλους
By diplomat
#586716
Ανάπτυξη 1,3% για την οικονομία το πρώτο τρίμηνο

Με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τις προσδοκίες «έτρεξε» η ελληνική οικονομία το πρώτο τρίμηνο του έτους, με τις επιδόσεις της κατανάλωσης να προβληματίζουν καθώς έρχονται μετά από ένα μπαράζ πληρωμών επιδομάτων (κοινωνικό μέρισμα) και αναδρομικών στα ειδικά μισθολόγια στο τέλος του περασμένου έτους.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ρυθμό ανάπτυξης 0,9% το πρώτο τρίμηνο του έτους σε ετήσια βάση (στοιχεία χωρίς εποχική διόρθωση) ποσοστό το οποίο διαμορφώνεται σε 1,3% μετά τις εποχικές διορθώσεις ενώ σε τριμηνιαία βάση, καταγράφεται άνοδος του ΑΕΠ κατά 0,2% μετά από εποχική διόρθωση (το τέταρτο τρίμηνο του 2018 είχε σημειωθεί αρνητική μεταβολή -0,1%).

Σε ετήσια βάση, η τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσιάζει μείωση 0,1%, οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αύξηση κατά 7,9%, οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών αύξηση 4% και οι εισαγωγές αύξηση κατά 9,5%.

Το «ξεκίνημα» του 2019 μπορεί να θεωρηθεί ότι απέχει αρκετά από μια δυναμική εκκίνηση δεδομένου ότι το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει ρυθμό ανάπτυξης 2,3% φέτος και οι τελευταίες εκτιμήσεις της Κομισιόν έθεταν τον πήχη οριακά χαμηλότερα στο 2,2%. Τράπεζα της Ελλάδος και ΙΟΒΕ έχουν εκτιμήσει ότι το 2019 ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι τελικά κοντά στο 1,9%. Η μέση πρόβλεψη των αναλυτών άλλωστε για το πρώτο τρίμηνο του έτους ανέφερε ρυθμό ανάπτυξης 1,6%.

Από τα επιμέρους στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι η τελική καταναλωτική δαπάνη συρρικνώθηκε κατά περισσότερο από μισό δισεκατομμύριο ευρώ σε 40,092 δισ. ευρώ έναντι 40,663 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα ενώ ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ η αύξηση του ακαθάριστου σχηματισμού κεφαλαίου (από 7,021 δισ. ευρώ σε 8,130 δισ. ευρώ).

Σημειώνεται ότι αναθεωρήθηκε στο 1,5% και ο ρυθμός ανάπτυξης το τέταρτο τρίμηνο του 2018.

Τριμηνιαίες μεταβολές
o Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε κατά 0,1% σε σχέση με το 4o τρίμηνο του 2018. Μεγάλη είναι η πτώση στην κατανάλωση της Γενικής Κυβέρνησης (-5%) και οριακά θετική αυτή των νοικοκυριών (0,2%).

o Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν κατά 8,1 % σε σχέση με το 4o τρίμηνο του 2018.

o Μείωση κατά 2,1% σε σχέση με το 4o τρίμηνο του 2018 παρουσίασαν οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών. Οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 2,5% ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 2,2%.

o Αύξηση κατά 5,0% σε σχέση με το 4o τρίμηνο του 2018 παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών. Οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 5,4% ενώ οι εισαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 0,6%.

Ετήσιες μεταβολές
o Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε μείωση 0,1% σε σχέση με το 1o τρίμηνο του 2018. Το γεγονός οφείλεται στη μεγάλη πτώση στην κατανάλωση της Γενικής κυβέρνησης (-4,1%), ενώ αυτή των νοικοκυριών κινείται ανοδικά (0,8%).

o Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν κατά 7,9% σε σχέση με το 1o τρίμηνο του 2018.

o Αύξηση κατά 4% σε σχέση με το 1o τρίμηνο του 2018 παρουσίασαν οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών. Οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 0,7% ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 8,7%.

o Αύξηση κατά 9,5% σε σχέση με το 1o τρίμηνο του 2018 παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών. Οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 9,9% και οι εισαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 5,5%.

Εικόνα
Πηγή

Άβαταρ μέλους
By markvag
#586808 Το μόνο καλό που βλέπω είναι οι αυξήσεις σε επενδύσεις παγίων. Και μάλλον από εκεί προέρχεται και η αύξηση στις εισαγωγές. Είμαι πολύ περίεργος όμως να δω τι θα παιχτεί με το "εκλογικό" δεύτερο τρίμηνο. :inlove:
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#586852 ΔΝΤ: Μείζων κίνδυνος για την Ευρωζώνη το ιταλικό χρέος
http://www.kathimerini.gr/1027689/artic ... liko-xreos

Με την αντιμετώπιση της Ιταλίας απο τις Βρυξέλλες και το Βερολίνο θα γελάσει το χειλάκι του κάθε πικραμένου PIGS . Ας τολμήσουν να κάνουν τα ίδια στους Ιταλούς ....

By the way, το ΔΝΤ τί ζόρι τραβάει και ανακατεύεται ;
Άβαταρ μέλους
By Govus
#586854 Δεν "ανακατεύεται", απλά εκδίδει ετήσιες αναφορές για τις οικονομίες των χωρών, αλλά και, εν προκειμένω, της Ευρωζώνης...
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#587014 Μετά τις διαφωνίες στην τρίτη μεταμνημονjακή έκθεση ενισχυμένης εποπτείας (φιλικό καφεδάκι είναι, δεν υπάρχει εποπτεία επί ηθικού πλεονάσματος αφού :s_yes ), όπου η μεταρρυθμιστική πορεία εμφανίζεται να αντιμετωπίζει καθυστερήσεις, και μάθαμε ότι θα μπει σε good use συγκεκριμένο chunk (περί τα 5.5 δις) από το μαξιλάρι των ταμειακών, έχωμε νέα διαπίστωση που κουμπώνει στην χθεσινή αναφορικά με το "χαμήλωμα" των πλεονασμάτων:

«Φρένο» Θεσμών στις κινήσεις για χαμηλότερα πλεονάσματα

Απώλεια των στόχων πρωτογενών πλεονασμάτων κατά μία μονάδα έναντι της δέσμευσης γα 3,5% του ΑΕΠ από το 2019 έως το 2022 θα μπορούσε να οδηγήσει, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη αλλαγές στις υπόλοιπες παραδοχές, σε εκρηκτική διόγκωση του δημοσίου χρέους κατά 25 μονάδες ως προς το ΑΕΠ το 2060.

Η διαπίστωση αυτή, η οποία ενσωματώνεται στην επικαιροποιημένη ανάλυση βιωσιμότητας χρέους στην έκθεση των Θεσμών έρχεται να ερμηνεύσει γιατί στους δανειστές δεν αρέσουν οι εκπλήξεις με έξτρα παροχές χωρίς προηγούμενη συμφωνημένη κοστολόγηση και να υποδείξει γιατί θα είναι δύσκολος στόχος τελικά να υπάρξει αλλαγή στη συμφωνία για το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων.

Η κυβέρνηση, αλλά και η Νέα Δημοκρατία έχουν θέσει ζήτημα μείωσης των στόχων πρωτογενών πλεονασμάτων ιδίως για το διάστημα έως το 2022 οπότε προβλέπονται «κολλημένα» στο 3,5% του ΑΕΠ, ενώ υπέρ της αναγκαιότητας μιας τέτοιας προοπτικής έχει επιχειρηματολογήσει και η Τράπεζα της Ελλάδος.

Τα πρώτα σήματα, μέσω της έκθεσης των Θεσμών, δεν φαίνονται θετικά. Προχώρησαν σε μερική επικαιροποίηση της Ανάλυσης Βιωσιμότητας Χρέους παραπέμποντας για ανάλυση σε πλήρη έκταση το φθινόπωρο του 2019.

Στην ανάλυση, το βασικό σενάριο προβλέπει συμμόρφωση με τους στόχους για το πρωτογενές πλεόνασμα και πλήρη εφαρμογή των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος όπως συμφωνήθηκαν τον Ιούνιο του 2019. Το βασικό σενάριο δείχνει ότι το δημόσιο χρέος παραμένει σε ένα καθοδικό μονοπάτι αλλά παραμένει σε επίπεδα υψηλότερα του 100% του ΑΕΠ έως το 2048. Στην επικαιροποίηση, το αρνητικό σενάριο δείχνει ότι το δημόσιο χρέος αρχίζει και πάλι να αυξάνεται από τα μέσα του 2030.

Στο βασικό σενάριο, οι καθαρές χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας παραμένουν σε επίπεδα χαμηλότερα του 10% του ΑΕΠ έως το 2032. Στη συνέχεια αυξάνονται σταδιακά, αλλά παραμένουν πλησίον του 17% του ΑΕΠ έως το τέλος της περιόδου.

Στο δυσμενές σενάριο, οι καθαρές χρηματοδοτικές ανάγκες φτάνουν το 20% του ΑΕΠ το 2041 και αυξάνονται περαιτέρω στη συνέχεια.

Με τα σημερινά δεδομένα, η έκθεση υποστηρίζει πως δεν είναι σε θέση να ενσωματώσει πλήρως τα πρόσφατα δημοσιονομικά μέτρα στην ανάλυση βιωσιμότητας χρέους, καθώς χρειάζεται αφενός περαιτέρω ανάλυση της επίπτωσης των μέτρων στο ρυθμό ανάπτυξης και αφετέρου μεγαλύτερη καθαρότητα αναφορικά με τον προσανατολισμό των πολιτικών σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Παρ’ όλα αυτά, καταλήγει «αστοχίες πολιτικής θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στη δυναμική του χρέους, ιδίως εάν οδηγούν σε μία κατάσταση όπου τα επιπλέον μέτρα για το χρέος δεν εφαρμόζονται. Για παράδειγμα, με βάση της μακροοικονομικές παραδοχές του βασικού σεναρίου, απόκλιση μιας μονάδας από τους συμφωνημένους στόχους του 3,5% του ΑΕΠ για την περίοδο από το 2019 έως το 2020 θα οδηγούσε με αμετάβλητες τις υπόλοιπες παραδοχές, σε αύξηση του λόγου δημοσίου χρέους προς ΑΕΠ κατά 25 μονάδες το 2060».

Πηγή


Τα σπουδαία βέβαια εν καιρώ, aka στην ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους τον σεπτέμβρη. Η πλάκα είναι ότι όλοι ζητούν χαμηλότερους στόχους πλεονασμάτων εν χορώ (όπερ σημαίνει ότι κυβέρνηση/αντιπολίτευση/ΤτΕ συμφώνησαν επιτέλους σε κάτι :lol: , βέβαια πρόκειται για διαπίστωση επιπέδου ότι η γη είναι στρογγυλή, but it's sumthin I guess :s_dunno ). Είναι προφανές πάντως ότι το χρέος θα συνεχίσει να αποτελεί δαμόκλειο σπάθη για το γιουνάνισταν, ενώ στο ίδιο μοτίβο κινούνται και τα NPLs που συνεχίζουν να κακοφορμίζουν. Ας εκφράσω και ένα ευσεβή πόθο, αυτή τη φορά στις εκθέσεις για το γιουνάνισταν να πετύχουμε τους συντελεστές/μάκρο υπολογισμούς, ας μην ακολουθήσουμε το παράδειγμα του δουνουτού. :lol:

Α, ναι, λεπτομέρεια: σε χρωματισμένα μαγαζιά ήδη διαβάζει κανείς για προσπάθεια ναρκοθέτησης της ερχόμενης σωτήριας coolio-led κυβέρνησης. :s_crazy
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#587016 Όπως έχω γράψει, τα μικρότερα πλεονάσματα είναι το πιο απίθανο σενάριο (τίποτε δεν αποκλείεται, αλλά απ' όλα αυτό είναι το πιο απίθανο). Να πω εδώ πως ο Κ. Μητσοτάκης έχει βασίσει σε αυτή την προοπτική σχεδόν όλες του τις υποσχέσεις για μείωση φόρων... Α, και σε "περικοπές δαπανών" χωρίς να εξηγεί ποιες εννοεί...
:whistlink:
Όσο για τις εκθέσεις, μας τραβάνε λίγο το αυτί μην το ξεχειλώσουμε, αλλά επί της ουσίας δεν θα πούνε κάτι παραπάνω, μην χαλάσουν το "success story" που θέλουν να συνεχίσουν να πουλάνε...
:s_hang