Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#454924 ρε κοίτα εμάς εδώ τι μας είχαν βάλει, θέμα gattaca

δεν έχω καν κουράγιο να το ξαναδιαβάσω και τι ηλίθιο τρολοθέμα ήταν αυτό; :dizzy:

αυτό είναι επιπέδου χρυσαυγίτες του facebook και διαδοσται !!!!!111111 :lol:
ΑΡΧΗ 1ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
Γ΄ ΤΑΞΗ
ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ
ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ 23 ΜΑΪΟΥ 2002
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙ∆ΕΙΑΣ:
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙ∆ΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)
ΚΕΙΜΕΝΟ
O εικοστός αιώνας δικαίως χαρακτηρίζεται ως αιώνας των
µεγαλύτερων και σηµαντικότερων κοινωνικο-οικονοµικών αλλαγών.
Με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, ο µέσος "∆υτικός άνθρωπος"
ζει στο κατώφλι του 21ου αιώνα µία πολύ διαφορετική καθηµερινή
ζωή από τον αντίστοιχο άνθρωπο των αρχών του 20ου αιώνα. Ένα
σηµαντικό ποσοστό ευθύνης γι' αυτές τις δραµατικές αλλαγές στην
καθηµερινή ζωή φέρει και η πρόοδος στις λεγόµενες βιοϊατρικές
επιστήµες. Η ανακάλυψη της δοµής του DNA, πριν από 45 περίπου
χρόνια, και η επακόλουθη "έκρηξη γνώσης" στους τοµείς της
Μοριακής Βιολογίας και της Γενετικής φέρνουν την ανθρωπότητα
αντιµέτωπη µε µια νέα τάξη πραγµάτων.
Έχουµε πλέον επιλύσει σε µεγάλο βαθµό το πρόβληµα της
στειρότητας µε τη χρήση µεθόδων τεχνητής αναπαραγωγής και
ταυτόχρονα είµαστε σε θέση να επιλέξουµε το φύλο του παιδιού µας.
Η πλήρης χαρτογράφηση του ανθρώπινου γονιδιώµατος αλλά και η
υφιστάµενη αποµόνωση και ο χαρακτηρισµός της λειτουργίας
µερικών εκατοντάδων γονιδίων θα οδηγήσουν πιθανότατα στο εγγύς
µέλλον στη θεραπεία πολλών ασθενειών. Γενετικά τροποποιηµένοι
οργανισµοί και τρόφιµα υπόσχονται ότι θα επιλύσουν το πρόβληµα
του υποσιτισµού, όµως ταυτόχρονα δηµιουργούν τεράστια βιοηθικά
προβλήµατα. Παράλληλα, η πρόσφατη κλωνοποίηση ζωντανών
οργανισµών µπορεί να επιλύσει και αυτή θέµατα υποσιτισµού και
επάρκειας οργάνων, όµως εγκυµονείται κίνδυνος δηµιουργίας γενεών
πανοµοιοτύπων οργανισµών προς εκµετάλλευση και ταυτόχρονα
αναδεικνύει επικίνδυνες απόψεις περί δηµιουργίας µιας "αρίας
φυλής".
Πού βαδίζουµε, άραγε; Για χάρη ποιας προόδου και
µελλοντικής ευδαιµονίας η επιστηµονική κοινότητα αλλά και
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
Γ΄ ΤΑΞΗ
ολόκληρη η ανθρωπότητα πρέπει, αλόγιστα, να συνεχίσει αυτό τον
δρόµο;
Το µείζον ερώτηµα της ανθρωπότητας και η διαχρονική αγωνία
της είναι να εξηγηθεί ο σκοπός και το νόηµα της ζωής και του
θανάτου. Εάν προσεγγίσουµε κάποτε την αλήθεια αναφορικά µε
αυτά τα θεµελιακά ερωτήµατα, ίσως µπορέσουµε τότε να
επαναπροσδιορίσουµε τις αξίες µας και τους τρόπους επίτευξής των.
(...) Αποτελεί κανόνα της φύσης, κανόνα της βιολογίας, να υπάρχει
και "θεϊκά" να µη διαταράσσεται η θεµελιώδης ακολουθία: γένεση,
ζωή, αναπαραγωγή, θάνατος. Με βάση τα προαναφερόµενα, εάν οι
άνθρωποι ήταν αθάνατοι ή γενικότερα κάποια µορφή ζωής ήταν
αθάνατη, το οξύµωρο συµπέρασµα είναι ότι: το συγκεκριµένο είδος
ζωής θα εξέλιπε µέσα σε λίγες σχετικά γενεές, διότι το περιβάλλον θα
άλλαζε και δεν θα µπορούσαν αυτοί οι ζωντανοί οργανισµοί που το
απαρτίζουν να αλλάξουν, ώστε να προσαρµοστούν στις νέες
συνθήκες. (...)
Μέχρις ότου απαντηθούν, εάν ποτέ, τέτοιου είδους φιλοσοφικά
ερωτήµατα, η δυνατότητα επίτευξης αθανασίας φαίνεται να
βρίσκεται εκτός των γνωστών βιολογικών νόµων της φύσης.
Αντίθετα, είναι προτιµότερο να βρεθούν εκείνοι οι τρόποι, ώστε να
µετατραπεί το "ζην" σε "ευ ζην". ∆ηλαδή να προσδιοριστούν και να
εφαρµοστούν εκείνα τα τεχνολογικά επιτεύγµατα, τα οποία θα έχουν
αποτέλεσµα οι άνθρωποι να γεννιούνται, να ζουν και να γερνούν µε
υγεία.
Είναι βέβαιο πως η Μοριακή Βιολογία και η Γενετική έχουν
ανοίξει νέους ορίζοντες στη µελέτη και κατανόηση της λειτουργίας
του ανθρώπινου οργανισµού. Αυτό το ταξίδι, το οποίο ξεκίνησε πριν
από λίγα σχετικά χρόνια στον άγνωστο και µαγευτικό κόσµο των
βιολογικών νοηµάτων της ζωής, δεν είναι ούτε εύκολο ούτε γρήγορο.
Οι ταξιδιώτες πρέπει να είναι εφοδιασµένοι µε υποµονή, µε
περίσσεια γνώση, µε αµφισβήτηση, αλλά προπαντός µε ηθική
δεοντολογία. Σε κάθε περίπτωση, η Πολιτεία πρέπει να κρίνει και να
αξιολογεί τους καρπούς και τις εµπειρίες τέτοιων εγχειρηµάτων.
Υπάρχουν άραγε γονίδια αθανασίας; Θα διαλευκανθούν πλήρως οι
µοριακοί µηχανισµοί που διέπουν τη ζωή και τον θάνατο; Θα
αποδεχθεί, ηθικά, η ανθρωπότητα σε µια τέτοια περίπτωση να
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
Γ΄ ΤΑΞΗ
παρέµβει; Αποτελεί προσωπική εκτίµηση ότι είναι προτιµότερο να
στοχεύεται η ανεύρεση τρόπων βελτίωσης της ποιότητας της
καθηµερινής ζωής παρά τα επικίνδυνα ταξίδια µε γνώµονα την
ανθρώπινη µαταιοδοξία. Άλλωστε, όπως και ο ποιητής έχει δηλώσει:
... ηδονικά παντοτινά ζητάµε, µάταια πάντα...
(∆ιασκευή άρθρου του Στάθη Γκόνου από τον ηµερήσιο τύπο)
Α. Για τις ανάγκες µιας συζήτησης που πρόκειται να γίνει
στην τάξη σας µε θέµα την εξέλιξη της Γενετικής,
µελετήσατε το παραπάνω κείµενο. Να γράψετε µια
περίληψη του κειµένου αυτού µε την οποία θα
ενηµερώσετε τους συµµαθητές σας για το περιεχόµενό
του. (100-120 λέξεις)
Μονάδες 25
Β1. Να αναπτύξετε σε 70-80 λέξεις το νόηµα του παρακάτω
αποσπάσµατος του κειµένου: "εγκυµονείται κίνδυνος
δηµιουργίας γενεών πανοµοιοτύπων οργανισµών προς
εκµετάλλευση".
Μονάδες 10
Β2. Με ποια συλλογιστική πορεία (επαγωγική-παραγωγική)
αναπτύσσει τη σκέψη του ο συγγραφέας στην πρώτη
παράγραφο του κειµένου; Να αιτιολογήσετε την απάντησή
σας.
Μονάδες 5
Β3. Σε ένα κείµενο επιστηµονικού λόγου συναντάµε συχνά
ένα ειδικό λεξιλόγιο, δηλαδή τους ειδικούς όρους που
χρησιµοποιούνται σε µια συγκεκριµένη επιστήµη. Να
γράψετε πέντε από αυτούς τους όρους που περιέχονται
στο κείµενο αυτό.
Μονάδες 5
Β4. Ποιες είναι οι εκφράσεις του µεταφορικού και εικονοπλαστικού
λόγου που χρησιµοποιεί ο αρθρογράφος στην τελευταία
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
Γ΄ ΤΑΞΗ
παράγραφο του κειµένου και ποια συναισθήµατα προκαλούν
στον αναγνώστη;
Μονάδες 5
Γ. Πληροφορηθήκατε από τον ηµερήσιο τύπο ότι σε
ερευνητικό κέντρο πρόκειται να γίνουν πρωτοποριακά
πειράµατα Γενετικής και προβληµατιστήκατε για τη
χρήση των αποτελεσµάτων τους. Να γράψετε ένα άρθρο
για το περιοδικό του σχολείου σας, στο οποίο να
εκφράσετε τις ανησυχίες σας για ενδεχόµενη κακή
εφαρµογή της γνώσης και να τονίσετε µε επιχειρήµατα ότι
είναι αναγκαίο η επιστήµη να βρίσκεται διαρκώς στην
υπηρεσία του ανθρώπου. (500-600 λέξεις)
Μονάδες 50

Ο∆ΗΓΙΕΣ (για τους εξεταζόµενους)
1. Στο τετράδιο να γράψετε µόνο τα προκαταρκτικά (ηµεροµηνία,
εξεταζόµενο µάθηµα). Τα θέµατα να µην τα αντιγράψετε στο
τετράδιο.
2. Να γράψετε το ονοµατεπώνυµό σας στο πάνω µέρος των
φωτοαντιγράφων αµέσως µόλις σας παραδοθούν. Καµιά άλλη
σηµείωση δεν επιτρέπεται να γράψετε.
Κατά την αποχώρησή σας να παραδώσετε µαζί µε το τετράδιο
και τα φωτοαντίγραφα.
3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέµατα.
4. Κάθε απάντηση τεκµηριωµένη είναι αποδεκτή.
5. ∆ιάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες µετά τη διανοµή των
φωτοαντιγράφων.
6. Χρόνος δυνατής αποχώρησης : Μια (1) ώρα µετά τη διανοµή των
φωτοαντιγράφων.
KΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
ΤΕΛΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
ΤΕΛΟΣ 4ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
Άβαταρ μέλους
By otso
#454927
markvag έγραψε:
Giuseppe Busso έγραψε:Πείτε και για τα φανταριλίκια.
Ότι του καθενός η σειρά ήταν η πιο λελέ. :shifty:


Άσε... μετά θα μπει ο DAP ( :inlove: :s_howdy ) και θα λέει πόσο ψάρακας ήταν ο Σωκράτης όταν του ήρθε με μετάθεση στη μονάδα όντας ήδη παλιός και θα το βουλώσουμε όλοι... :shifty: :s_biggrin


Οι σειρες δεν εχουν να λενε . μπορει ο αλλος να πηγε φανταρος μετα 10 χρονια μετα απο θητεια αιωνιος φοιτητης,
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#454929
otso έγραψε:Το διαβαζω και σπαω πλακα με τις ηλικιες , καποιους τους θεωρουσα νεαρα τσογλανια , τωρα αναθεωρω και θα πρεπει να βαζω την λεξη κυριε μπροστα απο το νικ.
Αρκετο ενδιαφερον εχει το οτι αρκετοι περασατε με την δευτερη.


Εγώ την πρώτη φορά είχα πολλά γνωστικά κενά ότσο μου. Δεν μου έφταιγε ούτε το σύστημα, ούτε το άγχος ούτε ο ανάδρομος Ερμής... (ήταν όντως ο πούστης ανάδρομος :rant: )
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#454930
otso έγραψε:
Οι σειρες δεν εχουν να λενε . μπορει ο αλλος να πηγε φανταρος μετα 10 χρονια μετα απο θητεια αιωνιος φοιτητης,

ακριβώς :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#454944 νομίζω ήταν 2 χρόνια σε αυτούς και τους κράταγαν και κάτι μήνες παραπάνω για επιφυλακή ή κάποια πρόφαση τελοσπάντων

ο πατέρας μου μεταχουντικά έκανε 28μηνο

κι εγώ αν πήγαινα στα 18 θα ήταν πάνω από χρόνο νομίζω, πετύχαινα κάτι συνομηλικούς μου εμθ εκεί μέσα που μπήκαν και δεν ξαναβγήκαν :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By markvag
#454949
otso έγραψε:
markvag έγραψε:
Giuseppe Busso έγραψε:Πείτε και για τα φανταριλίκια.
Ότι του καθενός η σειρά ήταν η πιο λελέ. :shifty:


Άσε... μετά θα μπει ο DAP ( :inlove: :s_howdy ) και θα λέει πόσο ψάρακας ήταν ο Σωκράτης όταν του ήρθε με μετάθεση στη μονάδα όντας ήδη παλιός και θα το βουλώσουμε όλοι... :shifty: :s_biggrin


Οι σειρες δεν εχουν να λενε . μπορει ο αλλος να πηγε φανταρος μετα 10 χρονια μετα απο θητεια αιωνιος φοιτητης,


Moυ έλεγε μια μέρα πως ο Σωκράτης όντως, ήταν με αναβολή λόγω σπουδών... :shifty: :s_biggrin
Άβαταρ μέλους
By otso
#454953 Σημασια εχει πως νοιωθεις και αισθανεσαι και οι ιδεες σου . Για μενα ο DAP ειναι πολυ πιο νεος απο σενα που εχεις κολλησει στο 1917.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#454955
red_monster έγραψε:
224v έγραψε:εγω μπηκα και βγηκα στο ΕΜΠ επι Χουντας.... και μετα ηρθαν οι 30 μηνες στρατος!!!


Με ερπύστριες ? :hmmm:


Στη ΜΟΜΑ 73-75...
Άβαταρ μέλους
By 224v
#454971
otso έγραψε:στον θεολογο σε φερανε καθολου;


ημουνα στη 2η ΜΟΜΑ Λαρισσας. Στο Θεολογο πηγαινε η ΜΟΜΑ Λαμιας. εγω πηγα ενα φεγγαρι στην ΑΙδηψο και καναμε το τμημα Αιδηψος- Ιλια- Ροβιες...
Άβαταρ μέλους
By markvag
#454985
otso έγραψε:Σημασια εχει πως νοιωθεις και αισθανεσαι και οι ιδεες σου . Για μενα ο DAP ειναι πολυ πιο νεος απο σενα που εχεις κολλησει στο 1917.


Συμφωνώ, όχι όμως στο 1917, αυτές τις μοντέρνες ιδέες των Ρώσων, ποτέ δεν τις χώνεψα... στο 1848! :rtfm:

Ο Dap ξέρω πως δεν ενοχλείται με πειράγματα! :inlove: :s_howdy
Άβαταρ μέλους
By NiTse
#455014
kovathe έγραψε:1997 που πατωσαν όλοι μαθηματικά (τεράστιο ποσοστό κάτω απ τη βάση).
Φυσική 20
Μαθηματικά 17,5
Χημεία 18,5
Έκθεση 10,5 :D
Πέρασα 8ος μαθηματικό με την 1η.
Ο 1ος είχε γράψει καλυτερα απο μένα μονο έκθεση (κάπου 16).

< >

Το 1997 πιο ήταν το θέμα; Εκείνη η |λογοκρισία| με τη βουλή των εφήβων ή το γέλιο; Πέρασαν τα χρόνια δεν τα θυμάμαι πια.