drdino έγραψε:Περισσότερα "καθήκοντα" για το σπίτι=λιγότερη ώρα που πρέπει να ασχοληθεί ο γονιός με το παιδί.
Το θέμα με τις τσάντες είναι πονεμένη ιστορία (κυριολεκτικά και μεταφορικά). Έκανα μια χρονιά στην Αμερική κι εκεί είχαμε τα ντουλαπάκια (lockers) στα οποία αφήναμε βιβλία, τετράδια, ντοσιέ κλπ. Δεν νοούνταν να κουβαλάει κανείς το σύμπαν όλη μέρα. Όταν γύρισα στο γυμνάσιο/λύκειο στην Ελλάδα μου πήρε λίγο καιρό να συνηθίσω. Σε κάποια φάση δε, στο σχολείο μου εισήγαγαν δοκιμαστικά τα ντουλαπάκια αλλά φάγαν άκυρο λόγω πιέσεων από γονείς/σύλλογο (ως επί το πλείστον) και στη συνέχεια ετέθησαν σε αχρηστία από τους ίδιους τους μαθητές.
Έχω κάνει 3 χρόνια σε πειραματικό γυμνάσιο με ντουλαπάκια δανειστική βιβλιοθήκη, βιβλία από 2-3-4 χέρι κλπς -για τα ελληνικά δεδομένα- καινοτομίες. Η μετάβαση στο κλασσικό λύκειο ήταν κακή εμπειρία.
Πέρα από τα προφανή οφέλη της ασήκωτης τσάντας έχει ένα σκασμό πλεονεκτήματα. Αφήνεις το κολατσιό σου σε άλλο ράφι, δεν αλλοιώνεται, δεν μυρίζει η τσάντα. Αφήνεις ένα δεύτερο σορτσάκι γιατί στην μπάλα σίγουρα κάπου θα το σκίσεις κλπ κλπ
Deleted User 1 έγραψε:Όσο υπάρχουν (και καλώς υπάρχουν) ταξικές διαφορές, τόσο θα γίνεται διαχωρισμός στην εκπαίδευση. Δεν είναι θέμα καλού-κακού σχολείου, ούτε αν ο μαθητής είναι ή θα γίνει άριστος.
Δηλαδή στην Φινλανδία δεν υπάρχουν (καλώς κιόλας... ) ταξικές διαφορές; Εκεί γιατί δεν γίνεται διαχωρισμός στην εκπαίδευση;
Στην Δανία; Όλοι τα ίδια εισοδήματα βγάζουν άραγε;
Deleted User 1 έγραψε:Γιατί σ' αυτές τις χώρες δεν υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία? O γιος του CEO της Nokia πάει στο ίδιο σχολείο με το γιο του ξυλοκόπου απ' το Ροβανιέμι?
Φοβάμαι πως ναι.
Ξέρω πως είναι σκληρό (από πού κι ως πού κοτζάμ γιος CEO να κάνει παρέα με ξυλοκόπους; ), αλλά δυστυχώς οι Φινλανδοί έχουν τελείως διαφορετική άποψη για τα ιδιωτικά σχολεία.
https://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Finland
Schools up to the university level are almost exclusively funded and administered by the municipalities of Finland (local government). There are few private schools. The founding of a new private comprehensive school requires a decision by the Council of State. When founded, private schools are given a state grant comparable to that given to a municipal school of the same size. However, even in private schools, the use of tuition fees is strictly prohibited, and selective admission is prohibited, as well: private schools must admit all its pupils on the same basis as the corresponding municipal school. In addition, private schools are required to give their students all the education and social benefits that are offered to the students of municipal schools. Because of this, existing private schools are mostly faith-based or Steiner schools, which are comprehensive by definition.
Anonymous Founder έγραψε:H έννοια της αριστείας είναι προϊόν των εγχώριων "άριστων", της ελληνικής μεσοαστικής τάξης που δεν θέλει να στέλνει τα παιδιά της στα σχολεία της "πλέμπας". Στην Φινλανδία ή στην Δανία, φαίνεται πως δεν χρειάζεται το αντίστοιχο Κολέγιο Αθηνών, εκεί όλα τα παιδάκια πάνε στα δημόσια σχολεία της γειτονιάς τους και κανείς δεν σκέφτεται να διαχωρίσει τα σχολεία σε καλά και κακά.
Εδώ, θέλουμε τα καλά και τα κακά, για να στέλνουμε στα τελευταία την "πλέμπα" και τα δικά μας παιδιά στα "καλά" για να γίνουν "άριστοι".
Ο βλακώδης αυτός διαχωρισμός, έχει την βάση του σε απολύτως ταξικά κατάλοιπα και ουδόλως σε γνωστικά. Και απολύτως κοινωνικοί είναι οι λόγοι να υπάρχει η Γκράβα αλλά να υπάρχει και το Κολέγιο Αθηνών. Στην πρώτη, στοιβάζουμε τους φτωχούς και θεωρούμε πως έχουμε κάνει τα δέοντα ("και πολύ τους είναι"). Στο δεύτερο, στέλνουμε "άριστους" ήτοι αυτούς που έχουν να πληρώσουν (και δίνουμε και μερικές υποτροφίες για ξεκάρφωμα).
Να πω εδώ πως την ανάγκη διατήρησης του συγκεκριμένου status quo την έχω δει σε φίλους της μεσοαστικής τάξης, δηλαδή ανθρώπους με εισοδήματα, ακίνητα, άνεση, που μένουν σε καλές περιοχές και με καλά δημόσια σχολεία επίσης. Παρόλα αυτά, είναι αυτοί που ανησυχούν κυρίως σε ποιο σχολείο θα πάει το παιδί τους...
Συζητούσα με μια φίλη μας τελευταία, κάτοικο Γλυφάδας που ανησυχούσε σε ποιο σχολείο να στείλει τα παιδιά της και αν μπορεί να τους προσφέρει τα δέοντα, κλπ κλπ. Μιλάμε για οικογένεια με άνεση χρημάτων, που παρόλα αυτά φαίνεται πως δεν τους ικανοποιεί, αν δεν πάνε τα παιδιά σε κάνα Μωραϊτη ξέρω γω...
Κυρίως την μαμά να προσθέσω, ο πατέρας μια χαρά είναι με το δημόσιο...
Οι άλλοι των πιο φτωχών περιοχών, φαίνεται είναι χειρότεροι γονείς, που στέλνουν το παιδί τους στο δημόσιο σχολείο, προφανώς δεν πρόκειται να βγάλουν άριστους από εκεί.
., δηλαδή στη Γλυφάδα είναι όλοι πλούσιοι και κανείς δεν πάει σε δημόσιο; ή κανείς από τις "φτωχογειτονιές" δεν πάει σε ιδιωτικό;
υπάρχουν σχολεία που είναι για κοινωνικές τάξεις και γνωριμίες, αλλά δεν στερούνται όλοι ο γονείς (γιατί καμιά φορά στερούνται..) με αυτό το σκεπτικό
το αν το σκεπτικό τους είναι σωστό ή λάθος είναι μεγάλη κουβέντα και προφανώς το ιδιωτικό δεν θα σου λύσει όλα τα προβλήματα , αλλά θα σε παρακαλέσω να μην παίρνεις τέτοιους ανθρώπους σαν τη παραπάνω κυρία ως παράδειγμα (και ξέρω πολύ καλά για τι πράγμα μιλάς), για να τσουβαλιάσεις ο,τι πάρει ο χάρος
γιατί λεφτά και αντίστοιχη νοοτροπία (ειδικά όταν υπάρχουν λεφτά) υπάρχει και σε μεγαλύτερο βαθμό σε πιο λαϊκές περιοχές ή επαρχία (όπου το παραμικρό χρήμα το κάνουν θεό και τους τρέχουν τα σάλια) και βασικά όλοι αυτοί είναι που μετά πάνε στις γλυφάδες για να το παίξουν καποιοι
άλλες περιπτώσεις όπως το κολλέγιο από το οποίο βγαίνει η επιχειρηματική και πολιτική ελίτ της χώρας η οποία μετράει γενιές χοντρών χρημάτων δεν έχει νόημα να μπαίνει στη κουβέντα, οπουδήποτε στη γη η "αφρόκρεμα" είναι με την αφρόκρεμα, δεν πάνε εκεί για το καλύτερο σχολείο, απλά εκεί πρέπει να πάνε
το ίδιο αντίστοιχα ισχύει και για άλλα μέρη που παρκάρουν τα παιδιά τους άνθρωποι με πιο νέο χρήμα, αλλά για έναν απλό άνθρωπο που στερείται για να δώσει στο παιδί του το κάτι καλύτερο γιατί έτσι του λέει το μυαλό του είναι αρκετά προσβλητικό να σκέφτεται κανείς έτσι, άλλωστε μερικά από τα καλύτερα αριστερά μπουμπούκια βγαίνουν από τα μεγάλα σχολεία προφανώς στα λόγια είμαστε όλοι ίσοι.. αλλά στην πραγματικότητα το χρήμα πάντα θα διαχωρίζει τους ανθρώπους
Αυτά τα παραδείγματα που έδωσα, ισχύουν γενικότερα, δεν είναι ζήτημα Γλυφάδας. Ανεξαρτήτως περιοχής και συχνά εισοδημάτων, κάποιοι θεωρούν πως το παιδί τους θα πάει στο "καλό σχολείο" και όχι με την "πλέμπα".
Αυτό ισχύει στην Ελλάδα, όταν αλλού (και νομίζω έδωσα αρκετά παραδείγματα) ΔΕΝ ισχύει. Και τα αποτελέσματα είναι και πολύ καλύτερα.
Θα ξαναπώ λοιπόν πως σε αντίθεση με αυτό που κάποιοι θέλουν να πιστεύουν, η "αριστεία" δεν είναι ούτε ιδιωτικά σχολεία, ούτε υπερεντατικό διάβασμα. Αν κάποιος θέλει να δει ένα σοβαρό εκπαιδευτικό σύστημα, ας κοιτάξει στην Φινλανδία, ούτε στο Κολέγιο Αθηνών, ούτε στον Μωραϊτη και σίγουρα όχι στην Ελλάδα.
Τόσο απλό.
Βαρέθηκαν να ακούω την ανωτερότητα των 2 αυτών χωρών στα εκπαιδευτικά θέματα. Αλήθεια το Γαλλικο, Ιταλικό, είναι για τα μπάζα?
Γιατί οι δικοί μας γιατροί είναι ζητούμενοι και καλό πληρωμένοι? Με τι κριτήριο τους αξιολογούν και τους πληρώνουν??
Για τα πολλά διαγώνισματα που λέτε, ποσο δύσκολα είναι?? Αυτή η ύλη των τριμηνων κλπ, σαν ανακεφαλαίωση την λαμβανουν σοβαρά υπό όψιν??? Ωστε να πέφτει πανικός, εμείς για πλάκα τα γραφαμε...
.
Το λάθος δεν είναι τόσο των γονιών αλλά περισσότερο της πολιτείας η οποία αδυνατεί να προσφέρει το ίδιο επίπεδο εκπαίδευσης παντου.
btw εμείς του Πολυκλαδικού μια χαρά παρατούσαμε τα βιβλία κάτω από τα θρανία
και δεν είναι μόνο το μαθησιακό κομμάτι που παίρνεις από ένα σχολείο, αυτό είναι και το πιο ασήμαντο αν θες τη γνώμη μου στη χώρα της παπαγαλίας..στη χώρα όπου το να πας να πεις κάτι με τη δική σου σκέψη και όχι καρμπόν όπως είναι στα βιβλία σημαίνει ότι είσαι μέτριος στη καλύτερη.. όμως είναι και διάφορα άλλα πράγματα όπως αρχές και αξίες που ναι μεν οφείλεις να τα πάρεις από την οικογένειά σου, αλλά συμβάλλει και η λοιπή σου εκπαίδευση (ιδανικά, πρακτικά και αυτό είναι σπάνιο)
το τι κάνουν στη φιλανδία ειλικρινά δεν το ξέρω, αλλά στην ελλάδα που ζω και με ενδιαφέρει έχω δει και τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα και με λύπη μου κατανοώ την ανάγκη ύπαρξης του ιδιωτικού
.
Όλοι αυτοί οι Σκανδιναβοί δεν παίζονται σ' αυτά, ειδικά οι Νορβηγοί με τα πετρέλαια που τους τρέχουν απ' τα μπατζάκια. Αλλά τι να συγκριθείς μ' αυτούς όταν δε μπορείς να συγκριθείς ούτε με τριτοκοσμικούς?
Εμείς στην Ελλάδα δεν θα γίνουμε Φινλανδία, γιατί είναι σαφές πόσο πολύ θέλουμε τα ιδιωτικά σχολεία που έχουμε. Επίσης είναι σαφές, όπως και σε όλο τον κόσμο, πως τα δημόσια σχολεία θα συνεχίσουν να βγάζουν μαθητές με καλύτερες επιδόσεις από τα ιδιωτικά, γιατί εύκολα θα δείτε πως οι ικανότητες ενός μαθητή δεν έχουν να κάνουν με τα λεφτά του μπαμπά του.
Όσο για τις άλλες χώρες, υπάρχουν και αλλού πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα, απλώς η Φινλανδία είναι μια χώρα που θα μπορούσαμε εύκολα να την αντιγράψουμε, αφού δεν είναι τόσο πιο πλούσια από εμάς. Είναι πιο εύκολο να αντιγράψουμε αυτήν, παρά την Γαλλία που είναι παγκόσμια υπερδύναμη πχ.