Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By manosky
#79385 Θεωρώ ότι η ισοπέδωση προς τα κάτω όλων είναι εξ ορισμού λανθασμένη.
Αν ο Μάκης ήταν πχ μαθητής του 17 και ο Σάκης μαθητής του 21, που πήρε καλή θέση στην Ολυμπιάδα Χημείας και αργότερα αρίστευσε σε Ιατρική των ΗΠΑ, γιατί να τού στερήσουμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσει την ιδιαίτερη ευφυΐα ή τις ιδιαίτερες διεξιότητές του;

Άλλωστε, η κοινωνία στηρίζεται στην αριστεία, πραγματική ή τυπική (αγορασμένα πτυχία από Χάρβαρντ λ.χ. :whistlink: ).
Και πιο πέρα, όσο φύτουλας θα μπορούσε να είναι κάποιος στο Γενικό Λύκειο, άλλο τόσο θα ήταν και στο Πειραματικό, μόνο που εκεί θα είχε περισσότερα ερεθίσματα για να αξιοποιήσει τις όποιες αυξημένες δυνατότητές του.

Γενικά λοιπόν, το να δίνονται +Χ% εφόδια σε κάποιους, κακό δεν είναι. Κακό είναι σίγουρα το να περιοριστεί αυτός από ένα γενικό ταβάνι, εφόσον θέλει και μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω.

Corto Maltese έγραψε:manosky αν βαλουμε τους 100 καλύτερους 12 χρονους της Αθήνας σε ένα σχολείο υπάρχει ο εξής φόβος. Ο 100ος αυτού του σχολείου θα είναι ο μπουμπούνας της ταξης, ο πάτος και θα γελάνε όλοι μαζί του, καταλήγοντας (ενδεχομένως) με κομμένα τα φτερά, ενώ σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο και να πήγαινε θα ήταν αν όχι ο καλύτερος, στη χειρότερη ο 2ος. Με τα αντίστοιχα μπόνους σε αυτοπεποίθηση και κίνητρο.

Ναι, υπάρχει αυτός ο φόβος.
Όπως όμως και σ' ένα "κοινό" σχολείο μπορεί να τρώνε όλοι αυτοί χλαπάτσες από τη γαλαρία επειδή "τα ξέρουν όλα" και επειδή είναι "φυτά" και "γλύφτες που σηκώνουν το χέρι τους".

Σίγουρα ισχύει αυτό που γράφεις, γνωρίζω από γνωστό ότι παιδί του 19 τα βρήκε μπαστούνια στο Α' τρίμηνο, αλλά αυτό μέχρι να εγκλιμαστεί. Μετά ήταν ΟΚ.
Άβαταρ μέλους
By pipinos1976
#79388 Σήμερα, το 2015, το πρόβλημα είναι διαφορετικό, αν μιλάμε για Λύκειο. Υπάρχει το ακριβώς ανάποδο από αυτό που περιγράφεις. Οι καλοί είναι αυτοί που επιτίθενται στους μέτριους και κακούς. Η πίεση λόγω τράπεζας (της οποίας δεν κατάλαβα τη χρησιμότητα μέχρι σήμερα) και βαθμών που θα μετράνε για την πρόσβαση στην Γ/θμια εκπαίδευση οδήγησε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και, κυρίως, διεύθυνση σχολείων, στο να λειτουργούν με τρόπο βάρβαρο. Το ξαναγράφω για να το βάλετε ως σκέψη στο μυαλό σας. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι έχω αντιμετωπίσει φέτος. Επιθέσεις μαθητών γιατί έγραψαν 16, νόμιζαν ότι έγραψαν 17 και μπροστά σε όλη την τάξη να φωνάζουν ότι τους αδικώ σκόπιμα, ότι είμαι εμπαθής και διάφορα άλλα τέτοια. Να φέρνεις το διαγώνισμα, να τους δείχνεις ότι όντως έχουν λάθος και να ζητάνε έτσι κι αλλιώς παραπάνω γιατί, κατά δήλωσή τους "είναι βαθμοθήρες πλέον" και δεν τους νοιάζει τίποτε. Γονείς να έρχονται και να ψεύδονται ασυστόλως, πολλές φορές κάνοντας και επίθεση σε καθηγητές, γιατί το παιδί τους δεν πήρε 20, ενώ, ταυτοχρόνως, να πετάγονται άλλοι γονείς από πίσω και να λένε: "αν πάρει αυτός 20, ο δικός μου που είναι καλύτερος τι πρέπει να πάρει;" Ο δντης του σχολείου να με φωνάζει και να μου κάνει παρατήρηση γιατί χαλάω την πιάτσα και του διώχνω μαθητές με το να βάζω αντικειμενική βαθμολογία (γράφεις 3 παίρνεις 11, εξαιρετικά αντικειμενική, έως αυστηρή θα έλεγα), ενώ οι άλλοι, τα άλλα σχολεία, κάνουν αβάντα στους μαθητές. Οι καλοί της τάξεως να ζητάνε ασκήσεις από τράπεζα και οι άσχετοι κάτι άλλο πιο εύκολο. Οι καλοί, αν σε μάθημα γενικής παιδείας σηκώσεις κάποιον από άλλη κατεύθυνση, να κάνουν αμέσως παρατήρηση γιατί θα αργήσει να λύσει το θέμα και θα μείνουμε πίσω ή να προτείνουν να σηκωθούν αυτοί γιατί δεν αξίζει να χάνουμε χρόνο με τον άλλο που δεν τον ενδιαφέρει το μάθημα. Αυτά είναι από τα ολίγα (θα μπορούσα να γράφω επί ώρες) που έχω αντιμετωπίσει φέτος.

Τώρα, μπείτε στον κόπο να σκεφτείτε τι έχει να συμβεί αν δημιουργήσουμε σχολεία "αριστείας" όπου θα πηγαίνουν μόνον οι καλοί, χωρίς να έχουν και τον φόβο να φάνε ξύλο από τον αθληταρά της τάξης αν τον μειώσουν. Θα πέσει τραμπουκισμός άνευ προηγουμένου και οι περισσότεροι θα βγουν με ψυχολογικά προβλήματα στην κοινωνία. Δεν έκανα πλάκα, λοιπόν, στην παραπάνω δημοσίευση, όταν έλεγα ότι θα υπάρξει πρόβλημα. Ήδη υπάρχει στις "καλές" περιοχές και δεν πρόκειται να διορθωθεί, όσο η κοινωνία μένει σε αυτή την κατάσταση.

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
By nass
#79406
Corto Maltese έγραψε:manosky αν βαλουμε τους 100 καλύτερους 12 χρονους της Αθήνας σε ένα σχολείο υπάρχει ο εξής φόβος. Ο 100ος αυτού του σχολείου θα είναι ο μπουμπούνας της ταξης, ο πάτος και θα γελάνε όλοι μαζί του, καταλήγοντας (ενδεχομένως) με κομμένα τα φτερά, ενώ σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο και να πήγαινε θα ήταν αν όχι ο καλύτερος, στη χειρότερη ο 2ος. Με τα αντίστοιχα μπόνους σε αυτοπεποίθηση και κίνητρο.


Επειδή έχω βρεθεί σε τέτοιο σχολείο, μπορώ να σε βεβαιώσω ότι αυτό που λες δε συνέβαινε.

Δεν ξέρω από εκπαιδευτικά ζητήματα και άρα δεν έχω απάντηση να δώσω στο "τι τα χρειαζόμαστε τα κέντρα αριστείας" ωστόσο απ΄όσο γνωρίζω τέτοια σχολεία υπάρχουν στις περισσότερες χώρες (ΗΠΑ, ΗΒ, Γαλλία, Γερμανία κτλ.) άρα κάποιο λόγο θα έχουν.
Άβαταρ μέλους
By criuser
#79411 Δεν ξέρω αν η κλήρωση ξεκίνησε το 1982 η το 1985 , όπως γράφουν αλλού , άλλωστε εγώ είχα αποφοιτήσει λίγα χρόνια πριν .

Στο Βαρβάκειο λοιπόν της δεκαετίας του 70 που φοίτησα , ΔΕΝ υπήρχε κανένας τέτοιος ανταγωνισμός . Είμαστε ένα δημόσιο σχολείο όπως όλα , με άριστους και μέτριους μαθητές , εντάξει δεν είχαμε αδιάφορους , αλλά μιά χαρά συμμετείχαμε παντού και στις πλάκες και στην πολιτική της μεταπολίτευσης και παντού . Βαθμοθηρία δεν υπήρχε , άλλωστε τότε στις εξετάσεις μόνο ο βαθμός του απολυτηρίου σε ακολουθούσε και τον πρόσθεταν στο σύνολο των βαθμών των 4 μαθημάτων και μάλιστα με τον μισό συντελεστή .

Αλλά και η εποχή τότε δεν είχε βαθμοθηρία γενικώς . Το πρόβλημα τώρα λοιπόν προέρχεται από τους γονείς και φαίνεται ότι μετά από 30 χρόνια κατάργησης των προτύπων , η επαναφορά τους πριν λίγα χρόνια , απλά πέρασε σε πολλούς γονείς σαν ένα δωρεάν ιδιωτικό σχολείο , που όμως ποτέ δεν ήταν αυτά τα σχολεία .

Αντίθετα στις παλιές εποχές στα ιδιωτικά σχολεία πήγαιναν όσοι δεν μπορούσαν να βγάλουν τα δημόσια , εκτός ίσως από 2-3 επώνυμα σχολεία , αλλά σε καμιά περίπτωση εμείς του Βαρβακείου δεν θεωρούσαμε ότι είμασταν χειρότεροι από οποιοδήποτε ιδιωτικό .

Τα σχολεία αυτά δημιουργήθηκαν σαν σχολεία αριστείας , με την έννοια ότι είναι ένα δημόσιο σχολείο που ο κάθε καλός μαθητής θα μπορεί να βελτιωθεί . Προφανώς υπάρχει ένας ελιτισμός , αλλά είναι απόλυτα δημοκρατικός , όπως άλλωστε υπάρχει και στα πανεπιστήμια .

Πριν λίγα χρόνια σε μιά παρέα , είχα συναντήσει μιά καθηγήτρια προτύπου , συριζαία , η οποία είχε την ίδια αντίληψη με τον υπουργό . Διαφωνήσαμε βέβαια , αλλά από ότι φαίνεται ήταν ιδεολογική γραμμή .

Δυστυχώς από το 1981 , μαζί με την διάλυση της χώρας , άρχισε και η διάλυση της παιδείας , με την επικράτηση της λογικής των μετριοτήτων κάτι που δυστυχώς οδήγησε στην άνθιση της ιδιωτικής παιδείας και της παραπαιδείας από το δημοτικό .
Άβαταρ μέλους
By dimik
#79414 Δεν υπάρχει λόγος να συντηρούνται σχολεία "αρίστων" καταρχήν γιατί δεν είναι όλοι άριστοι στο σύνολο της σχολικής τους ζωής, κάποιοι είναι άριστοι και πέφτουν σε μέτριοι ενώ κάποιοι άλλοι γίνονται άριστοι τα τελευταία 2-3 χρόνια.
Δεύτερον σε ένα μέσο σχολείο οι άριστοι έχουν κατα κανόνα οικογενειακό εισόδημα άνω του μέσου όρου, τα παιδιά που προέρχονται απο οικογένειες με μικρότερα εισοδήματα ή και χαμηλή μόρφωση των γονέων και αριστεύουν συνήθως είναι εξαιρέσεις.
Στα δικά μου χρόνια τουλάχιστον (90s) όταν ο Αρσένης έφτιαξε τις κατευθύνσεις οι περισσότεροι γονείς έστελναν τα παιδιά τους στην θετική με την λογική ότι εκεί θα είναι οι καλύτεροι μαθητές και ότι στην τεχνολογική θα μαζευτούν όσοι ήταν για τεχνικό λύκειο, με αποτέλεσμα να μαθαίνουν βιολογία αυτοί που ήθελαν να σπουδάσουν πληροφορική ή πολ. μηχ. ενώ στην τεχνολογική (στην οποία έδωσα μάχη με τους γονείς μου να τους πείσω να πάω) είχε κάθε καρυδιάς καρύδι και ανάλογους καθηγητές, οι καλύτεροι πάντα δίδασκαν στην θετική. Άδικο απο όλες τις απόψεις.

Στο κάτω κάτω ο πραγματικός άριστος θα τα καταφέρει σε όλες τις συνθήκες και δεν χρειάζεται ειδικό περιβάλλον, αν αξίζει θα επιβιώσει με μέτριους ή κακούς καθηγητές στην τάξη και θα γίνει "λαμπρός επιστήμονας".
Άβαταρ μέλους
By criuser
#79420
dimik έγραψε:Δεν υπάρχει λόγος να συντηρούνται σχολεία "αρίστων" καταρχήν γιατί δεν είναι όλοι άριστοι στο σύνολο της σχολικής τους ζωής, κάποιοι είναι άριστοι και πέφτουν σε μέτριοι ενώ κάποιοι άλλοι γίνονται άριστοι τα τελευταία 2-3 χρόνια.
Δεύτερον σε ένα μέσο σχολείο οι άριστοι έχουν κατα κανόνα οικογενειακό εισόδημα άνω του μέσου όρου, τα παιδιά που προέρχονται απο οικογένειες με μικρότερα εισοδήματα ή και χαμηλή μόρφωση των γονέων και αριστεύουν συνήθως είναι εξαιρέσεις.
Στο κάτω κάτω ο πραγματικός άριστος θα τα καταφέρει σε όλες τις συνθήκες και δεν χρειάζεται ειδικό περιβάλλον, αν αξίζει θα επιβιώσει με μέτριους ή κακούς καθηγητές στην τάξη και θα γίνει "λαμπρός επιστήμονας".

Διαφωνώ κάθετα , διότι στο δικό μου ελιτίστικο σχολείο αριστείας της δεκαετίας του 70 , που οι γονείς των παιδιών που είχαν τελειώσει το λύκειο , θεωρούνταν αρκετά μορφωμένοι , είχαμε παιδιά με γονείς όλων των τάξεων και μορφώσεων και βέβαια όχι πλουσίων , αφού αυτοί προτιμούσαν το κολλέγιο , όπως οι γονείς του σημερινού υπουργού που είχε και δίδακτρα , η τον Μωραίτη .
Άβαταρ μέλους
By dstou
#79425 Από τον Σεπτέμβριο του 2014 το μεγάλο μου παιδί πάει στην α' γυμνασίου σε πρότυπο πειραματικό σχολείο. Διαβάσαμε περί τον 1,5 μήνα (Μάιο Ιούνιο), μας έκατσε κιόλας, και περάσαμε. Είμαστε ευχαριστημένοι μέχρι στιγμής με μόνη εξαίρεση την απόσταση διότι αντί να πηγαίνει σε σχολείο της γειτονιάς με τα πόδια του παίρνει το μετρό ή το λεωφορείο και κατεβαίνει κέντρο. Φοβόμουν τη βαθμοθηρία και τον ακραιφνή ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών, μάλλον δεν παίζει ακόμη κάτι τέτοιο σε αυτές τις τάξεις,σε αυτό το σχολείο, ελπίζω να διατηρηθεί αυτό και στο μέλλον. Το κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο των μαθητών είναι μέσος όρος, υπάρχουν ακόμη και παιδιά μεταναστών.
Το σχολείο έχει τα εξής χαρακτηριστικά : Οι μαθητές μπαίνουν με εξετάσεις (τις δύο τελευταίες χρονιές, πιο πριν και για 30 χρόνια με κλήρωση), οι καθηγητές είναι αυξημένων προσόντων (με την έννοια ότι έχουν κάποια χρόνια προυπηρεσίας, και έχουν μεταπτυχιακά), υπάρχει πλήρης στελέχωση σε όλες τις οργανικές θέσεις από την πρώτη μέρα. Διδάσκεται η υποχρεωτική ύλη κάθε μαθήματος με τα επίσημα βιβλία.
Επιπλέον, και προαιρετικά, υπάρχουν και όμιλοι δημιουργικής απασχόλησης, όπου τα παιδιά για 2 περίπου ώρες μετά την πάροδο του κανονικού ωραρίου μπορούν να ασχοληθούν με διάφορα θέματα ποικίλου ενδιαφέροντος, π.χ. λογοτεχνία, δημιουργική γραφή, μουσική, θέατρο, αθλοπαιδιές, αστρονομία, υπολογιστές, ξένες γλώσσες κ.α. με την εποπτεία και καθοδήγηση των καθηγητών τους. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις είναι αυτές ενός κανονικού σχολείου (και βγάλε στην περίπτωσή μας διότι το κτίριο είναι παμπάλαιο).
Η δουλειά για το σπίτι είναι αυξημένη, μιλάμε με παλαιούς συμμαθητές από την γειτονιά και είναι πίσω σε όλη την ύλη και με λιγότερα χόουμγουόρκ. Επίσης τα παιδιά είναι από όλο το λεκανοπέδιο, όπως σε μεγάλα ιδιωτικά, δεν υπάρχει δηλαδή η συνέχεια της γειτονιάς και του παλιού σχολείου.
Στο μέτρο που έχω καταλάβει, υπάρχει σύγχυση μεταξύ των πολιτικών φρονημάτων των καθηγητών και των οικογενειών των μαθητών, οι πρώτοι είναι κατά βάση αριστερίζοντες, το αντίθετο οι δεύτεροι. Επίσης μερικά παιδιά δεν παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών, τα περισσότερα είναι μετανάστες δεύτερης γενιάς, αλλά όχι όλα. :innocent:
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#79437 Συγνώμη, σοβαρά δηλαδή, συζητάμε ακόμα την παπαριά που πέταξε (και μάζεψε πάραυτα) ο "Υπουργός Παιδείας" :roll: αν είναι σωστό και "χιτλερικό" να έχουμε σχολεία που, είτε ως πρότυπα, είτε ως πειραματικά, είτε ως αριστείας, προσπαθούν να βελτιώσουν ή να αναδείξουν έστω ένα μικρό ποσοστό μαθητών, που αποδεδειγμένα αξίζουν κάτι παραπάνω ? Και αντ'αυτού, να τα ισοπεδώνουμε όλα, όλοι στο σωρό, για να μην μας κακοχαρακτηρίσουν και να μην απογοητευτεί η μεγάλη πλειοψηφία ?

Sorry που το λέω έτσι, και δεν ξέρω πως θα ακουστεί, αλλά η επιδίωξη και προώθηση της μετριότητας θα φέρει ΜΟΝΟ μετριότητα. Έτσι χάνουμε και το νόημα της λέξης Άνθρωπος....
Άβαταρ μέλους
By dimik
#79439 Άλλο σκοπό έχει το πειραματικό (πήγα κι εγώ σε τέτοιο) κι άλλο το πρότυπο.
Το πρότυπο δεν χρειάζεται, δεν είναι αυτοσκοπός να έχει ο μαθητής 20αρια παντού αλλά να βγει σωστός άνθρωπος με σφαιρική μόρφωση απο το σχολείο κι αυτό μπορεί να το κάνει μόνο αν συναναστραφεί με όλων των ειδών τους μαθητές και όχι μόνο τους ομοίους του.
Επίσης το να μπαίνουν τα παιδιά σε διαδικασίες εξετάσεων με έξτρα προσπάθεια, απογοητεύσεις και μη απλά για να μπουν σε ένα καλύτερο σχολείο δεν είναι και το καλύτερο.
Τέλος το δημόσια-δωρεάν παιδεία για όλους προϋποθέτει και το ίδιο επίπεδο -στα μέτρα του δυνατού-για όλους, το να υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι με εξετάσεις ή μη που να έχουν καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης δεν είναι δίκαιο πάνω από όλα.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#79441
nass έγραψε:Τότε γιατί να έχουμε εξετάσεις για τα ΑΕΙ ?



Για εμένα δεν χρειάζεται να έχουμε εξετάσεις για τα ΑΕΙ αλλά ΣΤΑ ΑΕΙ.

Για να μην πηγαίνει να γίνει μαθηματικός όποιος έγραψε φυσική 20 και μαθηματικά 10 απλά γιατί βρέθηκε εκεί, και για να παίρνει πόδι όποιος δεν περάσει 50%+ των μαθημάτων του εξαμήνου.
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#79442 Διαφωνώ με το "όλοι ίσα και όμοια". Μπορεί να είμαστε ίσοι, δεν είμαστε όμως όλοι όμοιοι, και προφανώς δεν έχουμε όλοι τις ίδιες ικανότητες (φυσικές, πνευματικές, ψυχικές κλπ). Γιατί λοιπόν να καταστρέψεις οτιδήποτε μπορεί να βοηθήσει, σε πνευματικό/γνωστικό επίπεδο, τα παιδιά που αποδεδειγμένα μπορούν να ανταπεξέλθουν και να προχωρήσουν γρηγορότερα ? Όπως είπα και πιο πριν, η μη επιδίωξη της αριστείας θα φέρει μόνο μετριότητα.

Όσο για το αν είναι δίκαιο, η "δικαιοσύνη" δεν έχει καμία σχέση με τις πραγματικές δυνατότητες/ικανότητες κάθε παιδιού. Έτσι γεννήθηκε. Γιατί λοιπόν να το "τιμωρήσεις", ή έστω να το κρατήσεις δέσμιο της κοινής πρακτικής εκμάθησης, όταν μπορείς να προσπαθήσεις να πετύχεις κάτι καλύτερο, για το παιδί αλλά και την κοινωνία ? Το ότι υπάρχουν τέτοιες μορφές και διαδικασίες εκμάθησης σε όλες τις προηγμένες χώρες κάτι πρέπει να μας λέει....όπως επίσης και το ότι με τα όσα έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, η Παιδεία μας πάει όλο και πιο πίσω, αντί να προοδεύει...
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#79443
Anonymous Founder έγραψε:Ποια είναι η χρησιμότητα ενός τέτοιου σχολείου;


φοίτησα σε πρότυπο γυμνάσιο στο κέντρο της Αθήνας.

Δεν ήταν με κλήρωση ή εξετάσεις και είχες μερικές διαφορές από τα ΓΕ σε επίπεδο οργάνωσης και δραστηριοτήτων.

1. Είχαν λόκερ για όλους τους μαθητές
2. Τα βιβλία είχαν στην πρώτη σελίδα σφραγίδα όπου αναφέρονταν τα στοιχεία του προηγούμενου κατόχου. Έφτανες σε σημείο να έχεις βιβλίο από 5 χέρι και να είναι σαν καινούργιο :inlove:
2. Με τα λεφτά που εξοικονομούνταν από τα βιβλία υπήρχε δανειστική βιβλιοθήκη και pc-lab
3. Ήταν παράδοση να έχει θεατρικές και ομάδες άθλησης

Παρόλα αυτά, δεν βλέπω κακό να υπάρχουν σχολεία για παιδιά με ειδικές δεξιότητες. Πιθανότατα δεν θα έστελνα ποτέ εκεί το παιδί μου, αλλά οφείλει να υπάρχει ένας σοβαρός αντίλογος στα πανάκριβα ιδιωτικά
Άβαταρ μέλους
By dimik
#79445
The Ace έγραψε:Διαφωνώ με το "όλοι ίσα και όμοια". Μπορεί να είμαστε ίσοι, δεν είμαστε όμως όλοι όμοιοι, και προφανώς δεν έχουμε όλοι τις ίδιες ικανότητες (φυσικές, πνευματικές, ψυχικές κλπ). Γιατί λοιπόν να καταστρέψεις οτιδήποτε μπορεί να βοηθήσει, σε πνευματικό/γνωστικό επίπεδο, τα παιδιά που αποδεδειγμένα μπορούν να ανταπεξέλθουν και να προχωρήσουν γρηγορότερα ? Όπως είπα και πιο πριν, η μη επιδίωξη της αριστείας θα φέρει μόνο μετριότητα.

Όσο για το αν είναι δίκαιο, η "δικαιοσύνη" δεν έχει καμία σχέση με τις πραγματικές δυνατότητες/ικανότητες κάθε παιδιού. Έτσι γεννήθηκε. Γιατί λοιπόν να το "τιμωρήσεις", ή έστω να το κρατήσεις δέσμιο της κοινής πρακτικής εκμάθησης, όταν μπορείς να προσπαθήσεις να πετύχεις κάτι καλύτερο, για το παιδί αλλά και την κοινωνία ? Το ότι υπάρχουν τέτοιες μορφές και διαδικασίες εκμάθησης σε όλες τις προηγμένες χώρες κάτι πρέπει να μας λέει....όπως επίσης και το ότι με τα όσα έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, η Παιδεία μας πάει όλο και πιο πίσω, αντί να προοδεύει...



Φυσικά δεν είμαστε όλοι όμοιοι, αλλά αν θέλει να ξεχωρίσει κάποιος πρέπει να το κάνει μεταξύ ίσων.
Τα παιδιά που μπορούν να προχωρήσουν θα το κάνουν σε οποιοδήποτε περιβάλλον, τα υπόλοιπα είναι ευσεβείς πόθοι των γονέων.

Το έτσι γεννήθηκε σηκώνει πολύ κρασί, το ότι μπορεί π.χ να αποστηθίζει χωρίς να κατανοεί το τι διαβάζει και έχει 20αρια δεν σημαίνει ότι είναι ταλέντο προορισμένο για την NASA άλλο που οι γονείς το βλέπουν ως Αινστάιν και βάλε.
Αν αφήσεις ένα παιδί να διαπαιδαγωγηθεί μέσα στην πραγματική κοινωνία και όχι σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον ομοίων του καλό θα του κάνει και όχι κακό, το αντίστροφο δεν θα τον κάνει απαραίτητα πιο έξυπνο, καλύτερο μαθητή ή άνθρωπο.

Το δίκαιο είναι όλα τα παιδιά των φορολογουμένων πολιτών να έχουν την ίδια εκπαίδευση, αν κάποιο είναι ταλέντο ας δώσει εξετάσεις για υποτροφία κάπου, σε κρατικό επίπεδο πρέπει να παρέχονται οι ίδιες υπηρεσίες.