Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By NiTse
#607412
JBT έγραψε:τι μανία αυτή με τις αναρτήσεις :(

Να ρωτήσω και εγώ για να καταλάβω καλύτερα. Ανάρτηση δηλαδή αξίζει μόνο π.χ. στα downhill;; Ή είναι μόνο θέμα κόστους δηλαδή σε ποδήλατα πάνω από ας πούμε χιλιάρικο αξίζει πιο κάτω όχι. Επίσης όλη αυτή που κουβέντα από άτομα που προφανώς ασχολείστε και ξέρετε αλλά πολλές φορές καταλήγει σε συμπεράσματα τύπου ποδήλατα 300 € (σουπερμαρκετ) ή 500 € λίγα για ποδήλατο μήπως αποθαρρύνει κάποιον άσχετο από το να πάρει τελικά ποδήλατο;; Σίγουρα το μεγαλύτερο ρόλο παίζει και η χρήση που θέλει να κάνει κάποιος (και ανάθεμα και αν κάποιος άσχετος ή πρωτάρης είναι σίγουρος και γι' αυτό) αλλά στην κλασσική περίπτωση που κάποιος μετά από πολλά χρόνια θέλει να ξαναπάρει ποδήλατο και ξεκινάει με ένα μπάτζετ 300-400 € όλες οι κουβέντες σχεδόν καταλήγουν πάρε μεταχειρισμένο ή ανέβα κτλ. Εγώ ας πούμε που ακόμα έχω το ποδήλατο του λυκείου θα καταλάβω διαφορά αν κάνω την υπέρβαση και πάω στα πχ 600 € ή όχι; Μήπως το στάδιο με το ποδήλατο των 300 € είναι κάτι που πρέπει να φάω στην μάπα μέχρι να καταλάβω τι παίζει; Αν ζητήσω να δοκιμάσω ακριβά ποδήλατα θα μου γίνουν άμεσα αντιληπτές οι διαφορές; Γιατί αν είναι να πρέπει να σκάσω τουλάχιστον χιλιάρικο για να αξίζει τότε και εγώ και πολλοί άλλοι δεν μπορούν. (προφανώς δεν μιλάω για την περίπτωση θέλω να πάρω ποδήλατο γιατί αποφάσισα να πάω στη δουλειά μου που είναι 2 χλμ μακριά από το σπίτι μου)
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#607413
Anonymous Founder έγραψε:Δηλώνω παντελώς άσχετος με το θέμα ποδήλατο εδώ και κάποιες δεκαετίες. Η αναλογία όμως από τις μηχανές λέει πως προφανώς και το πηρούνι Öhlins που έχει η Multistrada 1000 S είναι κορυφαίο, αλλά και το Marzocchi που έχει η Multistrada 1000 DS που έχω είναι αξιοπρεπέστατο.
Δεν χρειάζεται δηλαδή πάντα να πάρεις το 100%, μπορεί και με το 90% να είσαι ευχαριστημένος.
Αν τώρα δεν υπάρχει αντίστοιχο ανάλογο στα ποδήλατα, δεν το ξέρω. Αλλά κι εγώ νομίζω πως θα πήγαινα σε ένα πηρούνι εμπρός, όπως φυσικά και σε δισκόφρενο υδραυλικό (γιατί θέλω να φρενάρω με το ένα δάχτυλο).


Υπαρχουν πιρουνια με 29€ και με 1.029€ δηλαδη το χαος αναμεσα τους. Το Marzocchi σου μπορει να μην ειναι Ohlins αλλα δεν ανηκει στην κατηγορια των 29€ αλλα των 599€.

Ενα καλο πιρουνι με αναρτηση κοστιζει 300-500€ οσο και ενα ποδηλατο δηλαδη
Άβαταρ μέλους
By JBT
#607417 έτσι είναι όπως τα λέει ο ΝΠ

το ποσό που θα διαθέσει ο καθένας για αυτό που θέλει να κάνει είναι κλασικά το εξής: όσο φτηνά κι αν πάρεις κάτι, εάν τελικά δεν σού κάνει ή χαλάσει ή το βαρεθείς κλπ τότε αυτόματα γίνεται ακριβότερο από αυτό που ήταν ακριβό εξαρχής :innocent:

μακράν η καλύτερη λύση είναι να καβαλήσεις όσα περισσότερα γίνεται από φίλους και να αποφασίσεις. εάν ξέρεις τι πραγματικά θέλεις, τότε μονάχα μπορείς να εστιάσεις και να τα ζυγίσεις

στο κλου: συμφωνώ για υδραυλικά δισκόφρενα (υπό προϋποθέσεις :lol: ), διαφωνώ στη λαίλαπα της ανάρτησης :s_no
Άβαταρ μέλους
By Govus
#607418
bebes έγραψε:Θέλω να πάρω ενα ποδήλατο για τη μικρή κόρη, να πηγαίνει σχολείο, φροντιστήρια κλπ.
Οι αποστάσεις είναι του 1 χιλιομέτρου οι περισσότερες και μια 2 χιλιόμετρα.
Μεχρι τωρα βολευόταν με ενα παλιο Οριεντ 28"της γυναίκας μου, αλλά αυτό κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων περιστρέφοντας τη μανέτα, και τον τελευταίο καιρό δεν μπαινουν σωστα και βγαίνει η αλυσίδα.
Πηγα σε δυο ποδηλατάδες, το ρύθμισαν αλλά δεν γίνεται κάτι.
Σκέφτομαι να της πάρω ενα άλλο, μεταχειρισμένο και οχι πολύ "φανταχτερό" γιατι τα κλέβουν αβέρτα και τα πιτσιρίκια δεν είναι και τα πιο τακτικά στην προστασία.

Δεν θα της πάρεις κάτι με γυναικείο σκελετό;
Πήρα το παρακάτω στην κόρη μου πριν κάτι μήνες, το έχουν κανένα-δυο μαγαζιά σε προσφορά ακόμα (αν έχεις τη δυνατότητα ν' "ανέβεις" μέχρι τα 250 €) :
Εικόνα
https://zenetosbikes.gr/el/%CF%80%CF%81 ... 3MiOiIifV0
Άβαταρ μέλους
By g8777
#607419
bebes έγραψε:Να σας απασχολήσω με κάτι πιο "πεζό".
Θέλω να πάρω ενα ποδήλατο για τη μικρή κόρη, να πηγαίνει σχολείο, φροντιστήρια κλπ.
Οι αποστάσεις είναι του 1 χιλιομέτρου οι περισσότερες και μια 2 χιλιόμετρα.

Μεχρι τωρα βολευόταν με ενα παλιο Οριεντ 28"της γυναίκας μου, αλλά αυτό κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων περιστρέφοντας τη μανέτα, και τον τελευταίο καιρό δεν μπαινουν σωστα και βγαίνει η αλυσίδα.
Πηγα σε δυο ποδηλατάδες, το ρύθμισαν αλλά δεν γίνεται κάτι.

Σκέφτομαι να της πάρω ενα άλλο, μεταχειρισμένο και οχι πολύ "φανταχτερό" γιατι τα κλέβουν αβέρτα και τα πιτσιρίκια δεν είναι και τα πιο τακτικά στην προστασία.
Βρήκα στην περιοχή (για να παω να το δω) ενα 26" giant, απο τις φωτογραφίες φαίνεται καλό και η τιμή ειναι αποδεκτή (150€)
Εικόνα
Πρέπει να κοιταξω κατι συγκεκριμένα; (το μεγεθος είναι μάλλον καλο, αλλα θα το δω κι απο κοντα)
Με προβληματίζει που φαίνεται να είναι βαμμένο.
Αξίζει για 150€;


Αυτό ήταν ο πόθος μου, αλλά δεν τόλμησα να προχωρήσω γιατί πίστευα οτι σε μια εβδομάδα θα της τό'παιρναν :(
Ηταν(πουλήθηκε) ευκαιρία στα 220€
Εικόνα


Για το διαθέσιμο ποσό, τις αποστάσεις που θα διανυονται κάθε φορά, θα κοίταζα και praktiker, rebadged Ideal είναι. :)
Άβαταρ μέλους
By bebes
#607427 Eυχαριστώ για τις απαντήσεις :s_howdy

Τα ποδήλατα στο πρακτικερ ειδα οτι ειναι ολα με μεταλλικό σκελετό.

Η μικρη δε θελει "γυναικείο" σκελετό, τέτοιο εχει τωρα και θελει αντρικό.

Παρατήρησα καμια βδομάδα που ψαχνω αγγελίες, οτι όποιο ποδήλατο μου κάνει "κλικ" πουλιέται. Οταν βγει σε αγγελία κάποιο αξιόλογο ποδήλατο στα 200-250€ φεύγει αμέσως.

Θα πάω με τη μικρή να το δούμε, να το δοκιμάσει.
Αν της αρέσει και δω οτι ειναι σε καλή κατάσταση θα το πάρω.

Τα ποδήλατα τα παρατάνε εδω κι εκεί, τα χτυπάνε, διαλύουν τα τιμόνια και τα αξεσουάρ κουβαλώντας δεύτερο άτομο στο τιμόνι, γενικώς τα κακομεταχειρίζονται.
Κατά τη γνώμη μου και τα 150-200€ είναι πολλά, απλά σκέφτομαι οτι με το μεταχειρισμένο παω σε λιγο καλύτερο ποδήλατο για τα ιδια χρήματα. και "χάνω" εναν δυο μήνες (τόσους χρειάζονται τα διαβολάκια να φέρουν το καινούριο ποδήλατο στην κατάσταση του παλιού :s_devil )
Άβαταρ μέλους
By kovathe
#607465
NiTse έγραψε:
JBT έγραψε:τι μανία αυτή με τις αναρτήσεις :(

Να ρωτήσω και εγώ για να καταλάβω καλύτερα. Ανάρτηση δηλαδή αξίζει μόνο π.χ. στα downhill;; Ή είναι μόνο θέμα κόστους δηλαδή σε ποδήλατα πάνω από ας πούμε χιλιάρικο αξίζει πιο κάτω όχι. Επίσης όλη αυτή που κουβέντα από άτομα που προφανώς ασχολείστε και ξέρετε αλλά πολλές φορές καταλήγει σε συμπεράσματα τύπου ποδήλατα 300 € (σουπερμαρκετ) ή 500 € λίγα για ποδήλατο μήπως αποθαρρύνει κάποιον άσχετο από το να πάρει τελικά ποδήλατο;; Σίγουρα το μεγαλύτερο ρόλο παίζει και η χρήση που θέλει να κάνει κάποιος (και ανάθεμα και αν κάποιος άσχετος ή πρωτάρης είναι σίγουρος και γι' αυτό) αλλά στην κλασσική περίπτωση που κάποιος μετά από πολλά χρόνια θέλει να ξαναπάρει ποδήλατο και ξεκινάει με ένα μπάτζετ 300-400 € όλες οι κουβέντες σχεδόν καταλήγουν πάρε μεταχειρισμένο ή ανέβα κτλ. Εγώ ας πούμε που ακόμα έχω το ποδήλατο του λυκείου θα καταλάβω διαφορά αν κάνω την υπέρβαση και πάω στα πχ 600 € ή όχι; Μήπως το στάδιο με το ποδήλατο των 300 € είναι κάτι που πρέπει να φάω στην μάπα μέχρι να καταλάβω τι παίζει; Αν ζητήσω να δοκιμάσω ακριβά ποδήλατα θα μου γίνουν άμεσα αντιληπτές οι διαφορές; Γιατί αν είναι να πρέπει να σκάσω τουλάχιστον χιλιάρικο για να αξίζει τότε και εγώ και πολλοί άλλοι δεν μπορούν. (προφανώς δεν μιλάω για την περίπτωση θέλω να πάρω ποδήλατο γιατί αποφάσισα να πάω στη δουλειά μου που είναι 2 χλμ μακριά από το σπίτι μου)


Τα περισσότερα χλμ μου τα είχα κανει με ενα mountain που ειχαμε πάρει απο Carrefour με τον κολλητό μου που δούλευε εκεί τοτε.
Το θυμάμαι σαν χτες, είχε κάνα 250αρι, ασήμι με κόκκινη ανάρτηση, μηχανικά δισκόφρενα και περιφερειακά shimano deore μια μεσαία σειρα.
Το είχα πάρει κάνα 80αρι αν θυμάμαι καλά, αφού αλλαξαμε το αυτοκόλλητο με την τιμή με ενα άλλο. Ποδήλατο 24αρι γυναικείο έλεγε η απόδειξη, το θυμάμαι ακομα :D , μια κοπελίτσα στο ταμείο δεν ψυλιαστηκε τπτ.
Και μιλάμε για πολλά χλμ, όλα σε βουνό, σε δασικούς, σε νεροφαγωματα, καταβασεις, αναβάσεις, οτι θες.
Και μου ηταν και λίγο μικρό. Βγήκε σκυλί και το διασκεδασα αφάνταστα.
Βέβαια όταν καβαλουσα κάνα σοβαρό ποδήλατο φίλου ήταν η μέρα με τη νύχτα αλλά δε με ένοιαζε μια. Εξάλλου δεν είχα φράγκα για παραπανω.

Τι θέλω να.πω.
Δε χρειάζεται να δώσεις 3.000 για φουλ carbon, 0 βαρος και δεξερωγωτι άλλο.
Αμα εχεις την καβλα θα διασκεδάσεις και με κάτι φτηνότερο. Και αν αργότερα ανέβουν οι απαιτήσεις και το μπάτζετ παίρνεις κάτι καλύτερο αν το θέλεις και κολλήσεις το μικρόβιο.

Ανάρτηση αν θα πατάς και χώμα για μένα είναι must, ειδικά αν εχεις και υψομετρικά και δώσεις λίγο πόνο σε καταβασεις.
Οποτε πας σε ενα cross country σχετικά καλό και καθαρισες.
Αν κινείσαι άσφαλτο είναι άχρηστη. Πας σε στριταδικο.

Τώρα απο επιλογές υπάρχουν άπειρες, όπως και κατηγορίες, υποκατηγορίες, υβρίδια και τα @@ μας κουνιουνται....
Μάρκετινγκ λέγεται και οι εταιρίες δημιουργούν ανάγκες εκεί που δεν υπαρχουν για να κονομησουν.
Τόσο απλα. Μην το πολυκουραζετε.
Εκτός αν θα κατεβαίνεις αγώνες. Τοτε ψαχνεσαι αλλιώς.


< >
Άβαταρ μέλους
By gianik
#607469 @bebes
τα Giant κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι ο βασιλιάς των ποδηλάτων... :s_yes
δεν ξέρω τι περιφερειακά έχει το συγκεκριμένο , αλλά σαν μάρκα μην την φοβάσαι...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#607483 Σχετικά με το μέγεθος. Ναι έχει σημασία αλλά καλύτερα να είναι λίγο μικρότερο παρά μεγαλύτερο. Το μικρότερο το κάνεις μεγαλύτερο πιο εύκολα από το αντίθετο, είναι ελαφρύτερο, έχει το βάρος πιο συγκεντρωμένο οπότε ακόμα καλύτερα χειρίσιμο.

Τα γυναικεία σε κάποιες περιπτώσεις έχουν κάποιες διαφορές σε σκελετό και λαιμό (οι γυναίκες έχουν λιγότερο μακριά χέρια και κορμό και πιο μακριά πόδια) αλλά πιο συχνά οι διαφορές είναι μόνο χρωματικές. Εκτός από το πιο χαμηλό οριζόντιο σωλήνα.

Για το παλιό που δεν μπορούν να στο ρυθμίσουν βρες καλύτερο ποδηλατά. Μπορεί να χρειάζεται να αλλάξεις σύρμα, αλυσίδα, γρανάζι αλλά το κόστος δεν είναι σημαντικό και ίσως αξίζει. Τι ακριβώς σου κάνει, ίσως μπορείς να κάνεις αξιοπρεπή δουλειά και μόνος σου με λίγη βοήθεια από τα φόρα και το youtube.

Καλό είναι ένα παιδί να μάθει να προσέχει τα πράματά του. Κλειδαριά και σωστό κλείδωμα. Αλλιώς να μάθει να περπατάει τα 2 χλμ, 20 λεπτά είναι.
Άβαταρ μέλους
By bebes
#607501
gianik έγραψε:@bebes
τα Giant κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι ο βασιλιάς των ποδηλάτων... :s_yes
δεν ξέρω τι περιφερειακά έχει το συγκεκριμένο , αλλά σαν μάρκα μην την φοβάσαι...

Τελικά δεν το πηρα, δεν μου έρεσε το βάψιμο του σκελετου, τα ανταλλακτικα (σελα, τιμονι, φρενα, σασμαν) φαινόταν ποιοτικα, αλλά με χάλασε ο βαμμένος σκελετός. :ninja:
sknipper έγραψε:Για το παλιό που δεν μπορούν να στο ρυθμίσουν βρες καλύτερο ποδηλατά. Μπορεί να χρειάζεται να αλλάξεις σύρμα, αλυσίδα, γρανάζι αλλά το κόστος δεν είναι σημαντικό και ίσως αξίζει. Τι ακριβώς σου κάνει, ίσως μπορείς να κάνεις αξιοπρεπή δουλειά και μόνος σου με λίγη βοήθεια από τα φόρα και το youtube.

Καλό είναι ένα παιδί να μάθει να προσέχει τα πράματά του. Κλειδαριά και σωστό κλείδωμα. Αλλιώς να μάθει να περπατάει τα 2 χλμ, 20 λεπτά είναι.

Λογικά δεν μπαίνουν σωστα οι ταχύτητες, φευγει η αλυσίδα και οταν φτάσει στο "αμην" βγαινει και μπλοκάρει ο τροχός.
Ως που να καταλάβω τι έγινε φαγώθηκαν λίγο τα πίσω γρανάζια (ειδικα τα μικρα) και ίσως θέλουν αλλαγή.
Αυτο που κατάλαβα τωρα που το κοίταξα ξανα, είναι οτι η αλυσίδα είναι χαλαρή. Πιθανόν να πρέπει να αλλαχθεί το πίσω σαμαν (ντεραγερ λέγεται;).
Ο τελευταίος ποδηλατας άλλαξε το μικρο γραναζάκι στην άκρη του ντεραγιερ που είχαν φαγωθει εντελώς τα δόντια του.
Θα του δωσω άλλη μια ευκαιρία (του ποδηλάτου), θα το ξαναπαω και θα του πω να αλλάξει κάποια ανταλλακτικά αν το θεωρει απαραίτητο (ανάλογα βέβαια και με το κόστος)
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#607637 Αν η αλυσίδα βγαίνει από τα ακραία γρανάζια τότε σαφώς όποιος έκανε τη ρύθμιση απέτυχε. Εγκληματικά.
Συνήθως το ντεραγιέρ (εκτροχιαστής) έχει 2 βίδες που ορίζουν-περιορίζουν τις ακραίες θέσεις προς τα μέσα και έξω της αλυσίδας (σημειώνονται σαν H και L, φαίνονται αν καθαρίσεις την περιοχή από την μπίχλα). Πολύ σημαντικό να μην σου φύγει η αλυσίδα προς τα μέσα γιατί τότε ακινητοποείται απότομα ο τροχός και μπορεί να σκοτωθείς.
Για να γίνει σωστή η ρύθμιση πρέπει να χαλαρώσεις τελείως το συρματόσχοινο ή να το αποσυνδέσεις.
Αυτή είναι η βασική ρύθμιση ασφαλείας που κάνει το σύστημα λειτουργικό. Από εκεί και πέρα ρυθμίζεις εντατήρα συρματόσχοινου κλπ.

Αν η αλυσίδα πηδάει δόντια τότε θέλεις είτε αλυσίδα είτε και γρανάζια. Η φθορά της αλυσίδα μετριέται με χάρακα ή με το ειδικό εργαλείο (από άξονα σε άξονα των κρίκων της αλυσίδας). Βασικά μετράς το μήκος μερικών κρίκων να δεις πόσο απέχουν από το κανονικό. Αν έχουν μακρύνει πάνω από ένα ποσοστό τότε την πετάς. Και αν παραπάνω από άλλο ποσοστό τότε πετάς και τα γρανάζια. (δυστυχώς δεν θυμάμαι τις διαστάσεις και τα ποσοστά αλλά είναι εύκολο να τα βρεις.)
Πρώτα φθείρεται η αλυσίδα και αν το παρακάνεις τότε και τα γρανάζια. Αν την αλλάξεις νωρίς μπορεί να γλυτώσεις τα γρανάζια.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#607667 Ευτυχισμενος αδαης εδω στην Ολλανδια με τρια ‘γυναικεια’ χωρις ταχυτητες, με κοντρα, με καλαθακια και σχαρες, αγνωστου μεγεθους, 2 χαρισμενα και ενα αγορασμενο με 50 ευρω. Τα εχουν καβαλησει απο φιλες 1.50 μεχρι ενα μουλαρι 1.95, εχουν παει παντου, εχουν κουβαλησει τα παντα :lol:

Λαδωνω που και που καμια αλυσιδα, αλλαζω καμια σαμπρελα, μεχρι εκει


< >
Άβαταρ μέλους
By bebes
#607671
sknipper έγραψε:Αν η αλυσίδα βγαίνει από τα ακραία γρανάζια τότε σαφώς όποιος έκανε τη ρύθμιση απέτυχε. Εγκληματικά.
Συνήθως το ντεραγιέρ (εκτροχιαστής) έχει 2 βίδες που ορίζουν-περιορίζουν τις ακραίες θέσεις προς τα μέσα και έξω της αλυσίδας (σημειώνονται σαν H και L, φαίνονται αν καθαρίσεις την περιοχή από την μπίχλα). Πολύ σημαντικό να μην σου φύγει η αλυσίδα προς τα μέσα γιατί τότε ακινητοποείται απότομα ο τροχός και μπορεί να σκοτωθείς.
Για να γίνει σωστή η ρύθμιση πρέπει να χαλαρώσεις τελείως το συρματόσχοινο ή να το αποσυνδέσεις.
Αυτή είναι η βασική ρύθμιση ασφαλείας που κάνει το σύστημα λειτουργικό. Από εκεί και πέρα ρυθμίζεις εντατήρα συρματόσχοινου κλπ.

Αν η αλυσίδα πηδάει δόντια τότε θέλεις είτε αλυσίδα είτε και γρανάζια. Η φθορά της αλυσίδα μετριέται με χάρακα ή με το ειδικό εργαλείο (από άξονα σε άξονα των κρίκων της αλυσίδας). Βασικά μετράς το μήκος μερικών κρίκων να δεις πόσο απέχουν από το κανονικό. Αν έχουν μακρύνει πάνω από ένα ποσοστό τότε την πετάς. Και αν παραπάνω από άλλο ποσοστό τότε πετάς και τα γρανάζια. (δυστυχώς δεν θυμάμαι τις διαστάσεις και τα ποσοστά αλλά είναι εύκολο να τα βρεις.)
Πρώτα φθείρεται η αλυσίδα και αν το παρακάνεις τότε και τα γρανάζια. Αν την αλλάξεις νωρίς μπορεί να γλυτώσεις τα γρανάζια.

Πολύ χρήσιμε οι πληροφορίες που παραθέτεις. :s_thumbsup
Υποπτεύομαι οτι εχει χαλαρώσει η αλυσίδα αλλα δεν μπορώ να το μετρήσω.
Τα δόντια στα γρανάζια ήταν καλά (ευτυχώς), με το ντεραγιέρ εχουμε πρόβλημα.
Ηταν στραβο (μάλλον απο χτύπημα) και έβγαινε προς τα έξω. Ισως γι'αυτο ακουγόταν και τραβούσε και την αλυσίδα έχω απο τον μικρό δίσκο.
Το ίσιωσε οσο μπορούσε ο ποδηλατας με εναν κάβουρα, έκανε μια δοκιμη και οι ταχύτητες αλλάζουν κανονικά, μένει να φανεί αν αντέχουν στο χρόνο και την μεταχείριση της μικρής.

Το ελλατήριο εξακολουθει να ειναι χαλαρό με αποτέλεσμα να ειναι πολυ χαλαρη και η αλυσίδα. Αν συνεχίσει να βγαίνει θα αλλαχτει το ντεραγιέρ (15€)

Οι ρυθμίσεις απο αριστερα εως δεξια ήταν (και ειναι σωστες) και στη μεσαια και πίσω.
Ελπίζω το πρόβλημα να ηταν στο στράβωμα