Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By NiTse
#791669
axel12p έγραψε:Τα λόγια είναι περιττά...


Φοβερή προσπάθεια.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#793893 https://twitter.com/TansuYegen/status/1 ... 7670568960
Άβαταρ μέλους
By nikos
#794101 Καλησπέρα παιδιά. Έχω το ideal moovic και μετά απο λίγη ώρα με πονάει ο κ@λος από τη σέλα. Για αλλαγή σέλας έχετε να προτείνεται κάτι?Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#794116
nikos έγραψε:Καλησπέρα παιδιά. Έχω το ideal moovic και μετά απο λίγη ώρα με πονάει ο κ@λος από τη σέλα. Για αλλαγή σέλας έχετε να προτείνεται κάτι?
Αν είσαι νέος στο σπορ ίσως θέλει λίγο συνήθεια. Αλλά πιο πιθανό είναι να φταίει η ρύθμιση και καλό είναι να δερευνήσεις αυτό προτού προβείς σε αλλαγή σέλλας.
Πιο συγκεκριμένα αφενός πρέπει είσαι στο σωστό ποδήλατο τόσο είδος όσο και μέγεθος. Και βέβαια η στάση σου να είναι η προβλεπόμενη για το είδος της σέλλας/ποδηλάτου. Άλλη σέλλα θέλεις αν είσαι πολυθρονάτος (πιο βαριά και αφράτη) και άλλη αν είσαι σκυφτός και γρήγορος (πιο σπορτίφ με λιγότερη μαλακωσιά).
Επίσης πρέπει να ξεκαθαρίσεις σε ποιο σημείο πονάνε τα οπίσθια. Προς τα πίσω εκεί που ακουμπάνε τα κόκαλα ή πιο εμπρός και στη μέση στα μαλακά μόρια;
Ρυθμίσεις που πρέπει να δοκιμάσεις.
- μέγεθος ποδηλάτου (αν είναι μεγάλο πιέζεις εμπρός αν είναι μικρό πίσω)
- στάση σου γενικότερα (πόσο σκυφτός είσαι), πόσο βάρος πάει στα χέρια (πονάνε-μουδιάζουν τα χέρια;)
- πόσο ψηλά είναι το τιμόνι (αν ψηλά πολυθρονέ στάση οπότε βάζεις πολύ βάρος στη σέλλα) αλλά και το πόσο μακριά είναι
- πόσο ψηλά είναι η σέλλα (αν χαμηλά πολυθρονέ, αν ψηλά ίσως πιέζεις εμπρός)
- πόσο εμπρός πίσω είναι η σέλλα (μερικά χιλιοστά μπορεί να κάνουν μεγάλη διαφορά στην ισορροπία εμπρός πίσω και το ελέγχεις δυναμικά, εν΄ψ κάνει πεντάλι και όχι σε ακινησία)
- πόσο κλίση έχει η σέλλα, είναι επίπεδη ή πάει προς τα κάτω/πάνω (όπως το προηγούμενο, 1 μοίρα κάνει διαφορά)
Το θέμα επιλογής σέλλας είναι κάτι πολύ προσωπικό και είναι δύσκολο να σου πει κάποιος πάρε αυτήν και αφού βολεύει εμένα θα βολεύει κι εσένα. Υπάρχουν μεγέθη, σχήματα, μεγάθη, καμπύλες τόσο μπρος-πίσω όσο και δεξιά-αριστερά, κανάλια/τρύπες, υλικά, ελαστικότητα, μαλακωσιές κλπ.
Για πάνω από λίγα χλμ καλό είναι να πάρεις ποδηλατικό σορτσάκι που έχει μαξιλαράκι εσωτερικά (και φοριέται κατάσαρκα χωρίς εσώρουχο.
Άβαταρ μέλους
By nikos
#794117
sknipper έγραψε:
nikos έγραψε:Καλησπέρα παιδιά. Έχω το ideal moovic και μετά απο λίγη ώρα με πονάει ο κ@λος από τη σέλα. Για αλλαγή σέλας έχετε να προτείνεται κάτι?
Αν είσαι νέος στο σπορ ίσως θέλει λίγο συνήθεια. Αλλά πιο πιθανό είναι να φταίει η ρύθμιση και καλό είναι να δερευνήσεις αυτό προτού προβείς σε αλλαγή σέλλας.
Πιο συγκεκριμένα αφενός πρέπει είσαι στο σωστό ποδήλατο τόσο είδος όσο και μέγεθος. Και βέβαια η στάση σου να είναι η προβλεπόμενη για το είδος της σέλλας/ποδηλάτου. Άλλη σέλλα θέλεις αν είσαι πολυθρονάτος (πιο βαριά και αφράτη) και άλλη αν είσαι σκυφτός και γρήγορος (πιο σπορτίφ με λιγότερη μαλακωσιά).
Επίσης πρέπει να ξεκαθαρίσεις σε ποιο σημείο πονάνε τα οπίσθια. Προς τα πίσω εκεί που ακουμπάνε τα κόκαλα ή πιο εμπρός και στη μέση στα μαλακά μόρια;
Ρυθμίσεις που πρέπει να δοκιμάσεις.
- μέγεθος ποδηλάτου (αν είναι μεγάλο πιέζεις εμπρός αν είναι μικρό πίσω)
- στάση σου γενικότερα (πόσο σκυφτός είσαι), πόσο βάρος πάει στα χέρια (πονάνε-μουδιάζουν τα χέρια;)
- πόσο ψηλά είναι το τιμόνι (αν ψηλά πολυθρονέ στάση οπότε βάζεις πολύ βάρος στη σέλλα) αλλά και το πόσο μακριά είναι
- πόσο ψηλά είναι η σέλλα (αν χαμηλά πολυθρονέ, αν ψηλά ίσως πιέζεις εμπρός)
- πόσο εμπρός πίσω είναι η σέλλα (μερικά χιλιοστά μπορεί να κάνουν μεγάλη διαφορά στην ισορροπία εμπρός πίσω και το ελέγχεις δυναμικά, εν΄ψ κάνει πεντάλι και όχι σε ακινησία)
- πόσο κλίση έχει η σέλλα, είναι επίπεδη ή πάει προς τα κάτω/πάνω (όπως το προηγούμενο, 1 μοίρα κάνει διαφορά)
Το θέμα επιλογής σέλλας είναι κάτι πολύ προσωπικό και είναι δύσκολο να σου πει κάποιος πάρε αυτήν και αφού βολεύει εμένα θα βολεύει κι εσένα. Υπάρχουν μεγέθη, σχήματα, μεγάθη, καμπύλες τόσο μπρος-πίσω όσο και δεξιά-αριστερά, κανάλια/τρύπες, υλικά, ελαστικότητα, μαλακωσιές κλπ.
Για πάνω από λίγα χλμ καλό είναι να πάρεις ποδηλατικό σορτσάκι που έχει μαξιλαράκι εσωτερικά (και φοριέται κατάσαρκα χωρίς εσώρουχο.
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Το μέγεθος είναι το σωστό και ναι είμαι νέος στο άθλημα.
Ο πονος είναι στο πίσω μέρος στα κόκαλα αλλά πάει και λίγο πιο μπροστά.
Ίσως επειδή προσπαθώ να αλλάξω στάση?
Χμμμμμ.
Θα δοκιμάσω τις επόμενες μέρες ρύθμιση στη σέλα τιμόνι.
Έχω διαβάσει ότι η σέλα πρέπει να είναι επίπεδη.
Το τιμόνι μου κάνει πως είναι χαμηλά και θέλει πιο πάνω.
Πάντως ενός φίλου που οδήγησα για λίγο το δικό του μου έκανε άμεση εντύπωση η αλλαγμένη σέλα του με το που εκατσα
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#794154 Ο πιο εύκολος τρόπος να είσαι πιο άνετος με λιγότερο πόνο είναι αυτό που φοράς να έχει σωστή επένδυση για ποδηλασία.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#794533
nikos έγραψε:Το μέγεθος είναι το σωστό και ναι είμαι νέος στο άθλημα.
Ο πονος είναι στο πίσω μέρος στα κόκαλα αλλά πάει και λίγο πιο μπροστά.
Ίσως επειδή προσπαθώ να αλλάξω στάση?
Χμμμμμ.
Θα δοκιμάσω τις επόμενες μέρες ρύθμιση στη σέλα τιμόνι.
Έχω διαβάσει ότι η σέλα πρέπει να είναι επίπεδη.
Το τιμόνι μου κάνει πως είναι χαμηλά και θέλει πιο πάνω.
Πάντως ενός φίλου που οδήγησα για λίγο το δικό του μου έκανε άμεση εντύπωση η αλλαγμένη σέλα του με το που εκατσα
Μερικοί κάθονται στο ίδιο σημείο άλλοι αλλάζουν συχνά ανάλογα με το πόσο γκαζώνουν/ανηφόρα κλπ. Χρειάζονται διαφορετικές σέλλες. Δεν είναι δηλαδή απαραίτητο ότι αυτό σημαίνει ότι δεν σε βολεύει.
Αν όμως συχνά αισθάνεσαι ότι έχεις κυλίσει πιο εμπρός και σπρώχνεις προς τα πίσω ίσως θέλει ρύθμιση (είτε σήκωμα το εμπρός είτε προς τα πίσω η σέλλα, ναι προς τα πίσω, ώστε η κίνηση των ποδιών να σε κρατάει πίσω. Αυτό αλλάζει καθώς θα δυναμώσεις).
Η ρύθμιση (τιμόνι και σέλλα) μπορεί μετά από λίγο καιρό να σηκώνει τροποποίηση γιατί θα έχει δυναμώσει ο κορμός και τα πόδια.
Να δοκιμάσεις ρυθμίσεις, αλλάζοντας μόνο ένα πράμα τη φορά και δοκιμή με βόλτα όχι στατικά και σε διάφορους ρυθμούς.
Του φίλου σου εκτός από τη σέλλα μπορεί να ήταν ρυθμισμένο διαφορετικά ακόμα κι αν είναι το ίδιο μοντέλο και μέγεθος. Για αυτό λέω θα αλλάζεις μόνο ένα πράμα τη φορά.
Κανονικά πρώτα ρυθμίζεις τη σέλλα (αρχικά ύψος και μετά μπρος πίσω και κλίση) και μετά το τιμόνι.
Θέλεις όταν απλώνεις τα χέρια να πιάσεις το τιμόνι να το κάνεις ομαλά και χωρίς να ζορίζεσαι και να πέφτει ελάχιστο βάρος στα χέρια για να μην μουδιάζουν. Αν πέφτει πολύ βάρος τότε παίζεις με ένα ένα από τα παρακάτω: σέλλα πάνω κάτω, σέλλα πιο πίσω, σέλλα πιο ψηλά εμπρός και τέλος ύψος τιμονιού.

Το θέμα με την επίπεδη σέλλα είναι ότι το πάνω μέρος της σέλλας δεν είναι πάντα επίπεδο, μερικές έχουν πιο σηκωτό το πίσω, άλλες είναι πιο εύκαμπτες στη μέση οπότε σηκώνει πολλή συζήτηση για το ποιο τμήμα της σέλλας θα κάνεις επίπεδο. Για αυτό η επίπεδη ρύθμιση είναι η αρχική από την οποία αλλάζεις μέχρι να σου κάτσει.
Αν ο φίλος μπορεί να σου δανείσει τη σέλλα του θα βοηθούσε.
Υπάρχουν πάρα πολλά βίντεο στο youtube και άρθρα στο διαδίκτυο για όλα αυτά τα θέματα, το bike fit.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#794985 sknipper βρηκα το επομενο σου ποδηλατο. :iconcool:

BiTrike ένα πρωτοποριακό Τρίκυκλο Ηλεκτρικό Ποδήλατο σχεδιασμένο στην Ελλάδα

https://www.zougla.gr/automoto/moto/art ... stin-elada
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#795503
dimviii έγραψε:sknipper βρηκα το επομενο σου ποδηλατο. :iconcool:
Καταλαβαίνω ότι αστειεύεσαι αλλά θα σχολιάσω.
Από πού να αρχίσω, βάρος μόνο 37 κιλά, αεροδυναμική ποδηλάτου και στάσης, απώλειες μετάδοσης, απώλειες κύλισης, πλάτος.
Είναι πολύ πολύπλοκο και ακριβό για τη θείτσα με το τρίκυκλο που θα πάει για ψώνια. Βασικά αυτό είναι, ένα ακριβό και προηγμένο τρίκυκλο. Αλλά παραμένει για τη θείτσα που πέραν της ηλεκτρικής υποβοήθησης δεν θα εκτιμήσει ούτε θα χρησιμοποιήσει τις παραπάνω δυνατότητες.
Έχει μόνο ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τα cargo ποδήλατα, ότι στέκεται. Χάνει σε χώρους βάρος, πλάτος-δυσκίνητο.
Και από τη στιγμή που υπάρχουν λάστιχα 2-3 ιντσών πλάτους που προσφέρουν επαρκή ελκτική πρόσφυση για δύσκολες σαθρές επιφάνειες χάνει και από εκεί.
Οπότε αν και εκτιμώ την σχεδίαση κατασκευή δεν βλέπω το λόγο ύπαρξης.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#797600 Μετά από καιρό που το σκεφτόμουνα τελικά το έκανα, γενικό συμμάζεμα. Το ποδήλατο φυλάσσεται σε χώρο για ποδήλατα της πολυκατοικίας. Έβγαλα τις ρόδες τις πήρα σπίτι και μετά ανέβασα το υπόλοιπο και το έβαλα στη μπανιέρα. Και περάσαμε μερικές ώρες μαζί. Και βλαστημώντας και τραγουδώντας...
- καθαριότητα. Η μπανιέρα προσφέρει πολλά. Μόνο που πρέπει να την καθαρίσεις στο τέλος. Η ποσότητα λάσπης που είχε μαζευτεί και ξεραθεί στα φτερά ήταν απίστευτη.
- λάστιχα αλλαγή, το πίσω είχε φθαρεί αρκετά (~3350χλμ). Από 35 πλάτος πήγα σε 32 και πλέον ασφάλτινα αλλά θυσίασα ρολλάρισμα για αντοχή (Continental GatorHardshell υποτίθεται από τα πιο ανθεκτικά και τα βρήκα σε καλή τιμή). Είναι λεία-σχεδόν σλικ αλλά πιάνουν πολύ καλά στο πλακάκι του μπάνιου.
- σαμπρέλες (eλαφρύ μοντέλο της Schwalbe), τυχαία έχουν και μαύρες βαλβίδες (πολύ μου αρέσει γιατί ταιριάζουν με τις μαύρες ζάντες μου)
Ζύγισα και μέτρησα τα παραπάνω και τις ζάντες μου. λίγο πιο βαριά λάστιχα (αν και στενότερα αλλά είναι πιο παχιά-ανθεκτικά) αλλά 60γρ πιο ελαφριές οι σαμπρέλες οπότε κερδισμένος. Υπολόγισα και πιέσεις και είναι έτοιμα. Τα 32 λάστιχα στις σχετικά φαρδιές ζάντες μου με εσωτερικό πλάτος 22+ ήταν στα 32,3 (περίμενα περισσότερο, πάνω από 33)
- τακάκια (που είναι αλλιώτικα από τα μαμά που είναι και δυσεύρετα, πολύ φτηνότερα φυσικά). Εμπρός κάτι Vandorm πίσω EBC. Θα δούμε τι πιάνουν.
- επιτέλους πραγματικά καθαρό οπότε κόλλησα και προστατευτικά τύπου heli tape της Zefal (και ανακάλυψα αρκετές γκρατζουνιές). Τα είχα από τον Μάρτιο και συνιστούν να τα κολλήσεις σε πάνω από 15 βαθμούς και αμέλησα οπότε τελικά μέσα στο σπίτι όλα καλά (έξω έχει περί τους -2°C).
Μεταφορά τροχών-πλαισίου και συναρμολόγηση και:
- καθάρισμα αλυσίδας (είχε καθαριστεί μαζί με το ποδήλατο αλλά αλλιώς είναι με ρόδα στη θέση της ώστε να γυρνάει η αλυσίδα και βουρτσάκι). Συνήθως το κάνω κάθε μήνα.
- λίπανση αλυσίδας. Συνήθως το κάνω κάθε ΣΚ.
Μια μικρή επανάσταση (ο γλόμπος του Κύρου Γρανάζη) ήταν η συνειδητοποίηση ότι μπορώ να κρεμάω το ποδήλατο είτε από πόμολο πόρτας είτε από άλλο ποδήλατο (που είναι σε βάση στον τοίχο πάνω από το δικό μου) με κάποια λουράκια με βέλκρο που ήδη είχα. Δυστυχώς τα τακάκια τα άλλαξα στη μπανιέρα διπλωμένος στα 2 αλλά θα με βοηθήσει πολύ στο μέλλον. Μου μένει μόνο αυτό που δεν πρόλαβα να κάνω, να τσεκάρω τάση ντίζας εκτροχιαστήρα. Σε κάποιες σχέσεις κάνει κάτι κόλπα, υποπτεύομαι ότι έχει φυράνει μια και αλλάχτηκε πριν 500χλμ στις 27 Οκτ).
Ανυπομονώ να δοκιμάσω τα πιο στενά και ασφάλτινα λάστιχα και να μοιραστώ εντυπώσεις. Επειδή όμως κάποιοι εδώ μέσα δεν θέλετε το καλό του συμφορουμίτη το γρουσουζέψατε. Δεν ξέρω αν είναι φρόνιμο να δοκιμάσω τα πρώτα μου φαλακρά λάστιχα και άστρωτα καινούργια μη αυθεντικά τακάκια πάνω στο... χιόνι που έστρωσε πριν από λίγο. Θα δω το πρωί. Το πιθανότερο είναι να έχει λίγο χιονάκι στις πρασινάδες και μερικά πεζοδρόμια αλλά ο δρόμος να είναι εντάξει.