- 27 Οκτ 2022, 18:49
#790458
Επιτέλους δέησε το μαστόρι να μου περάσει τα φρέσκα πράματα, μου άλλαξε και ντίζα πίσω ταχυτήτων που όντως κόλλαγε λίγο και οι αλλαγές ταχυτήτων έγιναν άμεσες, ήσυχες και ομαλότατες. Είχα ξεχάσει πόσο καλή σειρά είναι η 105. Καλά μου χλμ και προσέχουμε τη συντήρηση.
Και τώρα για τους πιο βαρεμένους (οι νορμάλ προσπεράστε και πηγαίνετε αλλού, δεν έχει νόημα για σας) θα αναφερθώ στις διαφορές που προκύπτουν από τα διαφορετικά γρανάζια .
Εμπρός από 50-34 σε 52-36 και πίσω από 11-32 σε 11-34. Οι διαφορές δεν είναι μεγάλες αλλά είναι υπαρκτές. Στις ακραίες τιμές έχεις σαφώς μακρύτερες σχέσεις (με τα μεγαλύτερα εμπρός γρανάζια) αλλά μόνο οριακά κοντύτερη (36-34 αντί 34-32, μηδαμινή διαφορά). Οι ακραίες τιμές όμως δεν είναι τόσο σημαντικές, χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά από τις μεσαίες.
Εμβαθύνοντας, γιατί δεν περιμένατε κάτι λιγότερο από μένα, μελέτησα τις αποστάσεις ανάμεσα στα δόντια των πίσω γραναζιών.
Η παλιά κασέτα είχε 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32
Η νέα κασέτα έχει 11-13-15-17-19-21-23-25-27-30-34
Η διαφορά δεν είναι μόνο προς το τέλος αλλά σε όλο το εύρος. Αντί για απόσταση 1-1-1-2-2-2-2-3-3-4 έχει 2-2-2-2-2-2-2-2-3-4. Στη νέα κασέτα η διαφορά είναι πιο σταθερή, 2, σε μεγαλύτερο εύρος. Στα μεσαία γρανάζια που είναι και αυτά που χρησιμοποιούνται περισσότερο είναι ανά 2 και στις 2 περιπτώσεις. Καθώς όμως έχει μεγαλώσει το εμπρός γρανάζι όπως και τα πίσω μεσαία σε απλή γενική χρήση δεν νιώθεις διαφορά.
Θεωρητικά με μεγαλύτερο εμπρός γρανάζι έχεις μικρότερες απώλειες κλπ αλλά το προσπερνώ.
Μπορεί ένας φανατικός κουρσάκιας να προτιμά το 1-1-1 για ακριβές ταίριασμα με τις περιστροφές που τον βολεύουν (ειδικά με το μεγάλο εμπρός γρανάζι σε ταχύτητες που θα είσαι οριακός σε ισχύ) αλλά προσωπικά δεν κυκλοφορώ σε τόσο μεγάλες κατηφόρες που να φτάνω να βάζω τα πιο μικρά πίσω (θέλω πάνω από 60χλμ) ένιωθα ότι οι διαφορές ήταν τόσο μικρές που δεν γινόντουσαν αντιληπτές (ειδικά με το μικρό γρανάζι εμπρός ήθελα πιο σαφή διαφορά). Εκτός του ότι είναι λάθος να βάζεις τα 2-3 πολύ μικρά πίσω όταν έχεις το μικρό εμπρός ή τα 2-3 μεγάλα πίσω όταν έχεις το μεγάλο εμπρός.
Να σημειωθεί ότι ήθελα το πίσω 11-34 (ελπίζοντας για να κερδίσω λίγο στις ανηφόρες, κάτι που δεν έγινε αφού μεγάλωσα και το εμπρός γρανάζι) αλλά το εμπρός 52-36 ήταν αναγκαστικό επειδή δεν έβρισκα το 50-34 σε μαύρο σε λογική τιμή.
Από 34 αε 36 θα πει κάποιος μικρή η διαφορά σε ταχύτητα, περί τα 2χλμ/ώ αλλά αυτά τα 2 είναι ακριβώς στο σημείο/όριο που είμαι να αλλάξω από μικρό σε μεγάλο γρανάζι εμπρός. Έτσι το 36 γίνεται πιο κατάλληλο για λίγο μεγαλύτερες ταχύτητες οπότε θα χρησιμοποιείται πιο συχνά στο καθημερινό κομιούτινγκ ελαττώνοντας έτσι την φθορά στο μεγαλύτερο εμπρός γρανάζι.
aka onyx !