Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#815314 Με 1x1 είτε υπάρχει ρυθμιστήρι για την τάση της αλυσίδας είτε απλά σφίγγεις τη ρόδα λίγο πιο πίσω. Τα 1x1 ποδήλατα πίσω δεν έχουν τρύπα αλλά εγκοπή οπότε επιλέγεις και πας τη ρόδα όσο πίσω χρειάζεται ώστε να έχεις καλή τάση στην αλυσίδα. Ούτε πολύ σφιχτή τη θέλεις. Αλλά χαλαρή είναι κρίμα.
Επίσης τα 1x1 στα αλήθεια είναι 1x2. Απλά το άλλο πίσω γρανάζι είναι από την άλλη μεριά της ρόδας. Αν θέλεις να αλλάξεις σχέση βγάζεις την πίσω ρόδα και τη γυρίζεις ανάποδα (και ρυθμίζεις ανάλογα την τάση της αλυσίδας).

Με το 1x12 η αλυσίδα θα είναι ίσια στις 6-7, λίγο στραβή στα 4-5-8-9 και πολύ στραβή σε 1-2-3-10-11-12.
Αλλά λόγω χώματος και λάσπης είναι πιθανό η αλυσίδες να φθείρονται κυρίως από αυτό παρά από την παραμόρφωση οπότε κρατάνε λιγότερο έτσι κι αλλιώς...
Τα πλεονεκτήματα του 1x είναι οικονομία χρημάτων και βάρους, απλότητα (λιγότερα πράματα να χαλάσουν ή να θέλουν περιποίηση/καθαριότητα) αλλά το πιο βασικό για τους βουνίσιους ότι χωράει μεγαλύτερο λάστιχο πίσω. Οι βουνίσιοι θέλουν το μέγιστο εύρος σχέσεων αφενός για να βγάλουν την ανηφόρα και αφετέρου για να μπορούν να κυκλοφορούνε στο δρόμο χωρίς να γυρνάνε τα πεντάλια σαν ποντικάκια. Εκεί λίγη σημασία έχει να είναι κοντά οι σχέσεις γιατί δεν κρατάς σταθερή ταχύτητα. Δείτε δόντια τυπικής βουνίσιας κασέτας 12 ταχυτήτων: 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42-52. Οι διαφορές σε δόντια είναι 2-2-2-2-3-3-4-4-4-6-10

Αντίθετα οι δρομίσιοι που θέλουν να μπορούν να κρατάνε το ρυθμό που τους βολεύει πχ 85 περιστροφές το λεπτό σε διάφορες ταχύτητες και για ώρα θέλουν πολλές σχέσεις κοντά μεταξύ τους για να κλειδώσουν τη σωστή ανάλογα με την περίπτωση=ταχύτητα που θέλουν να διατηρήσουν. Στις περισσότερες πίσω κασέτες τα γρανάζια είναι πιο κοντά μεταξύ τους. Για τελείως ίσιες διαδρομές μπορεί να έχεις κασέτα 12-25 με 11 σχέσεις, οι 8 έχουν μόνο 1 δόντι διαφορά και οι τελευταίες 3 μόνο 2 δόντια διαφορά ως εξής: 12,13,14,15,16,17,18,19,21,23,25 και διαφορές σε δόντια 1-1-1-1-1-1-1-2-2-2.
Στην παλιά μου κασέτα είχα 11x32 με 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 και 1-1-1-2-2-2-3-3-4
Όταν την άλλαξα λίγω φθοράς έβαλα 11x34 που είναι από τις πιο ευρείες δρομίσιες (ένας αγνός κουρσάκιας όπως ο Τρύφωνας/harpymonk που τον κάνατε να φύγει δεν την θεωρεί δρομίσια) και έχω 11-13-15-17-19-21-23-25-27-30-34 και 2-2-2-2-2-2-2-2-3-4
Τελείως διαφορετική κατάσταση, άλλος κόσμος, άλλες προτεραιότητες/ανάγκες.
Άβαταρ μέλους
By gianik
#815381
sknipper έγραψε:Με 1x1 είτε υπάρχει ρυθμιστήρι για την τάση της αλυσίδας είτε απλά σφίγγεις τη ρόδα λίγο πιο πίσω. Τα 1x1 ποδήλατα πίσω δεν έχουν τρύπα αλλά εγκοπή οπότε επιλέγεις και πας τη ρόδα όσο πίσω χρειάζεται ώστε να έχεις καλή τάση στην αλυσίδα. Ούτε πολύ σφιχτή τη θέλεις. Αλλά χαλαρή είναι κρίμα.
Επίσης τα 1x1 στα αλήθεια είναι 1x2. Απλά το άλλο πίσω γρανάζι είναι από την άλλη μεριά της ρόδας. Αν θέλεις να αλλάξεις σχέση βγάζεις την πίσω ρόδα και τη γυρίζεις ανάποδα (και ρυθμίζεις ανάλογα την τάση της αλυσίδας).

Με το 1x12 η αλυσίδα θα είναι ίσια στις 6-7, λίγο στραβή στα 4-5-8-9 και πολύ στραβή σε 1-2-3-10-11-12.
Αλλά λόγω χώματος και λάσπης είναι πιθανό η αλυσίδες να φθείρονται κυρίως από αυτό παρά από την παραμόρφωση οπότε κρατάνε λιγότερο έτσι κι αλλιώς...
Τα πλεονεκτήματα του 1x είναι οικονομία χρημάτων και βάρους, απλότητα (λιγότερα πράματα να χαλάσουν ή να θέλουν περιποίηση/καθαριότητα) αλλά το πιο βασικό για τους βουνίσιους ότι χωράει μεγαλύτερο λάστιχο πίσω. Οι βουνίσιοι θέλουν το μέγιστο εύρος σχέσεων αφενός για να βγάλουν την ανηφόρα και αφετέρου για να μπορούν να κυκλοφορούνε στο δρόμο χωρίς να γυρνάνε τα πεντάλια σαν ποντικάκια. Εκεί λίγη σημασία έχει να είναι κοντά οι σχέσεις γιατί δεν κρατάς σταθερή ταχύτητα. Δείτε δόντια τυπικής βουνίσιας κασέτας 12 ταχυτήτων: 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42-52. Οι διαφορές σε δόντια είναι 2-2-2-2-3-3-4-4-4-6-10

Αντίθετα οι δρομίσιοι που θέλουν να μπορούν να κρατάνε το ρυθμό που τους βολεύει πχ 85 περιστροφές το λεπτό σε διάφορες ταχύτητες και για ώρα θέλουν πολλές σχέσεις κοντά μεταξύ τους για να κλειδώσουν τη σωστή ανάλογα με την περίπτωση=ταχύτητα που θέλουν να διατηρήσουν. Στις περισσότερες πίσω κασέτες τα γρανάζια είναι πιο κοντά μεταξύ τους. Για τελείως ίσιες διαδρομές μπορεί να έχεις κασέτα 12-25 με 11 σχέσεις, οι 8 έχουν μόνο 1 δόντι διαφορά και οι τελευταίες 3 μόνο 2 δόντια διαφορά ως εξής: 12,13,14,15,16,17,18,19,21,23,25 και διαφορές σε δόντια 1-1-1-1-1-1-1-2-2-2.
Στην παλιά μου κασέτα είχα 11x32 με 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 και 1-1-1-2-2-2-3-3-4
Όταν την άλλαξα λίγω φθοράς έβαλα 11x34 που είναι από τις πιο ευρείες δρομίσιες (ένας αγνός κουρσάκιας όπως ο Τρύφωνας/harpymonk που τον κάνατε να φύγει δεν την θεωρεί δρομίσια) και έχω 11-13-15-17-19-21-23-25-27-30-34 και 2-2-2-2-2-2-2-2-3-4
Τελείως διαφορετική κατάσταση, άλλος κόσμος, άλλες προτεραιότητες/ανάγκες.
Λολ ρε συ
Τι λεπτομέρειες είναι αυτές;

.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#815439
gianik έγραψε:
sknipper έγραψε:....Τελείως διαφορετική κατάσταση, άλλος κόσμος, άλλες προτεραιότητες/ανάγκες.
Λολ ρε συ Τι λεπτομέρειες είναι αυτές;
Αφού το ψειρίζω που το ψειρίζω γιατί να μην τα μοιραστώ. Όλο και κάποιος θα βρει κάτι ενδιαφέρον, οι άλλοι ας το περάσουν στο ντούκου.
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#815632 μας ειπε ο φυσιοθεραπευτης αν εχουμε κανα ποδηλατο εσωτερικου χώρου
απο το να παρω , σκεφτηκα μπας και παρω κανα μηχανημα σαν αυτο
Εικόνα

απορια, σε ποδηλατα ολλανδικου τυπου 'γιαγιας' μπορει να προσαρμοστει ο άξονας;
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#815878
KiloMeater έγραψε:μας ειπε ο φυσιοθεραπευτης αν εχουμε κανα ποδηλατο εσωτερικου χώρου
απο το να παρω , σκεφτηκα μπας και παρω κανα μηχανημα σαν αυτο
Εικόνα

απορια, σε ποδηλατα ολλανδικου τυπου 'γιαγιας' μπορει να προσαρμοστει ο άξονας;
Μιλάς για τα λεγόμενα turbo trainers. Το όνομά τους το πήρανε γιατί έχουν πολύ γρήγορη απόδοση σε δομημένη ποδηλατική άσκηση.
Γενικά είναι αρκετά βολικά στο τί άξονες δέχονται. Αλλά μερικά έχουν στο κουτί τους όλα τα σχετικά ανταπτοράκια ενώ για άλλα πρέπει να αγοράσεις έξτρα. Οπότε τσεκάρεις τι έχεις και τι προσφέρει.
Οι τιμές ποικίλλουν, θέλει ψάξιμο, υπάρχουν ευκαιρίες. Οι βασικές μάρκες είναι λίγες και γνωστές στο χώρο και η κάθε μία έχει κάμποσα μοντέλα.
Αλλά αν είναι εν έτει 2023 να πάρεις τέτοιο πάρε ένα έξυπνο. Ναι μπορεί να είναι πιο ακριβό αλλά δεν το συζητάω, θα είναι πολύ πιο εύχρηστο ακόμα και μετά την αποκατάσταση. Όταν λέω έξυπνο εννοώ που να μην έχεις χειριστήριο για να ρυθμίζεις την αντίσταση αλλά να συνδέεται με υπολογιστή που θα ελέγχει ανάλογα με κάποιο πρόγραμμα την αντίσταση. Η επκοινωνία γίνεται με bluetooth (στέλνει αποδιδόμενη ισχύ από τα ποδαράκια σου και περιστροφές και δέχεται οδηγίες για την αντίσταση). Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να έχει ασκήσεις ενδυνάμωσης πολλών τύπων για βελτίωση των ποδηλατικών επιδόσεων. Όμως πέραν αυτού με ή χωρίς συνδρομή υπάρχουν φανταστικές πλατφόρμες εικονικών κόσμων ή με πραγματικές εικόνες όπου ποδηλατείς σε διάφορα μέρη που βλέπεις στην οθόνη. Όταν έχει ανηφόρα δυσκολεύει όταν κατηφόρα ή πίσω από άλλους είναι πιο εύκολα κλπ. Το πιο γνωστό συνδρομητικό είναι το Zwift αλλά υπάρχουν πολλά άλλα ανάλογα με τα γούστα. Αγοράζοντας τη συσκευή σου δίνει πρόσβαση σε κάποια είδη ασκήσεων και κάποια δωρεάν συνδρομή για να δοκιμάσεις. Το MyWhoosh είναι ακόμα δωρεάν και είναι πολύ καλό.
https://uk.zwift.com/ Αυτό είναι το αγγλικό αλλά μόλις μπεις εκεί αλλάζεις χώρα.
Μπορείς να γραφτείς δωρεάν ακόμα και χωρίς μηχάνημα και να χαζεύεις τους άλλους. Το κάνω κι εγώ και χαζεύω 1-2 φίλους.

https://www.mywhoosh.com/ Δωρεάν η πλήρης εμπειρία.

Στα μεγάλα πλεονεκτήματα ότι μπορείς να ασκείσαι ενώ βλέπεις τηλεόραση ή διαβάζεις βιβλίο, δεν θέλει προετοιμασία-ντύσιμο, μπορείς να ακολουθήσεις κάποιο πρόγραμμα άσκησης πολύ πιο αποδοτικά χωρίς φανάρια αυτοκίνητα σταμάτα ξεκίνα, έχεις ασφάλεια, δεν σε νοιάζει ο καιρός, δεν βρέχει/χιονίζει φυσάει ποτέ μέσα στο σπίτι σου. Στον κόσμο στην οθόνη που βλέπεις κι άλλους πραγματικούς ανθρώπους να ποδηλατούν με τους οποίους μπορείς να έχεις και ανταγωνισμό ή και αγώνες το πράμα γίνεται και εθιστικό. Με φίλους μπορείς να κάνεις ταυτόχρονο τσατ. Μπορούν να το χρησιμοποιούν όλοι στην οικογένεια.

Σημεία προσοχής.
Έχουμε τα απλά και τα έξυπνα που κλειδώνουν στον άξονα του ποδηλάτου και τα πιο καλά, direct drive που αφαιρείς την πίσω ρόδα και προσαρμόζεις την αλυσίδα σου σε κασέτα που έχουν (ή πρέπει να αγοράσεις).
Όσο πιο καλό (και ακριβό) τόσο καλύτερη κατασκευή, καλύτερη αίσθηση (βαρύτερο σφόνδυλο), λιγότερο θόρυβος, σηκώνουν περισσότερα βάτ, σηκώνουν περισσότερη αντίσταση (σαν τόσες μοίρες ανηφόρας), έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια στον υπολογσμό ισχύος κλπ. Μερικά διπλώνουν και πιάνουν πολύ λίγο χώρο.
Ο θόρυβος είναι θέμα, ειδικά σε μικρό σπίτι αν άλλοι θέλουν να κοιμηθούν κλπ. Τα direct είναι σαφώς πιο ήσυχα.
Καλό είναι αν έχεις ποδήλατο πχ όλο το χειμώνα εκεί να βάζεις ειδικό λάστιχο που σηκώνει την τριβή με το αξονάκι χωρίς να φθείρεται.
Συνιστάται ανθεκτικό πάτωμα ή ειδικό μάτ και πετσέτα για τον ιδρώτα (μπορεί να ιδρώσεις πολύ και ο ιδρώτας στάζει στο ποδήλατό σου και στο διαβρώνει) και γερός ανεμιστήρας. Βολεύει να έχεις και μπουκαλάκια με υγρά για ενυδάτωση, τραπεζάκι για τον υπολογιστή κλπ.
Εμένα η :inlove: δεν με αφήνει να πάρω, δεν έχουμε χώρο λέει αλλά αν πάμε σε δικό μας σπίτι τότε θα το πάρω.
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#815885 Ωραίο , πολύ πληροφορία

Κάπως έτσι το σκέφτηκα ότι και θα κάνει τη δουλειά για την αποκατάσταση και μπορούμε να παίζουμε και οι υπόλοιποι (εγώ βασικά) για άσκηση μετά ειδικά αν συνδέεται με αυτά τα Virtual στην τηλεόραση, αλλιώς δοκιμασμένα στατικό ποδήλατο βαριέμαι αφάνταστα να κάνω.

Σχετικά με την εξυπνάδα ακόμα και βασικά μοντέλα είδα αν βάλεις σενσορες για cadence &speed συνδέονται με το zwift και τα αναγνωρίζει . Αυτό στη φωτό έχει χειριστήριο για να αλλάζεις δυσκολία αλλά όχι να το επικοινωνεί άρα αυτό μάλλον είναι στοιχείο …. Χαζομάρας
Δεν μου φαίνεται και μεγάλη απώλεια το να χάνω ανηφόρες , να μην έχει αυτόματη δυσκολία . Θα δω και τιμές βέβαια αν είναι μικρές οι διάφορες γιατί όχι ;

Σημαντικό για μας να μπαίνει το ποδήλατο ως έχει χωρίς αφαίρεση ροδας . Ενδιαφέρουσα η ιδέα με τον ανεμιστήρα , αμα ανοιξω παράθυρα συνήθως έχει τόσο αέρα (διαμπερές setup ) που υπερκαλύπτει . Από θόρυβο … βάζεις τίποτα ακουστικά αν ενοχλεί φαντάζομαι .

Αυτό με τη σταθερότητα φαίνεται πολύ σημαντικό . Αμα κανείς κεφάλι και νιώθεις ότι πεφτεις ανα πάσα στιγμή …. Αλλά πως να το δοκιμάσεις αυτό, μόνο από reviews ότι κατάλαβει κανείς
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#816027 Μην και δεν πάρεις έξυπνο με αυτόματη δυσκολία. Θα μετανιώσεις.... πολύ.... Μίλησα. :iconcool:

Από σταθερότητα οκ, άμα είσαι 2 μέτρα και 120 κιλά μούσκουλα και σηκωθείς να κάνεις ορθοπεταλιά 2000βάτ τότε μπορεί να κουνηθεί και το χαλάκι ολόκληρο αλλά γενικά δεν έχω καταλάβει να υπάρχει θέμα για τα συνήθη μοντέλα.
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#816106
sknipper έγραψε:Μην και δεν πάρεις έξυπνο με αυτόματη δυσκολία. Θα μετανιώσεις.... πολύ.... Μίλησα. :iconcool:
.


Δεν θα αμφισβητήσω τη σοφία των γερόντων !!
Ας έρθει εκείνη η ώρα να το πάρω στα σοβαρά και επανέρχομαι
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#816150 Απλά αντί να πάρεις το χαζό Tacx Boost που έδειξες πιο πάνω να πάρεις το έξυπνο Tacx Flow . Έχουν διαφορά περί τα 70 (ευρώ, δολλάρια, λίρες) αλλά θεωρώ ότι αξίζει. Δεν είναι κανένα φοβερό turbo trainer (μόνο 800W, μόνο 6μοίρες ανηφόρα, μόνο 5% ακρίβεια ισχύος) αλλά είναι πολύ καλό για τα λεφτά του.
Άλλες γνωστές μάρκες και οικονομικά μοντέλα:
Tacx (αγορασμένη από την Garmin), Elite (Qubo Power προσφορά ) (Novo smart 900/6/5), Saris (M2 πολύ οικονομικό 1500/15/<5, Fluid2), Wahoo (Kickr snap πιο καλό αλλά ανντίστοιχο σε προσφορά 1500W/12º/3%), Zwift Hub (rename μοντέλου Volt από την Jet Black, πιο ακριβό και direct drive απλά το αναφέρω για τη μάρκα)
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#816271 Έχω προσέξει ότι όποτε κάνω κάποιου είδους προθέρμανση μετά είμαι πολύ δυνατός. Δυστυχώς υπό κανονικές συνθήκες δεν μου προκύπτει γιατί δεν έχω υπομονή να πάω σιγά για 10-20 λεπτά (γιατί τόσο θέλεις για ποδηλασία, δεν είναι 2-3 λεπτά και φύγαμε). Όποτε όμως πάμε οικογενειακή ποδηλατική βόλτα που αναγκαστικά πάω σιγά και μετά συνεχίσω μόνος νιώθω πολύ power, πολύ ξεκούραστος και δυνατός. Σήμερα έτσι για το χαβαλέ που πήγα μόλις τις άφησα σπίτι τσακ καινούργιο FTP (Functional Theshold Power, βασικός δείκτης ποδηλατικής ικανότητας). Έχει σημασία η άτιμη η προθέρμανση.

Έβγαλε στο Sportpursuit κάτι καλές προσφορές σε Altura και αγόρασα το παρακάτω γιλέκο στην τιμή των 18 λιρών (επίσημη 60, συνήθης περί τις 37-50).
https://www.sportpursuit.com/catalog/pr ... id/2642281 Έχει κι άλλα πολύ φτηνά είδη Altura αυτές τις μέρες.
Gilet που λέμε και στα γαλλικά/ποδηλατικά. Ε, λοιπόν το κορόιδευα, τι γελoίο πράμα είναι αυτό. Όχι πια, προσφέρει προστασία από αέρα και βροχή στον κορμό χωρίς να δυσκολεύει στον αερισμό. Ειδικά κάτι μέρες που έχει 7-10 βαθμούς το πρωί που πάω δουλειά αλλά 18-19 όταν θα γυρνάω. Αν ντυθείς για τους 7 θα λιώσεις στην επιστροφή ή θα πρέπει να κουβαλάς ρούχα, αν το αντίθετο θα ξυλιάσεις το πρωί. Με το γιλεκάκι είσαι οκ με κοντομάνικο ή λεπτό μακρυμάνικο το πρωί και μετά πάλι καλά είσαι ή στην ανάγκη το κάνεις τοσοδά και χωράει στην μία πίσω τσέπη του τζέρσευ (το στάνταρ ποδηλατικό μπλουζάκι με 3 πίσω τσέπες).
Να δεις που έτσι που πάω μπορεί να καταντήσω να πάρω και αφαιρούμενα μανίκια.... :tomato:
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#816279 Κάνετε ποδήλατο έξω ως μόνη γυμναστική και σκέφτεσαι sknipper να πάρεις βάσεις και για μέσα στο σπίτι; Θα βαρεθείς μπρέ. άσε που θα γίνεις κωλοκοτρώνης . :s_crazy
Πρωϊ ποδήλατο ,μεσημέρι ποδήλατο , βράδυ ποδήλατο.
Προυϊ τραχανά, μισμέρ τραχανά , βράδ τραχανά . :s_tongue
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#816282
mousatos έγραψε:Κάνετε ποδήλατο έξω ως μόνη γυμναστική και σκέφτεσαι sknipper να πάρεις βάσεις και για μέσα στο σπίτι; Θα βαρεθείς μπρέ. άσε που θα γίνεις κωλοκοτρώνης . :s_crazy
Πρωϊ ποδήλατο ,μεσημέρι ποδήλατο , βράδυ ποδήλατο.
Προυϊ τραχανά, μισμέρ τραχανά , βράδ τραχανά . :s_tongue
Το βασικό που δεν καταλαβαίνεις είναι ότι δεν το κάνω για να πάω δουλειά ούτε για γυμναστική το κάνω επειδή μου αρέσει. Το ότι είναι και άσκηση βοηθάει αλλά αν δεν μου άρεσε δεν θα το έκανα όπως πχ δεν πάω γυμναστήρια, δεν κάνω βάρη ή ασκήσεις κλπ.
Και ναι ευχαρίστως θα έκανα ποδήλατο πχ βλέποντας τηλεόραση αντί να κάθομαι στον καναπέ ή θα έκανα βόλτες ή προπόνηση ή και αγώνες σε κάποια πλατφόρμα τύπου zwift. Αν το δοκιμάσεις νομίζω ότι θα καταλάβεις πόσο εθιστικό μπορεί να είναι, δεν το βαριέσαι.
Δεν ξέρω τι εννοείς κωλοκοτρώνης αλλά αν έννοείς να κάνω ωραίο σφιχτό πωπό αυτό το είχα έτσι κι αλλιώς και χωρίς το ποδήλατο.