Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#813630 Επίσης να πούμε ότι με το μεγάλο Service μιας Ferrari σχεδόν σίγουρα αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#814493 Ερωτηση για γνωστες. Αυτο που βρισκεται αναμεσα στα πεταλια, bottom bracket, μεσαια τριβη νομιζω στα ελληνικα? Χαρακτηριζεται απο τον τυπο και τις διαστασεις. Τυπο πετυχαμε. Διαστασεις οι κυριες ειναι 2. Μηκος "τρυπας" στον σκελετο, και μηκος απο ακρη σε ακρη. Το πρωτο το βρηκαμε, 68mm. Το δευτερο, τα περισσοτερα ειναι 122mm, καποια 127mm, και διαφορες αλλες διαστασεις. Αυτο που ειχα και χαλασε ειναι 124.5mm, το οποιο δεν υπαρχει πουθενα, μαλλον ειναι καποιο παλιοτερο που δεν παραγεται πλεον. Να βαλω 122 ή 127? Το 122 αφηνει το αριστερο πεταλι στην ιδια θεση και βαζει 3mm "μεσα" το μπροστινο γραναζι. Το 127 μοιραζεται, δηλαδη βγαζει πεταλια και γραναζι εξω κατα 1.5mm. Τεινω προς το 127, καθως φαινεται και καλυτερης ποιοτητας το κομματι που βρηκα, αλλα θα ηθελα να ακουσω και γνωμες
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#814750 Από τα πιο μπερδεμένα πράματα οι μεσαίες τριβές, ο καθένας έχει βγάλει και διαφορετικά και μερικές φορές είναι πραγματικά δύσκολο να βρεις τι γίνεται.
Όποιος τολμά ας δει το παρακάτω άρθρο που προσπαθεί να τα ξεδιαλύνει.
https://www.bikeradar.com/advice/buyers ... standards/

Είναι πολλοί περισσότεροι οι παράγοντες εκτός από αυτά που είπες.
Διάμετρος σε ίντσες ή χιλιοστά...
Βιδωτή (πιο εύκολο να αλλάξεις χωρίς ζόρικα εργαλεία) ή σφηνωτή/πρεσαριστή (πιο σωστή μηχανολογικά λένε αλλά θέλει γνώσεις και εργαλεία και αν δεν είναι τέλεια ευθυγραμμισμένη η τρύπα στο πλαίσιο και βλαστημάς στην τοποθέτηση και τσιρίζει). Το έλαβα υπόψη μου στην επιλογή ποδηλάτου να είναι βιδωτή.
Αν βιδωτή με τι βήμα (υπάρχει το αγγλικό και άλλα)
Τελείως εσωτερικό ή να έχει και εξωτερικό τμήμα (πιο μακριά τα ρουλεμάν άρα καλύτερη ακαμψία).
Διάμετρος εσωτερικής τρύπας που περνάει ο άξονας
Η δική μου είναι η παρακάτω.
Shimano BBR60 68mm (πλάτος του πλαισίου, το πιο στενό που είναι το δρομίσιο) που είναι βιδωτή BC1.37in x 24 TPI (δηλαδή βρετανικό, διαμέτρου 1,37 ιντσών και βήμα 24/ίντσα) και εσωτερική διάμετρο 24mm για να χωράει ο άξονας Hollowtech II της Shimano. Και είναι εξωτερικού τύπου, δηλαδή τα ρουλεμάν στέκονται έξω από το πλαίσιο. Το κεντρικό κομμάτι είναι ένας απλός σωλήνας, απλά προστατεύει από υγρασία-σκουπιδάκια.
Εικόνα
Εικόνα
Και βέβαια για τις πιο συνηθισμένες μπορεί να υπάρχει ποικιλία από υλικό-ποιότητα-βάρος-χώρα προέλευσης (Japan τους κερδίζει όλους)

Αυτή που αναφέρεις μάλλον περιέχει και τον άξονα για αυτό και αναφέρεις τέτοια μεγάλη διάσταση (αυτό το πλάτος, η απόσταση των πενταλιών μεταξύ τους είναι γνωστή και σαν παράγοντας Q) και πρέπει να μοιάζει με την παρακάτω.
Εικόνα
Θέλει προσοχή, δεν πολυπειράζει τι θα κάνεις με το αριστερό πεντάλι αλλά αν αλλάξεις τη θέση των εμπρός γραναζιών προς τα έξω την πάτησες γιατί θα θέλεις ρύθμιση και ίσως επανατοποθέτηση του εμπρός εκτροχιαστήρα (1,5mm ίσως να καλύπτεται με ρύθμιση αλλά δεν ξέρω) αλλά και πάλι θα είναι πιο δύσκολο να βάζεις τα μεγάλα πίσω γρανάζια (πέραν του ότι θα πρέπει να ρυθμίσεις και τον πίσω εκτροχιαστήρα) αφού θα ζορίζεις πολύ την αλυσίδα η οποία θα φθείρεται γρήγορα και θα σπάει.
Και προσοχή, έχουν δεξί και αριστερό, φαίνεται στις φωτό, με το σπείρωμα να βιδώνει ανάποδα στη μία πλευρά.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#814797 Σωστα, σαν αυτην που εβαλες ειναι. Μονο που κανεις ενα σημαντικο λαθος, δεν εχει ταχυτητες :lol: , οποτε δε νομιζω να κανει καμια σημαντικη διαφορα το 1.5mm, η διαφορα στη γωνια της αλυσιδας ειναι γυρω στο 0.2 της μοιρας
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#814897 :lol: Καλό, η περίπτωση να μην έχει ταχύτητες δεν είχε περάσει από το μυαλό μου. Οι αλυσίδες αυτές είναι και παχύτερες άρα και ισχυρότερες οπότε δεν πρέπει να έχει ανάγκη.
Αλλά δεν θα σε αφήσω να επαναπαυτείς. Έχεις σκεφτεί την περίπτωση το 124,5 να μην είναι η αρχική διάσταση. Και αν αρχικά ήταν πχ 122 με την 124,5 έχει ήδη παραμορφώσει λίγο την αλυσίδα οπότε με το 127 προσθέτεις επιπλέον παραμόρφωση.... :twisted: :innocent:
Άβαταρ μέλους
By Chris
#814906 Ε, παει η γωνια απο το 0.2 στο 0.5 της μοιρας, θα ζησω :) Τελοσπαντων, στο test drive σημερα δε φανηκε κατι υποπτο, θα το παρακολουθω.

Το περιεργο σε ολη αυτη την κατασταση ειναι πως το προηγουμενο bottom bracket δεν καθοταν συριζα με το σκελετο, περισσευε 2-3mm σπειρωμα στο οποιο βιδωνε ενα δαχτυλιδι, βαμμενο μαυρο οπως το ποδηλατο, ωστε να προστατευει το ρουλεμαν απο σκονες φανταζομαι. Αυτο με κανει να πιστευω πως αυτο το bottom bracket ειναι στο ποδηλατο απο το εργοστασιο. Το θεμα ειναι τι τυπος ειναι, αυτο δεν το εχω ανακαλυψει σιγουρα ακομα. Συμφωνα με αυτον εδω:

https://www.sheldonbrown.com/bbsize.html

Ισως να ειναι γιαπωνεζικο, δες το πρωτο πινακακι, εχει κανα δυο 124.5, και συμβουλευει να τα αλλαξεις με 127 ή ακομα και 133, οποτε ισως να εκανα καλα. Παρακατω λεει πως η δεξια μερια μενει ιδια, δεν επηρεαζεται το γραναζι, αλλα βγαινει το αριστερο πεταλι πιο εξω, κατι που προσεξα κι εγω με το ματι, αλλα οχι εν κινησει
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#814917
Chris έγραψε:https://www.sheldonbrown.com/bbsize.html
Είχε κολλήσει το μυαλό μου και δεν τον θυμόμουνα. Αυτός τα λέει πολύ ωραία, τον είχα διαβάσει παλιά. Γενικά ό,τι λέει είναι ευαγγέλιο και είναι ο πιο καλός στα περίεργα σπάνια κόλπα. Και όντως το συμμετρικό 127 το λέει αντίστοιχο του 124,5 οπότε σωστά έπραξες.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#814918
bujinkan έγραψε:Ρε τι κινέζικα γράφετε ?
Για τη μεσαία τριβή. Και την γωνία κατά την οποία παραμορφώνεται η αλυσίδα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Αν έχεις ποδήλατο με ταχύτητες τότε η αλυσίδα είναι ίσια μόνο σε συγκεκριμένους συνδυασμούς εμπρός πίσω γραναζιών. Με 2 εμπρός και 11 πίσω είναι ας πούμε ίσια με 4-5η πίσω στο μικρό γρανάζι αλλά με 7-8η πίσω με το μεγάλο γρανάζι. Και λένε να αποφεύγεις τους 2-3 ακραίους συνδυασμούς, δηλαδή την 1-3η με το μεγάλο και τις 9-11η με το μικρό γιατί τότε έχεις τη μέγιστη εκτροπή που παραμορφώνει και φθείρει την αλυσίδα μειώνοντας τη διάρκεια ζωής της και παρουσιάζοντας αυξημένες τριβές και αντιστάσεις (χαμένα βάτ).
Άβαταρ μέλους
By Chris
#815094 Κατσε να τον αποτρελανουμε τον bujinkan τωρα :lol: :lol:

Συμφωνα με τον ιδιο φιλο: https://www.sheldonbrown.com/bbtaper.html, και θεωρωντας πως η καταγωγη του δικου μου ειναι οντως γιαπωνεζικη, η κλιση του κωνου που μπαινει το πεταλι ειναι διαφορετικη σε σχεση με ενα αγγλικο, και το πεταλι τελικα θα "κατσει" 4.5mm πιο μεσα χρησιμοποιωντας iso αξονα. Τωρα, το λαμβανει αυτο υποψιν του οταν δινει το 127 ως εναλλακτικο του 124.5, ή το δινει ως το πιο κοντινο νουμερο, και στην περιπτωση μου το δεξι πεταλι ειναι 4.5mm πιο μεσα και το αριστερο 4.5-2.5? Και αν το δεξι πεταλι ειναι 4.5mm πιο μεσα φιλε σκνιπερ, δινει αυτο το γεγονος αρκετη κλιση στην αλυσιδα ωστε υπο προυποθέσεις να χτυπηθει απο αυτο? :s_drinks

Στα σοβαρα τωρα, αλλαξα αλυσιδα προσφατα σε ενα αλλο ποδηλατο και οπως τις μετρουσα για να "κοψω" την καινουρια το τελος ενος κρικου της μιας επεφτε στη μεση του κρικου της αλλης, οποτε η καινουρια ειναι μισο κρικο μακρυτερη και πηδαει ενα δοντι οταν πιεζω πολυ. Μακραινει ελαχιστα λετε η καινουρια αλυσιδα στο στρωσιμο, ή ευθυνεται αποκλειστικα ο μισος κρικος διαφορα? Θελω να αφαιρεσω εναν αλλα βαριεμαι γιατι ειναι βρωμοδουλεια
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#815102
edmond έγραψε:Κρις, δεν περίμενα να σκνιπερίζεις έτσι :s_hang


+1 ασκημα σημαδια αυτα :shifty:
Άβαταρ μέλους
By bujinkan
#815113
sknipper έγραψε:
bujinkan έγραψε:Ρε τι κινέζικα γράφετε ?
Για τη μεσαία τριβή. Και την γωνία κατά την οποία παραμορφώνεται η αλυσίδα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Αν έχεις ποδήλατο με ταχύτητες τότε η αλυσίδα είναι ίσια μόνο σε συγκεκριμένους συνδυασμούς εμπρός πίσω γραναζιών. Με 2 εμπρός και 11 πίσω είναι ας πούμε ίσια με 4-5η πίσω στο μικρό γρανάζι αλλά με 7-8η πίσω με το μεγάλο γρανάζι. Και λένε να αποφεύγεις τους 2-3 ακραίους συνδυασμούς, δηλαδή την 1-3η με το μεγάλο και τις 9-11η με το μικρό γιατί τότε έχεις τη μέγιστη εκτροπή που παραμορφώνει και φθείρει την αλυσίδα μειώνοντας τη διάρκεια ζωής της και παρουσιάζοντας αυξημένες τριβές και αντιστάσεις (χαμένα βάτ).
Το δικό μου είναι 1 επί 12


< >