Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#646856 Βλέπω διάφορα διδακτικά βίντεο σχετικά με bike fitting.
Μου φάνηκε ενδιαφέρουσα η άποψη ότι το γόνατο πάνω από τον άξονα του πενταλιού δεν είναι αληθινός κανόνας απλά προέκυψε σαν παρατήρηση ότι εφόσον όλα καλά τότε παρατηρείται ότι το και το. Αλλά προϋποθέτει να είναι το ποδήλατο ακριβώς στο σωστό μέγεθος. Έκανα και κάποιο τέστ (βασικά αφήνεις τα χέρια και κάθεσαι όρθιος, αν επιταχύνεις τα πόδια σου, γλυστρήσεις εμπρός ή δυσκολευτείς να το κάνεις απέτυχες και αυτό δείχνει κάτι δεν πάει καλά). Κατόπιν τούτου είπα να βάλω τη σέλλα λίγο πιο μπροστά και ξάφνου δεν κόπηκα στο τέστ. Περί το 1-1,3 εκμ.
Στο δρόμο εκτός του ότι έχει μειωθεί η πίεση στα χέρια έχει αυξηθεί η σταθερότητα εμπρός (κρατάει ευκολότερα πορεία χωρίς χέρια στο τιμόνι), προφανώς μεταφέρθηκε βάρος εμπρός και δουλεύει καλύτερα η γωνία. Δεν είμαι σίγουρος για το πενταλάρισμα αλλά χειρότερο δεν είναι, μάλλον καλύτερο.
Βέβαια τώρα είδα ότι ήθελε και λίγο σήκωμα η σέλλα, το έκανα, της έδωσα περί το μισό εκατοστό, θα δοκιμάσω αύριο.
Γενικά το bike fit είναι πολύ μεγάλη ιστορία και σημαντική και μου αρέσει. Το βασικότερο είναι να μην κάνεις το λάθος και πάρεις πολύ μεγάλο ποδήλατο.
Άβαταρ μέλους
By nascar1
#647049
sknipper έγραψε:Βλέπω διάφορα διδακτικά βίντεο σχετικά με bike fitting.
Μου φάνηκε ενδιαφέρουσα η άποψη ότι το γόνατο πάνω από τον άξονα του πενταλιού δεν είναι αληθινός κανόνας απλά προέκυψε σαν παρατήρηση ότι εφόσον όλα καλά τότε παρατηρείται ότι το και το. Αλλά προϋποθέτει να είναι το ποδήλατο ακριβώς στο σωστό μέγεθος. Έκανα και κάποιο τέστ (βασικά αφήνεις τα χέρια και κάθεσαι όρθιος, αν επιταχύνεις τα πόδια σου, γλυστρήσεις εμπρός ή δυσκολευτείς να το κάνεις απέτυχες και αυτό δείχνει κάτι δεν πάει καλά). Κατόπιν τούτου είπα να βάλω τη σέλλα λίγο πιο μπροστά και ξάφνου δεν κόπηκα στο τέστ. Περί το 1-1,3 εκμ.
Στο δρόμο εκτός του ότι έχει μειωθεί η πίεση στα χέρια έχει αυξηθεί η σταθερότητα εμπρός (κρατάει ευκολότερα πορεία χωρίς χέρια στο τιμόνι), προφανώς μεταφέρθηκε βάρος εμπρός και δουλεύει καλύτερα η γωνία. Δεν είμαι σίγουρος για το πενταλάρισμα αλλά χειρότερο δεν είναι, μάλλον καλύτερο.
Βέβαια τώρα είδα ότι ήθελε και λίγο σήκωμα η σέλλα, το έκανα, της έδωσα περί το μισό εκατοστό, θα δοκιμάσω αύριο.
Γενικά το bike fit είναι πολύ μεγάλη ιστορία και σημαντική και μου αρέσει. Το βασικότερο είναι να μην κάνεις το λάθος και πάρεις πολύ μεγάλο ποδήλατο.
Πως καταλαβαίνεις ότι το ποδήλατο είναι μεγάλο; Εκτός των μεγεθών που προσωπικά δεν με έχουν πείσει..

< Note >
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#647250
nascar1 έγραψε:Πως καταλαβαίνεις ότι το ποδήλατο είναι μεγάλο; Εκτός των μεγεθών που προσωπικά δεν με έχουν πείσει..
Όντως, τα μεγέθη και η αντιστοιχία τους σε κάποιο εύρος ύψους είναι κάτι πολύ γενικό, ένας αρχικός μπούσουλας. Μπορεί να έχουμε το ίδιο ύψος αλλά άλλες αναλογίες, άλλη ευλυγισία κλπ.
Πολύ καλύτερα να χρησιμοποιεί κανείς το reach* και το stack**. Αν τα ξέρεις αυτά που σου ταιριάζουν είναι εύκολο να βρεις κατάλληλο ποδήλατο. Θα πρέπει να έχεις κάπως καταλήξει στο πως σε βολεύει το ποδήλατό σου και να καταγράψεις τις παραπάνω τιμές.
Αλλά ο πιο σωστός τρόπος είναι να κάνεις bike fitting δηλαδή να πας σε ειδικό άνθρωπο να σε μετρήσει, να σε δοκιμάσει πάνω σε ποδήλατο, να δει πως ποδηλατείς, πόσο εύκαμπτος είσαι κλπ κλπ. Και υπάρχουν πολλές θεωρίες και κόλπα, δεν είναι όλοι οι bike fitters ίδιοι. Οι πιο καινούργιες (τελευταίων 10-20 ετών αλλά λίγοι τις ασκούν) λαμβάνουν υπόψη τους και δίνουν μεγάλη σημασία στην ισορροπία εμπρός πίσω (με τάσεις για προώθηση προς τα εμπρός της σέλλας και του τιμονιού και μίκρυμα του μήκους των πενταλιών που μειώνει τις γωνίες στο ισχίο και κρατάει τη μύτη του ποδιού μακριά από το εμπρός λάστιχο στις στροφες.

*reach: Η οριζόντια απόσταση από το bottom bracket (BB, μεσαία τριβή) στην κορφή του σωλήνα του τιμονιού (απ'όπου βγαίνει ο λαιμός κλπ).
**stack: Η κάθετη απόσταση από το ΒΒ στην κορή του σωλήνα του τιμονιού.
Και τα δύο αυτά έχουν παραλλαγές ανάλογα με το αν μετράμε τιμές πλαισίου ή τις λειτουργικές/πραγματικές αποστάσεις από το οριζόντιο τμήμα του τιμονιού ή όπου τέλος πάντως θα πιάνουν τα χέρια το τιμόνι που θα είναι μεγαλύτερες.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#647262 Επιτέλους ήρθε το ποδήλατο της συζύγου, το συναρμολόγησα και το πήγα βόλτα.
Εικόνα
Δεν είναι κανένα τρομερό ποδήλατο, αλουμινένιο κρουζεράδικο τρέκινγκ είναι με αλουμινένιο πηρούνι με quick release, ρυθμιζόμενο λαιμό (τέρμα ψηλά για την καλή μου), 4εκμ ανάρτηση στο παλουκόσελο 27,2mm, 700χ35C λάστιχα, 13,8 κιλά με στέκα, φτερά και σχάρα. Shimano Acera 8τάχυτο με 48-38-28 γρανάζια μπροστά με 170mm πεντάλια, κασέτα 11-34 πίσω και κοινά φρένα (V-brakes). Ποιότητα κύλισης αλλού κι ας είναι από άκαμπτο αλουμίνιο σε πλαίσιο και πηρούνι, άνεση και φρένα, πωπω κάτι φρένα με το ένα δάχτυλο.... Περίεργη αίσθηση η πολύ πιο όρθια στάση που νιώθεις την αντίσταση του αέρα, ωραίες οι πολλές σχέσεις, καλή και η ανάρτηση που περνάει απαρατήρητη με την καλή έννοια και τελικά χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια βελτίωσα αρκετά segments στο strava.
Όπως καταλαβαίνετε αυτό το κατά τα άλλα μέτριο ποδήλατο όταν το συγκρίνω με την σιδερένια αρχαιολογία μου με έκανε να δω το φως. Πείστηκα πλέον ότι δεν θα φτάσει η απλή επισκευή μεσαίας τριβής, λιπάνσεις κλπ θέλω καινούργιο ποδήλατο... Καλή μου τύχη.
Είδα ένα ωραίο Trek FX3 που δείχνει καλό πακέτο για ίσιο τιμόνι αλλά όπως πάντα θα το ψάξω μέχρι εξάντλησης (δικής μου και δικής σας).
Άβαταρ μέλους
By bujinkan
#647835
Dimsabas έγραψε:Μπουτζινκάν, βγαίνουν τα κουκιά;

https://www.kathimerini.gr/1078650/arti ... ivallontos
Ναι εχτές μου το είπανε . Το θέμα είναι να δούμε πόσο θα είναι η επιδότηση και αν είναι ανάλογη με την αξία του ποδηλάτου . Αναμένω λοιπόν .
ΥΓ τι ωραία θα ήταν ένα 30 τοις εκατό .. Μάνι Μάνι στα 4000 θα έρθει 2800
< >
Άβαταρ μέλους
By JBT
#647842 Και τα πατίνια μπαίνουν μέσα άραγε;
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#647867
sknipper έγραψε:το συναρμολόγησα και το πήγα βόλτα.

:s_howdy
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#648068 Έφερα πίσω το ποδήλατο από τη Χαλκιδική. φοράει διάσταση 26". Βλέπω για continental contact plus και schwalbe marathon. 26 επί 1.75. απόψεις; Προτάσεις; 99 % χρήση άσφαλτο ταλαιπωρημένη και λίγο βατό χωματόδρομο.
Άβαταρ μέλους
By bujinkan
#648104 Δεν είμαι ειδικός αλλά νομίζω και τα είναι καλά . Τώρα αν ρωτάς από άποψη αντοχής στο χρόνο ας απαντήσουν κάποιοι που μπορεί να τα έχουν φορέσει

< >
Άβαταρ μέλους
By JBT
#648105 Σήμερα μιλούσα με φίλο που έχει giant με κινητήρα Yamaha και λέει ότι κάθε 4-5000 χλμ θέλει σέρβις το μοτέρ :help: 120 ευρώ

Κάνε τους υπολογισμούς σου λοιπόν
Άβαταρ μέλους
By bujinkan
#648106
JBT έγραψε:Σήμερα μιλούσα με φίλο που έχει giant με κινητήρα Yamaha και λέει ότι κάθε 4-5000 χλμ θέλει σέρβις το μοτέρ :help: 120 ευρώ

Κάνε τους υπολογισμούς σου λοιπόν
Αυτό δεν το ήξερα θα ενημερωθώ λοιπόν και για τα σέρβις

< >
Άβαταρ μέλους
By JBT
#648116 Βέβαια εάν μιλάμε για ΜΤΒ... Πολύ δύσκολα θα πιάσεις σε ένα χρόνο τέτοιο νούμερο

Με το δρομισιο άνετα πιάνουμε τα διπλάσια
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#648125
JimClark έγραψε:Έφερα πίσω το ποδήλατο από τη Χαλκιδική. φοράει διάσταση 26". Βλέπω για continental contact plus και schwalbe marathon. 26 επί 1.75. απόψεις; Προτάσεις; 99 % χρήση άσφαλτο ταλαιπωρημένη και λίγο βατό χωματόδρομο.
Μια χαρά είναι και τα δύο αλλά μήπως να του βάλεις λίγο πιο στενά, 26χ1,5; Θα κάνει διαφορά στο δρόμο και παραμένουν αρκετά φαρδιά.