Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#788357 Η αλυσίδα είναι 2 ημερών και φρεσκολαδωμένη, οι μηχανισμοί το ίδιο. Η σκονίτσα και λασπίτσα στις επιφάνειες δεν με τρομάζουν, αποτελούν προστασία από το κακό μάτι.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#788370
sknipper έγραψε:Η αλυσίδα είναι 2 ημερών και φρεσκολαδωμένη, οι μηχανισμοί το ίδιο. Η σκονίτσα και λασπίτσα στις επιφάνειες δεν με τρομάζουν, αποτελούν προστασία από το κακό μάτι.

Aπο ποδηλατα δεν ξερω αλλα στις μηχανες δεν βαζεις ποτε καινουργια αλυσιδα σε φθαρμενα γραναζια, την χαλαει "αμεσως"
Βασικα αλλαζονται μαζι παντα!

Δεν ξερω αν το κινεις ή οχι, δεν ξερω αν δεν σε πειραζει να χαλασεις μια αλυσιδα μεχρι να ερθει το πληρες σετ γραναζιων μπρος-πισω και αλυσιδας, απλα προς γνωσιν
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#788425 Το ξέρω για αυτό πηγαίνω μικρές διαδρομές και χωρίς ζωηρές επιταχύνσεις, λιγάκι σαν θείτσα, απαλά, ομαλά. Μιλάμε για συνολικά 20-40χλμ με καινούργια αλυσίδα και παλιά γρανάζια. Τη Δευτέρα έρχονται τα νέα γρανάζια και τελειώνει η ιστορία. Αρκεί να θυμάμαι να μετράω την αλυσίδα. Αλλά μετά το πάθημα το έμαθα το μάθημα.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#788634 I am a big boy now. 52αρι γρανάζι, για άντρες! :lol:
Όχι ότι το ήθελα αλλά αυτό βρήκα σε μαύρο και ήταν σε καλή τιμή. Και από το να πάρω μόνο τα γρανάζια 52-36 από Ultegra δηλαδή γκρί και ελαφρά μτχ έδωσα λίγα παραπάνω και πήρα τζιτζί ολόκληρο το σετ άξονα πεντάλια.Εικόνα
Η αλυσίδα, εαφρύ μοντέλο με τρύπες στις συνδέσεις (πόσο γερό είναι θα δείξει) μάλλον θα κρατηθεί για την επόμενη αλλαγή (με missing link πολλών χρήσεων στο πακέτο, μπράβο KMC, της Shimano ήταν μιας μόνο χρήσης)
Άβαταρ μέλους
By edmond
#788654
sknipper έγραψε:Όχι ότι το ήθελα αλλά αυτό βρήκα σε μαύρο και ήταν σε καλή τιμή.

Σόρυ όνυχα.
Αναγκάστηκες σε...συμβιβασμό?
ΕΣΥ??? :omg: :omg:
Χάλασε ο κόσμος... :s_hang :s_hang
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#788665
edmond έγραψε:
sknipper έγραψε:Όχι ότι το ήθελα αλλά αυτό βρήκα σε μαύρο και ήταν σε καλή τιμή.
Σόρυ όνυχα.
Αναγκάστηκες σε...συμβιβασμό?
ΕΣΥ??? :omg: :omg:
Χάλασε ο κόσμος... :s_hang :s_hang
:lol: Δυστυχώς όλα τα πράματα είναι συμβιβασμός. Για αυτό και το ψάχνω τόσο, για να βρω τον καλύτερο ή έστω τον φαινομενικά πιο αποδεκτό συμβιβασμό.
Γρανάζια σε 50-34 μαύρα καινούργια δεν υπήρχαν.
Μτχ από άγνωστο χωρίς να τα δω δεν παίζουν
Μτχ από το μάστορα στο μαγαζί που τα είδα ήταν καλά (είχαν περί τα 100χλμ είπε, τα άλλαξε σε μονογράναζο μόλις το πήρε) αλλά γκρί χρώμα (Ultegra) 52-36 και μου είπε μια τιμή κανονική με βάση τιμές που έχω δει αλλά όχι εύπεπτη όταν ένα μαγαζί έβγαλε καλή προσφορά για το ΠΣΚ στο σετ άξονα-πεντάλια-γρανάζια (chainset ή chainwheel, δεν ξέρω πως το λένε ελληνικά) αλλά το 50-34 σε 170 το είχε μόνο σε ασημί (big no no για μένα) ενώ το 52-36 170 το είχε σε μαύρο. Έ επέλεξα αυτόν τον συμβιβασμό, ίδιο μέγεθος με το μτχ αλλά καινούργιο, μαύρο και ελαχιστοποίηση του μαστορέματος-βάλε βγάλε βίδες κλπ.
Το αγόρασα χθες, ήρθε σήμερα. Μόλις μπορέσω θα πάω να το τοποθετήσουν.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#788672 Sknipper σαν να παρεις αμαξι και να χρειαστει κιβωτιο στα 12000. Κι οχι κανα vag που θα ζηταγε καποια στιγμη. Τογιοτα καρινα, που ο μεσος χρηστης δε θα το ακουμπησει ποτε
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#788681
Chris έγραψε:Sknipper σαν να παρεις αμαξι και να χρειαστει κιβωτιο στα 12000. Κι οχι κανα vag που θα ζηταγε καποια στιγμη. Τογιοτα καρινα, που ο μεσος χρηστης δε θα το ακουμπησει ποτε
Πολύ καλή αναλογία, αυτό μου συνέβη στα 6000χλμ. Αλλά δεν φταίει το όντως ιαπωνικής προέλευσης κιβώτιο, είμαι γνωστός σιδεροφάγος και ενώ την είχα αγοράσει την αλυσίδα δεν την άλλαξα, είχα τελείως αμελήσει να την ελέγξω. Ναι μεν ήξερα ότι αλλάζονται αλλά νόμιζα ότι είναι κάτι που το κάνεις μετά από χρόνια. Και αυτό ίσχυε παλιότερα αλλά με το να κάνω πολύ περισσότερα χλμ υπολογίζω ότι θα έπρεπε να την είχα αλλάξει σε αρκετά λιγότερο από 1 χρόνο (τώρα είμαι σε πάνω από 1,5 χρόνο). Πλέον ο έλεγχος ξεχειλώματος αλυσίδας θα γίνεται κάθε φορά που καθαρίζω την αλυσίδα/τσεκάρω πίεση (συνήθως κάθε 15-30 μέρες).
Οπότε το πάθημά μου να γίνει μάθημα όλων σας.
Άβαταρ μέλους
By g8777
#788687 Ευχαριστούμε για την συμβουλή,θα την γράψουμε στη διαθήκη μας για να την διαβάσουν τα γκωνια μας κσι να αλλάξουν αλυσίδα στο ποδήλατο του παππού.

Και επειδή δεν είμαστε κατσαπλιαδες, ανταποδίδουμε την συμβουλή:

Αν δεν σταματήσεις να ποδηλατεις λες και είσαι στο Μογγολικο Ιππικό, αυτά θα συμβαίνουν.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#788691
sknipper έγραψε:
Chris έγραψε:Sknipper σαν να παρεις αμαξι και να χρειαστει κιβωτιο στα 12000. Κι οχι κανα vag που θα ζηταγε καποια στιγμη. Τογιοτα καρινα, που ο μεσος χρηστης δε θα το ακουμπησει ποτε
Πολύ καλή αναλογία, αυτό μου συνέβη στα 6000χλμ. Αλλά δεν φταίει το όντως ιαπωνικής προέλευσης κιβώτιο, είμαι γνωστός σιδεροφάγος και ενώ την είχα αγοράσει την αλυσίδα δεν την άλλαξα, είχα τελείως αμελήσει να την ελέγξω. Ναι μεν ήξερα ότι αλλάζονται αλλά νόμιζα ότι είναι κάτι που το κάνεις μετά από χρόνια. Και αυτό ίσχυε παλιότερα αλλά με το να κάνω πολύ περισσότερα χλμ υπολογίζω ότι θα έπρεπε να την είχα αλλάξει σε αρκετά λιγότερο από 1 χρόνο (τώρα είμαι σε πάνω από 1,5 χρόνο). Πλέον ο έλεγχος ξεχειλώματος αλυσίδας θα γίνεται κάθε φορά που καθαρίζω την αλυσίδα/τσεκάρω πίεση (συνήθως κάθε 15-30 μέρες).
Οπότε το πάθημά μου να γίνει μάθημα όλων σας.


Τωρα βεβαια αυτοματα μου ρχεται και αλλη μια αναλογια. Να αλλαζεις λαδια κιβωτιου καθε φορα που βαζεις βενζινη ξερω γω. Υπερβολη δεν ειναι? Μηπως εχει ενα ποιντ ο g και εχει κατι ο τροπος που κανεις πεταλι? Πχ το κλωτσας στην εκκινηση ή κατι αλλο που καταπονει υπερβολικα τη μεταδοση? Μπορει βεβαια να λεω και βλακειες και απλα να ετυχε. Αλλα θα μου φαινοταν πιο πιθανο να σου ηρθε χαλαρωμενο απο το εργοστασιο, παρα να το τεντωσες εσυ τοσο πολυ σε τοσο λιγο καιρο
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#788707
Chris έγραψε:Τωρα βεβαια αυτοματα μου ρχεται και αλλη μια αναλογια. Να αλλαζεις λαδια κιβωτιου καθε φορα που βαζεις βενζινη ξερω γω. Υπερβολη δεν ειναι? Μηπως εχει ενα ποιντ ο g και εχει κατι ο τροπος που κανεις πεταλι? Πχ το κλωτσας στην εκκινηση ή κατι αλλο που καταπονει υπερβολικα τη μεταδοση? Μπορει βεβαια να λεω και βλακειες και απλα να ετυχε. Αλλα θα μου φαινοταν πιο πιθανο να σου ηρθε χαλαρωμενο απο το εργοστασιο, παρα να το τεντωσες εσυ τοσο πολυ σε τοσο λιγο καιρο
Κάνετε λάθος, δεν είναι υπερβολή. Δεν ήταν ούτε ατυχία ούτε αστοχία, ήταν προδιαγεγραμμένο να συμβεί αλλά μου διέφυγε λόγω αμέλειας και ξεχασιάς. Η αλυσίδα είναι αναλώσιμο και δεν της φέρθηκα καλά. Αν είχα αλλάξει εγκαίρως την αλυσίδα τα γρανάζια θα κρατάγανε πολλά χρόνια.
Το πόσο συχνά θέλει αντικατάσταση η αλυσίδα έχει να κάνει με την ποιότητα/αντοχή της, τα ζόρια που θα φάει, τη συντήρηση και τις συνθήκες. Όπως κατάλαβα προβλέπεται αλλαγή περί τα 2-4000+χλμ. Άλλος αυτά τα κάνει σε 3 μήνες άλλος σε 3 χρόνια. Αν κάνεις ποδήλατο μόνο με λιακάδα σε μέρος χωρίς σκόνη θαύμα. Αλλά αν κάνεις πολύ off road με λάσπες κλπ θα κρατήσουν λιγότερο, πολύ λιγότερο. Αν είσαι απαλός και 60 κιλά θα κρατήσουν περισσότερο. Αν δεν την καθαρίζεις συχνά λιγότερο κοκ.
Και υπάρχουν ενισχυμένες αλυσίδες για χρήση σε ηλεκτρικά που τρώνε μεγαλύτερες ροπές.
Φυσικά και έχει σημασία ο τρόπος που κάνει κάποιος πεντάλι. Είμαι πάνω από 90 κιλά, δεν μπορώ να κάνω πεντάλι σαν κάποιον που είναι 60 κιλά. Αυτός για να ξεκινήσει ζωηρά θέλει πχ 400 βάτ ενώ εγώ 700. Θα πρέπει να πηγαίνω σαν θείτσα. Αυτές τις μέρες κάνω προσπάθεια για να μην περνάω τα 300 βάτ. Δεν το κλωτσάω αλλά μου αρέσει να τα χώνω, τα χλμ που κάνω περιλαμβάνουν πολύ σταμάτα ξεκίνα σε πόλη φανάρια οπότε πολλές επιταχύνσεις. Υπολόγισα περί τις 25 εκκινήσεις στη διαδρομή των 4,5 χλμ. Μερικές είναι αρκετά δυναμικές για να μη με κλείσουν τα αυτοκίνητα ή άλλοι ποδηλάτες. Και, αμέλησα τη συντήρηση της αλυσίδας για τους πρώτους μήνες. Υπολογίζω ότι έπρεπε να είχα αλλάξει αλυσίδα κάπου στις 3-3500χλμ (τότε που άλλαξα λάστιχα και τακάκια).
Άβαταρ μέλους
By Chris
#788751
KiloMeater έγραψε:παιζει να εχω 2 χρονια το ποδηλατο και μια φορα την αλυσιδα δεν την εχω κοιταξει
μια χαρα παει :iconcool:


Καντο 10 και εισαι μεσα. Ριχνω λιγο σπρευ που και που παντως