Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Morx
#812256 Μερικοι κανετε πως πεφτετε απο τα συννεφα ή πραγματικα τωρα καταλαβατε τι παει να πει ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ;

Απο 11 χρονων οταν ημασταν κατοικοι Σχηματαριου, επαιρνα το τραινο με τη Γιαγια μου απο Οινοφυτα, μεχρι Αθηνα και απο εκει μεχρι Θεσ/νικη - Κομοτηνη - Αλεξ/πολη & τελος Διδ/χο! (Πολλες φορες μεχρι και τα 15-16 μου, μονος! Με το ποδηλατακι μου στη σκευοφορο!!)
Μιλαμε για ΠΟΛΛΕΣ ωρες στο βαγονι, με τα κρεβατακια, τα σεντονακια, τις μαξιλαροθηκες... ωραια γουστα.
Επειδη παντα μου αρεσε να χαζευω απο το παραθυρο ειτε ταξιδευαμε με αυτοκινητο ειτε με τραινο, δεν κοιμομουν... και θυμαμαι ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, πως οι στασεις για να διασταυρωθει με αλλες αμαξοστοιχιες, ηταν πολλες! Παρα πολλες!
Οι βλαβες επισης... 8 στις 10 φορες η θερμανση δεν λειτουργουσε ή αν λειτουργουσε, γινοταν μετα απο εξαερωση οταν αλλαζαν βαγονια και μηχανες μετα τη Θεσσαλονικη!
Κολλημενα φρενα, μονωσεις παραθυρων για το αναθεμα, μηχανες που εβγαιναν γκολ για πλακα, ανυπαρκτοι αυτοματισμοι με αποτελεσμα καθυστερησεις, καπνισμα μεσα στο βαγονι, καφε κουρτινες που ετσι και τις ακουμπαγες με λευκη μπλουζα επρεπε να την πεταξεις, "καναπεδες" με δερματινη που το σακιδιο απο τη γλιτσα βεντουζαρε και αλλα πολλα!

Η κατασταση καλυτερεψε μονο με το "intercity", το κλασσικο το καλο, το κοκκινο και αυτο, για ουτε μια δεκαετια.
Απο εκει και επειτα, η απολυτη κατρακυλα!!

Η βορεια Ελλαδα ειναι ξεχασμενη, τα δρομολογια με λεοφωρεια, γινονται εδω και 10 χρονια!
Μια οι ζημιες στις γραμμες, μια οι πλυμμηρες στον Εβρο, απεργιες, βλαβες σε βαγονια και μηχανες.... πεταμενα λεφτα!
Τα λεφτα ειναι στα εμπορικα δρομολογια. Χεσμενο τον ειχαν τον επιβατη και θα τον εχουν, να 'ναι καλα τα ΚΤΕΛ, εκει ομως γαργαρα για τα κοστη του εισιτηριου, μην ταραξουμε την ομορφη μπιζνα!!
Δεν επεμβαινει κανεις.
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#812298 Ταξιδεύω από μικρός με το τρένο και είναι με διαφορά το αγαπημένο μου χερσαίο μέσο μαζικής μεταφοράς.
Τα πράγματα είναι όπως τα λέει ο Morx.
Με τα κόκκινα IC υπήρχε μια χρυσή περίοδος κάπου το 2004-2007 όπου τα πιο "express" που σταματούσαν μόνο Λάρισα, έκαναν 5 ώρες για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Μετά, τη δεκαετία 2010-2020 η κατάσταση ήταν τραγική (6-7 ώρες) επειδή "γίνονταν τα έργα για να φτιαχτεί το δίκτυο και σύντομα να το κάνουμε σε 4 ώρες".
Μετά ήρθε το Άδενδρο.

Μετά ήρθαν τα μετάχειρα ελβετοιταλικά τρένα που υποτίθεται θα έκαναν 3 ώρες και 50 λεπτά αλλά φυσικά ποτέ δεν κατάφεραν αυτόν το χρόνο, το εντυπωσιακό μάλιστα είναι ότι το ICE (super-express) που σταματούσε μόνο Λάρισα, έκανε για το Θεσ/νίκη-Αθήνα όσο χρόνο έκανε και το μη express, αυτό δηλαδή που σταματούσε και σε Πλατύ, Κατερίνη, Παλαιοφάρσαλο, Λιανοκλάδι, Οινόη, Θήβα, και ίσως και κάπου αλλού που μου διαφεύγει.

Τα καταγράφω από πολλαπλή προσωπική εμπειρία.

Παράλληλα με τους Ιταλούς κόπηκε η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Αλεξανδρούπολης-Ορεστιάδας και τροποποιήθηκαν τα δρομολόγια Θεσσαλονίκης-Λάρισας ώστε να είναι πλέον αδύνατο να φτάσει κανείς στον Βόλο πριν τις 09:20 (π.χ. για ένα δικαστήριο ή για να προλάβει ένα καράβι).

ΑΝΑΠΤΥΞΗ λέμε.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#812314 Παιδιά, έχετε ξεχάσει πώς ήταν τα ΚΤΕΛ κάποτε; Δεν ξέρω για την Αθήνα, αλλά ακόμη και σαν φοιτητής, από Πάτρα Γιάννενα τα ΚΤΕΛ ήταν 30+ ετών, χωρίς καλοριφέρ συχνά, να μπάζουν από τις πόρτες, να αγκομαχάνε να βγάλουν τις ανηφόρες της παλιάς Αντιρρίου-Γιάννενα, κλπ.
Θυμάμαι μια φορά είχα παγώσει τόσο πολύ, που είχα πάει στον οδηγό και του είπα ν'ανοίξει το καλοριφέρ, και μου απάντησε πως ήταν ανοιχτό! Απλώς έμπαζε από τις πόρτες.
Πρέπει να ήταν κάπου το 2000 που αγοράστηκαν κάποια μεταχειρισμένα και μπήκαν να κάνουν δρομολόγια, αλλά τα σαπάκια παρέμειναν.

Το τρένο, από Πάτρα Αθήνα τότε έκανε από 4 έως 6 ώρες! Σταματούσε παντού, η γραμμή ήταν μονή και στενή, άρα σε κάθε σταθμό μπορεί να περίμενες το απέναντι κλπ κλπ.
Το θέμα είναι πως τότε ούτε αυτοκινητόδρομους είχες βέβαια, οπότε συχνά το τρένο είχε κάποιο νόημα: ήταν φθηνότερο, αρκετά μάλιστα αν ήσουν φοιτητής και δεν έφταναν, οπότε κατάπινες πως θα έκανες κάποιες ώρες παραπάνω, ειδικά νύχτα που έπεφτες για ύπνο.
Τα ΚΤΕΛ, ήταν πιο εύκολο να αναβαθμιστούν, ειδικά από την στιγμή που υπήρχαν πάντα υπόγειες συναλλαγές με κάποιες κυβερνήσεις. Βρέθηκαν λεφτά, αγοράστηκαν νέα λεωφορεία κλπ.
Το τρένο, ήταν πάντα αδικημένο, κυρίως γιατί όλοι είχαν ρίξει το βάρος στους αυτοκινητόδρομους και κανείς δεν θεωρούσε πως είναι ίσης αξίας επικοινωνιακά, δεν φέρνει τις ίδιες ψήφους κοινώς.
Αυτό που πρέπει να είναι σαφές είναι πως η Ελλάδα δεν αντέχει πολλές γρήγορες γραμμές, με το ζόρι μία από Αθήνα Θεσσαλονίκη, TGV δεν θα δούμε εύκολα δηλαδή. Τα 200 χλμ που υπόσχονταν τα "νέα" (που ήταν μετάχειρα...) τρένα, ήταν το μέγιστο (και για συγκεκριμένα κομμάτια). Αλλά με διπλή γραμμή από Πάτρα μέχρι Θεσσαλονίκη και σύντομα και μέχρι τα σύνορα, δεν είναι πως δεν μπορείς να έχεις βιώσιμα τρένα. Πρέπει όμως να το κάνεις σωστά και πρέπει να σκεφτείς πως θα σπάσεις αυγά με τα ΚΤΕΛ.

Τώρα αν δεν έχεις (ούτε εκεί) προσωπικά, αν αφήνεις να ρημάζουν τα πάντα, αν η δουλειά γίνεται με ασυρμάτους και "τοπικούς πίνακες τηλεδιοίκησης", βράσε όρυζα...
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#812319 Η χωρα αυτη δεν το θελει το τρενο. Διαβαζα προσφατα οτι θελουν να φαρδυνουν τον δρομο Καλαματα - Μεσσηνη και θα θαψουν τις γραμμες του τρενου εκει που υπαρχουν ακομα. Ενα τρενο που θα μπορουσε ευκολα να πηγαινει την διαδρομη περνοντας μπροστα απο το αεροδρομιο!! Με γραφικοτατο σταθμο στο κεντρο ακριβως της πολης, που θα μπορουσε με μια μικρη βολτα να φτανει μεχρι τα ΤΕΙ.

Αλλα κι εκει κανουν κουμαντο τα ΚΤΕΛ και σιγα μην αφησουν την διαδρομη που τους ζει τον χειμωνα
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#812320 Εγώ πάντως από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου δηλαδή από τέλη δεκαετίας του 80 πάντα άκουγα ιστορίες τρέλας με τα δημόσια τρένα με τις τρελές καθυστερήσεις και τις βλάβες να είναι συνεχείς.
Αντίθετα τα ΚΤΕΛ που τα χρησιμοποιουσα συχνά μια χαρά αξιοπρεπή και σταθερά ήταν.
Το ίδιο μοτίβο συνεχίστηκε και τις επόμενες δεκαετίες....
Άβαταρ μέλους
By markvag
#812347 Ο ΟΣΕ ήταν ένα τραγικό πηγάδι χωρίς πάτο. Με συγκεκριμένες ευθύνες προφανώς, δεν ήταν τυχαίο αυτό. Δεν είναι καινούριο το θέμα με τα τρένα στην Ελλάδα. Ποιός ισχυρίστηκε κάτι άλλο;
Άβαταρ μέλους
By cmarin
#812358 τέλη 80ς βραδινή κλινάμαξα από Θεσ/νίκη, 4 κρεβάτια το πάνω από το άλλο. Σταματούσε σε κάτι αδήλωτους σταθμούς μέχρι να περάσει το απέναντι. Είχε κάτι καφενεία και πίναμε κονιάκ (ήταν το φτηνότερο) στις 3 το πρωί...
Έχω ταξιδέψει το 86-87 με αυτοκινητάμαξα Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα, στη στενή γραμμή. Στάσεις για κατούρημα αλλά και για....σύκα (σοβαρά να φωνάζει ο οδηγός "Να κάνουμε μία στάση να φάμε σύκα" :lol: ). Θα σέβεστε :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#812384 εγώ 3 χρόνια που ταξιδευα ως φοιτητής στη μοιραία γραμμή, 2 φορές θυμάμαι να είχε πρόβλημα/καθυστέρηση, τη μια για μοιραίο λόγο επίσης (αυτοκτονία).
Απλά ακόμα και τότε 9Ε εισητήριο με εντυπωσίαζε το πόσο φτηνό ήταν και αν έβγαιναν οικονομικά. Με κυλικείο, τουαλέτα, θέα κλπα.

Κρίμα για πολλά.
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#812392
cmarin έγραψε:Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα, στη στενή γραμμή.

Στενή τοπική γραμμή.. ωραία επαρχιώτικα χρόνια.
Άβαταρ μέλους
By touring the m3 1.6
#812413
cmarin έγραψε:τέλη 80ς βραδινή κλινάμαξα από Θεσ/νίκη, 4 κρεβάτια το πάνω από το άλλο. Σταματούσε σε κάτι αδήλωτους σταθμούς μέχρι να περάσει το απέναντι. Είχε κάτι καφενεία και πίναμε κονιάκ (ήταν το φτηνότερο) στις 3 το πρωί...
Έχω ταξιδέψει το 86-87 με αυτοκινητάμαξα Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα, στη στενή γραμμή. Στάσεις για κατούρημα αλλά και για....σύκα (σοβαρά να φωνάζει ο οδηγός "Να κάνουμε μία στάση να φάμε σύκα" :lol: ). Θα σέβεστε :iconcool:


Όπως τα καλαμάκια στην Κόρινθο (Αθήνα-Πάτρα) τέλη δεκαετίας 70.....με τον "γαλατά",κάναμε τον Ψαθόπυργο 6,5 ώρες!!! :lol:
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#812426 Η αγάπη μου για τα τρένα ξεκίνησε από τον παλιό ορθόδοξο οδοντωτό :inlove:

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#812689
Για κακούργημα κατηγορούνται δύο αδέλφια που συνελήφθησαν για την κλοπή μεταλλικού μηχανήματος του ΟΣΕ από σημείο εναπόθεσης σιδηροδρομικού υλικού, κοντά στη σιδηροδρομική γραμμή Βέροιας-Έδεσσας.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ, πρόκειται για μεταλλικό στρωτήρα που χρησιμοποιείται για τη στρώση σιδηροδρομικής γραμμής.

Μετά από αστυνομικό έλεγχο, βρέθηκε στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου των δύο αδελφών (ημεδαπών) και ήδη αποδόθηκε σε αρμόδιο υπάλληλο του ΟΣΕ.

Σε βάρος των συλληφθέντων (43 και 49 ετών) ασκήθηκε ποινική δίωξη για κλοπή αντικειμένου που εξυπηρετεί τη λειτουργία και την ασφάλεια μέσων συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς, αδίκημα το οποίο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, αναβαθμίστηκε σε κακούργημα.

Στο πλαίσιο αυτό, οι κατηγορούμενοι παραπέμφθηκαν να απολογηθούν στον ανακριτή Βέροιας.

https://www.lifo.gr/now/greece/beroia-synelifthisan-dyo-atoma-gia-klopi-mihanimatos-toy-ose-katigoroyntai-gia


+1000 σε αυτά που αναφέρει ο Morx.
Θυμάμαι μια εποχή εκεί γύρω στους Ολυμπιακούς που το IC είχε κάτι απίστευτες inox τουαλέτες. Μιλάμε για απίστευτη χλίδα. Η μέρα με την νύχτα σε σχέση με το να ταξιδεύεις με το να ταξιδεύεις με τα ΚΤΕΛ. Επίσης, ακόμη και η φάση με τα κουπέ είχε την ομορφιά του. Συν ότι πολλές φορές το τρένο περνάει από διαδρομές τις οποίες δεν μπορείς να κάνεις με το αυτοκίνητο. Θυμάμαι μια απίστευτη διαδρομή στο κομμάτι από Αλεξανδρούπολη για Κομοτηνή όπου περνούσε μέσα από χωράφια με ηλίανθους, ή το κομμάτι στην Βεγορίτιδα, όπου το τρένο πήγαινε για πολύ μεγάλο μέρος ακριβώς δίπλα στην λίμνη.

Από την άλλη, πρακτικά μιλώντας, τι μέλλον να έχει το τρένο στην Βόρεια Ελλάδα, όταν ήθελες για Κοζάνη σχεδόν 4 ώρες από Θεσσαλονίκη, ενώ κανένα τρίωρο ήθελες και να φτάσεις στις Σέρρες. Την ίδια στιγμή που με το ΚΤΕΛ ήθελες 1.5 ώρα για να φτάσεις.
Άβαταρ μέλους
By bebes
#812698 Αργεί γιατι έχει πολλές στάσεις.
Δεν συζητάω για το Αθήνα Θεσσαλονίκη με ιντερσίτυ (που ειναι πολυ γρήγορο), αλλά ακόμα και ο προαστιακός Λάρισα Θεσσαλονίκη, παρα τις αρκετες στάσεις κανει 1:40'. Με το αυτοκίνητο πρέπει να πηγαίνεις αρκετά γρήγορα για να πιασεις αυτό το χρόνο.

Οσο για τα παλια τραίνα... :inlove:
Θυμαμαι πηγαίναμε Εβρο με το παλιο, με τα κρεβάτια. Κάποια μερη της διαδρομης ειδικα διπλα στο ποτάμι ήταν μοναδικά.

Οπως και η παλια γραμμη που περνούσε απο Πλαταμώνα. Πηγαινε για αρκετή ωρα δίπλα στη θάλασσα...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#812702 μια και μοναδικη φορα ειχα χρησιμοποιησει τον οσε,οταν πηγαμε καμια 20αρια φιλοι Θεσσαλονικη για το ετησιο ιβεντ του evonet.gr στιην πιστα των Σερρων.
Ειχαμε κλεισει καμπινα με γυναικα και παιδι 4κλινη.
Φορτωμα στο Ρουφ τα εβο σε ειδικη αυτοκινηταμαξα.Φυγαμε καπου αργα το βραδυ,και ξυπνησαμε το πρωι στη θεσσαλονικη.Ξεφορτωμα και κατευθειαν για μπουγατσες,και καπακι Σερρες.
Ωραια παντως ηταν σαν εμπειρια,μαζευτηκαμε στον πλαινο διαδρομο,ουισκι μπουκαλι,ξηροκαρπια,κοιμηθηκαμε σαν πουλακια.
Φθηνο αποτι θυμαμαι δεν ηταν,απλα εφθανες ξεκουραστος/ατσαλακωτος.