Απο 11 χρονων οταν ημασταν κατοικοι Σχηματαριου, επαιρνα το τραινο με τη Γιαγια μου απο Οινοφυτα, μεχρι Αθηνα και απο εκει μεχρι Θεσ/νικη - Κομοτηνη - Αλεξ/πολη & τελος Διδ/χο! (Πολλες φορες μεχρι και τα 15-16 μου, μονος! Με το ποδηλατακι μου στη σκευοφορο!!)
Μιλαμε για ΠΟΛΛΕΣ ωρες στο βαγονι, με τα κρεβατακια, τα σεντονακια, τις μαξιλαροθηκες... ωραια γουστα.
Επειδη παντα μου αρεσε να χαζευω απο το παραθυρο ειτε ταξιδευαμε με αυτοκινητο ειτε με τραινο, δεν κοιμομουν... και θυμαμαι ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, πως οι στασεις για να διασταυρωθει με αλλες αμαξοστοιχιες, ηταν πολλες! Παρα πολλες!
Οι βλαβες επισης... 8 στις 10 φορες η θερμανση δεν λειτουργουσε ή αν λειτουργουσε, γινοταν μετα απο εξαερωση οταν αλλαζαν βαγονια και μηχανες μετα τη Θεσσαλονικη!
Κολλημενα φρενα, μονωσεις παραθυρων για το αναθεμα, μηχανες που εβγαιναν γκολ για πλακα, ανυπαρκτοι αυτοματισμοι με αποτελεσμα καθυστερησεις, καπνισμα μεσα στο βαγονι, καφε κουρτινες που ετσι και τις ακουμπαγες με λευκη μπλουζα επρεπε να την πεταξεις, "καναπεδες" με δερματινη που το σακιδιο απο τη γλιτσα βεντουζαρε και αλλα πολλα!
Η κατασταση καλυτερεψε μονο με το "intercity", το κλασσικο το καλο, το κοκκινο και αυτο, για ουτε μια δεκαετια.
Απο εκει και επειτα, η απολυτη κατρακυλα!!
Η βορεια Ελλαδα ειναι ξεχασμενη, τα δρομολογια με λεοφωρεια, γινονται εδω και 10 χρονια!
Μια οι ζημιες στις γραμμες, μια οι πλυμμηρες στον Εβρο, απεργιες, βλαβες σε βαγονια και μηχανες.... πεταμενα λεφτα!
Τα λεφτα ειναι στα εμπορικα δρομολογια. Χεσμενο τον ειχαν τον επιβατη και θα τον εχουν, να 'ναι καλα τα ΚΤΕΛ, εκει ομως γαργαρα για τα κοστη του εισιτηριου, μην ταραξουμε την ομορφη μπιζνα!!
Δεν επεμβαινει κανεις.