Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By 224v
#437232
dimik έγραψε:Και μιλάμε απλά για μια φρεγάτα των 32 κανονιών, που να έφτιαχναν κανένα πλοίο της γραμμής με 74 έως 100+ κανόνια :lipsealed:

Τα πλοία της εποχής ήταν πραγματικά εντυπωσιακά δεδομένης της τεχνολογίας που υπήρχε, τόσο ως κατασκευές όσο και σαν λειτουργία, πληρώματα κλπ.

Το κοστος για αυτη τη κατασκευη ποιος το πληρωσε?? ειναι κρατικη η χρηματοδοτηση για αυτο?? φοβερη κατασκευη παντως...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#438105 Τι σκάφος και τι δουλειά !!! αυτά τα σκαριά ομορφαίνουν τις θάλασσες, για τους μαστόρους μόνο respect
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#439043 http://gcaptain.com/final-design-for-fi ... in-norway/


Final Design for First Zero-Emission Autonomous Containership Unveiled in Norway
September 29, 2017 by gCaptain


Photo: Ole Martin Wold
The final design of is what is looking to become the world’s first autonomous and zero emission containership was released Friday in Trondheim, Norway.

Norwegian fertilizer producer announced the first-of-its-kind vessel in May in partnership with maritime technology company Kongsberg.

The planned fully-electric and autonomous container feeder ship, to be named YARA Birkeland, will cut emissions from road transport when it starts shipping products from Yara’s Porsgrunn plant to Norway’s Brevik and Larvik ports beginning in 2019. The vessel will start off with manned operations, but could transition to autonomous, unmmanned operations as soon as 2020.

A six-meter long model of the final design of the vessel was launched in SINTEF Ocean’s 80 meter long sea laboratory. Design for the vessel is provided by Marin Teknikk.

A shipyard to build the vessel will be selected by the end of 2017, according to Yara. The plan is to launch Yara Birkeland in the first quarter of 2019.

“With this new autonomous battery-driven container vessel we move transport from road to sea and thereby reduce noise and dust emissions, improve the safety of local roads, and reduce emissions,” says President and CEO of Yara, Svein Tore Holsether. “It was a special moment in Trondheim when, together with our partners — Kongsberg, Marin Teknikk , SINTEF and ENOVA — we witness the design and demonstration of a miniature Yara Birkeland for the first time.”

If all goes according to plan, Yara Birkeland will be game-changer for global maritime transportation.

The cutting-edge, six meters long and 2.4 tonnes model is equipped with miniaturized technology that will be incorporated into the real ship, including a fully working thruster system designed by Kongsberg. It will now undergo comprehensive testing at SINTEF’s test tanks before construction of the full-scale vessel starts.

“Initial tests of the model were successful, proving both concept and the technology,” says Geir Håøy, President and CEO of Kongsberg. “The testing at SINTEF Ocean marks an important milestone in the development. This vessel is important for the entire maritime industry, and Yara deserves praise for their initiative and commitment. Yara Birkeland is the start of a major contribution to fulfilling national and international environmental impact goals, and will be a global milestone for seaborne transportation.”

To help develop the Yara Birkeland, the Norwegian government has provided a grant of almost $17 million (NOK 133.6 million) to Yara towards the construction of the ship. This will cover about one third of the estimated cost.

“For the private sector, it is essential to have the government’s support when we develop new technology and deliver bold innovations. It allows us to be daring,” says Holsether.

“The interest in autonomous transport is great, but at the same time, many are skeptical and question the safety. The key contribution from this project is to demonstrate that autonomous and electric sea transport is feasible, and will deliver the results we want, “says Nils Kristian Nakstad, CEO of ENOVA, a Norwegian government entity responsible for promoting and supporting environmentally friendly production and energy consumption.

Yara Birkeland will be named after Yaras’s founder, Kristian Birkeland.

By moving this transport from road to sea, Yara will remove 40,000 journeys with diesel-powered truck transport every year.


Ήδη οι class societies ασχολούνται με το θέμα και το πώς θα τα αντιμετωπίσουν. Η δε Rolls Royce εχει χώσει ΠΟΛΥ φράγκο στο R&D
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#440152 Μέχρι το επόμενο καλοκαίρι όταν θα μας "ενημερώνουν" για την καθαρότητα της θάλασσας και της παραλίας.

Μπάνια τέλος για φέτος!

Από το Redmi Note 4
Άβαταρ μέλους
By 224v
#440360
Νίκος Παππάς έγραψε:Μέχρι το επόμενο καλοκαίρι όταν θα μας "ενημερώνουν" για την καθαρότητα της θάλασσας και της παραλίας.

Μπάνια τέλος για φέτος!

Από το Redmi Note 4


Ο καιρος μια χαρα, και ο Ν.Εβοικος ειναι μια χαρα, Λουτσα Πορτο Ραφτη, Ζουμπερι κ.λ.π.
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#443212 Δεν είναι τυχαίο...μετα το ballast έρχονται τα scrubbers και το επόμενο big thing ειναι η μείωση του θορύβου απο τις προπέλες γιατι ενοχλούνται τα ψάρια :dizzy:
Άβαταρ μέλους
By mjacob
#443279
Zeus έγραψε: και το επόμενο big thing ειναι η μείωση του θορύβου απο τις προπέλες γιατι ενοχλούνται τα ψάρια :dizzy:

Εντάξει, το γράφεις και μοιάζει αστείο αλλά δεν είναι και τόσο.

Ή τουλάχιστον είναι εξίσου αστείο με το να λες ότι "να μην κόβουμε τα δάση γιατί ενοχλούνται τα ζώα".
Άβαταρ μέλους
By dimik
#445461 Πίνω καφέ και βλέπω αυτό το θηρίο... Καταπληκτικό ΕικόναΕικόναΕικόναΕικόναΕικόναΕικόνα

< >
Και μια για να καταλάβετε μέγεθος.... ΤΕΡΑΣΤΙΟΕικόνα


Βρήκα και ποιο είναι
http://www.newsbeast.gr/travel/arthro/2 ... ston-kosmo
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#447637 Είναι η ιδέα μου, ή μετά την αεροπορία καταλήγουμε και στο Αιγαίο σε σχεδόν σχεδόν μονοπώλιο;
η HSW (Hellenic Seaways) εξαγοράζεται από την AtticaGroup (Superfast + BlueStar Ferries) .
http://www.euro2day.gr/news/enterprises ... n-hsw.html

Οι υπόλοιποι παίκτες έχουν πολύ μικρά μερίδια και πολύ συγκεκριμένες γραμμές. Να δούμε αν θα πει κάτι και η Επιτροπή Ανταγωνισμού (δεν νομίζω... :svivhaha: ).