Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#377615 Η κλίση έχει να κάνει με τον άνεμο αλλά και τον skipper. Αν θέλεις λιγότερη, θα κάνεις περισσότερο χρόνο και περισσότερα τακ. Για ν' αναποδογυρίσει, χρειάζεται εγληματική ενέργεια και ακόμη και τότε, θα γυρίσει κανονικά.
Η ιστιοπλοϊα είναι υπέροχο πράγμα, με ένα τέτοιο σκαρί (που ελάχιστοι μπορούν ν' αγοράσουν), μαγεία σκέτη!
:inlove:
Άβαταρ μέλους
By otso
#377673
Anonymous Founder έγραψε:Η κλίση έχει να κάνει με τον άνεμο αλλά και τον skipper. Αν θέλεις λιγότερη, θα κάνεις περισσότερο χρόνο και περισσότερα τακ. Για ν' αναποδογυρίσει, χρειάζεται εγληματική ενέργεια και ακόμη και τότε, θα γυρίσει κανονικά.
Η ιστιοπλοϊα είναι υπέροχο πράγμα, με ένα τέτοιο σκαρί (που ελάχιστοι μπορούν ν' αγοράσουν), μαγεία σκέτη!
:inlove:



Anonymous Founder τι θες στην Λαρισα εσυ ενας Υδραιος;
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#377885 Όταν πεθαίνουν τα καράβια
ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Εικόνα

Το τελευταίο του ταξίδι, πριν διαλυθεί στην Τουρκία και πουληθεί για παλιοσίδερα ώστε να ανακυκλωθεί, ξεκίνησε σήμερα Τρίτη 21 Μαρτίου στις 9:30 το πρωί το πάλαι ποτέ ακτοπλοϊκό επιβατηγό οχηματαγωγό «Παναγία Τήνου».
 
Το πλοίο που κάποτε εξυπηρετούσε τα δρομολόγια των Κυκλάδων βρίσκεται ρυμουλκούμενο καθοδόν για τα διαλυτήρια του Αλιάγα βόρεια της Σμύρνης. Προηγήθηκε η πρώτη φάση ανέλκυσης και σταθεροποίησης του πλοίου και στη συνέχεια η έκδοση των απαραίτητων διασυνοριακών αδειών για την απομάκρυνσή του.
 
Εικόνα 

Το «Παναγία Τήνου» μετατράπηκε τα τελευταία έτη σε σύμβολο εγκατάλειψης και συνώνυμο της κρίσης που χτύπησε την ακτοπλοΐα την προηγούμενη πενταετία.
Παρέμενε από τα τέλη του 2014 δεμένο στον Πειραιά, μπροστά από τον Αγιο Διονύσιο στην πύλη Ε3 προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στο επιβατηγό τμήμα του λιμανιού του Πειραιά. Μνημείο μιας άλλης εποχής αλλά και των σύγχρονων αγκυλώσεων του Δημοσίου που δεν επέτρεψαν τη διάσωσή του νωρίτερα, πριν δηλαδή μπλοκάρει το λιμάνι αλλά και απαξιωθεί εντελώς.
 
Εικόνα 

Αρχικά είχε γίνει επίσχεση εργασίας από ναυτικούς λόγω οφειλών δεδουλευμένων από την τότε πλοιοκτήτρια και στα τέλη του 2015 το ΝΑΤ προέβη στην αναγκαστική κατάσχεσή του, σύμφωνα με τις κείμενες περί ΝΑΤ διατάξεις, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών. Το ναυάγιο έλαβε χώρα το πρωί της 26ης Απριλίου, Μεγάλη Τετάρτη του 2016, όταν άρχισε εισροή υδάτων, με αποτέλεσμα να «κάτσει» τελικά στη λάσπη του βυθού του λιμανιού.
 
Εικόνα 

Ο ΟΛΠ έκανε διαγωνισμό για την απομάκρυνση του και ουσιαστικά το πούλησε στον πλειοδότη. Ο ΟΛΠ τα τελευταία έτη έχει απομακρύνει πάνω από 100 εγκαταλελειμμένα και ημιβυθισμένα πλοία από τους χώρους ευθύνης του αλλά η εταιρία Antipollution, η οποία και επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό του ΟΛΠ στεγανοποίησε και αποκατέστησε την πλευστότητα του καραβιού και ανέλαβε την απομάκρυνση του απο το λιμάνι.
 
Εικόνα
Το «Παναγιά Τήνου» πριν την επιχείρηση ρυμούλκυσης.
 
Το «Παναγιά Τήνου» έχει ναυπηγηθεί το 1972 στην Αγγλία. Είναι μήκους 117 μέτρων και ολικής χωρητικότητας (GT) 5.122 τόνων και η τελευταία ανακατασκευή του είχε ολοκληρωθεί το Μάιο του 2009. Ανήκε από το 2004 στην Ventouris Sea Lines που ιδρύθηκε το 1987 από τον Ευάγγελο Κ. Βεντούρη και έκτοτε επί δυο και πλέον δεκαετίες κάλυπτε με τακτικά δρομολόγια αρκετά λιμάνια των δυτικών κυρίως Κυκλάδων.
 
Όμως από το 2010 και μετά και καθώς η κρίση κλιμακωνόταν και η επιβατική και εμπορική κίνηση συρρικνώθηκε δραματικά, η εταιρεία, με μόνον αυτό το πλοίο στο ενεργητικό της, αντιμετώπισε σοβαρότατα προβλήματα.
 

 
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/901477/article/epikairothta/ellada/otan-pe8ainoyn-ta-karavia
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#388504 Το topaz, με 147 μέτρα το 5ο μεγαλύτερο κότερο στον κόσμο, είναι αυτή τη στιγμή αραχτο στον κόλπο της Βάρκιζας. Φωτό από αύριο που λογικά θα έχω τον υπολογιστή.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#390899 Tην Παρασκευή που μας πέρασε είχαμε άλλο ένα ορόσημο στην offshore βιομηχανία με ένα νέο ρεκόρ :

http://gcaptain.com/giant-pioneering-sp ... -platform/

The giant offshore installation and commissioning vessel Pioneering Spirit has set the new world lifting record with the successful removal of Shell’s 24,000 tonne Brent Delta platform in the North Sea in a single lift.

Εικόνα



Το βίντεο το κάνει να φαίνεται παιχνίδι, φανταστείτε ότι μια τέτοια πλατφόρμα με τις παραδοσιακές μεθόδους θα χρειαζόταν πολλούς μήνες για να αποσυναρμολογηθεί κομμάτι κομμάτι και να καταστραφεί

oλόκληρο το βίντεο εδώ

https://allseas.com/videos/removal-of-t ... -topsides/
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#391013 Με αυτήν την μέθοδο μπορούν να την στήσουν και κάπου αλλού και να την ξαναχρησιμοποιήσουν;
Εντυπωσιακό πάντως!
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#391053 Το καράβι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για installation, τώρα οι πλατφόρμες που ξεστήνουν είναι για πέταμα.

Η συγκεκριμένη είναι νομίζω η πρώτη που στήθηκε στη Βόρεια Θάλασσα στον τομέα της Σκωτίας, ειναι ιστορική (Θυμηθείτε ότι το όνομα της, Brent, ειναι ορόσημο στην πετρελαιοβιομηχανία, αφού χρησιμοποιήθηκε ως αναφορά σε τιμές πετρελαίου)

The Brent oil and gas field, lying north-east of the Shetland Islands, has been a cornerstone of the UK’s hugely successful oil and gas industry for 40 years. It has created and sustained thousands of jobs, contributed billions of pounds in tax revenues, and provided the UK with a substantial amount of its oil and gas.

The Brent field, operated by Shell, lies off the north-east coast of Scotland, midway between the Shetland Islands and Norway. It is one of the largest fields in the North Sea and is served by four large platforms – Alpha, Bravo, Charlie and Delta. Each platform has a ‘topside’ which is visible above the waterline and houses the accommodation block, helipad, as well as drilling and other operational areas. The topsides sit on much taller supporting structures, or ‘legs’, which stand in 140 metres of water and serve to anchor the topsides to the sea bed.
Εικόνα
When the Brent field was discovered in 1971, it was one of the most significant oil and gas finds made in the UK sector of the North Sea. At that time the expected life span of the field was 25 years at the most. Continuous investment and a redevelopment in the 1990s by the field’s equal partners, Shell and Esso Exploration and Production UK (Esso), have extended the life of the field well beyond original expectations. Since production began in 1976, two thirds of the revenue generated from the field has been paid to the Government as tax – amounting to more than £20 billion (in today’s money).


To date, the Brent field has produced around three billion barrels of oil equivalent. At its peak in 1982 the field was producing more than half a million barrels a day. Its production that year would have met the annual energy needs of around half of all UK homes.


http://www.shell.co.uk/sustainability/d ... story.html
Άβαταρ μέλους
By Andreasdik
#391072 Η βάση της πλατφόρμας μένει εκεί??
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#391087 Ναι, προς το παρόν δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για την απομάκρυνση του jacket. Σε όλες τις πλατφόρμες ειναι διαφορετικό scope, αυτό που τους καίει είναι η πλατφόρμα. Πιθανόν σε κάποιες να μείνει και για πάντα
Άβαταρ μέλους
By Andreasdik
#391103 Χωρίς να γνωρίζω και πολλά, ρωτάω μήπως αποτελούν κίνδυνο για διαπλέοντα πλοία.
Ειδικά νύχτα ή με άσχημες καιρικές συνθήκες.

Πολύ ενδιαφέρον θέμα πάντως!!
Άβαταρ μέλους
By drdino
#391112 Θα πρέπει να έχει ελαφρώς μεγάλο βύθισμα το πλοίο για να κινδυνεύει μάλλον. :lol: :)