Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#164224 ΣΩΡΑΙΟΣ. Κ γω στο μαγαζί όταν θέλω να περάσω δειγματικό φωτιστικό στην οροφή να κλείσω την ασφάλεια / πίσω που ειναι 50 + 50 βήματα να περπατήσω στο ρακ, ενώνω ουδέτερο και γείωση και βουαλά.

Έχει κ ένα φωτ. ασφαλείας πιο πίσω, το βλέπω να ανάβει κ συνεχίζω :lol:
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#164291 Ευχαριστώ παίδες!

JimClark έγραψε:ΣΩΡΑΙΟΣ. Κ γω στο μαγαζί όταν θέλω να περάσω δειγματικό φωτιστικό στην οροφή να κλείσω την ασφάλεια / πίσω που ειναι 50 + 50 βήματα να περπατήσω στο ρακ, ενώνω ουδέτερο και γείωση και βουαλά.

Έχει κ ένα φωτ. ασφαλείας πιο πίσω, το βλέπω να ανάβει κ συνεχίζω :lol:

:yahoo: :metalo:



By the way, έχω κάνει μία ματσακωνιά. Δέν χρησιμοποιώ τη γείωση που έρχεται απο την πρίζα, αλλά όπως έρχεται ο ουδέτερος στην κλέμα κάτω αριστερά, μετά το χωρίζω σε ουδέτερο και γείωση. Αν δέν το έκανα αυτό και έπαιρνα κατευθείαν τη γείωση της πρίζας τότε στις δοκιμές με το ανθρωπάκι θα έπεφτε και το ρελέ του πίνακα του σπιτιού.

Μπορεί να ακούγεται περίεργο το να παίρνεις γείωση απο τον ουδέτερο αλλά δέν είναι. Πρακτικά αυτό είναι το σύστημα γείωσης TN-C-S που χρησιμοποιείται σε όλη την Ελλάδα εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#164442 Το βίντεο (μόνο η κατασκευή, τα πειράματα πιό μετά):

Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#164464 Πολύ ενδιαφέρον fubar.

Να ρωτήσω κάτι μια και αναφέρθηκες στη μη πολικότητα των πριζών και των φις σούκο (Schuko), που είναι και βασικό τους χαρακτηριστικό.
α. Έχει γενικά σημασία το πώς θα εγκατασταθεί μια πρίζα Schuko (επίτοιχη), δηλ. σε ποια υποδοχή θα πάει η φάση και σε ποια ο ουδέτερος; Όποτε έχω αλλάξει πρίζα στον τοίχο, απλά την έβαλα όπως ήταν η προηγούμενη που αντικαταστάθηκε, αλλά ρωτάω μήπως μου διαφεύγει κάτι.
β. έχω διαβάσει κατά καιρούς στο νετ για δήθεν ευαίσθητες συσκεύες (π.χ. high-end στερεοφωνικά) που "καταλαβαίνουν" από πολικότητα σε πρίζες σούκο. Είναι επιστημονικά δυνατό κάτι τέτοιο;
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#164743 α. Οι Schuko που έχουμε στην Ελλάδα δέν έχουν πολικότητα, άλλωστε δέν θα είχε σημασία γιατι η πρίζα μπορεί να μπεί και με τις δύο φορές.

Πολικότητα έχει μόνο η γαλλική παραλαγή της Schuko, που έχει ένα τσουτσούνι που προεξέχει.

Εικόνα

Αυτή λόγω της προεξοχής μπορεί να μπεί μόνο με μία φορά.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η πολικότητα ηταν αναγκαία σε κάποιες πολύ παλιές ηλεκτρικές (1940 και πίσω) οι οποίες δέν είχαν γείωση και χρησιμοποιούσαν τον ουδέτερο για γείωση. Αυτές αν μπαίνανε ανάποδα θα ερχόταν η φάση πάνω στο μεταλικό σασί. Οι τελευταίες συσκευές που κάνανε κάτι τέτοιο ήταν κάτι τηλεοράσεις αμερικάνικες μέχρι τη δεκαετία του 60, απο κεί και πέρα σταμάτησε να χρησιμοποιείται η πρακτική και εκεί.

Πλέον όλες οι συσκευές, ακόμα και αυτές που πωλούντε σε χώρες με πρίζες με πολικότητα, είναι σχεδιασμένες έτσι ωστε η πολικότητα να μήν είναι απαραίτητη και η αλλαγή της να μή δημιουργεί επικίνδυνες καταστάσεις.



β. Αυτό βασίζεται κατα 1/10 στην πραγματικότητα και 9/10 στη φαντασία των audiophiles.

Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις που όντως μπορεί με ανάποδη πολικότητα να ακούγεται βόμβος (mains hum) στα ηχεία και μόλις γυρίσεις τη πρίζα ανάποδα να εξαφανιστεί. Δέν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με το θέμα οπότε δέν ξέρω ακριβώς που οφείλεται αυτό το φαινόμενο, και πιθανόν να υπάρχχουν διαφορετικά αίτια για κάθε ηχοσύστημα.

Οπότε αν υπάρχει βόμβος στα ηχεία το πρώτο που κάνουμε είναι να γυρίσουμε ανάποδα την πρίζα. Σπάνια λειτουργεί ( :lol: ) αλλά είναι το πιό απλό πράγμα που μπορεί να γίνει. Τώρα υπάρχουν και κάποιοι που λένε οτι με σωστή πολικότητα χώρια απο την απαλοιφή του βόμβου βελτιόνωνται και τα χαρακτηριστικά του ήχου. Αυτό είναι λίγο δύσκολο να το πιστέψω.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#164772
fubar.gr έγραψε:Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις που όντως μπορεί με ανάποδη πολικότητα να ακούγεται βόμβος (mains hum) στα ηχεία και μόλις γυρίσεις τη πρίζα ανάποδα να εξαφανιστεί. Δέν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με το θέμα οπότε δέν ξέρω ακριβώς που οφείλεται αυτό το φαινόμενο, και πιθανόν να υπάρχχουν διαφορετικά αίτια για κάθε ηχοσύστημα.

Οπότε αν υπάρχει βόμβος στα ηχεία το πρώτο που κάνουμε είναι να γυρίσουμε ανάποδα την πρίζα. Σπάνια λειτουργεί ( :lol: ) αλλά είναι το πιό απλό πράγμα που μπορεί να γίνει. Τώρα υπάρχουν και κάποιοι που λένε οτι με σωστή πολικότητα χώρια απο την απαλοιφή του βόμβου βελτιόνωνται και τα χαρακτηριστικά του ήχου. Αυτό είναι λίγο δύσκολο να το πιστέψω.


Αυτό πράγματι μπορεί να συμβεί εάν η συσκευή δέν χρησιμοποιεί γείωση (απλό διπολικό φις) ή όταν η γείωση είναι κακή ή έχει διακοπεί.

Anonymous Founder έγραψε:Σαν πρακτική πάντως οι ηλεκτρολόγοι έχουν την τάση αριστερά και τον ουδέτερο δεξιά.


Όχι, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Επίσης (ορθώς) δεν επιβάλλεται ούτε προβλέπεται από τον ΚΕΗΕ.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#164781 Δεν είπα πως επιβάλλεται, είπα πως συνηθίζεται, μάλλον για δική τους ευκολία.
Μπορεί να κάνω και λάθος, θα ρωτήσω τους τεχνίτες μου στην δουλειά αύριο αν συνηθίζουν κάτι τέτοιο.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#164788
Anonymous Founder έγραψε:Δεν είπα πως επιβάλλεται, είπα πως συνηθίζεται, μάλλον για δική τους ευκολία.
Μπορεί να κάνω και λάθος, θα ρωτήσω τους τεχνίτες μου στην δουλειά αύριο αν συνηθίζουν κάτι τέτοιο.


Ακόμη κι’ αν κάποιος συνηθίζει να το κάνει και μάλιστα το κάνει συστηματικά, είναι επικίνδυνο. Καλύτερα ο χρήστης να ξέρει ότι και τα δύο καλώδια είναι δυνητικά επικίνδυνα και να τα αντιμετωπίζει με την δέουσα προσοχή, παρά να πιάσει το ένα από αυτά θεωρώντας ότι επειδή είναι δεξιά, είναι ο ουδέτερος και άρα δεν υπάρχει κίνδυνος.

Ασε που το δεξιά δεν είναι πάντα σαφές. Στην πρίζα ποιά είναι η δεξιά επαφή; Αυτή που βλέπεις εσύ ως δεξιά στην τοποθετημένη πρίζα, ή αυτή που βλέπει ο ηλεκτρολόγος στην βγαλμένη (για να την συνδέσει) πρίζα; Και όταν αντί για δεξιά/αριστερά έχουμε επαφές επάνω/κάτω τι συμβαίνει;

Καλώς λοιπόν δεν υπάρχει πολικότητα ούτε συνηθίζεται από τους εγκαταστάτες κάτι τέτοιο.
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#165202 Πως καθαρίζει το ξερατο μπαταριών σε πλαστικό πλαίσιο αλλά και στις μεταλλικές επαφές;