http://www.capital.gr/epixeiriseis/3332 ... ti-to-2018
Με break even, σε επίπεδο EBITDA, και τζίρο άνω των 2,85 δις. ευρώ, από 2,5 δισ. ευρώ που ήταν πέρυσι, αναμένεται να κλείσει η φετινή χρονιά για τον όμιλο Σκλαβενίτη. Αύξηση πωλήσεων 14% το 2018, η οποία είναι υπερτετραπλάσια από την ανάπτυξη που εμφανίζει από τις αρχές του έτους το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Πορεία η οποία επιβεβαιώνει αυτούς που υποστηρίζουν ότι η ανάπτυξη της αγοράς οφείλεται, αν όχι αποκλειστικά, κυρίως στην αναβίωση του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος υπό τη Σκλαβενίτης.
Υπό αυτά τα δεδομένα, η διοίκηση του ομίλου Σκλαβενίτης, η οποία πριν 21 μήνες ανέλαβε το δίκτυο και το 50% των οφειλών της πρώην Μαρινόπουλος, πρέπει να αισθάνεται αν μη τι άλλο δικαιωμένη για την απόφαση της να πάρει αυτό το ρίσκο.
Οι πωλήσεις τρέχουν πάνω από τις προβλέψεις, ενώ ο βασικός του ανταγωνιστής (ΑΒ Βασιλόπουλος) ψάχνεται επειδή βλέπει μείωση στις πωλήσεις:
http://www.kathimerini.gr/979149/articl ... to-e3amhno
Απώλειες συνέχισε να καταγράφει και το δεύτερο τρίμηνο του 2018 η «ΑΒ Βασιλόπουλος», επηρεαζόμενη από την επαναλειτουργία του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» υπό την «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης». Οι πιέσεις έγιναν ορατές στα οικονομικά αποτελέσματα όλων των αλυσίδων κυρίως το 2017, καθώς είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν, ύστερα από τη μεγάλη άνοδο πωλήσεων και μεριδίων το 2016, όταν είχε βγει εκτός παιχνιδιού το μεγαλύτερο δίκτυο, αυτό της «Μαρινόπουλος».
Εδώ δεν γίνεται να μην γελάσω με τις δηλώσεις του "άριστου" κου. Βακάκη της Jumbo όταν ο Σκλαβενίτης αγόραζε το δίκτυο του Μαρινόπουλου (κοψοχρονιά μεν, αλλά η εναλλακτική ήταν να κλείσει και να φεσώσει τους πάντες):
https://www.news247.gr/epixeiriseis/vak ... 62422.html
Από το στόχαστρο του δεν ξέφυγε ούτε το deal της χρονιάς Σκλαβενίτη - Μαρινόπουλου το οποίο χαρακτήρισε " ότι ήταν η χειρότερη επιλογή" και "λογικές ακροβασίες" από την οικογένεια Σκλαβενίτη " η οποία μάλλον πήρε τα λάθος χάπια" εξηγώντας ότι δεν μπορεί να κατανοήσει για παράδειγμα πως μία αλυσίδα η οποία χωρίς καθόλου διαφήμιση και έχτισε την φήμη της από στόμα σε στόμα τόσα χρόνια, εξαγοράζει μία αλυσίδα η οποία είναι εντελώς διαφορετικής εμπορικής φιλοσοφίας και κουλτούρας.
Παράλληλα ανέφερε ότι " κινήσεις όπως η διάσωση της Μαρινόπουλος επιταχύνουν το αποπληθωρισμό και την πίεση προς τα κάτω, γιατί η οικονομία θα πρέπει να λειτουργεί με όρους ελεύθερης αγοράς. Στην πράξη επιδοτούνται νεκρές καταστάσεις, επιδοτείται δηλαδή η αύξηση δικτύων, σε μία περίοδο που τα μερίδια της αγοράς συρρικνώνονται και η τάση είναι προς τα κάτω. Πριμοδοτούμε λοιπόν ημιθανείς καταστάσεις, χωρίς συνθήκες ελεύθερης οικονομίας. Οι κινήσεις αυτές θα οδηγήσουν σε πόλεμο τιμών, άρα συγκράτηση των περιθωρίων κέρδους και τις επιχειρήσεις. Οι κακές επιλογές επηρεάζουν όλη την αγορά - ακόμη και εμάς που δεν είμαστε στον ίδιο ακριβώς χώρο - έστω και αν βραχυπρόθεσμα αυτό βγει υπερ του καταναλωτή με συμπίεση - προσωρινά - των τιμών"