Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#496303
red_monster έγραψε:
Έχοντας συνεργαστεί επανειλημμένα, σαν εξωτερικός συνεργάτης, με τη ΔΕΗ έχω να δηλώσω ότι διακρίνεται από μεγάλη διαφάνεια και αρκετά καταρτισμένο προσωπικό. Κάθε άρθρο συντάσσεται σε 8 ολογράφως (οχτώ) αντίγραφα (αυτή τη στιγμή είναι η πιο γραφειοκρατική υπηρεσία) για να μπορεί να ελεγχθεί από διαφορετικά τμήματα. Έχω πέσει σε έλεγχο και ήταν σχολαστικότατος.

+1
ιδια εντυπωση αποκομισα και εγω σε διαγωνισμους που ειχα παρει μερος για προμηθεια ελαστικων.
Άβαταρ μέλους
By Red Garland
#496309
corsair έγραψε:
georgetz έγραψε:
Με τη «βούλα» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η ΔΕΗ χαρακτηρίζεται ως «σχεδόν μονοπώλιο» στην εγχώρια αγορά, λόγω της προνομιακής της πρόσβασης στις βασικές πηγές ενέργειας,


Αυτο εγω δεν το καταλαβαινω. Ποιος εμποδιζει τους αλλους να επενδυσουν-δημιουργήσουν νέες μονάδες ενέργειας? Στο κατω κάτω η χώρα τελευταια φορα που ειχα τσεκάρει, ενεργειακο ελλειμα έχει. Δεν προκειται να πανε χαμενες οι επενδύσεις.

Κι όμως κάποιες επενδύσεις μπορεί να πάνε χαμένες. Όπως έχει χάσει π.χ η ΔΕΗ επενδύσεις επειδή λόγω της απελευθέρωσης χάλασε ο κύκλος επενδύσεων της.(υπαρκτό μιας και έχει αναγνωριστεί από την Ευρ. Επιτροπή αποζημίωση προς τη ΔΕΗ επ αυτού, δεν θυμάμαι ποιος την πλήρωσε :hmmm: ).

Αρχικά να πούμε ότι ο ιδιώτης μπορεί να μπει σε Φυσικό Αέριο, ΑΠΕ και πλέον σε λιγνίτη. Νερά όχι ακόμα, οπότε και έχει βρεθεί (προσωρινή μάλλον) λύση να δημοπρατεί η ΔΕΗ με βάση το μέσο μεταβλητό κόστος το 40% της παραγωγής της από λιγνίτες και υδροηλεκτρικά. Οπότε μας μένει ο λιγνίτης.

Στο λιγνίτη έχουμε πολλούς παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση να προβεί κανείς σε μια πολυδάπανη και πολυετή δραστηριότητα για να φτιάξει και να λειτουργήσει ένα τέτοιο εργοστάσιο.
1ον. Δεν υπάρχει ενεργειακός σχεδιασμός στην χώρα (παλιά τον έκανε η ΔΕΗ με το ΙΓΜΕ, μόλις τους βγάλαν από το παιχνίδι με την απελευθέρωση η θέση του σχεδιαστή χήρεψε) τώρα τον συγγράφει ο Σταθάκης. Αυτό σημαίνει ότι δεν ξέρεις το σχέδιο στον Ελλαδικό χώρο.

2ον. Παράγοντας ΕΕ. Η συμμετοχή μας σε αυτή σημαίνει ότι έρχονται εκ Βρυξελλών (και μέσω μνημονίου εφαρμόζονται απευθείας) πολιτικές για:
2.1 Ρύπανση ατμοσφαιρικού αέρα
2.2 Κλιματική αλλαγή (Συμμετοχή στο EU ETS, μεταβολή του εθνικού μείγματος προς ΦΑ, ΑΠΕ και εξοικονόμηση, και ενδεχόμενη κατάργηση χρήση άνθρακα ή μείωση αυτού σε μεγάλο βαθμό)
3
Εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας (απελευθέρωση αγοράς Η/Ε σε παραγωγή, μεταφορά, διανομή, προμήθεια κτλ.)

Γενικά η ΕΕ έχει ένα κόμλεξ κατωτερότητας. Δηλαδή συμφωνούν οι άλλοι να μειώσουν εκπομπές Χ, η ΕΕ δεσμεύεται για Χ+2 από μόνη της αδιαφορώντας για οικονομία και αν εσύ έχεις να πληρώνεις το ΕΤΜΕΑΡ. Οπότε μπορεί ξάφνου να ξυπνήσει η Επιτροπή να σηκώσει το λάβαρο της ενεργειακής επανάστασης και να πάει ο ενεργειακός σχεδιασμός της χώρας στα σκουπίδια.

Τα παραπάνω ξέχασα να πω ότι οδηγούν στην αύξηση του κόστους παραγωγής ενέργειας από λιγνίτη, και αυτή είναι η τάση τώρα και στο μέλλον.

3ον. Η ΔΕΗ μπορεί να είναι μονοπώλιο στην εγκατεστημένη ισχύ θερμικών αλλά όπως λέει και η IEA έχει 53% μερίδιο στην πώληση ρεύματος. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τις δηλώσεις του Παναγιωτάκη (ΔΕΗ's CEO) ότι η ΔΕΗ λειτουργεί με <50% δυναμικότητα. Και όντως άνθρωποι που γνωρίζουν λένε ότι τους μήνες που δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση(δηλαδή όταν δεν έχει πολύ κρύο ή πολλή ζέστη) η ΔΕΗ βγάζει-κλείνει λιγνιτικές μονάδες από το σύστημα γιατί είναι περιττές. Εν τω μεταξύ η λιγνιτική μονάδα για να τεθεί σε λειτουργία ξανά απαιτεί πολύ χρόνο, κόστος και εκπέμπεις ρύπους τζάμπα χωρίς να παράγεις ρεύμα. Ρύπους για τους οποίους πληρώνεις και άδεια εκπομπών EEAs από πάνω.

Για αυτό και στο Αμύνταιο που τελειώνουν οι ώρες λειτουργίες(βλέπε υποχρεώσεις λόγω ΕΕ) ο Μυτιληναίος δεν θέλησε να αγοράσει το σταθμό αλλά να επενδύσει με αντάλλαγμα μακροχρόνια σύμβαση ρεύματος χαμηλού κόστους.

Από τη μία όμως έχεις ένα εγχώριο καύσιμο που σου δίνει μια Α σταθερότητα στο σύστημα και προσφέρει ενεργειακή ασφάλεια, από την άλλη το χρειαζόμαστε ως χώρα γιατί δεν μπορούμε να τη βγάζουμε μόνο με υδροηλεκτρικά, ΑΠΕ, και ΦΑ, από την παρ-άλλη το θεμα είναι ποιος θα μείνει με τον μουτζούρη στα χέρια όταν έρθει η ώρα που δε θα είναι πια συμφέρουσα επιλογή για μια εταιρία ο λιγνίτης. Σε αυτό βολεύονται όλοι και λένε η ΔΕΗ.

Τουτέστιν αυτό απαντάει και στην πρώτη ερώτηση, κανείς δεν εμποδίζει τον ιδιώτη να επενδύσει αλλά θα προτιμήσει ΦΑ και ΑΠΕ γιατί δεν έχουν τα παραπάνω προβλήματα συν έχουν μια σειρά από επιπλέον ευκολίες ως επενδύσεις και είναι συγχρονισμένες στο πνεύμα εκείνων των ευρωπαϊκών πολιτικών που έχουν τη μικρότερη πιθανότητα αλλαγής.

----
Σημείωση θα ακούτε ότι γκρινιάζουν οι πάροχοι για τη "χρέωση προμηθευτή" που πάει για την τρύπα του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ. Το πουσάρει το θέμα ο κύριος Watt-n-Volt, λοιπόν επ αυτού μια χαρά το ήξεραν και το δέχτηκαν πριν μπουν στο παιχνίδι οι ιδιώτες προμηθευτές, και ήταν και στο σχέδιο Ελλάδας Θεσμών για τη μείωση ποσοστού αγοράς της ΔΕΗ και των ΝΟΜΕ. Δηλαδή ο Τσίπρας είπε ΟΚ θα πηδήξουμε τη ΔΕΗ αλλά έχουμε μια τρύπα στο ταμείο του ΛΑΓΗΕ οπότε θα βάλουν όλοι αυτοί το χεράκι στην τσέπη.
Αγνοείστε την κλάψα. :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By rafi
#496331 Ηλεκτρολογικο σχεδιο υποβαλλεται σε περιπτωση κατοικιας καθε 14 ετη αν δεν συμβει κατι εκτακτο. Καο βασικα δεν ειναι ηλεκτρολογικο σχεδιο αλλα επανελεγχος της εγκαταστασης.

.
Άβαταρ μέλους
By dstou
#496334
[u]σταθμο συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο ισχύος 650MW και τόπο κατασκευής το Ενεργειακό Κέντρο της εταιρείας στον Αγ. Νικόλαο.
Ο καινουργιος σταθμός [/u]θα έχει αεριοστρόβιλο υπερσύγχρονης τεχνολογίας class H, με θερμική απόδοση μεγαλύτερη από 63% που θα τον καθιστά τον πιο αποδοτικό σταθμό συνδυασμένου κύκλου στην Ευρώπη. Ο σταθμός αυτός λόγω της εξαιρετικά υψηλής απόδοσής του, αλλά και λόγω των ανταγωνιστικών τιμών προμήθειας φυσικου αερίου, προβλέπεται να αποτελέσει μονάδα βάσης για το ελληνικό ενεργειακό σύστημα. Με την αναμενόμενη άνοδο των τιμών του CO2 θα έχει το χαμηλότερο κόστος όλων των σταθμών στην Ελλάδα και έτσι θα είναι πρώτος στην σειρά ένταξης.


Είμαι περίεργος τι κρύβει από πίσω η νέα αυτή εξαγγελία του μυτιλ. Ακούγεται πολύ σούπερ ντούπερ ουάου, και γι' αυτό με έχουν ζώσει τα φίδια. :hmmm:

http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1598865/nea-ependysh-300-ekat-apo-mytilhnaios.html
Άβαταρ μέλους
By mirage
#496384 Σε H class CCGT το 63% ειναι ανανενομενο νουμερο. Sorry αν χαλάω το ονειρο.

< >
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#496403
dstou έγραψε:
[u]σταθμο συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο ισχύος 650MW και τόπο κατασκευής το Ενεργειακό Κέντρο της εταιρείας στον Αγ. Νικόλαο.
Ο καινουργιος σταθμός [/u]θα έχει αεριοστρόβιλο υπερσύγχρονης τεχνολογίας class H, με θερμική απόδοση μεγαλύτερη από 63% που θα τον καθιστά τον πιο αποδοτικό σταθμό συνδυασμένου κύκλου στην Ευρώπη. Ο σταθμός αυτός λόγω της εξαιρετικά υψηλής απόδοσής του, αλλά και λόγω των ανταγωνιστικών τιμών προμήθειας φυσικου αερίου, προβλέπεται να αποτελέσει μονάδα βάσης για το ελληνικό ενεργειακό σύστημα. Με την αναμενόμενη άνοδο των τιμών του CO2 θα έχει το χαμηλότερο κόστος όλων των σταθμών στην Ελλάδα και έτσι θα είναι πρώτος στην σειρά ένταξης.


Είμαι περίεργος τι κρύβει από πίσω η νέα αυτή εξαγγελία του μυτιλ. Ακούγεται πολύ σούπερ ντούπερ ουάου, και γι' αυτό με έχουν ζώσει τα φίδια. :hmmm:

http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1598865/nea-ependysh-300-ekat-apo-mytilhnaios.html


Διαβάζω το παρακάτω στο άρθρο:
Η κίνηση της Μυτιληναιος έρχεται ως συνέχεια των ευρωπαϊκών πολιτικών για την απανθρακοποιηση της οικονομίας. Δε είναι τυχαίο άλλωστε ότι στην Ευρώπη σχεδιάζονται 50GW νέων σταθμών συνδυασμένου κύκλου. Το μέλλον από την δεκαετία του 2030 και μετά θα είναι ο συνδυασμός ΑΠΕ και αποθήκευσης σε μπαταρίες υψηλού capacity. Μέχρι τη δεκαετία του 2040 το φυσικό αέριο θα αποτελέσει τη γέφυρα.
Μόνον εμένα μου φαίνεται εντελώς παράλογο κάτι τέτοιο; ΑΠΕ με υδροηλεκτρικά για αποθήκευση να το καταλάβω. Μπαταρίες; Τι είδους "οικολογία" είναι αυτή;
:dizzy:
Όσο για την ανάλυση κατά πόσο είναι πιο γαμάτη μια μονάδα συνδυασμένου κύκλου (έστω υψηλής απόδοσης) σε σχέση με ένα λιγνιτικό (μαζί με τα τέλη CO2) και πάλι δεν είμαι απολύτως βέβαιος... Μπορεί να ισχύει όταν το ΦΑ είναι φθηνό μεν, από την άλλη, η χώρα μας δεν παράγει ΦΑ (ακόμη, μπορεί ο Πανούλης ο Καμμένος να το λύσει και αυτό, πακέτο με τους "ομήρους" ίσως... :s_laughat ). Επομένως, ο λιγνίτης θα είναι εδώ για αρκετά χρόνια. Πιθανώς, με αναβαθμίσεις στα εργοστάσια για να είναι λίγο πιο καθαρά.
:s_dunno
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#496435
mirage έγραψε:Σε H class CCGT το 63% ειναι ανανενομενο νουμερο. Sorry αν χαλάω το ονειρο.

< >


Ω μου την είπες... :sorry:

Τους είχα αφήσει στο 62%.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#496443 Δεν σου την είπα. 62 με 63, αναλογα με το πως βλεπει τα πραγματα ο καθε κατασκευαστής και το παντρεμα του GT με το Steam tail ειναι λογικο νουμερ για Η class.
Θα ειχε ενδιαφερον αν μιλουσε για J class. Εκει θα ξεραμε και απο θα ψωνιζαν, MHI αν και βαζω τα λεφτα μου σε GE 9HA αφου μιλαμε για Μυτηλιναιο.

< >
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#496447
mirage έγραψε:Τι ακριβώς δεν καταλαβαινεις σε σχεση με τις μπαταριες;

< >

Μου φαίνεται παράλογο να βάλεις μπαταρίες για αποθήκευση ρεύματος. Πρέπει να είναι πανάκριβο. Από την στιγμή που έχεις υδροηλεκτρικά, τότε έχει νόημα να τα χρησιμοποιήσεις αυτά (άντληση νερού δηλαδή όταν έχεις περίσσεια από αιολικά κυρίως).
Άβαταρ μέλους
By mirage
#496448 Νομιζω πως ο συντάκτης του αρθρου μιλα γενικα για μπαταριες και αποθηκευση για καλυτερη εκμεταλευση των ΑΠΕ. Τωρα ποσο οικολογικο ειναι αυτο, ειναι μια αλλη μεγαλη κουβεντα.
Αληθεια ποσα pumped storage Υ/Η εχει η Ελλάδα;
< >