https://www.theguardian.com/film/2019/s ... e-metaphor
< Note >
Renault Clio II phase2 1.4 2001-2009
VW Golf 1.4TSi 122 DSG 2009-2013
Renault Clio IV 1.5DCi 2014-
Mazda MX-5 NB 1.6('00) 2016-
"It's no secret the EU prefers an orderly Brexit. And if talks breaks down and end in no deal, we (the EU) won't be the ones to have closed the door in the UK's face. It's important that European voters know that."
Annoyance that more than three years after the UK referendum on EU membership, the country and parliament are still divided over what kind of Brexit - if any - to pursue. This means in EU eyes, they could perform any manner of contortions, make all sorts of compromises in a Brexit deal and still be unsure as to whether it would get through parliament.
Resentment that EU leaders are often depicted as the villains of Brexit by high-profile UK politicians and journalists while they insist they never wanted Brexit and now that it's happening it's damaging for the EU itself. Brexit uncertainty is very costly for EU businesses and European governments are spending hundreds of millions on preparing for a possible no deal outcome.
Exasperation that Boris Johnson insists on talking about great progress being made in negotiations with the EU, whereas Brussels insiders claim serious talks with the prime minister's main EU envoy David Frost only began on Friday and he has still not presented a concrete proposal on how to replace the backstop guarantee for the Irish border.
And they are locked in a tussle of words and "alternative facts" with the UK prime minister.
Boris Johnson insists EU leaders must compromise if they really want a deal. They reply that Mr Johnson has yet to come up with any realistic proposals.
The perceived patchy approach of the Johnson government - "Oh that'll work itself out. There's technology and trusted trader schemes" - is not acceptable to the EU.
"As long as UK proposals remain flabby and aspirational," one key EU diplomat put it to me, "Brussels is unlikely to budge."
Wow! This is legal, constitutional and political dynamite.
It is worth just taking a breath and considering that a prime minister of the United Kingdom has been found by the highest court in the land to have acted unlawfully
drdino έγραψε:Ποιό είναι το επόμενο βήμα τώρα, ο Boris να κάνει έφεση στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο;Μπα , τώρα που γλείφει τον Τραμπ μάλλον στο Supreme Court των ΗΠΑ θα πάει που το έχουν του χεριού τους.
drdino έγραψε:Ποιό είναι το επόμενο βήμα τώρα, ο Boris να κάνει έφεση στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο;
drdino έγραψε:Ποιό είναι το επόμενο βήμα τώρα, ο Boris να κάνει έφεση στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο;
a diplomat from a key EU country described as "pretty much nil" the chances of getting a new deal done and dusted by the EU leaders' summit in a couple of weeks' time.
Mr Barnier repeated again on Thursday that UK ideas to date on how to replace the Irish border backstop have failed - in his opinion - to meet the EU criteria of safeguarding the Northern Ireland peace process and the single market. He said Boris Johnson's proposals might even require the EU to suspend its own rules.
topontiki.gr | Πρόβα Brexit με την Thomas Cook
27.9.2019 / ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΟΙΜΟΝΟΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2092 στις 26/9/2019
Η χρεοκοπία της Thomas Cook ούτε τυχαία είναι ούτε στερείται συμβολισμών τη στιγμή που έγινε. Αν δούμε τα πράγματα πέρα από τους πηχυαίους τίτλους και τα ιλιγγιώδη ποσά – κυρίως για τα μπόνους που έλαβαν οι κύριοι που οδήγησαν το «πλοίο στα βράχια» –, τα δεδομένα έχουν ως εξής:
- Η εταιρεία δεν είναι βρετανική, απλώς είχε έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και οι μετοχές της διαπραγματεύονταν στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.
- Μεγαλομέτοχος ήταν Κινέζος δισεκατομμυριούχος και ιδιοκτήτης της Fosun, την οποία θυμόμαστε και από τη χρεοκοπία της Folli Follie.
- Στην ουσία επρόκειτο για μια πολυεθνική εταιρεία μασκαρεμένη ως βρετανική, όπως πολλές άλλες.
- Τα παραρτήματα σε Ινδία, Ρωσία και σκανδιναβικές χώρες μάλλον διασώζονται.
- Η ηγεσία της ήταν γερμανικής επιρροής, κάτι που όλοι αποφεύγουν να σχολιάσουν.
- Το ερώτημα που πλανάται είναι τι θα γίνει με το γερμανικό αδελφάκι τής Thomas Cook.
Όλα τα παραπάνω δίνουν απάντηση στο γιατί ο Βρετανός πρωθυπουργός αρνήθηκε να δώσει κρατικές εγγυήσεις ως δάνειο για να διασωθεί ο συγκεκριμένος tour operator. Είναι δεδομένο ότι δεν τον ενδιαφέρουν οι χιλιάδες Βρετανοί εργαζόμενοι ούτε οι συνέπειες για το βρετανικό επιχειρείν και τα φέσια που φοράει στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
Όμως, το σημαντικότερο «πλεονέκτημα» από την επιλογή της βρετανικής κυβέρνησης είναι ότι με την πτώχευση της Thomas Cook ο Τζόνσον κάνει πρόβα για το άτακτο Brexit, δοκιμάζει συνέπειες και τρόπους διαχείρισης της κρίσης. Συγχρόνως, χρησιμοποιεί τον κρατικό βραχίονα, ακόμα και την πολεμική αεροπορία, για να επαναπατρίσει τους χιλιάδες Βρετανούς που εγκλωβίστηκαν στα «εξωτικά» μέρη όπου λειτουργούσε το all inclusive μοντέλο της η Thomas Cook.
Η ιστορία της εταιρείας
H Thomas Cook ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς κολοσσούς παγκοσμίως, μια εταιρεία που εξυπηρετούσε περί τα 19 εκατ. πελάτες ανά την υφήλιο. Από το ταπεινό ξεκίνημά της πριν από περίπου 175 χρόνια με σύντομα ταξίδια με τρένα στη Βρετανία η Thomas Cook έφθασε να διαχειρίζεται ξενοδοχεία, θέρετρα και αεροπορικές εταιρείες από τα εκατοντάδες γραφεία της στη Βρετανία και στο εξωτερικό, μέχρι πριν από λίγα εικοσιτετράωρα οπότε και έπεσε η αυλαία...
- 1841: Αρχίζει το ταξίδι της Thomas Cook. Γεννημένος στις 22 Νοεμβρίου 1808 στο χωριό Μέλμπουρν του Ντέρμπισαϊρ στη βόρεια Αγγλία, ο επιχειρηματίας Τόμας Κουκ ήταν μόλις 33 ετών όταν οργάνωσε το πρώτο σιδηροδρομικό ταξίδι 19 χιλιομέτρων από το Λέστερ στο Λόουμπορο, κόστους ενός σελινιού για τους ταξιδιώτες. Πρωτοπόρος για την εποχή του, καθώς το βιβλιαράκι που μοιραζόταν στους επιβάτες της γραμμής Λέστερ - Λίβερπουλ ήταν ο πρώτος ταξιδιωτικός οδηγός που εξέδωσε η εταιρεία.
- 1855: Η Thomas Cook οργάνωσε την πρώτη περιοδεία στην Ευρώπη. Ήταν το πρώτο ταξίδι που η Thomas Cook πρόσφερε ως συνολικό πακέτο διακοπών σε πελάτες της – περιλάμβανε, εκτός από τις μετακινήσεις, καταλύματα, σίτιση και υπηρεσίες ανταλλακτηρίου συναλλάγματος. Δηλαδή, έγινε το πρώτο super market τουριστικών υπηρεσιών. Δέκα χρόνια αργότερα εγκαινίασε το πρώτο της ταξιδιωτικό γραφείο σε κεντρικό εμπορικό δρόμο και συγκεκριμένα στη Fleet Street του Λονδίνου.
- 1948: Η Thomas Cook & Son πέρασε υπό τον (κρατικό) έλεγχο της British Transport Holding Company. Είκοσι τέσσερα χρόνια αργότερα ιδιωτικοποιήθηκε καθώς την αγόρασε η κοινοπραξία των Midland Bank, Trust House Forte και Automobile Association.
- 1974: Μετονομάστηκε σε Thomas Cook Group.
- 1997: Εγκαινίασε την υπηρεσία Thomas Cook Online κι έγινε το πρώτο ταξιδιωτικό γραφείο παγκοσμίως που πρόσφερε στους πελάτες του τη δυνατότητα να κλείνουν μέσω του Διαδικτύου πακέτα διακοπών, να ανταλλάσσουν ξένα νομίσματα, να αγοράζουν ταξιδιωτικά τσεκ και ταξιδιωτικούς οδηγούς.
- 2011: Ένωσε τις δυνάμεις της με τις Co-operative Group και Midlands Co-operative Society δημιουργώντας τη μεγαλύτερη αλυσίδα ταξιδιωτικών πρακτορείων στη Βρετανία, αλλά λίγο έλειψε την ίδια εκείνη χρονιά να καταρρεύσει υπό το βάρος χρεών σχεδόν 1 δισ. λιρών. Δύο χρόνια αργότερα η εταιρεία ανακοινώνει τη συγχώνευση των Thomas Cook Airlines στη Βρετανία, το Βέλγιο και τις σκανδιναβικές χώρες με την Cοndor στη Γερμανία, σε έναν κλάδο που θα λειτουργεί εντός του ομίλου Thomas Cook. Ήταν η εποχή που πέρασε σε γερμανικά χέρια και θεσμικούς επενδυτές.
Η χρεοκοπία ante portas
H Thomas Cook δεν άντεξε διότι δεν εξέλιξε το μοντέλο της, αλλά και επειδή υπάρχουν η αβεβαιότητα του Brexit και η μεταμόρφωση των πολυταξιδεμένων Βρετανών σε λαό που φοβάται να ταξιδέψει. Τον Μάιο ο ιστορικός όμιλος ταξιδίων εμφάνισε προ φόρων ζημίες της τάξεως του 1,5 δισ. λιρών (1,7 δισ. ευρώ) το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους. Χρειάζονταν 900 εκατομμύρια στερλίνες για να επαναχρηματοδοτήσει το χρέος της. Οι μεγαλομέτοχοι Κινέζοι έβαζαν, υπό προϋποθέσεις, τα 700, με στόχο τον έλεγχο της εταιρείας. Έλειπαν περίπου 200 εκατομμύρια. Όσα αρνήθηκε να συνεισφέρει ο Μπόρις Τζόνσον ή περίπου το σύνολο των μπόνους που πήραν τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, τα οποία βύθιζαν με... γερμανικό στυλ την εταιρεία.
Η κυβέρνηση δεν ήθελε να σώσει με κρατικό χρήμα μια γερμανική εταιρεία με Κινέζο μεγαλομέτοχο. «Είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση και προφανώς οι σκέψεις μας στρέφονται στους πελάτες της Thomas Cook, θα κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε από το δικό μας επίπεδο για να γυρίσουμε πίσω στο σπίτι τους αυτούς που έκαναν διακοπές και τώρα μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολίες να επιστρέψουν» υπογράμμισε ο Τζόνσον. «Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο το κράτος θα χρειαστεί να επέμβει για να βοηθήσει τους εγκλωβισμένους παραθεριστές» κατέληξε.
Και τώρα;
Οι ανταγωνιστές της Thomas Cook τώρα προσπαθούν σαν τα κοράκια να ασελγήσουν στο πτώμα της, με στόχο να εκμεταλλευτούν τις ταλαιπωρημένες ορδές των Βρετανών και άλλων τουριστών που με λιγότερα από 600 ευρώ αγόραζαν εισιτήριο, ξενοδοχείο και φαγητό σε ευρωπαϊκούς και άλλους προορισμούς αυξάνοντας τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια και στα πακέτα.
Η κυβέρνηση κάνει τον... καμπόσο χωρίς να δακρύζει για τους χιλιάδες εργαζομένους που έμειναν στον δρόμο. Άλλωστε, πριν από το μεγάλο «μπαμ» του Brexit, η χρεοκοπία της Thomas Cook ήταν η τέλεια προσομοίωση για το άτακτο Brexit, το οποίο θα καταγραφεί ως το μεγαλύτερο επίτευγμα του Τζόνσον, που προηγείται με 15% στις δημοσκοπήσεις του Τζέρεμι Κόρμπιν, που με τη σειρά του είναι ταυτοχρόνως κατά του Brexit, αλλά και κατά του μη Brexit – και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.
Άλλωστε, και για τον Τζόνσον και για τον Κόρμπιν, το ιδεολογικό διακύβευμα μετράει παραπάνω από το εθνικό συμφέρον.
topontiki.gr
Στο τουιτερ γιατι βραζουν????? :s_rofl https://[…]
Απαπα επαρση, γλωσσα Και ολα αυτα απο μια ΔΕΥΤΕΡΗ[…]
Και, κλασικά, χθες έλεγα ότι θα δηλώσω σήμερα και[…]
https://www.bbc.com/news/live/world-middle-east-68[…]
Λογικά, στο Europa, και η ΑΕΚ θα ακολουθήσει βάζε[…]
Έκανα σήμερα το Θεσσαλονίκη - Ηγουμενίτσα και μου […]
Δεν ξέρω αν έχεις καταλάβει ότι μετά το 2020 έχουμ[…]