- 03 Απρ 2017, 18:52
#382135
Πριν από 3 βδομάδες εκτέλεσα χρέη φωτογράφου β' σε γάμο πολύ συγγενικού μου ανθρώπου. Η μηχανή ήταν μια Λούμιξ G2 που ανήκε στον κουμπάρο, ο οποίος την προηγούμενη μου έδειξε τα βασικά και έπαιξα λίγο μαζί της. Έβγαλα 100 περίπου φωτό, 10 περίπου ήταν άχρηστες, περί τις 30 ήταν κοινές λήψεις που θα έπαιρνε οποιοσδήποτε, περί τις 30 ήταν καλές και καμιά δεκαριά ήταν προ λέβελ κυριολεκτικά. Μερικές ήταν και ασπρόμαυρες, η καλύτερή μου. Τράβαγα με τον ψιτ φακό 12-40mm, και πότε-πότε έβαζα και το εξωτερικό φλας, ένα απλό Πανασόνικ 22άρι και συνήθως με διάφραγμα
f/5.6.
Στο γάμο ο επαγγελματίας φωτογράφος εμφανίστηκε με μια Νίκον D5 και δύο φακούς, έναν 70-200 και έναν 24-70 , αμφότεροι
f/2.8, κόστος δηλαδή για το σετ περί τα 12.000 ευρά. Δεν είχε φλας, τράβαγε διαρκώς (όπως μου είπε) σε 6.400- 9.000 ASA, τον ρώτησα επισταμένως γιατί δεν βάζει φλας και μου είπε ότι 'δεν έχουν ανάγκη, αυτές είναι μηχανάρες' .Ήμουν δύσπιστος για τον κόκο και την λεπτομέρεια, δοθέντων και των συνθηκών (διαρκής συννεφιά, χαμηλός φωτισμός και σε εκκλησία και στο κέντρο), αλλά έκανα μώκο, αφενός για να μην τον ενοχλώ, αφεδύο γιατί πράγματι η D5 είναι μηχανάρα και οι φακοί που είχε είναι φακάρες.
Έλα μου όμως που οι νόμοι της φυσικής δεν παρακάμπτονται. Όλες ανεξαιρέτως οι φωτό (500 τεμ. για να διαλέξουμε τις 150) είναι κόπυ πάστε του εξής μοτίβου: διάφραγμα f/2.8 και παράλληλα πολύ υψηλά ASΑ και ταχύτητα, με αποτέλεσμα εμφανέστατος ΚΟΚΚΟΣ, πρόβλημα σε καταγραφή λεπτομέρειας, ιδιαίτερα στα λιγότερο φωτεινά μέρη, ΜΠΟΚΕ παντού και μηδέν βάθος πεδίου ακόμη και εκεί που θέλεις βάθος (στις περισσότερες) . Όσες φωτό έβγαλε κατάφατσα με τους νεόνυμφους τρώγονταν, δηλαδή ήταν απλώς ΟΚ το ζευγάρι, θολούρα οι υπόλοιποι. Όσες έχει βγάλει από πλάι έχει ένα μόνο πρόσωπο εστιασμένο, όλοι οι άλλοι στη σειρά είναι μουτζούρα.
Επέμενε μάλιστα ότι έτσι είναι η σωστή φωτογράφηση.
Αποτέλεσμα: Οι νεόνυμφοι πλέρωσαν αγανακτισμένοι τα συμφωνημένα και έφτιαξαν ένα κοινό άλμπουμ, όπου σε περίοπτη θέση φιγουράρουν οι φωτό που έβγαλα εγώ πιάνοντας για πρώτη φορά μια ξεπερασμένη μηχανούλα του 2010 που κόστιζε 500 ευρώ καινούργια, αλλά παρόλα αυτά έβγαλε καλύτερες φωτό από τη D5, απλούστατα γιατί ο βλακάκος κατέστησε στην συγκεκριμένη περίπτωση τη μηχανάρα ανάπηρη. Με όλα αυτά τσίμπησα και μία πρόταση να είμαι ο μόνος φωτογράφος στα βαφτίσια.
Eίναι δυνατόν να υπάρχουν τόσο πρόχειροι και κακοί επαγγελματίες (με 28 χρόνια μαγαζί παρακαλώ)? Τι μανία είναι αυτό το φουλ ανοιχτό διάφραγμα, που 9 στις 10 φωτό που βλέπω είναι πλέον τέτοιες? Πόσο βλακάκος πρέπει να είσαι για να πιστεύεις ότι έτσι είναι ΠΑΝΤΑ οι σωστές και καλές φωτό? Τα άλλα διαφράγματα γιατί υπάρχουν? Γιατί πριν από 30 χρόνια, που και τότε υπήρχαν φακοί με τόσο ανοιχτά διαφράγματα, ούτε ένα 10% των φωτό δεν ήταν από τέτοιο? Το φλας το καταργούμε με 9.000 ASA? Και μετά τι φωτό θα πάρουμε?