Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#396027
mjacob έγραψε:@HF et al

Μπορεί στην περίπτωση της έκτρωσης να μην μ' αρέσει κι εμένα που ένας γιατρός επικαλείται τη [θρησκευτική] ηθική του για να μην εκτελέσει την πράξη, αλλά δεν γενικεύεται κάτι τόσο απλά.

Υπάρχουν περιπτώσεις που πιθανώς να θέλαμε ο γιατρός να επικαλεστεί την ηθική του.

Ο "ασθενής" ζητάει μια πλαστική επέμβαση, όχι επικίνδυνη για την υγεία του αλλά που θα αλλάξει σημαντικά την εμφάνισή του, και είναι εμφανές στο γιατρό ότι το ζητάει επειδή έχει πιεστεί από τον/την σύντροφό του. Θα έπρεπε να το κάνει;

Ο "ασθενής" σε μια νεαρή αλλά ενήλικη ηλικία ζητάει μια επέμβαση, όχι αυστηρά επικίνδυνη για την υγεία του, αλλά που θα τον παραμορφώσει δια βίου. Ο γιατρός θα πρέπει να το κάνει;

Τεχνητή γονιμοποίηση στα 70, να την κάνει;

Νομίζω μπορούμε να σκεφτούμε αρκετές περιπτώσεις θα λέγαμε ότι ο γιατρός τελικά κοίταξε την τσέπη του και πιθανώς γ@μησε κάποια ζωή.

H γνώμη μου είναι πως στις περιπτώσεις που αναφέρεις, ο γιατρός παραπέμπει τον ασθενή του σε έναν ψυχολόγο αν θεωρεί πως χρήζει κάτι τέτοιου, από εκεί και μετά είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει αυτό που ζητεί ο ασθενής του, είτε συμφωνούμε με αυτό, είτε όχι.
Δεν είναι ο γιατρός τελικά που θα αποφασίσει αν ο ασθενής πράττει σωστά ή όχι, δεν είναι ο τελικός κριτής.
Αντιλαμβάνομαι πως η νομοθεσία καλύπτει στην περίπτωσή μας τον γιατρό, ξαναλέω όμως πως είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να περνάνε στην πλάτη του ασθενούς τα προβλήματα που δημιουργούν οι απόψεις του γιατρού.
Η άποψή μου για τις εκτρώσεις είναι μάλλον πολύ υπερβολική για τους περισσότερους, και δεν έχει και καμία αξία η άποψη του οποιουδήποτε. Γενικώς θεωρώ πως το σώμα του ο καθένας το κάνει ό,τι θέλει, άρα δεν θα του επιβάλλω εγώ ποτέ αν θα κάνει ή δεν θα κάνει έκτρωση. Πάνω απ' όλα είναι τα δικαιώματα του ασθενούς και κυρίως της μητέρας. Αρκετά υπέφεραν οι γυναίκες από ανόητους νόμους.
Άβαταρ μέλους
By mjacob
#396039
Γενικώς θεωρώ πως το σώμα του ο καθένας το κάνει ό,τι θέλει

όταν μπαίνει μέσα το χρήμα και οι "ορέξεις" τρίτων ανθρώπων, καταλαβαίνεις ότι δεν είναι τόσο εύκολη απάντηση.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#396041
Y.V έγραψε:OK! H Θρησκεια φταιει...Λες και ηθικη συνειδηση υπαρχει μονο εκει.
Απαιτηστε ελευθερια και γαμηστε χωρις προστασία ελευθερα! :shifty:


Τι σχέση έχει αυτό που λες με αυτό που είπα εγώ;;; :dizzy:

Είπα πως στις περισσότερες των περιπτώσεων η αντίθεση (και ιδίως η τόσο έντονη αντίθεση) στις εκτρώσεις πηγάζει από θρησκευτικούς λόγους.

Μου απαντάς: γαμήστε χωρίς προστασία! :dizzy: :vava:

Κανείς δεν είπε πως η έκτρωση είναι αντισύλληψη, όποιος το νομίζει είναι απλά ηλίθιος. Όποιος το εφαρμόζει είναι εγκληματίας! Καλώς ή κακώς όμως (πολύ καλώς κατ' εμέ) η έκτρωση είναι δικαίωμα της γυναίκας και κανένας δεν μπορεί να της το αφαιρέσει! :rtfm: Κυρίως όχι κάποιος γιατρός! Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ουσιαστικά 3-4 γιατροί αποφάσισαν να αφαιρέσουν από τις γυναίκες μίας μεγάλης περιοχής το δικαίωμα αυτό. :rtfm: Δέχομαι τις προσωπικές απόψεις / αντιρρήσεις του καθενός, αλλά εδώ είναι άλλο το πρόβλημα.

Θα μειώνονταν σημαντικά το πρόβλημα με τις εκτρώσεις (που προφανώς και υπάρχει), αν έμπαινε το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στο σχολείο, αλλά μάντεψε ποια κατηγορία πληθυσμού έχει τις περισσότερες αντιδράσεις σε αυτό;;; hint: δεν είναι οι άθεοι...
Άβαταρ μέλους
By dimik
#396043 Το σώμα του σαφώς μπορεί ο καθένας να το κάνει ότι θέλει, αρκεί να μην εμπλέκει άλλους.
Να θεωρείται η έκτρωση "αισθητική" επέμβαση και να πληρώνει το φουλ κόστος όποιος θέλει να κάνει για άλλους εκτός από ιατρικούς ή δικονομικούς λόγους.


Πάντως οι επιπτώσεις, τόσο σωματικές όσο και ψυχολογικές, μιας έκτρωσης είναι πολύ πιο σοβαρές από το "δικό της είναι το σώμα, ότι θέλει το κάνει"
Άβαταρ μέλους
By Y.V
#396051
markvag έγραψε:
Είπα πως στις περισσότερες των περιπτώσεων η αντίθεση (και ιδίως η τόσο έντονη αντίθεση) στις εκτρώσεις πηγάζει από θρησκευτικούς λόγους.


Θα μειώνονταν σημαντικά το πρόβλημα με τις εκτρώσεις (που προφανώς και υπάρχει), αν έμπαινε το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στο σχολείο, αλλά μάντεψε ποια κατηγορία πληθυσμού έχει τις περισσότερες αντιδράσεις σε αυτό;;; hint: δεν είναι οι άθεοι...




Ποια είναι η «τοσο εντονη αντιθεση στις εκτρώσεις» (που στις περισσότερες των περιπτωσεων πηγαζει απο θρησκευτικούς λογους), που προκύπτει από την απόφαση αυτη των γιατρών και που προσπαθεις να τους προσαψεις οτι η απόφαση τους ειχε θρησκευτικα κριτηρια
Αλλα διαβαζουμε;
Δεν αρνουνται να κανουν γενικα και αοριστως εκτρώσεις (όπως αναφερει παραπλανητικα ο τίτλος του άρθρου)
Αρνουνται να κανουν εκτρώσεις που θα ειχαν αποφευχθει αν χρησιμοποιούνταν τα τοσα μετρα αντισυλληψης που υπάρχουν.

Γενικευεις επίσης, την αρνηση αντισύλληψης μιας, μηδαμινής εδω στην Ελλάδα, μεριδας θρησκολήπτων με την πλειοψηφια του εδώ θρησκευόμενου πληθυσμου.
Τελευταία επεξεργασία από Y.V και 17 Μάιος 2017, 10:47, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By mjacob
#396058
Ποια είναι η «τοσο εντονη αντιθεση στις εκτρώσεις» (που στις περισσότερες των περιπτωσεων πηγαζει απο θρησκευτικούς λογους), που προκύπτει από την απόφαση αυτη των γιατρών και που προσπαθεις να τους προσαψεις οτι η απόφαση τους ειχε θρησκευτικα κριτηρια


αυτή:

Αρνουνται να κανουν εκτρώσεις που θα ειχαν αποφευχθει αν χρησιμοποιούνταν τα τοσα μετρα αντισυλληψης που υπάρχουν.
Άβαταρ μέλους
By Y.V
#396060 Eγω αρνουμαι να δεχθω, ότι πρεπει να εισαι μόνο θρησκος για να επικαλεστεις ηθικους λογους!
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#396063 πρώτα από όλα αν είσαι θρήσκος απορρίπτεις και τα μέτρα αντισύλληψης ως σατανικά ή κάτι τέτοιο ή επειδή δεν δέχεσαι την ύπαρξη προγαμιαίων σχέσεων :s_whiteflag

από κει και πέρα η λογική "ας πρόσεχες" προφανώς και δε μπορεί να συνάδει με επιστημονική σκέψη

αν κάποιος δηλαδή κολλήσει κονδυλώματα θα τον αφήσουν αθεράπευτο;

ή το να μεγαλώσει ένα παιδί σε περιβάλλον που μάλλον δε γίνεται είναι η καλύτερη λύση;
Άβαταρ μέλους
By dimik
#396068
QsisVTS έγραψε:πρώτα από όλα αν είσαι θρήσκος απορρίπτεις και τα μέτρα αντισύλληψης ως σατανικά ή κάτι τέτοιο ή επειδή δεν δέχεσαι την ύπαρξη προγαμιαίων σχέσεων :s_whiteflag

από κει και πέρα η λογική "ας πρόσεχες" προφανώς και δε μπορεί να συνάδει με επιστημονική σκέψη

αν κάποιος δηλαδή κολλήσει κονδυλώματα θα τον αφήσουν αθεράπευτο;

ή το να μεγαλώσει ένα παιδί σε περιβάλλον που μάλλον δε γίνεται είναι η καλύτερη λύση;


Κάποιου είδους ευγονική δηλαδή;
Υπάρχουν και ζευγάρια (κι όχι μόνο) που παρακαλάνε για να υιθετήσουν ένα παιδί όπως και σοβαρό πρόβλημα υπογεννητικότητας.

Τα κονδυλώματα είναι ασθένεια, η εγκυμοσύνη όχι.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#396076 Δεν κατάλαβα τώρα την λογική όμως... Πού κολλάει το δικαίωμα στην έκτρωση με την αντισύλληψη; :s_dunno
Ξαναλέω, ΔΕΝ είναι λογικό οι γιατροί ενός νησιού με την στάση τους να εξαναγκάζουν τους ασθενείς τους να αναζητήσουν βοήθεια αλλού. Και δεν γίνεται αυτό να είναι πρόβλημα των ασθενών, είναι εντελώς προσβλητικό να μεταφέρουν στους ασθενείς τους τα ηθικά ή προσωπικά τους ζητήματα.
Y.V έγραψε:Δεν αρνουνται να κανουν γενικα και αοριστως εκτρώσεις (όπως αναφερει παραπλανητικα ο τίτλος του άρθρου)
Αρνουνται να κανουν εκτρώσεις που θα ειχαν αποφευχθει αν χρησιμοποιούνταν τα τοσα μετρα αντισυλληψης που υπάρχουν.

Δεν πάω στο γιατρό για να με μάθει αντισύλληψη, πάω εκεί για να λάβω μια ιατρική υπηρεσία. Μπορεί εγώ να είμαι λακαμάς ή άτυχος και να μην πέτυχε η αντισύλληψη, τώρα τι θα κάνουμε δηλαδή, θα γεννήσουμε το παιδί επειδή ο γιατρός έχει την αποψάρα του;
:dizzy:
Ας κρατήσει την άποψή του, αρκεί να φέρει έναν συνάδελφό του να με αναλάβει, εγώ δεν έχω ζήτημα ούτε θέλω να του αλλάξω άποψη. Τι ακριβώς δηλαδή πρέπει να κάνει ο ασθενής σε αυτήν την περίπτωση; Να αλλάξει νησί; Χώρα;
:vava:
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#396080
dimik έγραψε:
QsisVTS έγραψε:πρώτα από όλα αν είσαι θρήσκος απορρίπτεις και τα μέτρα αντισύλληψης ως σατανικά ή κάτι τέτοιο ή επειδή δεν δέχεσαι την ύπαρξη προγαμιαίων σχέσεων :s_whiteflag

από κει και πέρα η λογική "ας πρόσεχες" προφανώς και δε μπορεί να συνάδει με επιστημονική σκέψη

αν κάποιος δηλαδή κολλήσει κονδυλώματα θα τον αφήσουν αθεράπευτο;

ή το να μεγαλώσει ένα παιδί σε περιβάλλον που μάλλον δε γίνεται είναι η καλύτερη λύση;


Κάποιου είδους ευγονική δηλαδή;
Υπάρχουν και ζευγάρια (κι όχι μόνο) που παρακαλάνε για να υιθετήσουν ένα παιδί όπως και σοβαρό πρόβλημα υπογεννητικότητας.

Τα κονδυλώματα είναι ασθένεια, η εγκυμοσύνη όχι.

δε μίλησα για ευγονική, αλλά αν δεν έχεις στον ήλιο μοίρα, είσαι μικρή σε ηλικία γυναίκα/φοιτήτρια κτλ είναι υπεύθυνη κίνηση να προχωρήσεις σε έκτρωση παρά να εγκλωβιστείς σε μια κατάσταση και εσύ και το παιδί σου η οποία δε θα οδηγήσει πουθενά

όσο για αυτούς που δεν μπορούν να κάνουν παιδιά και δυσκολεύονται με την υιοθεσία ή θέματα υπογεννητικότητας κτλ αυτά είναι ζητήματα που αφορούν την πολιτεία και τη πολιτική της πάνω στο θέμα (που είναι γτπ), αλλά αυτά τα ζητήματα είναι τελείως διαφορετικά και άσχετα

το να υποχρεώσεις την άλλη να γεννήσει για να το δώσει με το στανιό για υιοθεσία είναι πολύ πιο βάρβαρο από την έκτρωση, αλλά και πάλι όμως θα το δεχτώ απόλυτα αν γίνει για λόγους συνειδήσεως ή πιστεύω από την ίδια τη μητέρα κατόπιν ΕΠΙΛΟΓΗΣ της. η επιλογή και η ελευθερία είναι το πιο ζητούμενο
Άβαταρ μέλους
By Y.V
#396082 Δεν υπαρχει ασθενεια.
Το θεμα ηθικης (το οποίο δεν ειναι αντιθετο με τον νομο διότι αυτο ακριβως προβλεπει αυτός) προκυπτει διότι ο γιατρος καλείται, ο ιδιος, να σκοτωσει ενα ανθρώπινο όν χωρις να υπάρχουν ιατρικοί λόγοι ή έστω σοβαροι κοινωνικοι λογοι όπως βιασμος, ανηλικη κυοφορουσα κλπ.
Τελευταία επεξεργασία από Y.V και 17 Μάιος 2017, 11:22, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#396086
Y.V έγραψε:Δεν υπαρχει ασθενεια.
Το θεμα ηθικης προκυπτει διότι ο γιατρος καλείται, ο ιδιος, να σκοτωσει ενα ανθρώπινο όν χωρις να υπάρχουν ιατρικοί λόγοι ή έστω σοβαροι κοινωνικοι λογοι όπως βιασμος, ανηλικη κυοφορουσα κλπ.

Εδώ τώρα όμως θα διαφωνήσω κάθετα.
-Πρώτον δεν είναι δυνατόν πχ να μιλάμε για ανθρώπινο όν για έμβρυα λίγων εβδομάδων. Αλλά έστω να το δεχτώ πως είναι ανθρώπινο ον για να προχωρήσω λίγο παρακάτω:
-Αν λοιπόν είναι ανθρώπινο ον, το σκοτώνουμε αν είναι ανήλικη η μάνα, αλλά ΔΕΝ το σκοτώνουμε αν είναι ενήλικη; Στην πρώτη περίπτωση ΔΕΝ είναι φόνος, στην δεύτερη είναι;
:dizzy:
Για εμένα όλα αυτά απλώς θολώνουν την συζήτηση και απλώς οδηγούν στην λύση: τέλος οι εκτρώσεις για όλες, τόσοι γόνεις θέλουν να υιοθετήσουν και δεν βρίσκουν...
:s_hang
Αναρωτιέμαι επίσης αν κάνουμε έκτρωση αν οι εξετάσεις δείξουν κάνα σύνδρομο Down ξέρω γω... :s_biggrin
Εκεί τι κάνουμε; Να το ρίξουμε ή όχι;
:s_dunno
Υποθέτω πως η απάντηση είναι πως όχι ούτε εκεί, γιατί δηλαδή, οι άλλοι γονείς που μεγαλώνουν τέτοια παιδιά τι πάθανε, σωστά;
:s_omg
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#396089 δεν είναι μόνο τι θα πάθουν οι γονείς αλλά και το ίδιο το παιδί

οπότε από τη στιγμή που δεν έχει γίνει ακόμα παιδί για να λυπηθούμε για ένα παιδί, αλλά είναι μια μύξα η λύση αυτή είναι η καλύτερη

και μη πιάσουμε τώρα και τις ευθανασίες και όλα τα υπόλοιπα που μπλέκουν συνείδηση (η οποία είναι κάτι τεχνητό και άκρως συνδεδεμένο με θρησκευτικά κολλήματα) με κοινή λογική..
Άβαταρ μέλους
By Y.V
#396095
Anonymous Founder έγραψε:
Y.V έγραψε:Δεν υπαρχει ασθενεια.
Το θεμα ηθικης προκυπτει διότι ο γιατρος καλείται, ο ιδιος, να σκοτωσει ενα ανθρώπινο όν χωρις να υπάρχουν ιατρικοί λόγοι ή έστω σοβαροι κοινωνικοι λογοι όπως βιασμος, ανηλικη κυοφορουσα κλπ.

Εδώ τώρα όμως θα διαφωνήσω κάθετα.
-Πρώτον δεν είναι δυνατόν πχ να μιλάμε για ανθρώπινο όν για έμβρυα λίγων εβδομάδων. Αλλά έστω να το δεχτώ πως είναι ανθρώπινο ον για να προχωρήσω λίγο παρακάτω:
-Αν λοιπόν είναι ανθρώπινο ον, το σκοτώνουμε αν είναι ανήλικη η μάνα, αλλά ΔΕΝ το σκοτώνουμε αν είναι ενήλικη; Στην πρώτη περίπτωση ΔΕΝ είναι φόνος, στην δεύτερη είναι;
:dizzy:
Για εμένα όλα αυτά απλώς θολώνουν την συζήτηση και απλώς οδηγούν στην λύση: τέλος οι εκτρώσεις για όλες, τόσοι γόνεις θέλουν να υιοθετήσουν και δεν βρίσκουν...
:s_hang
Αναρωτιέμαι επίσης αν κάνουμε έκτρωση αν οι εξετάσεις δείξουν κάνα σύνδρομο Down ξέρω γω... :s_biggrin
Εκεί τι κάνουμε; Να το ρίξουμε ή όχι;
:s_dunno
Υποθέτω πως η απάντηση είναι πως όχι ούτε εκεί, γιατί δηλαδή, οι άλλοι γονείς που μεγαλώνουν τέτοια παιδιά τι πάθανε, σωστά;
:s_omg



Που αρνηθηκαν οι...«θρησκοι» κατ εσε γιατροι του αρθρου, εκτος του Α τις υπολοιπες των περιπτωσεων;
« Βάσει νόμου η τεχνητή διακοπή της κύησης επιτρέπεται Α) εντός των πρώτων 12 εβδομάδων σε κάθε περίπτωση, αλλά και Β) εντός των πρώτων 24 εβδομάδων, αν υπάρχουν ενδείξεις σοβαρών προβλημάτων του εμβρύου που επάγονται τη γέννηση παθολογικού νεογνού και Γ) εντός των πρώτων 19 εβδομάδων, αν η εγκυμοσύνη είναι αποτέλεσμα βιασμού, αποπλάνησης ανήλικης κλπ. Δ) Χωρίς χρονικό περιορισμό, η διακοπή της κύησης επιτρέπεται αν υπάρχει αναπότρεπτος κίνδυνος για τη ζωή της εγκύου ή κίνδυνος σοβαρής και διαρκούς βλάβης της υγείας της, βεβαιωμένος από αντίστοιχο ιατρό.»