Επισης ενα κοκινο F που εχει σε μερικες διαφημισεις διπλα στο σηματακι του youtube,facebook,twiter κλπ τι ειναι?
Θεωρητικά θα μπορούσε κάποιος να σου διαχωρίσει τις έννοιες αυτές, πρακτικά όμως δεν υπάρχει κανένας λόγος. Μάρκετινγκ ας πούμε δεν είναι η διαφήμιση, αλλά η διαδικασία κατά την οποία η επιχείρηση αναγνωρίζει τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού και αναπτύσσει το προϊόν/υπηρεσία που θα τις ικανοποιήσει. Αυτό ας πούμε θα μπορούσε να είναι η αποστολή της. Ο στόχος θα μπορούσε να αφορά την πορεία του προιόντος στην αγορά, το ποσοστό μεριδίου αγοράς που θα αποφέρει και πολλά ακόμα. Αυτό αν το δούμε συγκεκριμένα και μαρκετινίστικα.
Μετά ξεφεύγεις σε μικροπεριβάλλον/μακροπεριβάλλον, αναλύσεις SWOT, αναλύσεις PEST και τρέχα γύρευε ...
Ίσως θα πρέπει να γίνεις λιγάκι πιο συγκεκριμένος σχετικά με το τι σου έχουν ζητήσει. Εκτός και αν δεν σου έχει ζητήσει κανείς τίποτα και γράφω τσάμπα τόση ώρα ...
socratesn έγραψε:Προς τους μαρκετιστες και οικονομολογους κυριως του φορουμ.Ακολουθει noobοερωτηση.Εστω οτι για μια επιχειρηση,γνωριζω το οραμα της..Μπορω με βαση αυτο να εχω μια εικονα σε ο,τι εχει να κανει με την αποστολη και τους στοχους της.?Που ακριβως διαφερουν αυτες οι τρεις εννοιες που στο μυαλο μου δε μπορω να ξεκαθαρισω??
Όραμα (vision) έχει να κάνει με το πως θέλει η επιχείρηση να "φαίνεται", τι κάνει και πως θα βοηθήσει τους άλλους και τον πλανήτη μας Πέρα από τα αστεία, είναι ο πιο μακροπρόθεσμος στόχος, το που θέλει να φτάσει και τι θέλει να πετύχει μεσομακροπρόθεσμα (που έλεγε και μια ψυχή). Vision πρέπει να έχουν όλες οι μεσαιο-μεγάλες και μεγάλες εταιρείες, γιατί η "ζωή" τους δεν περιορίζεται σε μερικά χρόνια ή δεκαετίες, πρέπει να έχουν πιο μεγαλόπνοα σχέδια.
Αποστολή (Mission) είναι κυρίως οι κατευθύνσεις που έχουν δοθεί, από ιδιοκτήτη/μετόχους/πρόεδρο/διευθύνοντα κλπ. Δηλαδή το τι και θα πετύχει η εταιρεία. Μιλάμε για μετρήσιμους και μη στόχους, οι οποίοι όμως δεν είναι κέρδη ή πωλήσεις (αυτά εξυπακούονται). Συνήθως "αποστολή" θα βρεις σε ΝΠΔΔ, ερευνητικά, ΜΚΟ και λοιπές παρόμοιες δυνάμεις.
Οι στόχοι είναι οι επιμέρους δράσεις, στοχοθεσίες ή ενδιάμεσοι στόχοι (milestones), ώστε να επιτευχθεί το Mission, για να υλοποιηθεί το μεγαλόπνοο Vision Μπορεί και οι στόχοι να είναι κάτι πιο μακροπρόθεσμο ("θέλουμε να πετύχουμε cold fusion"), αλλά πάντα στο πλαίσιο κάποιων metrics, κάποιων απτών, υλοποιήσιμων και "ορατών" στόχων.
Από την πλευρά του management, τα παραπάνω "μεταφράζονται" ως εξής: στόχοι -> projects, Mission -> program, vision -> portfolio.
Αν ξέρεις το vision και το Mission, μπορείς να βρεις κάποιους στόχους, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα καταλήξεις στους ίδιους στόχους που έχει και τώρα η επιχείρηση. Και αυτό γιατί το business case έχει και άλλες παραμέτρους, τις οποίες αν δεν γνωρίζεις (π.χ. το risk apettite ή επιθυμητά RoIs), θα κάνεις διαφορετικές επιλογές π.χ. στην SWOT, και άρα θα καταλήξεις σε διαφορετικές λίστες και βαθμονομήσεις των εν δυνάμει στόχων. Το αντίστροφο είναι συνήθως πιο εύκολο, δηλαδή αν σου δώσουν τους βασικούς στόχους μιας εταιρείες, συνήθως μπορείς να καταλήξεις σε ένα vision χρησιμοποιώντας κυρίως αφαιρετικές τεχνικές.
Κ εγω για την εταιρια βρηκα το οραμα,λεει τα κλασσικα..Ανθρωποκεντρικοτητα,διαφοροποιηση με υψηλη ποιοτητα σε καλες τιμες,πρωτοπορεια στον κλαδο κλπ κλπ.
Με βαση αυτα τα στοιχεια του οραματος αναρωτιομουν τι πρεπει να σκεφτω για να καταληξω στην αποστολη και τους στοχους..
Σύμφωνα ας πουμε τον ace ενα σ/μ δυσκολα να εχει αποστολη.Εγω μπορω να πω οτι αποστολη ειναι η ικανοποιηση και η επιτευξη των οσων αναφερονται στο οραμα ?Και κατ επεκταση στοχοι να ειναι καποια πιο συγκεκριμενα πράγματα που θα οδηγησουν μακροπροθεσμα στο επιθυμητό αποτελεσμα?
Να αυτοσχεδιασω?
Ενω τα περιβαλλοντα και οι διαστασεις του,το pestel και η swot μου φαινονται πιο σαφη,οι στοχοι,το οραμα και η αποστολη μου φαινοταν πολυ συγκεχυμενες εννοιες..
Τωρα με τη βοηθεια και των δυο κατι γινεται..@ace αναλυτικοτατος!
Με συγχωρειτε αν γραφω ο,τι να ναι,αλλα ειμαι απο ταπατοκ
Ρωτάω εδώ γιατί άκουσον άκουσον τους είπαν να ΜΗΝ πουν στο ΚΕΠ για ποιο λόγο το θέλουν αλλιώς σε γράφουν και σε στέλνουν απευθείας στο Δήμο.
Γαμώ το δημόσιο γαμώ.
Εννοείται πως έχω πάρει άδεια αναπαραγωγής από τον συγγραφέα.
Scotch έγραψε:Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος αποβιβλιοδεσίας; Έχω ένα βιβλίο 1000 σελίδων το οποίο δε μπορώ να κουβαλάω παντού και θέλω να το σκανάρω σε scanner με αυτόματο τροφοδότη. Σκέφτομαι χάρακα και κοπίδι αλλά θα μου πάρει πολύ χρόνο και το αποτέλεσμα είναι αβέβαιο.
Εννοείται πως έχω πάρει άδεια αναπαραγωγής από τον συγγραφέα.
Αν είναι θερμοκολλημένο, με τον ίδιο τρόπο (θερμοκόλληση) μπορείς και να το λύσεις...αν δεν έχεις θερμοδέτη, μπορείς να πας σε κατάστημα φωτοτυπιών/βιβλιοδεσίας για να στο λύσουν...
Scotch έγραψε:Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος αποβιβλιοδεσίας; Έχω ένα βιβλίο 1000 σελίδων το οποίο δε μπορώ να κουβαλάω παντού και θέλω να το σκανάρω σε scanner με αυτόματο τροφοδότη. Σκέφτομαι χάρακα και κοπίδι αλλά θα μου πάρει πολύ χρόνο και το αποτέλεσμα είναι αβέβαιο.
Εννοείται πως έχω πάρει άδεια αναπαραγωγής από τον συγγραφέα.
Δεν ξερω για τον καλυτερο, πιθανον ενας βιβλιοδετης θα ηταν μια λυση, αλλα τι θα εκανα εγω.
Θα τυλιγα το βιβλιο σφιχτα με μεμβρανη εκτος της ραχης για να μην σκορπισουν οι σελιδες του και θα πηγαινα σε ξυλουργο που εχει πριονοκορδελα να την κοψει.
Fiat Panda 7,6l/100km