- 11 Ιούλ 2018, 13:21
#522838
Νίκος Παππάς έγραψε:Ολοκληρη η Πελλοπονησος ειναι γεματη Σλαβικα ονοματα, οχι μονο η Μακεδονια. Η διασημη Αραχοβα τι ειναι;
Θυμαμαι τον πατερα μου που υπηρετησε πριν το '60 στην Μακεδονια και εφτασε μεχρι τον Αρδα να λεει οτι στα χωρια οι περισσοτεροι μιλουσαν σλαβικο ιδιωμα και μονο αν τους μιλουσες Ελληνικα σου απαντουσαν Ελληνικα.
Ειχε μαθει και αυτος να λεει¨Σο πραβες: Ντομπρο, ντομπρο" το οποιο μετεφραζε ως , τι κανεις; καλα, καλα
ναι βέβαια έχει κανείς καταλάβει πλήρως τη λογική με την οποία δίνονταν τα ονόματα τότε;
και στο πολύ πρόσφατο 1800 να πάμε τα επίθετα άλλαζαν για πλάκα πολλές φορές δηλώνοντας ιδιότητα, ότι είσαι το παιδί κάποιου ή κάποια γαματοσύνη δεν πάνε αιώνες πίσω
όπως επίσης και διάφορα τοπωνύμια που ήταν αρβανίτικα (και στη συνέχεια κάπου το '22 έγιναν πιο "ελληνικά") έχουν ρίζα από την αρχαιότητα
χαρακτηριστικά το χωριό από το οποίο κατάγομαι (λευκάσιο καλαβρύτων "ελληνιστι") , το έλεγαν και ακόμα το λένε οι χωριανοί τσορωτά , το οποίο πιθανώς βγαίνει από το δάσος σόρων που το έλεγαν έτσι στην αρχαιότητα
ο επί τουρκοκρατίας ιδρυτής του χωριού τσερνοτάμπεης (που σύμφωνα με τη wikipedia ήταν ή έλληνας ή σλάβος, ή αρβανίτης -αλβανός αν θέλετε- αλλά κανείς δεν ξέρει με σιγουριά, σίγουρα όμως ήταν χριστιανός γιατί προστάτεψε τη μονή του Σινά όταν κατέκτησαν οι τούρκοι την αίγυπτο.. ) καταγόταν από την περιοχή και αυτή η ονομασία που είχε από κάπου προέρχεται, προφανώς δήλωνε το μέρος από το οποίο καταγόταν
αλλά και στη συνέχεια πιο ελληνικά επίθετα της περιοχής κάποια στιγμή που διάβαζα για το μέρος κατά την επανάσταση, άλλαζαν από πατέρα σε παιδί για να δηλώσουν κάτι (όπως το συνηθισμένο το παιδί του παπά γίνεται παπαδόπουλος και το -πούλος είναι στην ουσία γαλλικό)
οπότε από τα ονόματα δεν θεωρώ ότι βγαίνει άκρη, αρβανιτοχώρια πχ που υπάρχουν στη στερεά όπου μιλούσαν τα αρβανίτικα μέχρι και πρόσφατα υπάρχουν και στη δική μας περιοχή αλλά είναι συγκεκριμένα κάποια. άλλα δεν ήταν και ας είχαν αρβανίτικα ονόματα, τα οποία μπορεί είτε να προέρχονταν από αρβανίτες ή μπορεί απλά να δήλωναν επάγγελμα, πχ το δικό μου σημαίνει κτίστης, αλλά μέχρι και τον προ-προπάππου μου κανείς δεν μιλούσε αρβανίτικα, κανείς δεν ήξερε καν τι σημαίνει το επίθετό του, ο πατέρας μου πρώτη φορά έμαθε τη σημασία της λέξης από έναν μορφωτικό ακόλουθο της αλβανικής πρεσβείας στα 50 του
αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι είμαι "pure έλληνας 100%"
από αυτούς που επέζησαν από την καταστροφή της εκεί γειτονικής πόλης (αρχαίος κλειτωρ ) από τον βάρβαρο Αλαρίχο και στη συνέχεια ζούσαν στα δάση και έφτιαξαν εκεί γύρω οικισμούς, αλλά το ελληνικό στοιχείο από όσο έχω καταλάβει ανέκαθεν υπήρχε στην περιοχή και με όλους αυτούς που πέρασαν προφανώς κάποιοι θα έμειναν και προφανώς θα έφεραν και δικά τους πολιτιστικά στοιχεια
απλά αν κάποια στιγμή φώναζαν τους κτίστες κιούσηδες δεν σημαίνει ότι αν σε φώναζαν έτσι είσαι απαραίτητα αλβανός (που και να είσαι δεν τρέχει κάτι.. ) και αντίστοιχα μπορεί η σύζυγός σου να ήταν ελληνίδα και αν πιάσουμε το σόι της μάνας από επτάνησα βάλε κάτι λατινικά επίθετα (εκτός αν το πιστεύεις φανατικά ότι είσαι άριος έλληνας και θεωρείς ότι είσαι απευθείας απόγονος του οδυσσέα
) και φυσικά έτσι έχεις το σύγχρονο κάτοικο της ελλάδας ή των βαλκανίων γενικότερα
το θέμα είναι ότι πλέον το ελληνικό στοιχείο και η γλώσσα έχουν κυριαρχήσει στην ελληνική επικράτεια και όλα αυτά σε πνευματικό/πολιτιστικό επίπεδο είναι σίγουρα η συνέχεια μιας παράδοσης που πάει αιώνες πίσω. κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν υπήρχε το ελληνικό στοιχείο στον ελλαδικό χώρο
ασταμάτητα , υπήρχε, επικράτησε στο νέο ελληνικό κράτος (για πολιτικούς λόγους; έστω.) , οπότε οποιαδήποτε κουβέντα για το τί έγινε πριν από 100-200-500 χρόνια καλό είναι να γίνεται για να μαθαίνουμε το τι και πώς (όσο μπορούμε και όσο γίνεται, ούτε αναλυτικές πηγές υπάρχουν για τα πάντα, ούτε ειμαστε όλοι ιστορικοί) , αλλά δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα να αμφισβητούμε την ελληνικότητα ενός λαού που πλέον είναι ελληνικός και ας ήταν οι πρόγονοί του και μόγγολοι
άλλωστε όλοι κάποτε είμασταν αφρικανοί, ο οποιος πολιτισμός , γλώσσα και έθιμα είναι αυτά που ξεχωρίζουν τον ένα λαό από τον άλλον
και το μαυράκι ακόμα που μιλάει ελληνικά είναι έλληνας, οπότε μπούρδες είναι και οι χρυσαυγίτικες θεωρίες, αλλά ανούσιες είναι και οι μπούρδες της άλλης μεριάς που έχει μίσος με τον όρο έθνος και ελληνισμός και προσπαθεί να τον αποδομήσει με ναζιστικά (ούτε καν φασιστικά) κριτήρια τα οποία είναι αποδεδειγμένες σαχλαμάρες και ψυχασθένεια (ανώτερες φυλές και |λογοκρισία|.. οι οποίες χαζοθεωρίες ακόμα και αυτοί που τις πιστεύουν και κάνουν greek adaptation, στην πραγματικότητα εμάς τους "μεσόγειους" μας έχουν δευτεράτζες
)
καθηγητές τρεις και εχάθη η πατρίς