Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By taxidiwtis
#661417
Zorz έγραψε:
Είμαστε σε ένα σημείο όπου ακόμη και η αναβολή άμεσης καταβολής των αναδρομικών συντάξεων θα έπρεπε να βρίσκεται στο τραπέζι, όσο βαρύ και αν είναι το πρόβλημα για μια μερίδα της κοινωνίας. Χρειαζόμαστε γενναίες αποφάσεις, όπως εκείνη χάρη στην οποία αποκτήσαμε τελικά τα περίφημα τέσσερα υποβρύχια που όλοι λοιδορούσαν και σήμερα εκθειάζουν.



υπάρχει και αυτή η επιλογή

Άβαταρ μέλους
By fokion
#661421 Οπως αναφερθηκε δε μπορουμε να συγκρινουμε ανομοια πραγματα - ηδη μια τεραστια διαφορά ειναι οτι το ενα εχει 1 κινητηρα και το αλλο 2 με οτι καλό ή κακο συνεπαγεται...

Ομως υπαρχουν πολλά θεματα προς διευκρινιση.
Ας πω το πρωτο. Οι φημες λενε οτι θα δωσουμε πισω τα EGM 15 τεμαχια και θα παρουμε 18. Ομορφα.
Αλλα.... Οπλακια δε θα παρουμε και θα εχουμε 3 "ασφαιρα"????
"Περιφερειακά" ειναι κι αυτα στο "δωρεαν" ή.......................$$$$?
Απο κει και περα...
Απο πιλοτους Μιραζ η αποψη τους ειναι οτι θα χρειαστει βαλε βγαλε μια 2ετία απο την στιγμή που θα προσγειωθει το πρωτο στη Ταναγρα (πιθανότατα) και θα μπει στη μπριζα το simulator μεχρι να θεωρηθουν πληρως επιχειρισιακά.
Γιατι επιχειρισιακά δεν ειναι "μπαινω μεσα και το παω απο το σημειο Α στο σημειο Β......

Και απλά να αναφερω οτι κανενα απο τα 2 τελευταια προγραμματα δε παει "συμφωνα με οτι ειχε προϋπολογιστεί" αλλα εχει συμαντικές καθυστερήσεις....
Επίσεις για τους γνωρίζοντες κυρίως το "as is" των EGM σηκώνει πολύυυυυυυυ κουβεντα..............
Άβαταρ μέλους
By cabala10
#661426
fokion έγραψε:Οπως αναφερθηκε δε μπορουμε να συγκρινουμε ανομοια πραγματα - ηδη μια τεραστια διαφορά ειναι οτι το ενα εχει 1 κινητηρα και το αλλο 2 με οτι καλό ή κακο συνεπαγεται...

Ομως υπαρχουν πολλά θεματα προς διευκρινιση.
Ας πω το πρωτο. Οι φημες λενε οτι θα δωσουμε πισω τα EGM 15 τεμαχια και θα παρουμε 18. Ομορφα.
Αλλα.... Οπλακια δε θα παρουμε και θα εχουμε 3 "ασφαιρα"????
"Περιφερειακά" ειναι κι αυτα στο "δωρεαν" ή.......................$$$$?
Απο κει και περα...
Απο πιλοτους Μιραζ η αποψη τους ειναι οτι θα χρειαστει βαλε βγαλε μια 2ετία απο την στιγμή που θα προσγειωθει το πρωτο στη Ταναγρα (πιθανότατα) και θα μπει στη μπριζα το simulator μεχρι να θεωρηθουν πληρως επιχειρισιακά.
Γιατι επιχειρισιακά δεν ειναι "μπαινω μεσα και το παω απο το σημειο Α στο σημειο Β......

Και απλά να αναφερω οτι κανενα απο τα 2 τελευταια προγραμματα δε παει "συμφωνα με οτι ειχε προϋπολογιστεί" αλλα εχει συμαντικές καθυστερήσεις....
Επίσεις για τους γνωρίζοντες κυρίως το "as is" των EGM σηκώνει πολύυυυυυυυ κουβεντα..............

o ate https://www.youtube.com/channel/UChjVBe ... LxmbV-wswQ ειπε σε ενα απο τα παλια του βιντεο πως ηθελε πανω κατω λιγοτερο απο 6 μηνες ωστε να περασει απο το μιραζ στο ραφαλ χωρις το fcs (δεν εξηγει γιατι ακριβως τους μαθαινουν να πετανε χωρις fcs )
Άβαταρ μέλους
By fokion
#661445 Ειμαι επιφυλλακτικός και να εξηγησω το γιατι.

Κατ αρχην φιλος πεταγε Μιραζ. Κι εχει "πεταξει" και με το simulator του rafalle. Δική του ειναι η εκτίμηση η οποια συναδει και με τα πολύ λιγοτερα που μπορω να αντιληφθώ.
Οταν λεμε επιχειρισιακά κατ αρχήν δεν εννοουμε 1 ή 2 αεροσκάφη ( και αντιστοιχους πιλότους) αλλά για εστω μια ολοκληρη μοιρα. Οι οποιοι θα πρεπει να "χτισουν" και την αντιστοιχη εμπειρία.
επίσεις ( και για μενα ισως συμαντικότερο ) να εχει γινη ηδη η εκπαίδευση και πιστοποίηση υπολόγων τεχνικών εφοδιαστών οπλουργών κ.λ.π. κ.λ.π. κι αυτό ανα την επικράτεια στα αεροδρόμια διασποράς...
να ελεγθουν στην πράξη οι συμβατότητες και διαθεσιμότητες με τα υπάρχοντα οπλικά και άλλα συστήματα, και εν τελη επάρκεια αυτών για ολα τα αεροσκαφη ( ναι οι τραμπες ειναι εφικτές αλλά αν ειναι να παιξουμε αυτο το παιχνιδι ας "αναστήσουμε" τα EGM που εχουν και ελαχιστες ωρες τα airframe τους....)
γενικώς με τα F.O.S. τα εχουμε κανει του μπαχάλου σε υπαρχον οπλο. Εχουμε "αποτελεσμα" τελικά αλλα ........

Γενικά ολη η "γραμμή" θα πρεπει να μαθει ενα τελείως νεο "μοντελο" - ακόμα και η ΕΑΒ για τις βαριές συντηρήσεις ( στα f-16 ειναι αλλιως γιατι το πηγαμε σταδιακά απο την μια εκδοση=εξελιξη στην αλλη ) με καμια τεχνικη και πτητική ομοιότητα με οτι προϋπάρχει.....

Και εν τελη αν με τις -μη- διαθεσιμότητες των υπολοιπων αεροσκαφών και προσωπικου πρεπει να ειναι "προτεραιότητα".... Τι να το κανεις ενα αεροσκάφος "οταν δε πεταει τιποτα αλλο"
Πχ C-130 το μουλαρι της ΠΑ....
Πχ Τ2 που με το ζορι και πολλές "πατεντες" κρατιουνται στον αέρα ελαχιστότατα αεροσκάφη για την εκπαίδευση το οποιο και οσονουπω αποσύρεται και δεν εχουν ξεκινήσει ΚΑΝ συζητήσεις για την αντικαταστασή του, αντιθετα παιζουν πολλά μπρος πισω οσον αφορά το εκπαιδευτικό κεντρο της Καλαματας χωρίς να ειμαστε κοντά σε μια λύση, όποια λυση. ...
Πχ τα F-4 που παρομοίως ειναι οχι απλά στην Δυση της καριερας τους αλλα εχουν παρει και συνταξη και δε το ξέρουν, κι επισεις δεν εχει προβλεφθεί το "τι" μετα την απόσυρσή τους ( οχι τα f16 ναι μεν μπορούν αλλα δεν εχουμε και τοσα πολλά πιά για να αναλαμβάνουν και τους ρόλους όσων αποσύρουμε - Βλεπε πχ Α7 και ικανότητα φορτιου βομβων)
Πχ ελλειψη πιλότων ( που θα την βρουμε μπροστά μας σε λιγα χρονια ) λογω ελαχιστων αναλογικά ικάρων (χοντρικά μόνο/ουτε οι μισοι απο τους εισακτέους πρωτοετής καταληγουν σε μαχητικά), προαγωγών, αποστρατειών παραιτήσεων κ.λ.π.

Γενικά αυτο που ΔΕΝ καναμε με σύστημα και σοβαρότητα ειναι την στιγμή που παραλαμβάνουμε ενα οπλικό συστημα να ξεκιναμε τις - χρονοβόρες - διαδικασίες για τον.... αντικαταστάτη του!

DISCLAIMER. Ολα αυτα απο εναν "ειδικό" του πληκτρολογίου....

ΥΓ. συνοψίζω
Α-7 αποσύρθηκαν δεν αντικαταστάθηκαν
F-4 Αποσύρθηκαν δεν αντικατασταθηκαν
μανι μανι 100 α/φη κατω... κι αυτο βοήθησε στο να "κρυφτεί" ( προσωρινά) το ελλημα πιλότων που αναφέρω πιο πάνω..
Τ-2 αποσύρονται σύντομα δεν προβλεπεται αντικατάσταση
Υπολοιπα F-4 αποσύρονται συντομα δεν προβλεπεται αντικατάσταση
Οσα και οτι εχει πεσει δεν εχει αντικατασταθεί ποτέ ( εστω απο Μιραζ κι F16)
τα C-27 ακομα τα παραλαμβάνουμε που θα βοηθουσαν τα C-130
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#661460
georgetz έγραψε:Σε κατι στοιχεία φάση υπερατου που έβλεπα ειχαν 1-2 πλεονεκτήματα έναντι των F16 ενώ στα μειονεκτηματα ήταν και η... κατανάλωση :lol:
Με τόσες αερομαχίες με τον γείτονα, είναι ενα θέμα :hmmm: :lol:

κάπου είδα( wiki?) Rafale κόστος ώρα λειτουργίας 16,500$ , gripen 4.500$

Switzerland

In February 2007, it was reported that Switzerland was considering the Rafale and other fighters to replace its ageing Northrop F-5 Tiger IIs.[204] A one-month evaluation started in October 2008 at Emmen Airforce Base, consisting of approximately 30 evaluation flights; the Rafale, along with the JAS 39 Gripen and the Typhoon, were evaluated.[205] Although a leaked Swiss Air Force evaluation report revealed that the Rafale won the competition on technical grounds,[N 6] on 30 November 2011, the Swiss Federal Council announced that plans to buy 22 Gripen NGs due to the its lower acquisition and maintenance costs.[207] Due to a referendum, this purchase never happened.

Βέβαια σε θέματα διπλωματίας και γενικότερης υποστήριξης άλλο από πίσω να έχεις μια Γαλλία , άλλο τη Σουηδία.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#661461 Ούτε η Σουηδία ούτε η Αμερική έστειλε αεροπλανοφόρο, έτσι πάνε αυτά.

Η πολυτυπία είναι ένα θέμα βέβαια.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#661462 Η Αμερική έστειλε το ίδιο και στους δύο. :lol:

Έλλειμμα πιλότων ; Δίνουμε δις για εξοπλισμούς κι αεροπλάνα και δεν μπορούμε να δελεάσουμε πιλότους;
Τελευταία επεξεργασία από mousatos και 02 Σεπ 2020, 10:58, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By drdino
#661465 Μπορεί να τα ζητάνε πίσω οι Γαλλοι -φαση buyback- γιατί δεν θέλουν να τα υποστηρίζουν πλέον καθώς είναι "παλια".
Άβαταρ μέλους
By cabala10
#661470
fokion έγραψε:Ειμαι επιφυλλακτικός και να εξηγησω το γιατι.

Κατ αρχην φιλος πεταγε Μιραζ. Κι εχει "πεταξει" και με το simulator του rafalle. Δική του ειναι η εκτίμηση η οποια συναδει και με τα πολύ λιγοτερα που μπορω να αντιληφθώ.
Οταν λεμε επιχειρισιακά κατ αρχήν δεν εννοουμε 1 ή 2 αεροσκάφη ( και αντιστοιχους πιλότους) αλλά για εστω μια ολοκληρη μοιρα. Οι οποιοι θα πρεπει να "χτισουν" και την αντιστοιχη εμπειρία.
επίσεις ( και για μενα ισως συμαντικότερο ) να εχει γινη ηδη η εκπαίδευση και πιστοποίηση υπολόγων τεχνικών εφοδιαστών οπλουργών κ.λ.π. κ.λ.π. κι αυτό ανα την επικράτεια στα αεροδρόμια διασποράς...
να ελεγθουν στην πράξη οι συμβατότητες και διαθεσιμότητες με τα υπάρχοντα οπλικά και άλλα συστήματα, και εν τελη επάρκεια αυτών για ολα τα αεροσκαφη ( ναι οι τραμπες ειναι εφικτές αλλά αν ειναι να παιξουμε αυτο το παιχνιδι ας "αναστήσουμε" τα EGM που εχουν και ελαχιστες ωρες τα airframe τους....)
γενικώς με τα F.O.S. τα εχουμε κανει του μπαχάλου σε υπαρχον οπλο. Εχουμε "αποτελεσμα" τελικά αλλα ........

Γενικά ολη η "γραμμή" θα πρεπει να μαθει ενα τελείως νεο "μοντελο" - ακόμα και η ΕΑΒ για τις βαριές συντηρήσεις ( στα f-16 ειναι αλλιως γιατι το πηγαμε σταδιακά απο την μια εκδοση=εξελιξη στην αλλη ) με καμια τεχνικη και πτητική ομοιότητα με οτι προϋπάρχει.....

Και εν τελη αν με τις -μη- διαθεσιμότητες των υπολοιπων αεροσκαφών και προσωπικου πρεπει να ειναι "προτεραιότητα".... Τι να το κανεις ενα αεροσκάφος "οταν δε πεταει τιποτα αλλο"
Πχ C-130 το μουλαρι της ΠΑ....
Πχ Τ2 που με το ζορι και πολλές "πατεντες" κρατιουνται στον αέρα ελαχιστότατα αεροσκάφη για την εκπαίδευση το οποιο και οσονουπω αποσύρεται και δεν εχουν ξεκινήσει ΚΑΝ συζητήσεις για την αντικαταστασή του, αντιθετα παιζουν πολλά μπρος πισω οσον αφορά το εκπαιδευτικό κεντρο της Καλαματας χωρίς να ειμαστε κοντά σε μια λύση, όποια λυση. ...
Πχ τα F-4 που παρομοίως ειναι οχι απλά στην Δυση της καριερας τους αλλα εχουν παρει και συνταξη και δε το ξέρουν, κι επισεις δεν εχει προβλεφθεί το "τι" μετα την απόσυρσή τους ( οχι τα f16 ναι μεν μπορούν αλλα δεν εχουμε και τοσα πολλά πιά για να αναλαμβάνουν και τους ρόλους όσων αποσύρουμε - Βλεπε πχ Α7 και ικανότητα φορτιου βομβων)
Πχ ελλειψη πιλότων ( που θα την βρουμε μπροστά μας σε λιγα χρονια ) λογω ελαχιστων αναλογικά ικάρων (χοντρικά μόνο/ουτε οι μισοι απο τους εισακτέους πρωτοετής καταληγουν σε μαχητικά), προαγωγών, αποστρατειών παραιτήσεων κ.λ.π.

Γενικά αυτο που ΔΕΝ καναμε με σύστημα και σοβαρότητα ειναι την στιγμή που παραλαμβάνουμε ενα οπλικό συστημα να ξεκιναμε τις - χρονοβόρες - διαδικασίες για τον.... αντικαταστάτη του!

DISCLAIMER. Ολα αυτα απο εναν "ειδικό" του πληκτρολογίου....

ΥΓ. συνοψίζω
Α-7 αποσύρθηκαν δεν αντικαταστάθηκαν
F-4 Αποσύρθηκαν δεν αντικατασταθηκαν
μανι μανι 100 α/φη κατω... κι αυτο βοήθησε στο να "κρυφτεί" ( προσωρινά) το ελλημα πιλότων που αναφέρω πιο πάνω..
Τ-2 αποσύρονται σύντομα δεν προβλεπεται αντικατάσταση
Υπολοιπα F-4 αποσύρονται συντομα δεν προβλεπεται αντικατάσταση
Οσα και οτι εχει πεσει δεν εχει αντικατασταθεί ποτέ ( εστω απο Μιραζ κι F16)
τα C-27 ακομα τα παραλαμβάνουμε που θα βοηθουσαν τα C-130

α ναι ετσι ναι προφανως εγω νομιζα οτι μιλαγες καθαρα και μονο σαν μαχητικο σαφως και το να αλλαξεις πλατφορμα θα χρειαστει πολυς καιρος

εχει υπαρξει καποιο αεροσκαφος ανταξιο του a-7 και του f4? :hmmm: εχουν υπαρξει σκεψεις να αναστησουν το yf-23 και να το κανουν βομβαρδιστικο αλλα περα απο αυτο δεν βλεπω κατι αλλο
Άβαταρ μέλους
By fokion
#661478 Αυτο εννοουσα οταν ελεγα δεν ειναι απλά να πας το α/φος απο το ενα σημειο στο αλλο

Εξ οσων γνωρίζω δεν υπαρχει σε κανενα "πλανο" αντικαταστατης των Α7 και Φ4 ( οπου θεωρητικά με το αντιστοιχο pod το F-16 κανει (??) kai τη "δουλεια" του παλαι ποτέ RF-4 ή πλέον με drone ) αλλα απο αποψη βομβών?? Χμ....

Μπορεί βεβαια ( δε το γνωρίζω ) να εχει αλλαξει η "στρατηγική" και να μη μας "χρειάζονται" βομβαρδιστικά τύπου Α-7 και γι αυτο να μην αντικατασταθηκαν... κι αυτο σε παγκοσμιο επιπεδο..
Και μαλλον αυτο ισχυει αν κρινουμε απο τα διαφημιζόμενα πλεονεκτήματα των 5ης γενιας α/γων οτι φτανουν μεχρι ενα σημείο αθεατα και αμολάνε ενα πυραυλο απο του διαολου τη μανα, κι οχι οπως τα Α7 "απο πανω του".... οποτε ουτε αερομαχίες ουτε τιποτα....
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#661483 Χαζή ερώτηση: θα βοηθούσε ένα αεροσκάφος τύπου Α-10 στον Έβρο;
Άβαταρ μέλους
By cabala10
#661487
fokion έγραψε:Αυτο εννοουσα οταν ελεγα δεν ειναι απλά να πας το α/φος απο το ενα σημειο στο αλλο

Εξ οσων γνωρίζω δεν υπαρχει σε κανενα "πλανο" αντικαταστατης των Α7 και Φ4 ( οπου θεωρητικά με το αντιστοιχο pod το F-16 κανει (??) kai τη "δουλεια" του παλαι ποτέ RF-4 ή πλέον με drone ) αλλα απο αποψη βομβών?? Χμ....

Μπορεί βεβαια ( δε το γνωρίζω ) να εχει αλλαξει η "στρατηγική" και να μη μας "χρειάζονται" βομβαρδιστικά τύπου Α-7 και γι αυτο να μην αντικατασταθηκαν... κι αυτο σε παγκοσμιο επιπεδο..
Και μαλλον αυτο ισχυει αν κρινουμε απο τα διαφημιζόμενα πλεονεκτήματα των 5ης γενιας α/γων οτι φτανουν μεχρι ενα σημείο αθεατα και αμολάνε ενα πυραυλο απο του διαολου τη μανα, κι οχι οπως τα Α7 "απο πανω του".... οποτε ουτε αερομαχίες ουτε τιποτα....

ενα a7 γεματο με exocet η γενικα asm θα ηταν υπεροχο σιγουρα αλλα δεν το βλεπω

περα απο αυτο νομιζω τωρα για αυτη την στιγμη που μιλαμε το μονο αεροσκαφος που μου ερχεται στο μυαλο σαν βομβαρδιστικο ειναι το su 34 αλλα σιγα μην παρουμε ρωσικο :svivhaha:
Άβαταρ μέλους
By fokion
#661495
cabala10 έγραψε:[
το su 34 αλλα σιγα μην παρουμε ρωσικο :svivhaha:


Απλώς μια ΤΕΤΟΙΑ αλλαγη πλατφορμας πολλαπλασιαζει τα λεχθεντα προβλήματα στη νιοστή....
με το ζορι να μπορουμε να τα ανεφοδιάσουμε σε καύσιμο με οτι εχουμε αυτη τη στιγμή ( Λογω ΝΑΤΟικου cross-servivce εχουμε ενα βασικό επίπεδο αλλα μονο για τα εμπλεκόμενα με το ΝΑΤΟ αεροσκάφη......)