Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By fokion
#737331
REALZEUS έγραψε:fokion έμαθες κάτι παραπάνω;


προσωπικά περιμενω την διερευνηση που δυστυχώς οπως καλα ξερεις παιρνει καιρό και ακομα σπανιώτερα ανακοινωνεται.

Αυτα που εχω ακουσει προσωπικά καπως δυσκολευομαι να τα πιστεψω.

Αδυνατω δηλ να φαω το "υδρολισθηση"...
προσγειωθηκαν αλλοι 3 μπροστά του στον ιδιο βρεμενο διαδρομο.... τι να πω... δε μου καθεται.... Δηλ τι... στο πολεμο τα f16 προσγειονινται μονο στο στεγνο???
ναι προφανως οκ δεν ειναι πολεμος αλλα κατεβασαν οχι ενα οχι 2 αλλα τρια μπροστα του και το ενα λεγεται οτι ηταν μιραζ, δηλ και διαφορετικοι τυποι να πεις....

Αλλα ας τα παρουμε απο την αρχη. Γενονος η βροχή και η χαμηλή νεφωση.
Αλλα ουτε ο πιλοτος ηταν χτεσινός ουτε το αεροσκαφος τσεσνα 150...
με το που προσγειωθηκε - βαρια γιατι ετσι επρεπε - αρχισε να του φευγει εκτός διαδρομου
δεν μπορεσε να το μαζεψει αλλο ενα περιεργο ΑΝ το αεροσκαφος ηταν οκ.

Λεγεται λοιπον οτι ισως λογω της βαριας εσκασε το λαστιχο και μετά αρχισε το γλεντι
με τη "μπαστουνιά" ακουμπησε και ακροπτερυγο κατω - παει οποιαδήποτε κατευθυντικότητα και πιθανότητα επανάκτησης ελεγχου...
αρχιζει να μου κανει πιο λογικό αν και παλι δεν ειναι ευχαριστο γιατι λαστιχο με 6-8 λινα.. χμ....

λιγότερο ακουγεται το αστοχία υδραυλικου συστηματος στα φρενα... και δε ξερω κατα ποσον θα μπορει να βρεθει με το θρυψαλα που εγινε το α/φος... ισως αν σωθηκαν data....

το αεροσκαφος αυτο καθαυτο παει για κατσαρολες... ιιιιιιιιισως σωζονται καποια εξαρτηματα αλλα τιποτα κρισιμο εκτος ισως απο το ρανταρ... αλλα και παλι με το ξυλο που εφαγε κρασαροντας.....
( ναι προφανως και ολα φτιαχνονται αλλα αμα ειναι να κοστισει οσο 2 μεταχειρω f16 και 5-6 χρονια μεχρι να επισκευαστει και επαναπιστοποιηθει....)

το μονο και κυριο καλο της ιστορίας ειναι οτι ο πιλοτος ειναι απολυτως ενταξυ κι αυτο ειναι που μετραει, και οτι η εκπαιδευσή του λειτουργησε 1000% ...

Παραμενω λοιπον στο αρχικό μου σχόλιο... ας περιμενουμε την διερευνηση....
Αν μαθω κατι solid θα σας το πω...

Τωρα για τον αλλο τον τυπο που σκοτωθηκε εξω απο τη λαρισα....
Ας τον αναπαυσει ο Θεος και τιποτα αλλο...
Θα ειναι απρεπεια να πω το οτιδηποτε...
απλά μονο οτι πληρωσε αμαρτίες πολλων ετων και πολλών ανθρωπων....
Άβαταρ μέλους
By Morx
#737333 Λογια πατερα, αποστρατος, πιλοτος στην Π.Α. υπηρξε και εκπαιδευτης. (Ικαρος τη δεκαετια του 70)
Μιλησαμε στο τηλεφωνο σημερα και σε καποια φαση τον ρωτησα αν υπαρχει καποιο "σεναριο" που κυκλοφορει στον κυκλο γνωριμιων του, ετσι για το γαμωτο.

"Τα σεναρια ειναι απειρα και ορεξη να εχουμε να κανουμε υποθεσεις, αφου τα ξερεις" ...

Διαρροη υδραυλικων κατα το χαμηλωμα τροχων... αναφλεξη κατα την επαφη τους με τον κινητηρα.
Διαρροη υδραυλικων κατα την εφαρμογη πεδης στο αριστερο συστημα ή στο δεξι.
Προβλημα με το anti skid.
Kαταρρευση συστηματος κατα το touch down.
Ασυμμετρια απο βλαβη στο συστημα προσγειωσης.
κλπ κλπ.

Το αν θα βγει πορισμα, θα βγει σιγουρα!
Το αν θα το μαθουμε, απλα δεν μας αφορά και δεν ειναι υποχρεωμενοι να το αναφερουν! (και ειναι ΠΟΛΛΟΙ οι λογοι!)

Να πω μονο, πως ξερω τουλαχιστον 3 συναδελφους του, που με χαιροντουσαν στα γονατα τους μικρο... και τους θυμαμαι! Χαθηκαν στο καθηκον!

Η ανθρωπινη ζωη ειναι υψιστης σημασιας, αλλα ωμα και οικονομοτεχνικα να το δει καποιος, ενας πιλοτος εχει μεγαλυτερη αξια απο ενα αεροσκαφος. Επενδυθηκε πολυς χρονος και χρημα επανω του! (οπως και σε ολα τα στελεχη!)
Άβαταρ μέλους
By dimik
#737338 Και δεν βρίσκεις και εύκολα ανθρώπους στους οποίους να μπορείς να επενδύσεις χρόνο /χρήμα και να τα καταφέρουν να αντέξουν τόσο την εκπαίδευση όσο και την μετέπειτα ζωή ενός πιλότου της ΠΑ.

< >
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#737343
fokion έγραψε:προσωπικά περιμενω την διερευνηση που δυστυχώς οπως καλα ξερεις παιρνει καιρό και ακομα σπανιώτερα ανακοινωνεται.


Πολύ σωστά. Από την τραγωδία του 2015 στην Ισπανία μάθαμε μισόλογα. Βέβαια δεν είναι η θέση μας να μαθαίνουμε τι γίνεται σε στρατιωτικά συμβάντα, ως πολίτες. Το κακό είναι ότι μερικές φορές δεν γίνεται καν γνωστό ένα περιστατικό. Ποιος θυμάται για παράδειγμα τον θάνατο των τεσσάρων (4) Ανθυπιλάρχων (μόλις είχαν βγει από την Σχολή) το 2004, όταν "έσπασαν τα φρένα" (σε εισαγωγικά και δεν θα επεκταθώ) ενός BMP και αυτό έπεσε πάνω στην κλάση εκπαιδεύσεως;


Morx έγραψε:ενας πιλοτος εχει μεγαλυτερη αξια απο ενα αεροσκαφος. Επενδυθηκε πολυς χρονος και χρημα επανω του! (οπως και σε ολα τα στελεχη!)


Από χρηματικής απόψεως, ένα α/φ κοστίζει πολύ περισσότερο από την επένδυση πάνω σε έναν ιπτάμενο. Ο ιπτάμενος όμως έχει πολύ μεγαλύτερη επιχειρησιακή αξία, γιατί α/φ βρίσκεις (αρκεί να έχεις λεφτά), αλλά οι χειριστές χρειάζονται χρόνια για να γίνουν.
Άβαταρ μέλους
By Same_old_story
#737345 Και τα αεροσκάφη απαιτούν χρόνο - μαζί και άφθονο χρήμα για να αποκτηθούν :(
Άβαταρ μέλους
By fokion
#737346
Same_old_story έγραψε:Και τα αεροσκάφη απαιτούν χρόνο - μαζί και άφθονο χρήμα για να αποκτηθούν :(


χωρις να θελω να πολιτικολογήσω σε ΚΑΜΙΑ περιπτωση, η απαντηση ειναι "ναι και οχι"

"χρονος"
τη στιγμή που παραλαμβανεις το νεο αεροσκαφος ( και οχι οτι υπολοιπα εχουν οι αμερικανοι για πεταμα ) βαζεις μπροστά την αγορά του επόμενου. Δεν αφηνεις 20 χρονια "κενό"

"χρημα".
Ακολουθόντας το ανωτερο το χρημα ειναι πιο "διασπαρτο" στο χρονο αν καταλαβαινεις τι εννοω..
αν ομως λογω αδρανειας "ξαφνικά" ( καθολου ξαφνικα το εβλεπες να ερχεται αλλα δεν εκανες τιποτα)

θες εκπαιδευτικά πρωτης εκπαιδευσης να αντικαταστησεις τα Τ41 που φτασανε τα 60 χρονια και δεν εχουν ΚΑΜΙΑ σχεση με το "σήμερα" - ας ειναι καλα ο Καμενος που πηρε καλως ή κακως τα ιταλικά

θες εκπαιδευτικά προκεχωρημενης εκπαιδευσης μια και τα Τ2 δεν εχουν ανταλλακτικά ( εχει κλεισει η γραμμη παραγωγής 10ετίες τωρα) και δε βρισκεις πλεον ουτε πυροκροτητές εκτινασόμενων καθισματων και τα οποια μαλλον ΔΕΝ θα πετανε το 2023 ( οσα πετανε - αλλο "κλαμα" μεχρι και σε σχολή για πλεξιμο στελνουν τους ικαρους μεχρι να παρουν σειρα και να βρεθει "αδειο μπακετ" να γραψουν ωρες) οποτε αναγκαζεσαι να κανεις βιαστικά = ακριβα (ενω και παλι το επιτελειο ειχε καταθεσει προτασεις καμια 20ετία πισω) την αναθεση στην καναδική ισραηλινη δε ξερω τι διαολο εταιρεια να φερει τα τ346...

οταν το επιτελειο λεει παμε για 4ης plus γεννιας και εσυ (υπουργε) αγοράζεις "σε ενα βραδυ" 30 F16...
οταν αφηνεις να απαξιωθουν τα πρωτα μιραζ χωρίς FOS και αναβαθμιση σε -5 και -9 και ΤΩΡΑ δε ξερεις τι να τα κανεις γιατι δεν ΠΡΟΒΛΕΨΕΣ ειτε να τα αναβαθμισεις ειτε το που θα τα πουλησεις, και μαλλον θα κανουν παρεα στο γνωστό σποτ που ειναι τα F1 ( αααααλλη αμαρτία αυτή...... )
οταν αφηνεις τα 30αρια χωρις Mid Life Upgrade
οταν τα C130.............. να πεταει ενα???? δύο?????? παμε πατακατω γιατι κι αυτο ποναει...
οταν εχεις απαξιωσει για ολους τους γνωστους λογους την ΕΑΒ...

κι ολα αυτα οταν μεσα σε 5 χρονια εχασες ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100 αεροσκάφη, βλεπε Α-7 και τα πρωτα F4 και τα τρεχοντα οσονουπω, ( που σημαινει παραλληλα οτι εχεις κανα διχιλιαρο ατομων - πιλοτους μηχανικους κλπ - χωρις αντικειμενο)

ε ναι οταν "ολα τα ανωτερω" ε ναι θες ΠΟΛΥ χρημα μαζεμενο...
ηταν λοιπον προφανες οτι ΤΩΡΑ - ΧΤΕΣ θελαμε τα ραφαλ ή κατι αντιστοιχο οπως και ΤΩΡΑ πρεπει να μπουμε στο παιχνιδι των F35 ( αν απουσία πρακτικώς αλλης εναλλακτικής μην ακούω παπατζες για ρωσικα - δεν αλλαζεις ολο το ... back-office "ετσι απλά")

ναι. οταν εχεις "γραψει" τους εξοπλισμους τις αναβαθμισεις και τη συντηρηση στα παλια σου τα παπουτσια, ε ναι ερχεται η στιγμή που πρεπει να χωσεις μαζεμενα οτι δε εχωσες τοσα χρονια...
και με "τοκο"....

ΥΓ. Υποθετω οτι "το αυτο" ισχυει και για τα αλλα οπλα, αλλα εκει εχω μονο επιδερμική αποψη κι αυτη μονο για τα πτητικά τους....
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#738031 τι ωραία δουλειά που κάνει το παλικάρι :metalo:

Άβαταρ μέλους
By JimClark
#738192 Ακόμα θυμάμαι στο f-14 το dos game την ειδική αποστολή του να προλάβεις την πορεία του mig-25 για να το αναχαιτισεις. Πόσο διαολεμένα πήγαινε. Μετά κάθισα ανέτρεξα σε 2 3 παλιά περιοδικά (δεν είχε ίντερνετς τότε) και έμεινα με ανοιχτο το στόμα

φοξμπατ :metalo:
Άβαταρ μέλους
By dimik
#738208
JimClark έγραψε:Ακόμα θυμάμαι στο f-14 το dos game την ειδική αποστολή του να προλάβεις την πορεία του mig-25 για να το αναχαιτισεις. Πόσο διαολεμένα πήγαινε. Μετά κάθισα ανέτρεξα σε 2 3 παλιά περιοδικά (δεν είχε ίντερνετς τότε) και έμεινα με ανοιχτο το στόμα

φοξμπατ :metalo:
Γερό βαρταλαμιδι... από τα πρώτα παιχνίδια που έπαιξα σε PC.

+Πτήση και διάστημα με 3-4 κατοστάρικα δραχμές. Χαρτζιλίκι 3 ημερών δηλαδή.

Έχω ακόμα την αφίσα με το F14 των Jolly Rogers που είχα κάνει κορνίζα για να την βάλω στο δωμάτιο του μικρού όταν μεγαλώσει λίγο.

< >
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#739308 μπορει να κινθει ενα αεροπλανο αυτονομα στο αεροδρομιο,ενω εχει σβηστες τις μηχανες του?
Άβαταρ μέλους
By drdino
#739311 Αυτόνομα όχι, μόνο με τρακτερακι, ρομποτάκι ή αν σβήσει τις μηχανές και τσουλήσει μέχρι το σταντ.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#739314
drdino έγραψε:Αυτόνομα όχι, μόνο με τρακτερακι, ρομποτάκι ή αν σβήσει τις μηχανές και τσουλήσει μέχρι το σταντ.


ηθελα καιρο να το ρωτησω αυτο,αλλα ολο το ξεχναγα.
Ντινο ημουν σε πτηση με το 320 νεο και ενω οι μηχανες ηταν σβηστες,το αεροπλανο εκανε πισω,εστριψε με οπισθεν ,και στη συνεχεια πηγε καποια μετρα μπροστα και μετα πηραν οι μηχανες εμπρος(ενω ηταν σε κινηση)
Ειναι δυνατον? Μου ειχε κανει πολυ μεγαλη εντυπωση.
η ηταν πολυ πρωι και δεν ειχα ξυπνησει? :lol:
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#739316 Οπισθογωνία κι έτσι; :lol:

Προφανώς είχε μπροστά του έναν τράκτορα που χειριζόταν αυτή τη ..χορογραφία οπισθοπορίας. Είναι μια τυπική διαδικασία pushback, στην περίπτωση που το αεροσκάφος έχει παρκάρει είτε σε τούνελ αποβίβασης, είτε σε κάποιο apron με τέτοιον τρόπο που δε μπορεί να βγει με τη μούρη, πρέπει να κάνει όπισθεν. Αυτό γίνεται πλέον στα περισσότερα αεροδρόμια της Fraport (εξοικονομούνται έτσι περισσότερες θέσεις στάθμευσης).

Ωστόσο, η τυπική διαδικασία pushback γίνεται με ταυτόχρονη εκκίνηση κινητήρων, αν και αυτό είναι στη διακριτική ευχέρεια του πληρώματος (το αν και πότε θα εκκινήσει κατά το pushback). Σε κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις η εκκίνηση γίνεται μετά την ολοκλήρωση του push.
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#739317
dimviii έγραψε:
drdino έγραψε:Αυτόνομα όχι, μόνο με τρακτερακι, ρομποτάκι ή αν σβήσει τις μηχανές και τσουλήσει μέχρι το σταντ.


ηθελα καιρο να το ρωτησω αυτο,αλλα ολο το ξεχναγα.
Ντινο ημουν σε πτηση με το 320 νεο και ενω οι μηχανες ηταν σβηστες,το αεροπλανο εκανε πισω,εστριψε με οπισθεν ,και στη συνεχεια πηγε καποια μετρα μπροστα και μετα πηραν οι μηχανες εμπρος(ενω ηταν σε κινηση)
Ειναι δυνατον? Μου ειχε κανει πολυ μεγαλη εντυπωση.
η ηταν πολυ πρωι και δεν ειχα ξυπνησει? :lol:


Προφανώς δεν τσουλάει μόνο του, απλά ως επιβάτης δεν μπορείς να το δεις από το παράθυρο:

Εικόνα

Για εσάς που δεν σας αρέσει η ντιζελοροπή έχει και ηλεκτρικά τηλεκατευθυνόμενα (το ρομποτάκι που λέει ο απάνου):

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#739319
JarnoT έγραψε:
Ωστόσο, η τυπική διαδικασία pushback γίνεται με ταυτόχρονη εκκίνηση κινητήρων, αν και αυτό είναι στη διακριτική ευχέρεια του πληρώματος (το αν και πότε θα εκκινήσει κατά το pushback). Σε κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις η εκκίνηση γίνεται μετά την ολοκλήρωση του push.


μαλλον κατι τετοιο θα ηταν και αυτο που λεω.