Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By corsair
#595043
dimviii έγραψε:Κίτρινο ψυκτικό υγρό έπεφτε στα κεφάλια επιβατών κατά τη διάρκεια πτήσης

https://www.zougla.gr/greece/article/ki ... kia-ptisis


ωχουυ.... ευαισθητουλιδες millenials που δεν μπορουν να αντεξουν λιγο ψυκτικο υγρο. Ημαρτον πχια με τα snowflakes. :protest:
Άβαταρ μέλους
By markvag
#595096
mirage έγραψε:Ναι, νεράκι του θεού αλλα μαλλον τα αεροπλάνα της Sky ειναι λιγο βρώμικα. Και ναι μπορει να συμβεί κατά την διάρκεια απογείωσης, προσγείωσης, αλλά και καθ'όλη την διάρκεια της πτησης ειδικα αν το αεροπλάνο εχει μείνει αρκετή ώρα στο έδαφος με ζέστη και υγρασία.
https://www.quora.com/Why-does-water-oc ... n-airplane
Ψυκτικό υγρό λεει. LOL. Να είναι καλά τα social media που διαβάζουμε τέτοιες βλακείες, έγραψε και wall of text, και φυσικά οι γνωστές δημοσιογράφοι που τα αναπαράγουν και βάζουν και γελοίους τίτλους



Εγώ όταν είδα κίτρινο υγρό, σκέφτηκα το yellow system hydraulic... :oops: :innocent: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By cabala10
#595098
markvag έγραψε:
mirage έγραψε:Ναι, νεράκι του θεού αλλα μαλλον τα αεροπλάνα της Sky ειναι λιγο βρώμικα. Και ναι μπορει να συμβεί κατά την διάρκεια απογείωσης, προσγείωσης, αλλά και καθ'όλη την διάρκεια της πτησης ειδικα αν το αεροπλάνο εχει μείνει αρκετή ώρα στο έδαφος με ζέστη και υγρασία.
https://www.quora.com/Why-does-water-oc ... n-airplane
Ψυκτικό υγρό λεει. LOL. Να είναι καλά τα social media που διαβάζουμε τέτοιες βλακείες, έγραψε και wall of text, και φυσικά οι γνωστές δημοσιογράφοι που τα αναπαράγουν και βάζουν και γελοίους τίτλους



Εγώ όταν είδα κίτρινο υγρό, σκέφτηκα το yellow system hydraulic... :oops: :innocent: :lol: :lol:

golden shower Λεγεται αμαν πια :rtfm: :shifty:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#595101 Αλλοι πληρώνουν όσο κι όσο, εδώ το πήραν δωρεάν, πωπω γκρίνια...
Άβαταρ μέλους
By elteo
#595118 κρητικοί επιχειρηματίες οι ιδιοκτήτες διαβάζω με 13 ATR τα 9 ιδιόκτητα.
όχι και άσχημα....
Άβαταρ μέλους
By mirage
#595215
elteo έγραψε:κρητικοί επιχειρηματίες οι ιδιοκτήτες διαβάζω με 13 ATR τα 9 ιδιόκτητα.
όχι και άσχημα....


12 active και 1 stored ειναι το σωστό. Τα ιδιόκτητα ειναι ολα άνω των 20 Μαΐων. Νομιζω μονο ενα leased ειναι στα 15 έτη πρπ.
Άβαταρ μέλους
By elteo
#595233
mirage έγραψε:
elteo έγραψε:κρητικοί επιχειρηματίες οι ιδιοκτήτες διαβάζω με 13 ATR τα 9 ιδιόκτητα.
όχι και άσχημα....


12 active και 1 stored ειναι το σωστό. Τα ιδιόκτητα ειναι ολα άνω των 20 Μαΐων. Νομιζω μονο ενα leased ειναι στα 15 έτη πρπ.


Ποιο είναι το όριο ζωής τους?
Άβαταρ μέλους
By markvag
#595245
elteo έγραψε:κρητικοί επιχειρηματίες οι ιδιοκτήτες διαβάζω με 13 ATR τα 9 ιδιόκτητα.
όχι και άσχημα....


Αυτά δεν λένε και πολλά... :lol:


elteo έγραψε:
mirage έγραψε:
elteo έγραψε:κρητικοί επιχειρηματίες οι ιδιοκτήτες διαβάζω με 13 ATR τα 9 ιδιόκτητα.
όχι και άσχημα....


12 active και 1 stored ειναι το σωστό. Τα ιδιόκτητα ειναι ολα άνω των 20 Μαΐων. Νομιζω μονο ενα leased ειναι στα 15 έτη πρπ.


Ποιο είναι το όριο ζωής τους?


Έχουν όριο σε κύκλους και ώρες λειτουργίας, όχι σε χρόνια. Μπορεί πχ ένα αεροπλάνο να είναι 25 ετών και να έχει 30% μεγαλύτερο υπόλοιπο ζωής από ένα άλλο που είναι 20 ετών. Εξαρτάται από το πως πετούσε στη ζωή του. :s_wink Αντίστοιχα καθορίζονται και οι τιμές. Στην εταιρεία που δούλευα, λίγο πριν φύγω διαπραγματεύονταν την αγορά κάποιων αεροπλάνων και ένα ήταν 24 ετών (αν θυμάμαι καλά) με περίπου 28.000 κύκλους και ένα άλλο ήταν 26 ετών με 24.000 κύκλους και μάλιστα το δεύτερο ήταν business jet και είχε όχι μόνο καλύτερη συντήρηση, αλλά και πιο καλές πτήσεις (μεγαλύτερες σε διάρκεια και με λίγο φορτίο). Κάπου κόλλησαν και στα δύο όμως και μετά έφυγα, οπότε δεν ξέρω τι έγινε...

Τώρα, το όριο αυτό δεν πάει να πει πως το αεροπλάνο πάει για σκραπ άμα το πιάσει, απλά μετά θέλει βαριές συντηρήσεις σε δομικά στοιχεία, που συχνότατα είναι πολύ πιο ακριβές από την αξία του αεροπλάνου, οπότε δεν αξίζουν. Ή εναλλακτικά μπορεί να μετατραπεί σε cargo ή / και να πετάει σε πιο "χαλαρές" περιοχές (πχ Αφρική).
Άβαταρ μέλους
By mirage
#595260 Μετά τα 20+ χρονια αρχίζουν συνήθως βαριές και ακριβές συντηρήσεις οι οποίες αν είσαι Lufthansa τις κανεις σωστα αλλα ακριβως επειδη ειναι ακριβές συνήθως το ξεφορτωνεσαι καπου στα 25 χρόνια. Και επειδή μιλαμε για ATR οι κύκλοι συνήθως ειναι πολλοί αν και το αεροπλάνο ειναι σχεδιασμένο για πολλούς κύκλους.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#595261 κυκλος=?
Άβαταρ μέλους
By melos86
#595263 Ανεβασμα-κατεβασμα η αλλιως συμπιεση-αποσυμπιεση της ατρακτου...
Με καποια επιφυλαξη το παραπανω! :oops:
Άβαταρ μέλους
By fokion
#595338
markvag έγραψε: Ή εναλλακτικά μπορεί να μετατραπεί σε cargo ή / και να πετάει σε πιο "χαλαρές" περιοχές (πχ Αφρική).


Spot on!!!!!!!!!

πρακτικά - οπως και τα αυτοκίνητα - οσο υπάρχουν ανταλλακτικά ( και λεφτά) ενα αεροπλάνο μπορεί να πεταει για πάντα....

Πχ πολλά Α7 "κατσαρολιαστικαν" γιατι αν και ειχαν ώρες υπόλοιπο δεν υπήρχαν διαθέσιμα ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ανταλλακτικά..
Το ιδιο και με πολλά F1 όπου αν τρέχαμε την αναβάθμιση τους στον καιρό της θα πέταγαν επιχειρησιακά περίπου μεχρι το 2003... Θυμιζω εδω οτι οι Αμερικάνοι αγόρασαν καμιά 60αρια από Γαλλια και αλλου για να τα εχουν ως aggressor....... ( προφανως με αναβαθμίσεις)

επίσης οι ασφαλιστικές δεν είναι η Εθνικη Ασφαλιστική :) :) ειναι συνήθως εταιρείες που εχουν εξειδικευμένο εστω τμημα όπου συνοδεία για το νεο ασφάλιστρο παει και το log book......... ( και η ειδησεογραφία... :) :) )

Συνήθως οι λογοι απόσυρσης ειναι αλλοι
ΠΧ 2. Τα Χιουι πανε προς απόσυρση οχι γιατί δεν υπάρχουν ανταλλακτικά - υπάρχουν ακομα και κινητήρες "στη λαδοκολα" - αλλα η τεραστια για το εργο που μπορούν να προσφέρουν κατανάλωσή τους και κοστος ανα ωρα πτησης...

Στα πολιτικά αεροσκάφη λογος αγοράς νεου μοντέλου ειναι η μειωμένη κατανάλωση ( = κόστος καυσίμων ) και ο θόρυβος, μια και πολλά αεροδρόμια ( Ελ Βεν περιλαμβανομενου δυστυχώς ) εχουν θεμα........

Γι αυτό στις περισσότερες εταιρείες ικανό μερους του στολου τους ειναι με leasing ή νοικιάρικα ( dry or wet) με οποιοδήποτε αλλο τροπο....
Άβαταρ μέλους
By fokion
#595341 ΥΓ. το "καλο" demo team των Ελβετών. ( ναι αυτών που εκαναν επιδηξη σε λαθος χωριό :) :) :) ) ειναι F5.............
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#595348 Κάτι τεράστια αφ που είχε η Ολυμπιακή τι έχουν απογινει; Δεν θυμάμαι αν ήταν a340 ή 747, πάνε αιώνες. Πήγαν ανακύκλωση ή τα έδωσε με την ιδιωτικοποίηση της;