Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By 224v
#553703 Τα λεφτά τα ζητάνε απο την ΥΠΑ. Τον έφτιαξαν και τον ξηλωσαν και τον έφτιαξαν σωστα. Γιατί λοιπόν ζητάνε λεφτά?? αφού έχουν υπεύθυνο στο οργανόγραμμα?? Ας τον διώξουν και τέλος. Είναι θέμα συμβατικό η ευθύνη. Πήραν ρίσκο έκαναν λάθος και αυτό κοστίζει, τόσο απλα.

.
Άβαταρ μέλους
By bill33
#553710 Ο αεροδιάδρομος είναι στον αέρα,κυριολεκτικά . Διάδρομος είναι η σωστή λέξη .
Άβαταρ μέλους
By 224v
#553711
bill33 έγραψε:Ο αεροδιάδρομος είναι στον αέρα,κυριολεκτικά . Διάδρομος είναι η σωστή λέξη .



:lol: :lol: δεν ξερω αλλα οι ξενοι τον λενε runway και Taxi way τον δευτερευοντα για να πανε στην πιστα...
Άβαταρ μέλους
By bill33
#553714 Airway μήπως;
Άβαταρ μέλους
By bill33
#553715
bill33 έγραψε:Airway μήπως;
https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=6998 πιο αναλυτικά.
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#553719 please, please, please...




Το όνειρο μου να πετάξω με το Concorde... λογικά όνειρο θα μείνει... :lol:
Λυπηρό που άτομα της γενιάς μου, δεν ήξεραν τι είναι τούτο...
Άβαταρ μέλους
By markvag
#553771
224v έγραψε:
Το αεροπλανο ηταν 340 και όχι γερμανικο γερμανοι ηταν οι λειτουργουντες το και εκανα τσιπια… όχι μια αλλα περιπου 4 φορες με το Προεδρικο!!!! Αλλα είναι Γερμανοι και τα κανουν όλα ΠΑΝΤΑ καλα….


Καμία σχέση. Υπάρχουν χίλιοι λόγοι που μία βλάβη μπορεί να εμφανίζεται συνεχώς! Μπορεί να είναι πίσω από το προβληματικό εξάρτημα ένα connector πχ που είναι στα όρια του να κοπεί και τη μία να πιάνει επαφή και την άλλη να χάνει. Έτσι, αλλάζεις το εξάρτημα που νομίζεις πως έχει πρόβλημα, το καινούριο δουλεύει, αλλά μετά από 2-3 πτήσεις ξανά το ίδιο. Ή μπορεί κάτι να γίνεται κάπου αλλού και μία στο τόσο να δίνει πιο πολύ ρεύμα στο συγκεκριμένο εξάρτημα και να το καίει συχνά! Ή μπορεί να συμβαίνουν άλλα χίλια πράγματα! Δεν είναι τόσο απλό, ιδίως τα avionics! :rtfm:

Και φυσικά ΞΑΝΑΛΕΩ πως απλά ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να πλαστογραφηθούν τα δεδομένα συντήρησης και ωρών / κύκλων πτήσης!


Και φυσικά ο μηχανικός, ΙΔΙΩΣ σε αεροπλάνο που χρησιμοποιείται από την ανώτατη ηγεσία μίας χώρας, θα ακολουθήσει κατά γράμμα το troubleshooting του κατασκευαστή, το οποίο (έκπληξη!) δεν είναι πάντα τέλειο. Και με αυτό εννοώ πως μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει αρκετές φορές ένα εξάρτημα και να γίνουν άπειρα troubleshooting μέχρι να βρεθεί που πραγματικά είναι το πρόβλημα. Και εάν το πρόβλημα είναι στην καλωδίωση, εκεί πραγματικά την πάτησε ο μηχανικός, μιας και υπάρχουν άπειρα χλμ καλωδίων στο αεροπλάνο! Ή μπορεί ο κατασκευαστής να μην θεωρεί αφύσικη μία βλάβη στο συγκεκριμένο εξάρτημα πχ ανά 2 μήνες (λογικά όχι, αλλά δεν ξέρω τι προβλέπεται για την συγκεκριμένη βλάβη και τι διαδικασίες troubleshooting προβλέπονται για τη συγκεκριμένη βλάβη!). Μιλάμε για manual χιλιάδων σελίδων τώρα! Το οποίο φυσικά δεν γνωρίζουμε, μιας και ούτε μηχανικοί Airbus A340 είμαστε, ούτε καν ξέρουμε ποιο είναι αυτό το εξάρτημα... :lol:

Επίσης, δεν βρίσκω κανένα κακό με το να κάνει μία κυβέρνηση οικονομία χρησιμοποιώντας παλαιότερα αεροπλάνα. Ένα αεροπλάνο, από τη στιγμή που βρίσκεται εντός των προδιαγραφών του, δεν έχει κανένα θέμα να είναι airworthy, με τη σωστή συντήρηση. Και ξαναλέω, πως το ενδεχόμενο στη Γερμανία να μην γίνεται στο ακέραιο σωστή συντήρηση είναι ανύπαρκτο. Όχι εξαιρετικά μικρό, ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ! Ιδίως σε κρατικό αεροπλάνο που χρησιμοποιείται από την ηγεσία της χώρας! Το μόνο ενδεχόμενο λανθασμένης συντήρησης στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το ανθρώπινο λάθος (που μπορεί να συμβεί στον καθένα προφανώς) ή λάθος οδηγίες του κατασκευαστή (που συμβαίνει καμιά φορά, σπάνια μεν, αλλά μπορεί να συμβεί). Τίποτε άλλο!


Α! Έχω ακούσει και πολύ πιο χοντρές βλάβες σε ολοκαίνουρια αεροπλάνα... :lol: Και φυσικό είναι αυτό, μιας και πολλές βλάβες μπορεί να οφείλονται σε χιλιάδες άλλους λόγους, εκτός από την ηλικία ενός αεροσκάφους! Μην ξεχνάμε πως ένα αεροπλάνο είναι τόσο εξαιρετικά περίπλοκο και έχει τόσα εξαρτήματα που το καθένα έχει ένα ενδεχόμενο βλάβης, που δεν βλέπω κάτι περίεργο σε μία βλάβη, ακόμα και σε μία βλάβη που δεν λέει να σταματήσει να βγαίνει... Γι' αυτό εξάλλου τα αεροπλάνα είναι έτσι σχεδιασμένα που αποκλείεται μία βλάβη να τα ρίξει (εκτός αν μιλάμε για την περίπτωση της περίπτωσης), μιας και σε όλα τα critical συστήματα υπάρχουν 1 με 2 back-up.



Και τέλος να αναφέρω (για ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ) πως όταν θέλουμε να πούμε για το πως θα λειτουργούσε μία αεροπορική εταιρεία, υπό ιδανικές συνθήκες, λέμε "σαν τη Lufthansa"... Και το εμείς αναφέρεται από εμένα που είμαι τσουτσέκι στον χώρο, μέχρι μηχανικούς με 3 και βάλε δεκαετίες εμπειρία! :rtfm: Στην Ελλάδα μόνο η Aegean είναι στα ίδια επίπεδα λειτουργίας, ούτε καν η Ολυμπιακή δεν πλησίαζε.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#553799 markvag,
συμφωνω σε ολα που εγραψες και που λογω εργασιας εχεις και προσωπικη εμπειρια.
Εγω ανεφερα την τσιπια των Γερμανων, οχι την ποιοτητα των προσφερομενων υπηρεσιων απο την συγκεκριμενη εταιρια.
Η τσιπια που λεω ειναι που εχουν αγορασει ενα μτχ 340 200 (απο τα πιο παλια μοντελλα). Και εστω οταν το πηραν ηταν ολα ΟΚ αλλα τα χρονια περνανε και τα πραγματα ξεπερνιονται. Παρουσιαζει ενα θεμα λοιπον το συγκεκριμενο επαναλαμβανομενο, και αντι να χρησιμοποιησουν το αλλο που εχουν επιμενουν να χρησιμοποιησουν αυτο παλι. Εαν δε, το παρουσιαζε το προβλημα στη μεση του Ατλαντικου? θα ηταν παλι ολα καλα?? (δεν λεω οτι θα επεφτε απλα θα εκανε διαδρομη μεγαλη στα τυφλα σχεδον... ) εσυ αν ησουνα Μερκελ τι θα εκανες οταν θα εφτανες?? θα σφυριζες αδαφορα γιατι τελος καλο ολα καλα??
Άβαταρ μέλους
By fokion
#553936 Τα αεροπλάνα μπορουν να πετανε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ασφαλώς οσο υπαρχουν τα δεοντα ανταλλακτικά.
Τα F1 πχ αν τα αναβαθμιζαμε ( = αλλαζαμε και καποια δομικά στοιχεία) θα πεταγαν επισημα μεχρι το 2005... Στο Μαροκο πετανε ακομα...
Τα F5 εμεις τα εχουμε κανει κατσαρόλες χρονια τωρα, Οι ελβετοι τα εχουν στο καλυτερο demo team τους... Οι Ελβετοι ε???

Θυμιζω οτι το αεροπλανο που επεσε προμηνός ηταν ηλικίας..... 6μηνου....
Οποτε το παλιο = αχρηστο καινουργιο = ασφαλές ειναι λιγο "θολό"

ΠΡΟΦΑΝΩΣ και ολα αυτα με προυπόθεση την συντηρηση συμφωνα με τις προβλεπομενες διαδικασίες SOP's κ.λ.π. ετσι??? οχι ο μπαρμπαμητσος πηρε το μαρκουτσι απο τα φρενα και το εβαλε στη τροφοδοσία γιατι δεν ειχε αλλο.....

Θυμιζω δε επισεις οτι τα ΜΕΛΛΟΥΜΕΝΑ Airforce One ΠΑΛΙ απο κατασχεμενα μεταχειρω ξεκινάνε... Γιατι?
Γιατι τα supermodifiedcustombuild η διαφορά κοστους ειναι εκθετική μη πω αστρονομική απο το "οπως βγηκε απο το εργοστάσιο"
ΔΙΟΤΙ ( Mark επιβεβαιωσε please)
Πρεπει να ΞΑΝΑγραφτουν τα μανουαλ του αεροσκάφους ΩΣ ΕΧΕΙ
Να πιστοποιηθει ΞΑΝΑ καθε ΜΙΑ διαφορετική ΒΙΔΑ και πριτσινι
Μετα να ΞΑΝΑπιστωποιηθει ως αξιοπλοο ΟΛΟ το αεροσκάφος "ως εχει" κι οχι "ως ηταν καποτε"...
Να ΞΑΝΑεκπαιδευτει και να ξανα ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ο οποιος ακουμπήσει χερι πανω του ακομα και η καθαριστρια...........

Αυτα ειναι ΚΟΣΤΗ.... ΤΡΕΛΛΑ κοστη.....
Άβαταρ μέλους
By 224v
#553959 Το νέο Air force one, είναι κατασχεμενο αλλα δεν εχει πεταξει (δεν το παρελαβε ο αγοραστης γιατι πτωχευσε. είναι ουσιαστικα αχρησιμοποιητο… και του κανουν τις μετατροπες που θελουν και φυσικα ετα θα γινουν οι πιστοποιήσεις που πρεπει.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#553989
fokion έγραψε:Γιατι τα supermodifiedcustombuild η διαφορά κοστους ειναι εκθετική μη πω αστρονομική απο το "οπως βγηκε απο το εργοστάσιο"
ΔΙΟΤΙ ( Mark επιβεβαιωσε please)
Πρεπει να ΞΑΝΑγραφτουν τα μανουαλ του αεροσκάφους ΩΣ ΕΧΕΙ
Να πιστοποιηθει ΞΑΝΑ καθε ΜΙΑ διαφορετική ΒΙΔΑ και πριτσινι
Μετα να ΞΑΝΑπιστωποιηθει ως αξιοπλοο ΟΛΟ το αεροσκάφος "ως εχει" κι οχι "ως ηταν καποτε"...
Να ΞΑΝΑεκπαιδευτει και να ξανα ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ο οποιος ακουμπήσει χερι πανω του ακομα και η καθαριστρια...........

Αυτα ειναι ΚΟΣΤΗ.... ΤΡΕΛΛΑ κοστη.....


Ω, ναι... σε μεγάλο βαθμό... Καλά, για κάποιες μετατροπές δεν πρέπει να επαναπιστοποιηθεί όλο το σκάφος, αλλά δεν ξέρω τι και πως με τα προεδρικά / πρωθυπουργικά... Ούτε νομίζω να χρειάζεται επαναπιστοποίηση ο μηχανικός. :hmmm:

Αλλά το πως και η τελευταία βίδα που μπαίνει πάνω σε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ αεροσκάφος θέλει πιστοποίηση, ισχύει. Αν θυμάστε, κάποτε είχα βάλει μία φωτογραφία από μία απλή σωλήνα, μήκος περίπου 30-35εκ., διαμέτρου κάπου 7-8εκ., που έμπαινε στο anti-icing του κινητήρα του Airbus Α320 που είχαμε τότε. Μία απλή σωλήνα, όχι κάτι το ιδιαίτερο. Κόστος αγοράς;;; 18 χιλιάρικα. ΑΛΛΑ υπήρχαν μόνο 2 προμηθευτές παγκοσμίως και επιπλέον η διαδικασία πιστοποίησης ενός ανταλλακτικού είναι ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ και (μετά την πιστοποίηση), μπορεί στον ποιοτικό έλεγχο να πετάξεις 9 στα 10 που έβγαλες, επειδή δεν πιάνουν τις προδιαγραφές. Οπότε, δεν θέλω να σκεφτώ καν το κόστος πχ του ξύλινου τραπεζιού στο AF1, το οποίο είναι customιά και έπρεπε να πιστοποιηθεί για να μπει στο προεδρικό αεροπλάνο... Μιλάμε για πιστοποίηση ΚΑΙ ΜΕΤΆ από αυτή και flammability report, τόσο για το τραπέζι, όσο και για το βερνίκι, αλλά και για τον συνδυασμό του τραπεζιού / βερνικιού και των άλλων επίπλων / χαλιών στον συγκεκριμένο χώρο (η λογική είναι πως μπορεί το ένα να μην αποτελεί κίνδυνο, αλλά ο συνδυασμός να δημιουργεί πχ σπίθες από στατικό ηλεκτρισμό). Και βέβαια, αυτό είναι το πιο απλό... Κάτι avionics που έχει περίεργα, το κόστος θα είναι νομίζω στα επίπεδα μικρού σπιτιού... :lol:

Κάπου είχα διαβάσει για κάτι σαν πάνω από δισεκατομμύριο δολάρια για το νέο AF1 που ετοιμάζεται... :ninja:
Άβαταρ μέλους
By mirage
#554031
224v έγραψε:Το νέο Air force one, είναι κατασχεμενο αλλα δεν εχει πεταξει (δεν το παρελαβε ο αγοραστης γιατι πτωχευσε. είναι ουσιαστικα αχρησιμοποιητο… και του κανουν τις μετατροπες που θελουν και φυσικα ετα θα γινουν οι πιστοποιήσεις που πρεπει.
Εντάξει το υπάρχον ειναι 30 ετών μόλις. Λεπτομερειες....
Άβαταρ μέλους
By fokion
#554105
mirage έγραψε:Εντάξει το υπάρχον ειναι 30 ετών μόλις. Λεπτομερειες....


Για τα αεροπλάνα - οσο υπαρχουν ανταλλακτικά ξαναλεω - η ηλικία ειναι αδιαφορη..........
Πιο φυσιολογικό ειναι οτι αλλαξαν οι απαιτήσεις και το υπαρχον σκαρι δεν τις ικανοποιει....
ή δεν ΣΥΜΦΑΙΡΕΙ να λυσουν ολα τα........... "ειδικά τεμαχια" ωστε να γινει καποια αναβαθμιση........

Πχ τα F1 μια χαρα θα εκαναν dogfight και σήμερα ως σχεδιο...
Δεν ειναι τυχαιο οτι Αμερικανοι αγορασαν οτι F1 υπηρχε αποθηκευμένο στη Γαλλία και με νεα avionics τα εχουν σαν "θηράματα" για τις οποιες "σχολες ικαρων" αλλα και "top-gun"
Απλά πλεον δεν έρχεσαι κοντά - αμολάς το πυραυλο απο του διαολου τη μανα - λεγε με F35= νταλικες που δε φαινονται..........
Άβαταρ μέλους
By mirage
#554108 Για το 200αρι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά πλεον και αυτος ειναι ο λόγος που το αντικαθιστούν. Απλα δείχνω στον 224 ενα απο τα πολλά παράδοξα που εμφανίζονται στα ποστ του.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#554121
mirage έγραψε:Για το 200αρι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά πλεον και αυτος ειναι ο λόγος που το αντικαθιστούν. Απλα δείχνω στον 224 ενα απο τα πολλά παράδοξα που εμφανίζονται στα ποστ του.

Σορρυ αλλα δεν καταλαβα τα παράδοξα... ταληρακια θα βοηθουσε... :iconcool: