Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By DAP
#598323 @elteo και mousatos Συγνωμην,νομιζα οτι μου κανετε πλακα...... :s_roses


Χαμος γινεται εκει πανω....
Αραγε αν το δειξω στον κουνιαδο μου που φοβαται τα αεροπλανα θα γιατρευει η θα γινει πιο σκληροπυρηνικος απο ο,τι ειναι;
Άβαταρ μέλους
By markvag
#598366
DAP έγραψε:Χαμος γινεται εκει πανω....
Αραγε αν το δειξω στον κουνιαδο μου που φοβαται τα αεροπλανα θα γιατρευει η θα γινει πιο σκληροπυρηνικος απο ο,τι ειναι;


:lol:

Ένας τρόπος υπάρχει να το μάθουμε... :iconcool: :lol: :lol:


:s_howdy
Άβαταρ μέλους
By markvag
#599382 Αποκλείεται να κάθισε κανονικά επιβάτης εκεί. Το είπε κιόλας η εταιρεία πως τις είχαν βγάλει inop λόγω βλάβης. Προφανώς κάποιος κάθισε εκεί και κάποιος άλλος τράβηξε φωτό για να έχουν τα 15 λεπτά δημοσιότητας που δικαιούνται...
Άβαταρ μέλους
By mirage
#599384 Κανεις δεν έκατσε εκει. Υπήρχαν άδειες θεσεις και μετακινήθηκαν μετα το τέλος της επιβίβασης απλα η Easyjet το διαχειρίστηκε τελειως λάθος.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#599864 Ένα ωραίο άρθρο για την αεροπυρόσβεση και γιατί δεν είναι τόσο απλό να αγοράσεις περισσότερα αεροπλάνα Canadair σήμερα.
https://www.koutipandoras.gr/article/gi ... -aeroskafi
Άβαταρ μέλους
By junior gt
#599872 Εγώ σκεφτόμουνα πάντα αυτό που λέει στο τέλος. Γιατί να μην υπάρχει ένας κοινός στόλος όχι μόνο στην Ευρώπη όπως λέει αλλά παγκόσμια υπό την αιγίδα κάποιου οργανισμού. :hmmm: Με διάφορες βάσεις ανά τον κόσμο αναλόγως και του είδους των μέσων που έχει ανάγκη η περιοχη. Κι αυτό γιατί το μισό χρόνο έχουμε Καλοκαίρι στο μισό της γης, τον άλλο μισό στο άλλο μισό. Πχ ξέρω γω θα υπήρχαν μια ή δυο βάσεις στη Μεσόγειο όπου το ανάγλυφο και τα χαρακτηριστικά της πυρκαγιάς είναι περίπου το ίδιο και το Χειμώνα θα μεταφέρονταν σε άλλες βάσεις στο Νότιο Ημισφαίριο με αντίστοιχο ανάγλυφο και χαρακτηριστικά. Έτσι θα αξιοποιούνταν τα μέσα όλο το χρόνο και το κόστος θα έπεφτε περιπου στο μισό.
Άβαταρ μέλους
By corsair
#599880
Anonymous Founder έγραψε:Ένα ωραίο άρθρο για την αεροπυρόσβεση και γιατί δεν είναι τόσο απλό να αγοράσεις περισσότερα αεροπλάνα Canadair σήμερα.
https://www.koutipandoras.gr/article/gi ... -aeroskafi


ο εμπειρος συντακτης ξεχναει οτι έχουμε πληθωρα αλλων μέσων (ελικοπτερα - PZL) για αεροπυροσβεση. Επισης σχετικα με τα περιορισμενα διαστήματα χρησης: Ειναι στο χέρι της πολιτειας να τα εκμεταλευεται κατα την διάρκεια του χρονου ολοκληρου. Τα αεροσκάφη αυτά μπορουν να διαμορφωθουν για πληθώρα ρολων. Αν εμεις δεν τα κάνουμε χρήση ειναι δικο μας προβλημα.

Απο εκει και περα με ενα στολο 7 CL415 και 11 CL215 δεν μπορει κανεις να ισχυριστει οτι εχουμε λιγα αεροσκάφη. Προτου προβει σε αγορα νέων, θα επρεπε κανεις να φροντισει για τον εκσυγχρονισμο των νεοτερων εκ των CL215. H εταιρια παρέχει την δυνατότητα.

Φυσικα υπάρχουν και αλλα πυροσβεστικα αεροσκάφη εκει εξω, οπως το AT-802 το οποιο θα μπορουσε να αντικαταστησει τα PZL τουλάχιστον.
Άβαταρ μέλους
By cabala10
#599935
junior gt έγραψε:Εγώ σκεφτόμουνα πάντα αυτό που λέει στο τέλος. Γιατί να μην υπάρχει ένας κοινός στόλος όχι μόνο στην Ευρώπη όπως λέει αλλά παγκόσμια υπό την αιγίδα κάποιου οργανισμού. :hmmm: Με διάφορες βάσεις ανά τον κόσμο αναλόγως και του είδους των μέσων που έχει ανάγκη η περιοχη. Κι αυτό γιατί το μισό χρόνο έχουμε Καλοκαίρι στο μισό της γης, τον άλλο μισό στο άλλο μισό. Πχ ξέρω γω θα υπήρχαν μια ή δυο βάσεις στη Μεσόγειο όπου το ανάγλυφο και τα χαρακτηριστικά της πυρκαγιάς είναι περίπου το ίδιο και το Χειμώνα θα μεταφέρονταν σε άλλες βάσεις στο Νότιο Ημισφαίριο με αντίστοιχο ανάγλυφο και χαρακτηριστικά. Έτσι θα αξιοποιούνταν τα μέσα όλο το χρόνο και το κόστος θα έπεφτε περιπου στο μισό.

ισως και να γινοταν αυτο στην νοτια ευρωπη αλλα για τον κοσμο ολο αδυνατον
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#599945 Το πρόβλημα με τη κοινή διαχείρηση/χρήση είναι το ποιός αποφασίζει και με τι κριτήρια σε τακτικό επίπεδο το πού θα διατεθούν αυτά τα αεροπλάνα αν χρειαστούν ταυτόχρονα σε παραπάνω από 1 χώρες. Αυτό που θα μπορούσε πιο ρεαλιστικά να γίνει -και αναφέρει εν συντομία το άρθρο- είναι μια κοινή συννενοήση χωρών για ταυτόχρονη παραγγελία που να κάνει οικονομικά βιώσιμη την επανέναρξη της γραμμής παραγωγής.

Κάτι που κάνουν στις ΗΠΑ είναι αυτό:
https://en.wikipedia.org/wiki/Modular_A ... ing_System

Δεν ξέρω πώς συγκρίνεται το κόστος χρήσης των C-130H σε σχέση με τα CL-415, αλλά έχει το πλεονέκτημα της εποχιακής αξιοποίησης ενός asset που χρησιμεύει στην ΠΑ και όλο τον υπόλοιπο χρόνο.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#599952 Τα μεγάλα α/φ, ειδικά με στροβιλοκινητήρες όπως τα Beriev, έχουν υψηλότερες ταχύτητες πτήσης και φυσικά δεν μπορούν να κατέβουν τόσο χαμηλά και να επιχειρήσουν δύσκολους ελιγμούς σε χαράδρες κλπ. Οπότε ένα C130 θα ήταν κατάλληλο μόνο για πεδιάδες ή "βομβαρδισμό" από ψηλά. Από την άλλη βέβαια, ο όγκος νερού ή αφρού ενός μεγάλου α/φ θα μπορούσε να φανεί χρήσιμος σε άλλες καταστάσεις. Οπότε το ιδανικό θα ήταν ένα μείγμα των μέσων, σε συνδυασμό φυσικά με τις στοχευμένες ρίψεις των ε/π.

Χρήσιμα οχήματα για στοχευμένες επιχειρήσεις (π.χ. διάσωση σπιτιών) θα ήταν τα παρακάτω:

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By mirage
#599958 Pardon me αλλα και τα CL415 turboprop ειναι σαν τα C130. Φυσικά και μπορεί το C130 να κάνει τα ίδια με ένα CL415 αλλα προφανώς ειναι και ακριβότερο και δεν υπάρχει λόγος να τρώει κύκλους ενα αεροσκάφος σαν και αυτό. Η ΠΑ δεν εχει την ανεση της ΠΑ της USofA