Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#474294 Data from flight tracking website RadarBox suggests the aircraft struggled to reduce its speed upon landing, reporting the plane was travelling at a speed of 110 knots (204km/h) on the final third of the runway.

Panicked passengers were evacuated from the aircraft early on Sunday after emergency service crews arrived at the scene.

One unnamed passenger told Turkish media they waited inside the plane "for at least 20 minutes" waiting for help to arrive.

"There was a smell of fuel inside so we all thought the plane [would] explode, but thankfully it did not happen," they said.

Another passenger, Fatma Gördü, said there was anguish amongst passengers on board after the plane landed in rainy conditions, adding the aircraft started "shaking" on the runway.

"We tilted to the side, the front was down while the plane's rear was up. There was panic. People shouting, screaming," she told state-run news agency Anadolu.

Another passenger, Yüksel Gördü, said it was "a miracle" that they survived the ordeal.

"The plane could have caught fire or fell into the sea. I thank God it didn't. I feel like going crazy whenever I think about these moments," he said.

Footage posted on social media showed at least one of the aircraft's windows had been smashed and another clip appeared to show one of the plane's engines in the water.
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#474416 Αρκετά παράξενο...

Γιατί να μην μπόρεσαν να ελαττώσουν? (ναι, ξέρω πολλοί οι λόγοι αλλά γιατί τόσο χάλια)
Το rudder jamαρισμένο δεξιά...
Γιατί να αποφασίσουν να το στρίψουν προς τα κάπου και πόσο μάλλον προς τη θάλασσα?

Να τον έπαιξαν τόσο άγρια οι πιλότοι?
Να πήγαν τόσο στραβά τα πράγματα?
Άβαταρ μέλους
By fokion
#474424 Εκ του αποτελέσματος ήταν μια σωστή κίνηση το προς τη θάλασσα μια που το φρέναρε. Από την άλλη νομίζω έχει κτίρια και χόρτα.....
Βέβαια αυτές οι αποφάσεις παίρνονται σε 1 με 2 δευτερόλεπτα το πολύ και σε καθεστώς στρες. ... Θα μπορούσε να είναι γενικευμένη βλάβη υδραυλικών αλλά τόσο γενικευΜένης που εξουδετέρωσε και πρωτεύοντα και δευτερεύοντα συστήματα?
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#474428 Γιατί όχι ευθεία δηλαδή?
Άβαταρ μέλους
By fokion
#474433 Καλή ερώτηση. ... Ίσως να μην ήταν ηθελημένη η στροφή προς τη θάλασσα. .
Βέβαια τώρα που ξανά είδα την φώτο στο ίδιο ύψος αλλά στα δεξιά έχει άσφαλτο. ...
Άβαταρ μέλους
By cabala10
#474455 ναι αλλα ειναι λογικη η σκεψη αν εχεις στο πισω μερος του κεφαλιου την περιπτωση φωτιας..αλλωστε ειναι ρηχα εκει οποτε δεν θα ειχαν καποιο σοβαρο προβλημα
Άβαταρ μέλους
By fokion
#474476 Παρεπιπτοντως βλέποντας τον ένα κινητήρα να... Έχει αυτονομηθει και να έχει πέσει στη θάλασσα πρέπει ακόμα να είχε μπόλικη ταχύτητα στο πέσε. ...
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#474493
MIXOStsi έγραψε:Το rudder jamαρισμένο δεξιά...

Γιατί να αποφασίσουν να το στρίψουν προς τα κάπου και πόσο μάλλον προς τη θάλασσα?

Να τον έπαιξαν τόσο άγρια οι πιλότοι?


Από πού και ως πού θεωρείτε δεδομένο ότι ήταν εσκεμένη απόφαση να το ρίξουν στη θάλασσα; :hmmm: Eιδικά όταν αναφέρετε οι ίδιοι στοιχεία που καταρρίπτουν την εικασία αυτή. :dizzy:

Πάμε λίγο πάλι το πώς δουλεύει το πηδάλιο:

Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#474544 your point?
σου φαίνεται να μην ξέρω πως λειτουργεί το rudder?
από που θεωρούμε δεδομένο ότι το έριξαν προς τη θάλασσα?
την απορία μου εξέφρασα το γιατί να είναι δεξιά κι αυτό βρέθηκε εκεί που βρέθηκε... γιατί να το στρίψουν προς τα κάπου γενικά αν δεν προλάβαιναν να σταματήσουν (αυτό που λέει ο cabala δεν έχει καμία λογική).

έκανες καμιά προσπάθεια να κατανοήσεις αυτά που γράφτηκαν, ή απλα έγραψες κάτι?
Άβαταρ μέλους
By mirage
#474545 More info στα κίτρινα. Αλλα εχουμε ακομα καιρο και με βαση τα τουρκικα εθιμα δεν θα μαθουμε ποτε τι εγινε.
http://avherald.com/h?article=4b39bd2e

< >
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#474551 μάλιστα... ακόμα πιο μυστήρια δηλαδή...
κι αν ισχύει το 110kts στο τελευταίο 3ο που γράφτηκε από πάνω...
είχε controls o f/o και μετά τα πήρε ο cpt...

ανθρώπινη μλκια μυρίζεται...
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#474567 Ίσως προτίμησε να το ρίξει στη θάλασσα για να μην πάει στην άσφαλτο για ν'αποφύγει επιπλέον θύματα ή συγκρούσεις; :hmmm:

Θέλω ν'ακυρώσω 2 ταξίδια επιστροφής από Ryan, αξίζει τον κόπο ο φόρος ή θα είναι απειροελάχιστος;

Βλέπω στο site
Αν δεν χρησιμοποιήσετε την πτήση που κλείσατε, ο ναύλος, οι επιβαρύνσεις και οι χρεώσεις δεν επιστρέφονται, αλλά μπορείτε να καταθέσετε γραπτή αίτηση εντός ενός μηνός από την ημερομηνία του αρχικού ταξιδιού για την επιστροφή τουΚυβερνητικού φόρου που καταβλήθηκε. Οι επιστροφές κυβερνητικών φόρων υπόκεινται σε αμοιβή διαχείρισης

Το ένα είναι SKG-ATH (το σίγουρο) και το δεύτερο BUD-ATH (υπάρχει μια ελάχιστη πιθανότητα πραγματοποίησης)

Επίσης γράφει:
Κατά συνέπεια οι επιβάτες δεν απαιτείται να ειδοποιήσουν αν δεν είναι σε θέση να ταξιδέψουν με τις πτήσεις που έγινε κράτηση.
Αυτό μου φαίνεται μλκία, γιατί να μην ενημερώνεις και να καθυστερεί άδικα η πτήση;
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#474575
Dimitris_P έγραψε:Επίσης γράφει:
Κατά συνέπεια οι επιβάτες δεν απαιτείται να ειδοποιήσουν αν δεν είναι σε θέση να ταξιδέψουν με τις πτήσεις που έγινε κράτηση.
Αυτό μου φαίνεται μλκία, γιατί να μην ενημερώνεις και να καθυστερεί άδικα η πτήση;

Δεν χρειάζεται, γιατί ποτέ δεν θα κάνεις τσεκ-ιν, ποτέ δεν θα σε περιμένουν :-)
Κι άλλωστε το οβερμπούκιν τους θα δουλέψει μια χαρά.

Για το Βουδαπέστη - Αθήνα δεν ξέρω, αλλά για το Θεσσ-Αθήνα, ένα 13άρι ο φόρος.
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#474587
MIXOStsi έγραψε:your point?
σου φαίνεται να μην ξέρω πως λειτουργεί το rudder?
από που θεωρούμε δεδομένο ότι το έριξαν προς τη θάλασσα?
την απορία μου εξέφρασα το γιατί να είναι δεξιά κι αυτό βρέθηκε εκεί που βρέθηκε... γιατί να το στρίψουν προς τα κάπου γενικά αν δεν προλάβαιναν να σταματήσουν (αυτό που λέει ο cabala δεν έχει καμία λογική).

έκανες καμιά προσπάθεια να κατανοήσεις αυτά που γράφτηκαν, ή απλα έγραψες κάτι?


Όταν κάποιος (εσύ) γράφει "Γιατί να αποφασίσουν να το στρίψουν προς τα κάπου και πόσο μάλλον προς τη θάλασσα?
Να τον έπαιξαν τόσο άγρια οι πιλότοι?"
μεταξύ άλλων, και στη συνέχεια προσφέρονται πιθανές εξηγήσεις (να αποφύγουν κτήρια από τη δεξιά πλευρά του διαδρόμου (fokion) ή να μην εξαπλωθεί πιθανή φωτιά στο νερό (cabala)) εξετάζοντας την ιδέα --> σαφώς ναι, δείχνει ότι θεωρείς ότι είναι περίπτωση ανάλογη της LH2904.

Κάτι πιο πιθανό, που επίσης είναι εικασία αλλά τουλάχιστον είναι συμβατή με τα ως τώρα δεδομένα, είναι ότι το αεροπλάνο έφυγε από μόνο του προς τα αριστερά και ο pilot in command γύρισε το πηδάλιο δεξιά για να αντισταθμίσει. Πιθανοί λόγοι για το γιατί έφυγε, είναι πχ. πρόβλημα με το nose gear, απώλεια των φρένων στο δεξί main gear, ασύμμετρο deployment των spoilers ή των thrust reversers, λάθος thrust settings (βλ. TAM3054 για τα 2 τελευταία) κλπ.

Aν πράγματι ο δεξιός κινητήρας είχε σπουλάρει, αυτό εξηγεί γιατί είχε παραπάνω ορμή και βρέθηκε πολύ πιο μπροστά από την άτρακτο.

Η προσθήκη με τα κίτρινα στο avherald (δεν υπήρχε όταν διάβασα την είδηση χτες) συμφωνεί με αυτά, αλλά όλα αυτά παραμένουν εικασίες. Θα ξέρουμε περισσότερα όταν αναλυθεί το CVR -και ειδικότερα το FDR. Αλλά όπως σωστά παρατήρησε o mirage, ακόμα και τις καλές εποχές ισχύει το what happens in Turkey, stays in Turkey. 3 χρόνια σχεδόν, κι ακόμα περιμένουμε την αναφορά για την TK1878...
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#474595 Μετα απο 1:40 λεπτά απο τη στιγμη της επιβίβασης, η πτήση (Aegean) της γυναίκας μου αναβλήθηκε λόγω του γνωστού, τις τελευταίες μερες, θέματος με την ομίχλη στο αεροδρομιο της Θεσσαλονίκης. Ηταν δε εξαιρετικά σημαντικό να ειναι στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί αυριο (7:00), επομένως η λύση αυριανής πτήσης δεν προσφέρει τιποτα...
Δικαιούται αποζημίωση? Έστω επιστροφή των χρημάτων του ναύλου? Ή το περιστατικό αντιμετωπίζεται ως force majeure?