Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#748696 Η αλήθεια είναι πως ήμουν επηρεασμένος από το παλιό disaster της αεροπορικής
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lauda_Air_Flight_004
Ζημιά μας έχει κάνει αυτό το ντοκιμαντέρ
Άβαταρ μέλους
By drdino
#748700 15 χρόνων ήταν, σιγά, μια χαρά στρωμένο. Ούτε να ψηφίσει δεν μπορεί ακόμα.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#748711
Dimitris_P έγραψε:Η αλήθεια είναι πως ήμουν επηρεασμένος από το παλιό disaster της αεροπορικής
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lauda_Air_Flight_004
Ζημιά μας έχει κάνει αυτό το ντοκιμαντέρ
Τα παραλές νομίζω. Αν όντως σου είχε κάνει ζημιά δεν θα έπρεπε να μπαίνεις σε αεροπλάνο παρα μόνο αν ηταν έκτακτη ανάγκη.

< >
Άβαταρ μέλους
By GTS
#748714
drdino έγραψε:15 χρόνων ήταν, σιγά, μια χαρά στρωμένο. Ούτε να ψηφίσει δεν μπορεί ακόμα.


Συνηθως αλλαζουν μοκετες και εσωτερικο μετα απο αυτα τα χρονια. Θυμαμαι ενα 767 νομιζω της ΒΑ, πρεπει να ηταν 20+ χρονων αλλα μεσα σαν καινουριο, μετα καπου διαβασα οτι του αλλαξαν ολο το εσωτερικο με καινουριο στα πλαισια ενος refurbisment.
Άβαταρ μέλους
By GTS
#748717
MONMAN έγραψε:Η πτήση 411 της Ολυμπιακής της 9 Αυγούστου του 1978

Το θαύμα που έσωσε την Αθήνα , ο κυβερνήτης Μιγάδης :metalo: δηλ ο Έλληνας Σάλλυ

Ίσως το πιο καλό βίντεο -με πολύ καλή τεχνική εκτίμηση του τι έγινε με την έκχυση νερού - πάνω στο παραλίγο δυστύχημα που αν γινόταν θα ήταν μάλλον στο Νο1 παγκοσμίως :(

https://youtu.be/fT6r9_wmT20


Υπηρχε ενα documentary απο την Ελλ τηλεοραση για αυτο το θεμα. Πολυ καλο.

Αξεχαστα τα 747 της ΟΑ. Πεταξα με αυτα σε πολλες πτησεις απο το 1994 (προς Αμερικη και Καναδα) και μετα, αξεχαστο το καπνισμα στις τελευταιες θεσεις με τον καπνο να γεμιζει αυτο το μερος του αεροπλανου, ο τροπος που επιταχυνε στην απογειωση κλπ
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#749696 Τύφλα να έχει ο Μωυσής! :lipsealed:

Άβαταρ μέλους
By Zorz
#749780
axel12p έγραψε:Τύφλα να έχει ο Μωυσής! :lipsealed:


https://www.faa.gov/air_traffic/publica ... ion_4.html

Άβαταρ μέλους
By fokion
#749889 Ειναι ενα απο τα πιο επικυνδηνα φαινομενα γιατι σε καθαρο καιρό δε φαινεται. Εδω ειναι βεβαια "δουλεια" του Ελεγκτή να τα διαχωρίζει σωστά. Πχ τουλαχιστον 10λεπτο ( αναλλογως και του αερα που και απο που φυσαει βεβαια) μεταξυ ενός τσεσνα κι ενος 737...

Οπως επίσεις και το microburst πάνω ή κοντά απο τον διαδρομο , ενα μικρής εκτασης αλλα εξαιρετικά δυνατό καθοδικό ρευμα
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#749893 https://twitter.com/alternateb747/statu ... 8593026052
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#749903
fokion έγραψε:Ειναι ενα απο τα πιο επικυνδηνα φαινομενα γιατι σε καθαρο καιρό δε φαινεται. Εδω ειναι βεβαια "δουλεια" του Ελεγκτή να τα διαχωρίζει σωστά. Πχ τουλαχιστον 10λεπτο ( αναλλογως και του αερα που και απο που φυσαει βεβαια) μεταξυ ενός τσεσνα κι ενος 737...

Οπως επίσεις και το microburst πάνω ή κοντά απο τον διαδρομο , ενα μικρής εκτασης αλλα εξαιρετικά δυνατό καθοδικό ρευμα


Αν θυμάμαι καλά 5λεπτο, αλλά ας μας πει ο jarno, που είναι η δουλειά του.


dimviii έγραψε:https://twitter.com/alternateb747/status/1487383858593026052


Αυτά παθαίνει όταν δεν φοράς χειμερινά. :lol:
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#749930
REALZEUS έγραψε:
fokion έγραψε:Ειναι ενα απο τα πιο επικυνδηνα φαινομενα γιατι σε καθαρο καιρό δε φαινεται. Εδω ειναι βεβαια "δουλεια" του Ελεγκτή να τα διαχωρίζει σωστά. Πχ τουλαχιστον 10λεπτο ( αναλλογως και του αερα που και απο που φυσαει βεβαια) μεταξυ ενός τσεσνα κι ενος 737...

Οπως επίσεις και το microburst πάνω ή κοντά απο τον διαδρομο , ενα μικρής εκτασης αλλα εξαιρετικά δυνατό καθοδικό ρευμα


Αν θυμάμαι καλά 5λεπτο, αλλά ας μας πει ο jarno, που είναι η δουλειά του.

Α, πολύ ωραίο θέμα!
Έχει πάρα πολλές υποπεριπτώσεις ανάλογα τα μεγέθη των αεροσκαφών, αν ταξιδεύουν ή απογειώνονται ή προσεγγίζουν για προσγείωση ή διασταυρώνουν από πίσω και η καθεμιά άλλες υποπεριπτώσεις κυρίως για τις απογειώσεις/προσγειώσεις. Και φυσικά ο αέρας ενισχύει (άπνοια) ή διαλύει γρήγορα (ισχυρό crosswind) το φαινόμενο.

Γενικά, υπάρχουν 4 κατηγορίες αεροσκαφών, ανάλογα με το μέγεθός τους (και τις αεροδίνες που παράγουν),
Light (μικρά μονοκινητήρια ή δικινητήρια)
Medium (από τα συνήθη μικρά ιδιωτικά learjet, falcon, κλπ, Β737, Α320-321, μέχρι τα Β757*)
Heavy (όλα τα wide body, πχ Β767-77-87, Α330, κλπ, είτε 2κινητήρια είτε 4κινητήρια)
Super Heavy (Α380 και μόνο**)
(*757: η γνωστή εξαίρεση του χώρου, είναι M βάσει μεγέθους, αλλά παράγει αεροδίνες σαν Η).
(** Το Antonov 225 που ήρθε πρόσφατα, η Αμερικάνοι το λογαριάζουν σαν SH, οι Ευρωπαίοι σαν H).

Σε φάση ταξιδιού δεν υφίσταται χρονικός περιορισμός μεταξύ τους, μόνο απόστασης, από 4nm ως 8nm ανάλογα τι τύπος αεροσκάφους ακολουθεί τι.
Σε φάση προσγείωσης/απογείωσης, ισχύουν χρονικοί περιορισμοί (και όχι απόστασης) με μικρές αποκλίσεις, κατά βάση
2min για +-1 κατηγορίες και
3min για +-2 κατηγορίες, δηλ μικρό L πίσω από μεγάλο H χρειάζονται τυπικά 3 min διαχωρισμού.
Στην προσγείωση είναι λίγο πιο κρίσιμα τα πράγματα, στην απογείωση λιγότερο (με καλό αέρα στις απογειώσεις κλέβουμε χρόνο αναίμακτα :innocent: ).

Πλην H με Η, δεν υπάρχει κανένας διαχωρισμός για αεροσκάφη ίδιας κατηγορίας, ας πάνε πισωκολλητό :lol:
(μόνο οι περιορισμοί των συστημάτων/υποδομών).

Τέλος, σ' αυτό που ανέφερε ο fokion, δεν είναι πάντα ευθύνη του ελεγκτή ο διαχωρισμός. Ως επί το πλείστον ναι. Ωστόσο στις περιπτώσεις εξ όψεως προσέγγισης σε αεροδρόμιο για προσγείωση, δηλαδή όταν ο κυβερνήτης δηλώνει ότι βλέπει την περιοχή και το αεροδρόμιο και θέλει να παρεκκλίνει της τυπικής διαδικασίας για να έρθει όπως θέλει (συνήθως πιο γρήγορα και πιο "κοφτά"), όταν δεν είναι 1ος για προσγείωση αλλά ακολουθεί άλλο αεροσκάφος, τότε ευθύνη του ελεγκτή είναι μόνο να αναφέρει τον τύπο του αεροσκάφους που προηγείται, αποκλειστική ευθύνη για τον διαχωρισμό με το προπορευόμενο αεροσκάφος είναι του κυβερνήτη του 2ου.
Αυτό συμβαίνει συχνά στα δικά μας περιφερειακά αεροδρόμια το καλοκαίρι για να συμπυκνώνεται η κυκλοφορία. Το θέλουμε κι εμείς, το ζητούν και οι περισσότεροι κυβερνήτες (εκτός από εκείνους που τους το απαγορεύει η εταιρεία ή έχουν μια σχετική απειρία).

Αυτά, συγγνώμη για το μακρύ του θέματος. Τα πολύ ουσιαστικά σας είπα μόνο.
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#749933 Με άλλα (σύντομα) λόγια, το 10λεπτο και το 5λεπτό είναι τεράστιοι χρόνοι. Παίζουν και παίζουμε -by the book- με πολύ μικρότερους χρόνους ακόμα και για κουνούπια πίσω από ιπτάμενους ελέφαντες.
Άβαταρ μέλους
By Same_old_story
#749993 An F-35 has crashed after landing on a US aircraft carrier in the South China Sea. :lipsealed: