Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#572640 @REALZEUS
Όχι. Το ABS παίρνει πρωτοβουλία και δεν φρενάρει και κατόπιν φρενάρει. Είναι δηλαδή κλασικός αυτοματισμός. Ο έλεγχος του φρένου άπαξ και ενεργοποιηθεί, δεν είναι στον οδηγό (εκτός αν σηκώσει το πόδι από το φρένο εντελώς). Το σερβό δεν είναι αυτοματισμός, είναι αυτό που λέει η λέξη: βοήθημα. Το ESP που ανέφερες, επηρεάζει δραστικά την πορεία του αυτοκινήτου και παίρνει τον έλεγχο από τον οδηγό.
Άβαταρ μέλους
By Y.V
#572641 Ο Διας νομιζω θελει να καταληξει οτι καλοι οι οποιοι αυτοματισμοι, αλλα παντα πρεπει συμμετεχει και να ενεργει καποιος οδηγος και οχι να μην υπαρχει οδηγος στο οχημα, αλλα αυτος που σημερα θεωρουμε εμεις ως οδηγο να συμπεριφερεται σαν επιβατης και να λυνει σταυρολεξα...
Λιγο οδηγος δεν πρεπει να υπαρχει... :lol:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#572642 Στην παρούσα φάση, ο οδηγός είναι απαραίτητος. Αλλά όπως χάρη στο ESP το αυτοκίνητο μπορεί να βοηθήσει μόνο του και ένα λιγότερο "χερά" οδηγό (δηλαδή το 99% αυτών που οδηγούν εκεί έξω) να σώσει μια κατάσταση, έτσι και οι αυτοματισμοί που ήδη είναι εδώ ή και αυτοί που θα έλθουν, θα κάνουν τεράστια διαφορά. Και όλοι αυτοί είναι κλασικοί αυτοματισμοί (σαν συστήματα δηλαδή). Για την ακρίβεια είναι περισσότερο control παρά αυτοματισμός, μιλώντας στην τεχνική γλώσσα, αφού το ESP είναι σαφώς πιο πολύπλοκο από ένα απλό αυτοματισμό.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#572643
Dimitris_P έγραψε:https://www.ethnos.gr/auto/28130_pal-v- ... i-edo-pics


Πλάκα κάνεις τώρα κι εσύ. :dizzy:

Θεωρούσαν πως οι πόλεις σήμερα θα ήταν κάπως έτσι:

Εικόνα


Dimitris_P έγραψε:Και η σύγκριση αυτοκινήτου με αερόπλανου είναι εντελώς fail


Το θέμα ήταν οι αυτοματισμοί. Υπάρχει λόγος που υπάρχουν ακόμα πιλότοι και χειριστήρια στα αεροπλάνα. :rtfm:


Anonymous Founder έγραψε:Όχι. Το ABS παίρνει πρωτοβουλία και δεν φρενάρει και κατόπιν φρενάρει. Είναι δηλαδή κλασικός αυτοματισμός. Ο έλεγχος του φρένου άπαξ και ενεργοποιηθεί, δεν είναι στον οδηγό (εκτός αν σηκώσει το πόδι από το φρένο εντελώς).


Εσύ, ως μηχανικός, χρησιμοποιείς προφανώς την τεχνική ορολογία του αυτοματισμού. Η συζήτηση όμως ήταν για αυτά που ελέγχει ο χειριστής έναντι αυτών που αποφασίζει μόνο του να πράξει το σύστημα. Δεν αποφασίζει μόνο του το ABS να επιβραδύνει το αυτοκίνητο, παίρνει εντολή να το κάνει και μετά κάνει το καλύτερο δυνατό. Το πρόβλημα θα είναι όταν το σύστημα θα επιβάλει την βούλησή του στον χειριστή.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#572644 Σου εξηγώ εκ νέου: στη περίπτωση του ABS, το σύστημα -την στιγμή που ο οδηγός φρενάρει- αποφασίζει να ΜΗΝ φρενάρει (για να μην μπλοκάρει τους τροχούς). Άρα, ενεργεί αντίθετα από την εντολή του οδηγού.
Στο ESP, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα: φρενάρει επιλεκτικά έναν ή περισσότερους τροχούς, επηρεάζοντας ταυτόχρονα την κατεύθυνση του αυτοκινήτου, πάλι αντίθετα από τους χειρισμούς του οδηγού.
Επομένως και οι δύο περιπτώσεις είναι κλασικοί αυτοματισμοί. Επίσης είναι σαφές πως για να πας σε πλήρως αυτόνομη οδήγηση, δεν πηγαίνεις από την μία μέρα στην άλλη, αλλά σταδιακά και τεστάροντας τα συστήματα στην πορεία. Σήμερα, με την τεχνολογία που έχουμε, είμαστε πάρα πολύ κοντά: γιατί υπάρχει και το hardware και το software διαθέσιμο και σε πολύ φτηνό κόστος.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#572650
Anonymous Founder έγραψε:Σου εξηγώ εκ νέου: στη περίπτωση του ABS, το σύστημα -την στιγμή που ο οδηγός φρενάρει- αποφασίζει να ΜΗΝ φρενάρει (για να μην μπλοκάρει τους τροχούς). Άρα, ενεργεί αντίθετα από την εντολή του οδηγού.
Στο ESP, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα: φρενάρει επιλεκτικά έναν ή περισσότερους τροχούς, επηρεάζοντας ταυτόχρονα την κατεύθυνση του αυτοκινήτου, πάλι αντίθετα από τους χειρισμούς του οδηγού.


Επικεντρώνεσαι στον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων, αλλά διαφωνώ ως προς τον σκοπό τους. Σκοπός του ABS είναι το συντομότερο δυνατό φρενάρισμα, με παράλληλη διατήρηση του ελέγχου μέσω του πηδαλίου (που θα χαθεί σε περίπτωση μπλοκαρίσματος των κατευθυντήριων τροχών). Υπό αυτό το πρίσμα το ABS φροντίζει για την καλύτερη δυνατή πέδηση αλλά μόνον όταν το ζητάει ο οδηγός. Δεν αποφασίζει από μόνο του ότι είναι καλύτερα να μειώσει ταχύτητα το όχημα. Το ίδιο ισχύει και για το ESP, που προσπαθεί να φέρει το όχημα στην διεύθυνση που ορίζει ο οδηγός με το τιμόνι. Τεχνικά ονομάζονται αυτοματισμοί, στην πράξη δεν δρουν αυτόνομα από τον χειριστή. Η διαφωνίας μας δηλαδή είναι στην σημειολογία και μόνο και όχι στην ουσία.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#572661
REALZEUS έγραψε:
Υπάρχει λόγος που υπάρχουν ακόμα πιλότοι και χειριστήρια στα αεροπλάνα. :rtfm:


Ένας εκ των οποίων είναι η νομοθεσία και άλλος η ψυχολογία... Υπάρχει η δυνατότητα ένα αεροπλάνο σήμερα να πάει από το ένα μέρος στο άλλο χωρίς πιλότο. :s_biggrin
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#572666 Όχι, δεν μπορεί. Όταν δε ο αυτόματος δει τα ζόρια, αποσυνδέεται αυτόματα (ειρωνικό, ε :lol: ) και δίνει τον χειρισμό στους πιλότους! :rtfm:


CNBC spoke to industry experts to better understand these computer systems that have become a part of how we fly today.

So what exactly is the autopilot?
It is what the name suggests—the autopilot flies the airplane without the human pilots controlling "hands on."

"Basically it is a computer that is running very, very fast," said Paul Robinson, president and CEO of AeroTech Research. "It can almost fly the plane completely between takeoff and landing."

The autopilot system relies on a series of sensors around the aircraft that pick up information like speed, altitude and turbulence. That data are ingested into the computer, which then makes the necessary changes. Basically, it can do almost everything a pilot can do. Key phrase: almost everything.

Occasionally, Robinson said, the autopilot will disengage itself in the event of extreme turbulence, for example, at which the pilot will be alerted to take over control of the plane.

A pilot must still be completely aware of exactly what it is the autopilot system is or isn't doing. Case in point: in 2013 Asiana Airlines Flight 214 crashed while landing at San Francisco International Airport in what was cited as an autopilot issue. The pilots assumed the autopilot was doing something it actually wasn't doing, on the safe but highly automated Boeing 777, Robinson said.

Automation is great but if there is a misunderstanding between the crew and the automation system, it can be dangerous," Robinson said.
In that way, autopilot is similar to a car's cruise control. It can take over when you need it to, but you still have to be aware of what the car is doing and where it is going.

Patrick Smith is an active airline pilot who has been flying commercially since 1990. He told CNBC that the traveling public tends to imagine a pilot reclining back, reading a newspaper, while the autopilot does all the work. The reality is actually quite different, he said.

"The auto flying system does not fly the airplane," he said. "The pilots fly the plane through the automation."
The cockpit can still be a very busy place he said. Pilots are consistently having to command, manipulate and manage various parts of the computer system which requires their full attention. In addition about 99 percent of landings are manual and 100 percent of all takeoffs must be done manually by the pilot. There is not yet such a thing as an automated takeoff.


All of that technology-interfacing still makes for a challenging profession, said Smith.
"Pilots have come to rely on a somewhat different skill set over the past 40 years or so," he said. "But that's not to say that hands-on skills have become any less important."


https://www.cnbc.com/2015/03/26/autopil ... nt-do.html


Ξαναλέω, παρέχεις εμπιστοσύνη στα μηχανήματα... :help:
Τελευταία επεξεργασία από REALZEUS και 22 Μαρ 2019, 16:28, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By mirage
#572669 Επανερχόμενος στο θέμα MAX ενα ενδιαφερον άρθρο απο εξειδικευμένο site μακριά από θεωρίες συνομωσίας και click bait τίτλους.
https://leehamnews.com/2019/03/22/bjorn ... sh-part-2/
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#572688 Απ' αυτά τα λίγα που κατάλαβα, διαφωνώ στο "MCAS didn’t crash the aircraft, Blowback did.", γιατί όπως γράφει στο τέλος, δεν υπήρχε ο κίνδυνος μέχρι που ήρθε το MCAS...
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#572721 Επειδή βλέπω πώς πάει η κουβέντα: ο Πραγματικός Οδηγός ελέγχει χειροκίνητα το αβάνς. Οι αυτοματισμοί είναι για τους φλούφληδες που απλά μετακινούνται.

Εικόνα


:rtfm:
Άβαταρ μέλους
By cabala10
#572727
mirage έγραψε:Επανερχόμενος στο θέμα MAX ενα ενδιαφερον άρθρο απο εξειδικευμένο site μακριά από θεωρίες συνομωσίας και click bait τίτλους.
https://leehamnews.com/2019/03/22/bjorn ... sh-part-2/

δεν φταιει το Mcas Που τους γυριζε nose down με αποτελεσμα να επιταχυνουν αλλα φταινε τα υπολοιπα...

μαλιστα..
Άβαταρ μέλους
By fokion
#572736 Απο τα λιγα που καταλαβαινω απο αεροπορικά, οπως το ατυχημα με το ιστορικό στην Αγγλια αλλαξε πολλά στα airshow ετσι και ο συνδυασμός αυτων των 2 ομοιων ατυχημάτων θα αλλαξει πολλά στην πολιτική αεροπορία και μαλιστα σε οριζοντα ετων....