Ήμουν 7-8-9 χρονών τότε...
Α, το μετρό θα πάει το 2025, άλλον έναν χρόνο καθυστέρηση.
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα
Από 2025... και βλέπουμε το μετρό Θεσσαλονίκης
https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/37 ... ssalonikis
Αιτία για όσα θα περιγράψουμε στη συνέχεια αποτελεί η κυβερνητική απόφαση να καταργήσει την ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης), την εταιρεία δηλαδή η οποία θα έπρεπε να έχει συσταθεί για να αναλάβει ολόκληρο το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη (λειτουργία μετρό και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ). Πόσο το έχει πληρώσει αυτό ο ΟΑΣΘ -χωρίς να είναι γνωστός ακόμη ο τελικός λογαριασμός- το έχουμε περιγράψει με μπόλικες αφορμές. Τώρα έφτασε η ώρα του μετρό, για το οποίο τόση αισιοδοξία σπαταλήθηκε εσχάτως προκειμένου να πειστούν οι Θεσσαλονικείς ότι θα τελειώσει το 2023.
Καταργώντας το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών την ΑΣΥΘ, αποφάσισε να προχωρήσει σε ΣΔΙΤ Λειτουργίας και Συντήρησης του έργου, ύψους 292 εκατομμυρίων ευρώ! Κανένας δεν γνωρίζει τι ακριβώς είχαν κατά νου το υπουργείο και η Αττικό Μετρό, γνωρίζουμε όμως τι έπαθαν. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 30 Αυγούστου 2022 και οι αναγνώστες/στριες της εφημερίδας μας έχουν παρακολουθήσει όλες τις εξελίξεις, από την πρώτη προδικαστική προσφυγή της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, τέλη Σεπτεμβρίου 2022, στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) («Εφ.Συν.», 11.10.2022, «Από μπελά σε μπελά στο Μετρό Θεσσαλονίκης»).
Η προσφυγή απορρίφθηκε, αλλά η εταιρεία προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο έδωσε περιθώριο μέχρι και σήμερα στους αντιδίκους να καταθέσουν τα υπομνήματά τους. Πληροφορίες θέλουν -ύστερα από επίσπευση στο ΣτΕ- η απόφαση να εκδίδεται στα τέλη Φλεβάρη κι έτσι η Αττικό Μετρό και το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσαν ότι η τελική ημερομηνία -έπειτα από δύο αναβολές!- για την κατάθεση προσφορών ορίζεται η 28.2.2023 (αποσφράγιση 6 Μαρτίου).
Anonymous Founder έγραψε:Ω, τι κρίμα! Ποιος να το περίμενε;
Οι αδελφοί Ψωμιάδη, που είχαν αναγάγει σε επιστήμη τους «πρόχειρους διαγωνισμούς» (δηλαδή τις απευθείας αναθέσεις από το 2005 έως το 2010), δίνοντας 456 έργα μικρότερα από 45.000 ευρώ (συνολικής αξίας 15,3 εκατ. ευρώ) σε ημετέρους, ελέγχθηκαν ως καταχραστές του Δημοσίου. Μαζί τους και 19 ακόμη στελέχη - μεταξύ τους και ο Αλέξανδρος Καϊλής.
Μετά τις καταγγελίες μας στον Οικονομικό Επιθεωρητή και τη λεπτομερή έρευνά του, η Δικαιοσύνη υπολόγισε τη ζημία του ελληνικού Δημοσίου από τις πράξεις τους σε 4,1 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, εντοπίστηκαν έργα που δεν έγιναν ποτέ, αλλά το σύστημα Ψωμιάδη εξέδιδε ψευδείς βεβαιώσεις ότι έχουν δήθεν υλοποιηθεί, με άλλο ένα εκατομμύριο ευρώ ζημιά στην τσέπη των πολιτών! Υπέγραφαν συμβάσεις έργου με πρόσωπα που δεν πατούσαν ποτέ στις υπηρεσίες τους.
Κατά παράβαση όλων των διατάξεων, ο Π. Ψωμιάδης όριζε τον εαυτό του ως επιβλέποντα μηχανικό των έργων. Στη συνέχεια προχωρούσε στην πληρωμή των έργων, χωρίς ποτέ όμως αυτά να κατασκευαστούν. Εχουμε καταγγείλει και περιπτώσεις διπλοπληρωμών ή και τριπλοπληρωμών 45αριών, που γίνονταν με συγκεκριμένες μεθόδους-τεχνάσματα.
Τα ίδια έργα, μετά την ολοκλήρωσή τους, επανέρχονταν για έγκριση από το Νομαρχιακό Συμβούλιο με διαφορετικούς ή και τους ίδιους τίτλους, με αποτέλεσμα να ξαναπληρώνονται, ακόμη και από διαφορετικά προγράμματα. Μεγάλες εργολαβίες, με ασφαλτοστρώσεις, καθαρισμό ρεμάτων, αρδευτικά, συντήρηση σχολείων, γήπεδα κ.ά. διασπώνταν σε δεκάδες ομοειδή μικροέργα, τα οποία εκτελούνταν ακόμη και την ίδια περίοδο σε γειτονικές περιοχές από διαφορετικούς ή και από τους ίδιους εργολάβους. Επιπλέον, επιβλέψεις έργων έκαναν παράνομα ιδιώτες στη θέση των μηχανικών της Νομαρχίας.
Ομως η ποινική δίωξη κατά των αδελφών Ψωμιάδη και άλλων στελεχών της διοίκησής τους για κακουργήματα και ηθική αυτουργία με βάση τον νόμο περί καταχραστών του Δημοσίου περιόρισε των αριθμό των κατηγορουμένων. Ο Αλ. Καϊλής, από ελεγχόμενος, έγινε βασικός μάρτυρας υπεράσπισης. Οπως σημείωνα στην «Εφ.Συν.» (12.12.2022), ο Αλ. Καϊλής έκανε έντονες προσπάθειες να εμποδίσει την παραπομπή σε δίκη. Σε συνεννόηση με το σύστημα Ψωμιάδη, ορίστηκε το 2013 ΕΔΕ για τα 45άρια κατά των εμπλεκόμενων υπαλλήλων, με την οποία απαλλάχτηκαν.
Η υπόθεση έχει πάρει ώς τώρα πέντε αναβολές, οι δύο φορές λόγω πανδημίας. Αρχικά είχε προσδιοριστεί για τις 19 Ιανουαρίου 2019, δηλαδή πριν από τέσσερα χρόνια ακριβώς, αλλά αναβλήθηκε κατόπιν αιτήματος κάποιων εκ των κατηγορουμένων. Νέα ημερομηνία ορίστηκε η 23η Σεπτεμβρίου 2019, αλλά και πάλι αναβλήθηκε λόγω παρέλευσης ωραρίου των δικαστηρίων. Ποιοι άραγε κρίνουν ότι μια τόσο σοβαρή υπόθεση που αφορά δημόσιο χρήμα δεν χρειάζεται να βρεθεί ψηλά στο πινάκιο του δικαστηρίου;
Ακολούθως στις 19 Μαΐου 2020 και στις 18 Μαΐου 2021 δεν εκδικάστηκε με την επίκληση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, ενώ ακόμη μία αναβολή δόθηκε στις 6 Ιουνίου 2022 έπειτα από αιτήματα κωλύματος, τα οποία υπέβαλαν δύο εκ των συνηγόρων υπεράσπισης. Ο ένας ήταν συνήγορος του Παναγιώτη Ψωμιάδη, που επικαλέστηκε σοβαρό πρόβλημα υγείας εξαιτίας του οποίου δεν μπορούσε να συμμετάσχει στη δίκη. Δυστυχώς, τίποτε δεν αποκλείει να υποβληθούν και πάλι νέα αιτήματα αναβολής που να οδηγήσουν σε ακόμη μία αναβολή σήμερα.
Δεκαπέντε χρόνια έχουν περάσει από τις πρώτες καταγγελίες και δέκα χρόνια από την ποινική δίωξη, αλλά η Θέμις δείχνει να αδιαφορεί, αν όχι να παρέχει άτυπη ασυλία στους αδελφούς Ψωμιάδη και τους συγκατηγορούμενούς τους για το περιβόητο σκάνδαλο με τα «45άρια» έργα στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης. Ενα άλλο ζήτημα που έχει ανακύψει εν μέσω τόσων αναβολών είναι η θέσπιση του άρθρου 67 του νόμου 4735/2020, με το οποίο αίρεται το αξιόποινο των πράξεων των αιρετών των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και στο οποίο αναμένεται να γίνει επίκληση από την υπεράσπιση.
markvag έγραψε:Ακόμα θυμάμαι την τρύπα μπροστά από το Πα.Μακ.
Ήμουν 7-8-9 χρονών τότε...
Α, το μετρό θα πάει το 2025, άλλον έναν χρόνο καθυστέρηση.
«Πράσινοι» για αναβολή δίκης αδελφών Ψωμιάδη: Ευτελίζουν τη Δικαιοσύνη!
https://parallaximag.gr/thessaloniki-ne ... dikaiosyni
Μετά από 17 χρόνια από τις πρώτες καταγγελίες του Μιχάλη Τρεμόπουλου, οι κατηγορούμενοι εξασφάλισαν νέα αναβολή της δίκης για τις 23.5.2024! Αρχικά η υπόθεση είχε αριθμό 25 στο πινάκιο της 19.1, με ορατό τον κίνδυνο να αναβληθεί και πάλι. Αυτό αποφεύχθηκε με τη μετάθεση της συζήτησης για σήμερα στις 20.1. Όμως μετά την εκφώνηση της υπόθεσης προβλήθηκε από τον κατηγορούμενο Παναγιώτη Ψωμιάδη ότι ο δικηγόρος του Γ. Νικολακόπουλος βρίσκεται στο Λονδίνο για επέμβαση στο μάτι του λόγω γλαυκώματος. Η πρόεδρος του δικαστηρίου φάνηκε αποφασισμένη να προχωρήσει η δίκη αλλά τότε προβλήθηκε ως πρόσκομμα ότι ο παρών Διονύσης Ψωμιάδης πάσχει από άνοια και εκπροσωπείται από τον ίδιο απόντα δικηγόρο. Θέματα υγείας έθεσε και άλλο στέλεχος της διοίκησης Ψωμιάδη. Απών ήταν και ο βασικός μάρτυρας υπεράσπισής τους, Αλέξανδρος Καϊλής, επειδή είχε …δουλειά στις Βρυξέλλες..
ArrowsFA1 έγραψε:Καλντερίμι της Ζωγράφου – Συνεχίζεται το “μπαλάκι ευθυνών” μεταξύ Δήμου και Εφορίας Αρχαιοτήτων Πόλης ΘεσσαλονίκηςΚακοτεχνία; Δλδ εφόσον επέλεξαν να κάνουν καλντερίμια πώς θα έπρεπε να γίνει για να μην παρουσιάζει τις δυσκολίες αυτές;
Λογικά, στο Europa, και η ΑΕΚ θα ακολουθήσει βάζε[…]
@Jarno Η αλλαγή στο φορμάτ του σπριντ δεν μας επη[…]
Έκανα σήμερα το Θεσσαλονίκη - Ηγουμενίτσα και μου […]
Μια ακομα δικαιολογια καταριπτεται απο τον ιδιο το[…]
Δεν ξέρω αν έχεις καταλάβει ότι μετά το 2020 έχουμ[…]