Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By markvag
#661191
Andreasdik έγραψε:Συγνώμη Μάρκο εσύ πως συμπεραίνεις ότι δεν το καταλαβαίνω;
Δεν μπορείς να δεχτείς ότι το θεωρώ άχρηστο μάθημα; Είναι η προσωπική μου άποψη.
Το ίδιο άχρηστο με τα θρησκευτικά.


Αν είναι άχρηστη η κοινωνιολογία που ασχολείται με αυτό που μας περιβάλλει κάθε ώρα και στιγμή (εκτός αν ζει κάποιος σε μία καλύβα στο δάσος), ΟΚ. Πάσο. Συγνώμη αν σε προσέβαλα, απλά έγραψα πολύ λακωνικά.

Επίσης, άλλο βαρετό και άλλο άχρηστο. Πχ την γλώσσα την έβρισκα εξαιρετικά βαρετή, αλλά σε καμία περίπτωση άχρηστη. Να μου πεις πχ την Οικιακή Οικονομία άχρηστη, ναι (πρέπει να καταργήθηκε, έτσι δεν είναι;), αλλά την κοινωνιολογία;;; Τέλος πάντων...


ΥΓ: Το "δεν το καταλαβαίνεις" μπορεί να οφείλεται στο ότι δεν θέλεις να το καταλάβεις ή δεν ασχολήθηκες να το καταλάβεις. Ή είχες την ατυχία να το δεις μόνο από το πρίσμα του ελ σχολείου.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#661203 Η Κεραμέως κλείνει τα μάτια στο σκάνδαλο του Κολλεγίου Αθηνών

Το πιο σημαντικό δεν είναι μόνο να βρεθούν οι ηθικοί και φυσικοί αυτουργοί της καταστροφής των βιβλίων απουσιών, αλλά να εντοπιστούν οι μαθητές και να τους αφαιρεθούν οι τίτλοι σπουδών που παρανόμως απέκτησαν και με τους οποίους σήμερα ενδέχεται να φοιτούν σε ξένα ή σε ελληνικά πανεπιστήμια, σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#661496 Μετά το νόμο δώρο προς τους σχολάρχες, το μάρμαρο το πληρώνουν οι εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/25 ... ka-sholeia
Eκατοντάδες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, πριν ακόμη ανοίξουν τα σχολεία, απολύονται σωρηδόν, με την ΟΙΕΛΕ να κάνει λόγο για εκδικητικές απολύσεις και στοχοποίηση συνδικαλιστών. Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας έδωσε στη δημοσιότητα λίστα με 15 μεγάλα ιδιωτικά σχολεία από τα οποία έχει καταγράψει περισσότερες από 70 απολύσεις εργαζομένων, με τον πραγματικό αριθμό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που έχουν χάσει τη δουλειά τους να υπολογίζεται περίπου στους 150, νούμερο το οποίο επιβεβαιώνει και ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Ν. Αττικής «Ο Βύρων».

Η μεγάλη «σφαγή», όπως τη χαρακτηρίζει ο γενικός γραμματέας της ΟΙΕΛΕ Γιώργος Χριστόπουλος, εντοπίζεται κατά κόρον στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, με εκπαιδευτικούς να καταγγέλλουν ότι οι ιδιοκτήτες επιβάλλουν μισθούς ελεύθερης αγοράς 600 ευρώ για 8ωρη εργασία, δηλαδή 40 ώρες την εβδομάδα, με υποχρεωτική συνοδεία παιδιών στα λεωφορεία, υποχρεωτική παροχή υπηρεσιών τα απογεύματα, ακόμη και τα καλοκαίρια.



Είναι καταπληκτικό, ό,τι επιζήσει από την COVID-19 στην παιδεία, θα το καταστρέψουν με τα νομοθετήματά τους.
Άξιοι. :s_yes
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#661499 Οι 150 αφορούν 15 ιδρύματα ή περισσότερα, και εξ'αυτών των 150 (οι 70 ξέρουμε ότι απελύθησαν) οι 80 οδηγήθηκαν στην έξοδο για μισθολογικούς λόγους; :(

Πόσος κόσμος θα αντιμετωπίσει προβλήματα βιοπορισμού το χειμώνα...
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#661502 Είμαι βέβαιος πως το αόρατο χέρι της αγοράς το ρύθμισε το θέμα καταλλήλως. Το πιθανότερο ήταν οι εν λόγω να μην ήταν καλοί στην δουλειά τους. Αν ήταν, δεν θα απολύονταν. Τι όχι; :s_yes
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#661503 Πάντως δεν είναι μόνο εργασιακό το θέμα. Αφορά και την απορρύθμιση της παιδείας (η αφαίμαξη ανθρώπινων πόρων αυτό σημαίνει στο φτωχό μυαλό μου) και τη δημόσια υγεία, γιατί προφανέστατα το σπάσιμο των τάξεων σε μικρότερα τμήματα δε μπορεί να επιτευχθεί με λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#661506 Μικρότερα τμήματα; Αφού δια νόμου (της κας Κεραμέως) μπορούν ν'αυξήσουν αν θέλουν τα παιδιά ανά τάξη, για ποιο λόγο να έχουμε τμήματα με λιγότερα παιδιά; :lol:
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#661580 https://www.facebook.com/filippos.filip ... 6402075146

Ταιριάζει σε πολλά θέματα, περί covid, πολιτικής (ξεκλειδώστε το επιτέλους!), τοις οίδεν κλπ, το βάζω εδώ γιατί είναι πρωτίστως θέμα -έλλειψης- παιδείας:

Βρέθηκα στην Ελλάδα για διακοπές και είχα την ευκαιρία να να παρακολουθήσω από πιο κοντά το πώς συζητάει η ελληνική κοινωνία για την πανδημία. Με λύπη, αλλά δυστυχώς χωρίς καμία έκπληξη, διαπίστωσα για μια ακόμη φορά την απουσία ορθολογικής σκέψης σε ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας. Γιατί λέω ότι δεν εξεπλάγην; Γιατί η ελληνική κοινωνία είναι αυτή στην οποία ισχύουν τα εξής: (συλλογή δεδομένων από διάφορες έρευνες - links στο πρώτο σχόλιο):
- Επικρατεί άγνοια ακόμα και για πράγματα πολύ βασικά τα οποία κάθε μαθητής δημοτικού -θα έπρεπε να- παίζει στα δάχτυλα. Σε σχετικές έρευνες, τo 1/3 των Ελλήνων απάντησε ότι η ήλιος γυρίζει γύρω από τη γη. Το 42% δεν ήξερε να απαντήσει ότι η πρόταση «η γη χρειάζεται έναν μήνα για να γυρίσει μία φορά γύρω από τον ήλιο» είναι λάθος. Το 29% δεν θεωρεί ότι ο άνθρωπος και τα άλλα είδη ζωής προέκυψαν μέσα από εξελικτική διαδικασία.
- Κυριαρχούν δεισιδαιμονίες. Το 64% του πληθυσμού πιστεύει στα θαύματα, το 66% στο μάτιασμα και το 40% στη μαγεία. Και αυτό δεν είναι μόνο θεωρητικό. Τρεις στους 10 χρησιμοποίησαν την προσευχή για να ξεπεράσουν το ιατρικό τους πρόβλημα το τελευταίο έτος, το 60% καταφεύγουν στο ξεμάτιασμα για να θεραπεύσουν τον πονοκέφαλο, ενώ το 12% δηλώνει ότι ζητάει συμβουλές από αστρολόγους ή/και χαρτορίχτρες.
- Η γνώση έστω για το τι σημαίνει επιστήμη είναι περιορισμένη. Το 40% θεωρεί ότι η ομοιοπαθητική είναι επιστήμη και το 23% ότι τα ωροσκόπια είναι επιστήμη.
- Συνέπεια των ανωτέρω είναι μια επιφυλακτική στάση απέναντι στην επιστήμη. Το 92% θεωρεί ότι η επιστήμη και η τεχνολογία αλλάζουν τη ζωή μας υπερβολικά γρήγορα, ενώ το 58% δηλώνει ότι βασιζόμαστε υπερβολικά στην επιστήμη και όχι αρκετά στην πίστη.
- Ως φυσικό επακόλουθο, δεν είναι έκπληξη ότι το 29% του πληθυσμού πιστεύει ότι μας ψεκάζουν και το 36% πιστεύει ότι έχει βρεθεί το φάρμακο για τον καρκίνο, αλλά μας το κρύβουν!
Το πρόβλημα λοιπόν -κατά τη γνώμη μου ένα από τα κυριότερα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας- είναι ότι ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού όχι μόνο δεν έχει βασικές γνώσεις, αλλά κυρίως δεν έχει αναπτύξει τα στοιχειώδη νοητικά εργαλεία για να επεξεργαστεί πληροφορίες και να τις κρίνει ορθολογικά. Δεν έχει την παραμικρή επαφή με την επιστήμη, τη διαχείριση της αβεβαιότητας στην έρευνα, την ορθολογική ανάλυση δεδομένων και τη συστηματική αναζήτηση της αλήθειας.
Παρότι το εύκολο είναι να τους χαρακτηρίζουμε ψεκασμένους και να τους χλευάζουμε, στην πραγματικότητα δε φταίνε. Μεγάλωσαν σε μια κοινωνία όπου το κράτος υποδέχεται το άγιο φως με τιμές αρχηγού κράτους, με μια τηλεόραση στην οποία δεν έχει επιβιώσει ούτε μία επιστημονική εκπομπή, αλλά οι αστρολόγοι είναι σταρ, με δελτία ειδήσεων που τονίζουν ότι
«από θαύμα σώθηκαν οι επιβάτες μετά το ατύχημα» και όχι επειδή φορούσαν ζώνη. Πήγαν σε ένα σχολείο στο οποίο τα θετικά μαθήματα ήταν μια άσκηση στην παπαγαλία. Ένα σχολείο όπου η κριτική σκέψη τιμωρείται, δεν επιβραβεύεται. Για την ακρίβεια, ένα σχολείο όπου για να έχεις καλό βαθμό σε υποχρεωτικό μάθημα (θρησκευτικά) απαιτείται να εγκαταλείψεις τον ορθολογισμό έξω από την τάξη και να λειτουργείς με την πίστη. Όταν πήραν το πρώτο τους αυτοκίνητο έλαβαν δώρα φυλακτά και γούρια, όταν ταξίδεψαν με αεροπλάνο είδαν ότι δεν υπάρχει σειρά 13 «γιατί θεωρείται γρουσούζικος αριθμός», όταν πήραν πτυχίο η θεία τους τους έφτυσε για να μην τους ματιάσουν… Σε ένα τέτοιο περιβάλλον το φυσιολογικό και αναμενόμενο είναι να μην αναπτύξουν κριτική/επιστημονική σκέψη.
Είναι η Ελλάδα η μόνη χώρα στην οποία συμβαίνουν αυτά; Όχι βέβαια. Απλώς στην Ελλάδα υπάρχει μια ποσοτική και μια ποιοτική διαφορά. Πρώτον, στην Ελλάδα οι άνθρωποι αυτοί είναι πολλοί. Τα περισσότερα από τα ποσοστά που ανέφερα προέρχονται από διεθνείς μελέτες. Σχεδόν σε όλα η Ελλάδα είχε μεταξύ των 2-3 υψηλότερων ποσοστών μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Υπάρχει όμως και μια ποιοτική διαφορά που λειτουργεί διαβρωτικά και μεγεθύνει το πρόβλημα. Λόγω του γενικότερου κλίματος και της διάχυτης αναξιοκρατίας, το προβληματικό εκπαιδευτικό σύστημα αδυνατεί να λειτουργήσει ως αποτελεσματικό φίλτρο. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε όχι μόνο αποφοίτους επιστημονικών σχολών που δεν διακρίνονται από ορθολογική σκέψη, αλλά ακόμα και καθηγητές πανεπιστημίου που ασπάζονται και προωθούν δημοσίως απίθανες θεωρίες συνωμοσίας, για τις οποίες σίγουρα θα έχαναν τη θέση τους σε κάθε σοβαρό πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Ενδεικτικά, στην έρευνα που ανέφερα πιο πριν, 1 στους 7 κατόχους μεταπτυχιακού ή διδακτορικού πιστεύει ότι μας ψεκάζουν!
Να σημειώσω ότι εδώ δεν εξετάζω αν ο θεός κάνει θαύματα, αν οι τοξότες όντως ταιριάζουν με τους σκορπιούς ή αν κοπανώντας ένα μπουκαλάκι νερό μπορείς να το μετατρέψεις σε φάρμακο. Η ουσία είναι ότι όλα αυτά βασίζονται και προάγουν μια οπτική του κόσμου που στηρίζεται σε αόρατες δυνάμεις, μεταφυσικές και υπερφυσικές, οι οποίες εξ ορισμού δεν μπορούν να προσεγγιστούν μέσα από την επιστήμη και τον ορθολογισμό. Δε θα ισχυριστώ ότι αυτό είναι πάντοτε ασύμβατο με την ορθολογική σκέψη, γιατί γνωρίζω μερικούς εξαίρετους επιστήμονες που βρίσκουν χώρο και για μεταφυσικές σκέψεις.
Ωστόσο, σε επίπεδο κοινωνίας, η διάχυση του ανορθολογισμού δημιουργεί ένα αδιαπέραστο τείχος ανάμεσα στον επιστημονικό λόγο και την κοινωνία. Όσο και αν εξηγούμε και παρουσιάζουμε δεδομένα και επιστημονικές μελέτες, ένα ποσοστό 20-30-40% της ελληνικής κοινωνίας δεν μας καταλαβαίνει γιατί κινείται σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος. Το να πιστεύουμε ότι θα τους πείσουμε με επιχειρήματα είναι μια αυταπάτη. Τα επιστημονικά δεδομένα και τα γραφήματα είναι μια ξένη, ακατανόητη γλώσσα και ως αυθεντία δέχονται τον αστρολόγο, τη χαρτορίχτρα, τον μητροπολίτη ή τον Σώρρα, όχι τον επιστήμονα. Η κατάσταση δεν αλλάζει σε μια μέρα, ούτε και σε μια δεκαετία, οπότε ενδεχομένως πρέπει να αποδεχθούμε ότι αν θέλουμε κι αυτό το κομμάτι του κόσμου στο πλευρό μας πρέπει να έχουμε εναλλακτικές στρατηγικές. Αλλιώς δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει ενιαίο μέτωπο εναντίον του ιού...
Edit 1/9: Βάζω τις πηγές στο κυρίως post γιατί πολλοί ή δεν ψάχνουν ή για κάποιο λόγο δεν τις βλέπουν στο πρώτο σχόλιο.
https://www.dianeosis.org/research/tpe_2017/
http://ec.europa.eu/public_opinion/arch ... ort_en.pdf
https://ec.europa.eu/public_opinion/arc ... 340_en.pdf
https://www.pewforum.org/2017/05/10/rel ... rn-europe/
https://www.kathimerini.gr/983632/artic ... -hmikrania
https://www.athensvoice.gr/greece/58451 ... synomosias
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#661583 Πολυ ενδιαφερον, και προφανως τα βκεπουμε ολοι μας.
Βλεπω Διανεοσις στις πηγες, Δασκαλοπουλος φτου κακα ομως.
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#661604 Το 60% στο ξεμάτιασμα το βρίσκω πολύ χαμηλό.
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#666061 Εχθές ξέθαψα το prof μου (ECPE) και παρατήρησα ότι δεν αναγράφεται πάνω ο βαθμός. Δεν ξέρω αν έχει σημασία, όμως μου έκανε εντύπωση. Με μια ματιά στο ίντερνετς είδα ότι από το '14 και μετά, αναγράφεται μόνο εάν το πήρες with honors. Εγώ το πήρα το '12, οπότε υπήρχε άλλο σύστημα, και μάλιστα θυμάμαι ότι είχα σκοράρει ψηλά. Έχει κανείς καμιά ιδέα;
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#666118 Στο email σου ή του καθηγητή που σε κούραρε θα είναι. Αυτό έβλεπα και εγώ τώρα, το 2012 το πήρα και εγώ. Και στο δικό μου πτυχίο δεν έχει βαθμολογία, μόνο το Honors.

To email που πρέπει να ψαξεις έχει έρθει από το exams[ΑΤ]hau.gr και έχει την βαθμολογία για Writing, Speaking, Listening, GCVR με High Pass (HP), Pass (P), Low Pass (LP), Borderline Fail (BF), Fail (F). Στα Listening/GVCR βλέπεις και έναν βαθμό με άριστα το 1000.