Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#103242 Το παραδέχομαι, μπαίνω κάποιες φορές σε τέτοια φάση.

Υπερ-μιλισμός εδώ. Σε κάποιες φάσεις, κυριότερα όχι γιατί πρέπει να καλύψω τα 40 - 50 χιλιόμετρα που θα κάνουν τη διαφορά από γέμισμα σε γέμισμα (ή τέλος πάντων τα ανάλογα χιλιόμετρα ανά στάση σε βενζινάδικο), ομολογώ ότι με βρίσκω:

-χαλαρά με 85 χλμ/ω στην εγνατία
-χωρίς έρ κον
-με "αυγό στο πεντάλ του γκαζιού"
-να κατουριέμαι και να μη θέλω να σταματήσω :lol:
-να μην πατάω φρένο ποτέ
- (το αγαπημένο μου) σλιπ στρήμινγκ aka drafting "κρυμμένος" 10 -15 μέτρα πίσω από ένα λεωφορείο* για να τρώει την αντίσταση του αέρα, με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό. (όπως μπάφιασμα, ζαλάδα, όλα τα καυσαέρια πάνω σου, εκνευρισμός του προπορευόμενου, κινητό εμπόδιο για τους πίσω, κίνδυνος για κάποιον που θέλει να μπει από μια είσοδο π.χ. της ε.ο., έχει δει το λεωφορείο, θέλει να το αφήσει να μπει από πίσω του αλλά είσαι και εσύ από πίσω..., μια λακούβα ή κροκάλα που το μπροστά φορτηγό πέρασε από πάνω αλλά εσύ προφανώς δεν είχες χρόνο να αντιδράσεις και κρατς- μπαμ κτλ κτλ)

και όλα αυτά για να δεις 5.8 λτ/100 χλμ, αντί 6.2 ξέρω γω :lipsealed:

#narkotikaaaah

To έχετε δοκιμάσει; το κάνετε; Κράξ'τε μας ελεύθερα

_______________________
*δοκιμασμένο σε πλήρη ευθεία στην εγνατία οδό, με ίδιες συνθήκες 90χμ/ω μόνος μου 6.3λτ/100χλμ, 90χμ/ω στο μισό δεύτερο πίσω από λεωφορείο 5.5λτ/100χλμ

Εδιτ:

Στις μετακινήσεις Ανατ. Θεσ/νίκης - Μουδανιών και πίσω για δουλειά, έχω δει οτι πρωί σχεδόν πάντα έχω ούριο (βόρειο άνεμο). Στο γυρισμό αν έχει νότιο άνεμο γράφω 0.4 λτ/100χλμ λιγότερο από τον κόντρα αέρα (τον καταλαβαίνω κ από τη φασαρία, αν και δείγμα ειναι οι 2 σημαίες στο εκκλησάκι πριν τον τσάνταλη :P ). (κάτι να με κρατάει ξύπνιο μωρέ) :thumbsup:

ΥΓ. Κοροϊδέψτε άφοβα, γνωστοί κ μη :svivhaha:
Άβαταρ μέλους
By GeorgT
#103254 Να σε δω να ξεκινας με καμια αυτονομία 100χιλ να θες να πας χωριό (Σερρες) κ παράλληλα να φουλαρεις Βουλγαρία αλλα να σου λείπουν καμια +10χιλ στη αυτονομία!

Ανεβενεις σαν πάπια μεχρι τη Σοφουλα κ μετα φτάνεις Στρυμονικο χωρις γκάζι! Κ εννοείται τα συνορα τα περνάς με μηδεν χιλιόμετρα αυτονομία κ το λαμπακι να εχει ανάψει καπου στις στροφές του Λαχανα! (Στο γυρισμό ομως εξιλέωση με μινιμουμ +1 λιτρο απο τη μέση κατανάλωσή)

Το κορυφαίο παντως ηταν σαν παπια με το παλιο corsa (έχοντας λιγη καβατζα σε ενα μπουκάλι) κ χαλασμένο δικτυ βενζίνας να ξεκινας απο το χωριο για Βουλγαρια κ 10 μετρα πριν το πρατήριο να σβήσει αλλα με τη φορα να φτάσεις μεχρι τη αντλία ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΑΡΑΚΑΛΏ! Μιλαμε να θες να το κανονίσεις αυτο δε μπορείς! 1-2 φορες να πατούσες περισσότερο γκαζι θα ηθελε να ρίξεις τη καβατζα η να σκουντήξεις λιγα μετρα!
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#103264
JimClark έγραψε:...- (το αγαπημένο μου) σλιπ στρήμινγκ aka drafting "κρυμμένος" 10 -15 μέτρα πίσω από ένα λεωφορείο* για να τρώει την αντίσταση του αέρα, με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό...


Προφανώς αυτό δουλεύει, και μάλιστα αρκετά καλά, αλλά οι κίνδυνοι για όλους -εσένα, το λεωφορείο και τους υπολοίπους- είναι τόσοι πολλοί (παραπάνω από όσους αναφέρεις) που όχι, δεν το έχω κάνει και ούτε θα το έκανα ποτέ....

Πάντως που και που και εγώ κάνω προσπάθειες -ανεπιτυχείς βέβαια :lol: - οικονομικής οδήγησης, αλλά σε τέτοια επίπεδα δεν έχω φτάσει...
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#103280 Συχνά όταν φουλάρω, βλέπω το όργανο να δείχνει αυτονομία για > 700km και λέω "θα το πάω λάου - λάου, να δώ τι ρεκόρ θα κάνω".
Μετά από λίγο καταλήγω να το σανιδώνω για να γλυτώσω από μπροστινούς, πλαϊνούς, πισινούς κλπ.

Πάντως δεν είναι κι’ ότι καλύτερο να αφήνεις το ρεζερβουάρ να στεγνώνει. Ένας Θεός ξέρει τι έχει μαζεμένο στον πάτο...
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#103289 η αλήθεια είναι όντως, ότι αν μετά από γεμισμα χρειαστεί (ή είμαι)μέσα σε αστικό περιβάλλον που "αρχίζει" το άδειασμα του ντεπόζιτου με μεγάλα λτ/100 χλμ μετά δε μου μπαίνει στο μυαλο η φάση οικονομίας...
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#103295
Pitt έγραψε:Συχνά όταν φουλάρω, βλέπω το όργανο να δείχνει αυτονομία για > 700km και λέω "θα το πάω λάου - λάου, να δώ τι ρεκόρ θα κάνω".
Μετά από λίγο καταλήγω να το σανιδώνω για να γλυτώσω από μπροστινούς, πλαϊνούς, πισινούς κλπ.

Πάντως δεν είναι κι’ ότι καλύτερο να αφήνεις το ρεζερβουάρ να στεγνώνει. Ένας Θεός ξέρει τι έχει μαζεμένο στον πάτο...



Γιατί όταν είναι γεμάτο αυτά επιπλέουν ? :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#103310 Στο ρεζερβουάρ υπάρχουν διάφοροι ρύποι, στερεοί, υγροί (ακόμη και νερό) οι οποίοι συνήθως ως βαρύτεροι καθιζάνουν, η εν πάση περιπτώσει βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τον πάτο. Όσο μειώνεται η ποσότητα του καυσίμου, τόσο αυξάνεται η συγκέντρωση των ρύπων στο καύσιμο συνεπώς αυξάνεται και η πιθανότητα να περάσουν από την αντλία στο σύστημα ψεκασμού.

Επίσης όταν η ποσότητα του καυσίμου στο ρεζερβουάρ είναι μικρή, με την κίνηση του αυτοκινήτου οι ρύποι αναδεύονται πιο εύκολα σε σχέση με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ.
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#103314 Αυτό το βασίζεις κάπου ή είναι απλή εικασία?
Έχεις δει πάτο ρεζερβουαρ?
Αφού το νερό είναι βαρύτερο από το πετρέλαιο, τι το εμποδίζει να είναι το πρώτο που θα τραβήξει η αντλία?


Τροφή για σκέψη :shifty:
Άβαταρ μέλους
By xenos
#103323 +ότι πίσω από λεωφορείο εύκολα σου έρχεται πέτρα με τα 1000 και κάνεις ωραιότατα σημαδάκια στο καπώ σου (στην καλή περίπτωση). :protest:

Και εγώ πάντως δεν τα καταφέρνω. Η μόνη περίπτωση που πήγαινα κατά 80% νορμάλ-οικονομικά ήταν όταν ταξίδευα ανοιχτός με το μξ. :inlove:
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#103327
red_monster έγραψε:Αυτό το βασίζεις κάπου ή είναι απλή εικασία?
Έχεις δει πάτο ρεζερβουαρ?


Λόγω της δουλειάς μου, έχω δεί πάρα πολλούς ... πάτους. :whistlink:
Δυστυχώς δεν μπορώ να πώ περισσότερα.

Αφού το νερό είναι βαρύτερο από το πετρέλαιο, τι το εμποδίζει να είναι το πρώτο που θα τραβήξει η αντλία?

Τροφή για σκέψη :shifty:


Κατά κανόνα η άντληση από τις δεξαμενές υγρών καυσίμων (όχι μόνο οχημάτων, αλλά ακόμη και σταθερών) γίνεται όχι ακριβώς από τον πάτο (εννοώ σε άμεση επαφή με αυτόν) αλλά από σημείο λίγο πιο επάνω από αυτόν.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#103329 + υδατοπαγιδα στα πετρέλαια
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#103332
Pitt έγραψε:
red_monster έγραψε:Αυτό το βασίζεις κάπου ή είναι απλή εικασία?
Έχεις δει πάτο ρεζερβουαρ?


Λόγω της δουλειάς μου, έχω δεί πάρα πολλούς ... πάτους. :whistlink:
Δυστυχώς δεν μπορώ να πώ περισσότερα.

Αφού το νερό είναι βαρύτερο από το πετρέλαιο, τι το εμποδίζει να είναι το πρώτο που θα τραβήξει η αντλία?

Τροφή για σκέψη :shifty:


Κατά κανόνα η άντληση από τις δεξαμενές υγρών καυσίμων (όχι μόνο οχημάτων, αλλά ακόμη και σταθερών) γίνεται όχι ακριβώς από τον πάτο (εννοώ σε άμεση επαφή με αυτόν) αλλά από σημείο λίγο πιο επάνω από αυτόν.



Άλλο σου λέω, άλλο μου λες... Ρωτώ, αφού το πετρέλαιο επιπλέει, και η αντλία είναι χαμηλά, τι σχέση έχει το ποσοστό πλήρωσης της δεξαμενής ?
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#103341 Λέγοντας ρύπους δεν εννοώ μόνο το νερό. Υπάρχουν ένα σωρό στερεά σωματίδια που άλλα καθιζάνουν και άλλα αιωρούνται στην περιοχή του πάτου και με τα χρόνια γίνεται ένα πράγμα σαν λάσπη, ιδιαίτερα στα πετρελαιοκίνητα.

Όπως είπα προηγουμένως, όσο μειώνεται η ποσότητα του καυσίμου, τόσο αυξάνεται η συγκέντρωση των ρύπων στο καύσιμο. Σκέψου ότι το περιεχόμενο του ρεζερβουάρ δεν βρίσκεται σε ηρεμία, αλλά αναδεύεται συνεχώς με την κίνηση του αυτοκινήτου. Όταν κατέβει πολύ η στάθμη του καυσίμου και λόγω της ανάδευσης, η αντλία ρουφάει και ρύπους. Αυτό είναι πιο δύσκολο να συμβεί όταν το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο.

Αυτό που περιγράφω είναι ιδιαίτερα έντονο στα ρεζερβουάρ των στρατιωτικών οχημάτων. Το τι λάσπη έχουν στον πάτο τους (για λόγους που οι περισσότεροι φανταζόμαστε) δεν περιγράφεται. Μακάρι να ήταν μόνο νεράκι.

BTW, γνωρίζεις ότι αποφεύγουμε να βάλουμε καύσιμα αμέσως μετά από το τέλος της τροφοδοσίας των δεξαμενών πρατηρίου από βυτιοφόρο;
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#103366
Pitt έγραψε:Λέγοντας ρύπους δεν εννοώ μόνο το νερό. Υπάρχουν ένα σωρό στερεά σωματίδια που άλλα καθιζάνουν και άλλα αιωρούνται στην περιοχή του πάτου και με τα χρόνια γίνεται ένα πράγμα σαν λάσπη, ιδιαίτερα στα πετρελαιοκίνητα.

Όπως είπα προηγουμένως, όσο μειώνεται η ποσότητα του καυσίμου, τόσο αυξάνεται η συγκέντρωση των ρύπων στο καύσιμο. Σκέψου ότι το περιεχόμενο του ρεζερβουάρ δεν βρίσκεται σε ηρεμία, αλλά αναδεύεται συνεχώς με την κίνηση του αυτοκινήτου. Όταν κατέβει πολύ η στάθμη του καυσίμου και λόγω της ανάδευσης, η αντλία ρουφάει και ρύπους. Αυτό είναι πιο δύσκολο να συμβεί όταν το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο.

Αυτό που περιγράφω είναι ιδιαίτερα έντονο στα ρεζερβουάρ των στρατιωτικών οχημάτων. Το τι λάσπη έχουν στον πάτο τους (για λόγους που οι περισσότεροι φανταζόμαστε) δεν περιγράφεται. Μακάρι να ήταν μόνο νεράκι.

BTW, γνωρίζεις ότι αποφεύγουμε να βάλουμε καύσιμα αμέσως μετά από το τέλος της τροφοδοσίας των δεξαμενών πρατηρίου από βυτιοφόρο;


Το μακάρι να ήταν μόνο νεράκι το προσπερνάω, φαντάζομαι το είπες χαριτολογώντας.

Αποφεύγουμε να ανεφοδιαστούμε αμέσως μετά το πέρας της τροφοδοσίας καθότι κατάλοιπα από τη δεξαμενή του πρατηρίου μεταφέρονται στο ρεζερβουαρ του οχήματος... Άλλο αυτό... Εδώ μιλάμε για πιθανά κατάλοιπα που βρίσκονται ήδη στο χώρο του ρεζερβουαρ του οχήματός μας....

Γιατί όταν αδειάσει ρουφάει ρύπους ενώ όταν είναι γεμάτο όχι τόσο εύκολα? Και στις 2 καταστάσεις δεν έχουμε ανάδευση?
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#103407
red_monster έγραψε:Γιατί όταν αδειάσει ρουφάει ρύπους ενώ όταν είναι γεμάτο όχι τόσο εύκολα? Και στις 2 καταστάσεις δεν έχουμε ανάδευση?

Ψάξε να βρεις να διαβάσεις για το φαινόμενο επίδρασης ελεύθερης επιφάνειας στην κινηματική ενός ρευστού και πιθανώς θα σου λυθεί η απορία...
Σα σε όνειρο θυμάμαι ότι η μεταφορά μάζας στην κινηματική των κυματισμών που δημιουργούνται στην ελεύθερη επιφάνεια του ρευστού λόγω της κίνησης της δεξαμενής (και κάνει τη σχετική ανάδευση) παρουσιάζεται από ένα μη γραμμικό σύστημα και επιλύεται αριθμητικά.
Κάποιος που τα έχει πιο φρέσκα με τις coriolis και τα ρέστα ίσως θα μπορούσε να βοηθήσει παραπάνω...