Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα

Πως χρησιμοποιείται το ESP?

26
33%
26
33%
2
3%
2
3%
6
8%
6
8%
6
8%
6
8%
Άβαταρ μέλους
By IKE
#93940 Με αφορμή το ποστ του Γιώργη εδώ, ανοίγω αυτό το τόπικ. Mods αν είναι εύκολο βάλτε και μια ψηφοφορία*.

Το ερώτημα είναι απλό, το ESP το οποίο έχει τόσο δαιμονοποιηθεί από τους γρηγόρηδες του ειδικού τύπου, είναι όντως τόσο ενοχλητικό στην -γλήγορη έστω- οδήγηση?


Πόσοι από όσους οδηγούν αυτοκίνητα με ESP το βγάζουν εκτός έστω και σε κάποια γρήγορη διαδρομή?

Προσωπικά όποτε οδηγώ αυτοκίνητο με ESP το αφήνω πάντα ανοιχτό (δεν ασχολούμαι καν), έχω παρατηρήσει ότι σπανίως (ΠΟΛΥ σπάνια θα έλεγα) μπαίνει σε λειτουργία.


* θα πρότεινα επιλογές:
- το αφήνω πάντα on
- το έχω πάντα στο off
- το κλείνω όταν οδηγώ γλήγορα
- το κλείνω μόνο σε πίστα
Άβαταρ μέλους
By JasonLouk
#93944 Μπήκε η ψηφοφορία. Μια ψήφο με δυνατότητα αλλαγής . :) Ωραίο θεματάκι. ΜΗΝ ξεσκιστείτε στο offtopic plz [mod]
Άβαταρ μέλους
By Chris
#93945 να βάλω και επιλογή "δεν σβήνει"? imo άλλο το δεν το σβήνω και άλλο το δε σβήνει, που υποννοεί πως αν έσβηνε ίσως να το έσβηνα
Άβαταρ μέλους
By JasonLouk
#93949
Chris έγραψε:να βάλω και επιλογή "δεν σβήνει"? imo άλλο το δεν το σβήνω και άλλο το δε σβήνει, που υποννοεί πως αν έσβηνε ίσως να το έσβηνα

Ναι. Φάση "θελω αλλα δεν μπορώ" :lol:
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#93952 Στο δικό μου δεν σβήνει.
Όμως σπάνια μπαίνει και μόνο σε περιπτώσεις που όντως χρειαζόταν όπως λάδι ή κάτι αντίστοιχο πάνω στη στροφή.
Γενικά δεν έχω παράπονο. Αν μπορούσα όμως ίσως επέλεγα το ίδιο χωρίς ESP λόγω πίσω LSD που εμένα δεν έχει.
Άβαταρ μέλους
By IKE
#93953 Θεωρήστε και το "μερικώς απενεργοποιημένο" σαν "ενεργό".

Άλλωστε από μοντέλο σε μοντέλο η συμπεριφορά ποικίλει.
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#93954 Σε γενικές γραμμές συμφωνώ απόλυτα με το σκεπτικό σου. Το ESP είναι μια θαυμάσια εφαρμογή που για το 99% των περιπτώσεων και το 99% των οδηγών σε όποια μεταφορά γίνεται μέσα σε 24 ώρες με αυτοκίνητα στον πλανήτη γη θα βοηθήσει, θα σώσει, θα κάνει άψογα τη δουλειά για την οποία φτιάχτηκε.
Άσε που ξέρω πολλά αυτοκίνητα πιο έξυπνα από τους οδηγούς τους.
Γι αυτό καλύτερα τα συστηματάκια ον. Όποιος νομίζει ότι το κατέχει το σπορ ας το αποδείξει εκεί που προβλέπεται.Όσο για "σκοτώματα" και " τραυματισμούς" της πραγματικής οδήγησης και άλλα τέτοια κουλά..... άστο καλύτερα.
Κάποιοι, κάπως πρέπει να βγάλουν το μεροκαματάκι χρησιμοποιώντας ευφάνταστες έννοιες και λέξεις. Μερικοί μάλιστα έκαναν ολόκληρη καριέρα με κάτι τέτοια.....
Άβαταρ μέλους
By Chris
#93960 Εμένα σβήνει αλλά ξαναμπαίνει μόνο του στα 50kmh, οπότε δώρον άδωρο. Θα ήθελα πάντως να σβήνει, όχι για γρήγορη, αλλά για πιο διασκεδαστική οδήγηση, πχ απολαμβάνω να μπαίνω με περισσότερα σε στροφές, να αφήνω απότομα γκάζι και να προσπαθώ να ελέγξω την υπερστροφή (μπροστοκίνητο)
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#93970 Προσωπικά θέλω την επιλογή να μπορώ να κλείσω εντελώς το σύστημα ευστάθειας. Επίσης θέλω το αμάξι να κάνει οτι προστάζουν τα χειριστήρια -γκάζι τιμόνι- ακόμα και αν αυτό είναι |λογοκρισία|. Και να είναι στημένο έτσι ώστε να μην χρειάζεται σύστημα ευστάθειας εκτός από πολύ ειδικές περιπτώσεις -έτσι είναι εξάλλου στημένα τα περισσότερα-.

Από εκεί και πέρα θα έκλεινα το ESP σε ελάχιστες περιπτώσεις.
Άβαταρ μέλους
By kacey
#93972 Δεν εχω ESP, αν ειχα θα το εσβηνα μονο μεσα σε πιστα (και ψηφισα αντιστοιχα). Μιλαμε για σωστο ESP που θα λειτουργησει μονο για να σε σωσει οταν βρεθεις περα απο τα ορια. Αν τωρα ηταν "μαλακισμενο" ESP, δεν ξερω τι θα εκανα.

Δυο πραγματα δεν μπορω να καταλαβω, στην οποιαδηποτε κουβεντα εχω διαχρονικα κανει με διαφορους "γρηγορους" σχετικα με το ESP:

α) με ποια λογικη πιστευουν οτι ο καλος οδηγος (εστω πραγματικα και αντικειμενικα χερας) δεν το χρειαζεται, δεδομενου οτι το βασικο πραγμα που κανει το ESP - δηλαδη το φρεναρισμα καθε τροχου ξεχωριστα - ειναι τεχνικα αλλα και ανθρωπινως αδυνατον να το κανει ο οδηγος.

β) απο τη στιγμη που η ιδια η φυση του ESP ειναι να σε σωσει στο εκτακτο συμβαν, με ποια λογικη επιλεγουν οτι στη (οποιαδηποτε) ταδε διαδρομη δεν θα τους συμβει το εκτακτο? Θα μου πεις, με την ιδια λογικη που μερικοι επιλεγουν να μη φορανε ζωνη.

Επισης το απο πανω "Και να είναι στημένο έτσι ώστε να μην χρειάζεται σύστημα ευστάθειας εκτός από πολύ ειδικές περιπτώσεις -έτσι είναι εξάλλου στημένα τα περισσότερα-" ειναι αυτοαναιρουμενο: οσο πιο καλο στησιμο εχει το αμαξι, τοσο μεγαλυτερο και το threshold (πες το κατωφλι) πανω απο το οποιο θα κληθει να δρασει το ESP. Δηλαδη ακομα και αν το αμαξι εχει το τελειο στησιμο, το (σωστο) ESP ετσι κ αλλιως θα πραξει οταν βρεθεις περα απο τα ορια αυτου του στησιματος, οποτε δεν μπορεις να λες "προτιμω καλο στησιμο αντι για esp" γιατι το ενα ξεκιναει απο εκει που τελειωνει το αλλο. Επισης, το καλο στησιμο δεν μπορει να φρεναρει καθε ροδα ξεχωριστα ουτε ο καλος οδηγος ΜΕ το καλα στημενο αμαξι μπορει να εξομοιωσει αυτο ωστε να πετυχει το ιδιο αποτελεσμα (επαναφορα στη σωστη πορεια και τον ελεγχο)
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#93974 Ομοιως και εγω δεν εχω ESP, αλλα αν ειχα αυτοκινητο που ειχε θα το απενεργοποιουσα μονο σε πιστα.
Δεν θεωρω τον εαυτο μου τοσο καλο οδηγο για να δοκιμασω να παω πολυ γρηγορα σε δημοσιο δρομο χωρις ESP.
Άβαταρ μέλους
By antonisczt
#93980 Στο Mitsubishi δεν υπηρχε η δυνατοτητα απενεργοποιησης οποτε με εναν αντιστοιχο διακοπτη το εκανα on/off.
Η αληθεια ειναι οτι στο Colt ειναι αρκετα παρεμβατικο οποτε μεσα στην πιστα(Σερρες) με ενοχλουσε αφανταστα και τελικα ανεβαζε και τους χρονους.
Βεβαια η ιδια η συμπεριφορα του αυτοκινητου στο οριο ειναι λιγο ατσαλη οποτε σοφα ο κατασκευαστης δεν εβαλε κουμπι για αυτο και σε καθημερινη οδηγηση ειναι μονιμως στο on.Προσωπικα θελω να υπαρχει η δυνατοτητα απενεργοποιησης.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#93982 Αυτοκίνητο από αυτοκίνητο διαφέρει. Μερικά έχουν πολύ καλό στήσιμο και άψογα ρυθμισμένο ESP/Antispin που δεν ενοχλεί. Άλλα είναι μέτρια στημένα ή/και έχουν πολύ ενοχλητικό ESP/Antispin που ενεργοποιείται με το παραμικρό και επίσης κάνει τεράστιες διορθώσεις ή σου κόβει την δύναμη για ολόκληρα δευτερόλεπτα.

Οπότε ο καθένας κρίνει κατά περίπτωση.

Προσωπικά, και λόγω αρκετής δύναμης, στην απλή μετακίνηση το αφήνω ON. Σε σβέλτο ρυθμό ημί-ενεργοποιημένο και σε μόνο σε ασφαλές περιβάλλον και full attack, off. Σε πιο αργά και μικρά αυτοκίνητο συχνά το κλείνω γιατί κόβει την φόρα με το παραμικρό γλίστρημα. Αν και σε αυτά κλείνει συνήθως μόνο το Antispin και όχι το ESP. Στα παλιά που έχουν μόνο ABS δεν έχεις τέτοια προβλήματα να σε σκοτίζουν. :s_gamer Πιο ανέμελες εποχές... αγόραζες χωράφια υπ' ευθύνη σου. :lol:
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#93985
kacey έγραψε:Επισης το απο πανω "Και να είναι στημένο έτσι ώστε να μην χρειάζεται σύστημα ευστάθειας εκτός από πολύ ειδικές περιπτώσεις -έτσι είναι εξάλλου στημένα τα περισσότερα-" ειναι αυτοαναιρουμενο: οσο πιο καλο στησιμο εχει το αμαξι, τοσο μεγαλυτερο και το threshold (πες το κατωφλι) πανω απο το οποιο θα κληθει να δρασει το ESP. Δηλαδη ακομα και αν το αμαξι εχει το τελειο στησιμο, το (σωστο) ESP ετσι κ αλλιως θα πραξει οταν βρεθεις περα απο τα ορια αυτου του στησιματος, οποτε δεν μπορεις να λες "προτιμω καλο στησιμο αντι για esp" γιατι το ενα ξεκιναει απο εκει που τελειωνει το αλλο. Επισης, το καλο στησιμο δεν μπορει να φρεναρει καθε ροδα ξεχωριστα ουτε ο καλος οδηγος ΜΕ το καλα στημενο αμαξι μπορει να εξομοιωσει αυτο ωστε να πετυχει το ιδιο αποτελεσμα (επαναφορα στη σωστη πορεια και τον ελεγχο)


Όντως το έγραψα περίεργα. Να το γράψω αλλιώς. Θέλω να είναι στημένο έτσι ώστε να σε "προειδοποιεί" για το πότε φτάνει στο όριο. Να μην είναι απότομο με άλλα λόγια. Σε ενα τέτοιο αμάξι θα έχεις σηκώσει το πόδι πολύ πριν μπει το esp.