Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#63754 http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=31446

Αφορμή για το τοπικό τούτο το παραπάνω αρθρο στο pistonheads. tldr (για όσους δεν το διαβάσουν): Το άρθρο παραθέτει επιχειρήματα κατά του κολιντσαπμανικού "Αφαιρέστε Βαρος".


Έχουμε και τον Μιζούνο Σαν (αποδεδειγμένα σχεδίασε ενα απο τα καλύτερα αμάξια ever) να μας λέει για τα πλεονεκτήματα του βάρους.





Ποια η γνώμη του petrolhead τσι αρ για το θέμα. :shifty: (μιζουνο vs τσάπμαν)
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#63829 Οι εξηγήσεις του Ιάπωνα αρχικά δεν με έπεισαν. Γιατί ηθελημένα σκέφτηκα αποφεύγει να αναφέρει πλευρική επιτάχυνση που το επιπλέον βάρος θα του στερήσει και που αυτό ακριβώς πετυχαίνουν οι F1 με τα αεροδυναμικά τους κόλπα. Γι αυτό όμως δεν φταίει αυτός. Φταίμε εμείς που θέλουμε λάθος αυτοκίνητο για λάθος χρήση. Γιατί για πίστα είναι λάθος όχημα ενώ για το δρόμο είναι ένα πολύ καλό σούπερκαρ ή καλύτερα φονέας σούπερκαρ.

Για μένα το βάρος απλά δρα σαν αποσβεστήρα νεύρου. Στο πιο βαρύ θέλεις πολύ περισσότερα άλογα για το ίδιο νεύρπ. Που θέλουν περισσότερο κινητήρα περισσότερη κατανάλωση αλλά θα έχουν καλύτερους χώρους, ησυχία, κύλιση, ευκολίες κλπ. Και θα κοστίζει πολύ σε αγορά και σε χρήση.

Βασικά το άρθρο μπορεί να έχει λίγο άσχετα αλλά μια χαρά το κλείνει. Για την πίστα δεν υπάρχει περιθώριο για το βάρος, είναι ο απόλυτος εχθρός, Για την καθημερινή μας οδήγηση όμως όντως το βάρος (με μέτρο) εφόσον μάλιστα είναι αποτέλεσμα μελέτης (δηλαδή κάναμε οικονομία εκεί που μετράει πχ ζάντες άξονες αναρτήσεις κλπ) για να προσφέρουμε κάτι άλλο που θα βελτιώσει την συνολική εμπειρία αρχίζει να είναι πιο αποδεκτό. Όχι όμως και καλοδεχούμενο. Συνεχίζω να βρίσκω υπερβολικό το βάρος μικρομεσαίων 1400+ κιλών....
Άβαταρ μέλους
By leonp
#63917 Τα πράγματα είναι απλά.
Το συμπέρασμα όμως είναι δύσκολο.


Τα απλά. Τα λάστιχα έχουν διάφορους τρόπους που δημιουργούν τριβή με τον δρόμο, παραμορφώνονται, τρίβονται, κολλάνε, κλπ κλπ.

Έτσι έχουμε:

1. Ο συντελεστής τριβής του ελαστικού μειώνεται όσο αυξάνεται το βάρος.

2. Η τριβή του ελαστικού με τον δρόμο αυξάνεται σημαντικά όσο αυξάνεται η επιφάνεια επαφής (με το ίδιο βάρος).

3. Η επιφάνεια επαφής του ελαστικού αυξάνεται με το βάρος.
Βέβαια η επιφάνεια αυξάνεται και με άλλους τρόπους, βλέπε για παράδειγμα πόσο πολύ λάστιχο πατάει στον δρόμο σε ένα ντραγκστερ (δίνοντας εξωπραγματικούς συντελεστές τριβής).


Συμπέρασμα; :s_dunno
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#64158
j.marr έγραψε:Το άρθρο παραθέτει επιχειρήματα κατά του κολιντσαπμανικού "Αφαιρέστε Βαρος".

Ο Chapman ήταν βέβαια δηλωμένος chassis man και ουδεμία σχέση είχε με τους κινητήρες (ίσα ίσα που ήθελε όλοι να τρέχουν με ίδιο μοτέρ, μιλώντας σε αγωνιστικό πλαίσιο). Άρα αυτόματα, για να έχει πλεονἐκτημα έπρεπε να μειώσει βάρος. Ίσως δηλαδή το "add lightness" να ήταν μία ανάγκη και όχι εκούσια επιλογή.

Και ένας μικρός διάλογος, ανάμεσα σε Chapman και Αndretti όσον αφορά το βάρος όταν δεν υπήρχαν οι CF μπανιέρες:
CC: Mario, I always want to make a car as light as possible.
MA: Well Colin, I want to live as long as possible. I guess we need to talk.
:lol:
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#64165
popolaros έγραψε:where is the fucking fan with GTR?

http://www.dansdata.com/images/gtr450/psu_1280.jpg
Εδώ είναι, τι τον θες;;

Από το Moto G
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#64177 @rocsta

Μιλάμε για αυτοκίνητα δρόμου. Οπότε το ζητούμενο είναι να έχουμε αυτοκίνητα που θα συμπεριφέρονται άψογα (οδηγικά και οχι μόνο) στο δρόμο και σε όποιες συνθήκες.

Είναι λοιπόν τα ελαφρύτερα αμάξια η απάντηση. Ρωτάω. :shifty:
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#64180 Το ξερω οτι δεν ημουν τελειως ον τοπικ. Απλα εγραψα κατι για τον τσαπμαν απ τον οποιον αρχισε η κουβεντα. Τροφη για σκεψη δε το λετε; :Ρ

sent >, γι' αυτό ίσως δεν έχω βάλει τόνους
Άβαταρ μέλους
By leonp
#64185
j.marr έγραψε:Είναι λοιπόν τα ελαφρύτερα αμάξια η απάντηση. Ρωτάω. :shifty:


Ναι.

Και όταν θα νομοθετηθούν μέγιστα όρια κατανάλωσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναγκαστούν να φτιάξουν ελαφριά αμάξια.



O Mizuno "εκμεταλλεύεται" το βάρος του αυτοκινήτου για να βάλει "περισσότερο λάστιχο στον δρόμο".
Νομίζω ότι απλά βρίσκει μια δικαιολογία για το τεράστιο βάρος του αυτοκινήτου.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#64193
j.marr έγραψε:@rocsta

Μιλάμε για αυτοκίνητα δρόμου. Οπότε το ζητούμενο είναι να έχουμε αυτοκίνητα που θα συμπεριφέρονται άψογα (οδηγικά και οχι μόνο) στο δρόμο και σε όποιες συνθήκες.

Είναι λοιπόν τα ελαφρύτερα αμάξια η απάντηση. Ρωτάω. :shifty:


j.marr ειναι πολυ γενικη η ερωτηση,και δυσκολο να τοποθετηθει καποιος.
εαν θα εβαζες καποια συγκεκριμενα παραδειγματα θα ηταν πιο ευκολο.
σαν γενικη απαντηση ναι το λιγοτερο βαρος πλεονεκτει παντου,δεν εχει καποιο μειονεκτημα,αλλα ενα βαρυτερο αυτοκινητο μπορει να ειναι ταχυτερο εαν πλεονεκτει σε καποια αλλα σημεια.
Επισης να διευκρινιστει εαν μιλαμε για πιστα,η για δρομο.
Απο αυτα που εχω δει και εχω ζησει,το μικρο βαρος πλεονεκτει σημαντικα στην πιστα,και απο αποψη ταχυτητας γυρολογιου,λιγοτερων φθορων παντου σε φρενα-ελαστικα κλπ.
Στο δρομο δεν ειναι απαραιτητο να εισαι ελαφρυς,προεχουν αλλα.
Αυτα που λεω τα λεω εχοντας στο μυαλο μου οχηματα τυπου elise κλπ
Άβαταρ μέλους
By leonp
#64232 O Mizuno μιλάει για επιδόσεις.

Συγκεκριμένα ότι το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου κάνει το λάστιχο να πατάει με μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής μεταξύ ελαστικού και δρόμου που σημαίνει μεγαλύτερη τριβή, δηλαδή καλύτερο κράτημα, φρένα κλπ.