Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By leonp
#64745
D-Jet έγραψε:Επί του θέματος, νομίζω ότι ο καλός Ιάπων άλλα θέλει να πει, αλλά λίγο η γλώσσα, λίγο το παραπάνω σάκε... :vava:

Όχι, είναι πολύ προσεγμένη η διατύπωσή του.

To GTR, με 20άρι λάστιχο, μ' αυτήν την επιφάνεια επαφής του ελαστικού, σε στεγνό, βρεγμένο και χιόνι, με 485 άλογα - είναι καλύτερα που είναι βαρύ.
Δεν λέει που είναι καλύτερα, νομίζω ότι στις περισσότερες συνθήκες θα είναι χειρότερα αλλά κάπου θα είναι καλύτερα (μάλλον σε επιτάχυνση επειδή βάζει μέσα και τα 485 άλογα).

Δικαιολογία για το τεράστιο βάρος του αυτοκινήτου - ναι, κάπου μπορεί να είναι καλύτερα.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#64768 δλδ εαν παρουμε ενα gtr και αφαιρεσουμε 100 κιλα,θα ειναι χειροτερο σε επιδοσεις σε οποιοδηποτε τερεν? θα στριβει χειροτερα? θα φρεναρει χειροτερα? Με τα ιδια ελαστικα παντα.
Η κατι δεν εχουμε καταλαβει καλα,ή κατι αλλο ηθελε να πει,ή να δικαιολογηθει για τα αρκετα κιλα του ισως σε καποια επικριτικα σχολια απο δημοσιογραφα.
Το ταχυτερο gtr nismo παντως το εκαναν ελαφρυτερο.
Άβαταρ μέλους
By nass
#64794 @leonp
Γιατί λες ότι ο συντελεστής τριβής αυξάνεται με την αύξηση του βάρους ? :hmmm: Νόμιζα ότι είναι σταθερός (εννοείται διαφορετικός για τριβή ολίσθησης και τριβή κύλησης)

Δεν ξανάδα το vide-άκι αλλά όταν το είχα δει είχα σκεφτεί αυτό ακριβώς που λέει ο dimviii παραπάνω και ότι ο Mizuno-san μας ψιλοτρόλλαρε. Μην ξεχνάμε ότι αν το GT-R ζύγιζε 150-200 κιλά λιγότερα δεν θα κόστιζε "τζάμπα" που κοστίζει τώρα δηλαδή το design point που λέει παραπάνω ο ΙΚΕ είναι το κόστος.
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#64802 Ένα λεπτό, γιατί κάτι δεν έχω καταλάβει... μιλάμε γενικά ή για το συγκεκριμένο Νισσάνι;
Αυτονόητο δεν είναι ότι με μικρότερη μάζα το ίδιο αυτοκίνητο χρειάζεται και άλλα λάστιχα; Αν είναι γαϊδουρινά δε θα μου έκανε εντύπωση ένα πολύ ελαφρωμένο αυτοκίνητο να μη μπορεί καν να τα ζεστάνει... έχει κάποιο νόημα όμως αυτό που λέμε;

Παλιά (σε κάτι βιβλία) είχαμε το λεγόμενο και "κύκλο πρόσφυσης" των ελαστικών, σύμφωνα με τον οποίο, μπορεί να κερδίζεις σε πρόσφυση σε ένα βαρύ αυτοκίνητο αλλά αν έχεις μεγάλες εγκάρσιες δυνάμεις (στη στροφή-καρμανιόλα :metalo: ) μπορείς ευκολότερα να βγεις έξω από αυτόν και να πας για χόρτα (βρούβες κατά προτίμηση).
Ε;

Από την άλλη, ο καθένας από εμάς δε ζητά τις απόλυτες επιδόσεις στο δρόμο. Εμένα πχ με πονάει η μέση μου πλέον με τα μικρά, χαμηλά και ελαφρά αμάξια... Από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα αυτά θα πανε στο δρόμο και θα τα οδηγήσουν άνθρωποι κανονικοί πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι ανάγκες τους για άνεση. Αλλιώς είναι πανεύκολο να ελαφρύνουμε τα αμάξια μας κατά 30%+ ακρεί να πετάξουμε και τις ηχομονώσεις, τις σκεπές στα ανοικτά αυτοκίνητα, τη ρεζέρβα, το βλακώδη εξοπλισμό κ.ο.κ.
Ο κύριος Τσάπμαν, όταν τα έλεγε αυτά πουλούσε κιτ καρ με καρότσα και πλαστικά αμαξώματα και περσπέξ τζάμια, που σιγά σιγά από τη σκουριά αποδομούνταν και το νερό έκανε ντου από παντού...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#64837
j.marr έγραψε:@dimvii

το νίσμο φοράει αλλα λάστιχα AFAIK.

.


ιδια απ οτι ειδα φοραει(τα dunlop) σε 255/40/20 και 285/35/20.Μονη διαφορα που βρηκα ειναι λιγο πιο φαρδιες εμπροσθιες ζαντες στο νισμο.
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#64846 http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... ive-review

Dunlop supplies stickier 255/40-20 front and 285/35-20 rear tires, and beefier bolts have been employed in the wheel-hub attachment area to stiffen the assembly


παραπάνω δεν ξέρω ή αν οντως εχουν διαφορά.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#64852
j.marr έγραψε:http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=31446

Αφορμή για το τοπικό τούτο το παραπάνω αρθρο στο pistonheads. tldr (για όσους δεν το διαβάσουν): Το άρθρο παραθέτει επιχειρήματα κατά του κολιντσαπμανικού "Αφαιρέστε Βαρος".


Έχουμε και τον Μιζούνο Σαν (αποδεδειγμένα σχεδίασε ενα απο τα καλύτερα αμάξια ever) να μας λέει για τα πλεονεκτήματα του βάρους.





Ποια η γνώμη του petrolhead τσι αρ για το θέμα. :shifty: (μιζουνο vs τσάπμαν)


Είδα τα πρώτα 28 δευτερόλεπτα του πρώτου βίδεο. Δεν μας τα λέει καλά ο φίλος...!
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#64916
nass έγραψε:@leonp
Γιατί λες ότι ο συντελεστής τριβής αυξάνεται με την αύξηση του βάρους ? :hmmm: Νόμιζα ότι είναι σταθερός (εννοείται διαφορετικός για τριβή ολίσθησης και τριβή κύλισης)

Λογικά ο leonp μιλάει για την παραγωγή πλευρικής δύναμης. Eίναι το φαινόμενο του tyre load sensitivity.

Εικόνα από http://farnorthracing.com/autocross_secrets12.html
Σε αυτήν την πρώτη καμπύλη φαίνεται ότι αυξανόμενο φορτίο δίνει κάθε φορά μικρότερη αύξηση σε πλευρική δύναμη.



Εικόνα από το βιβλίο των Milliken, ο συντελεστής πλευρικής δύναμης.
Άβαταρ μέλους
By mjacob
#64921 Νομίζω πως grip = παραγόμενη δύναμη (τριβή) που προφανώς αυξάνεται με το βάρος (αφού είναι βάρος x συντελεστή)

Ο συντελεστής τριβής είναι άλλο πράγμα, και ομολογουμένως κι εγώ είχα την ίδια απορία με τον nass.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#64923
mjacob έγραψε:Νομίζω πως grip = παραγόμενη δύναμη (τριβή) που προφανώς αυξάνεται με το βάρος (αφού είναι βάρος x συντελεστή)


Ναι αλλά η αύξηση της δύναμης δεν γίνεται αναλογικά οπότε τελικά καταλήγεις να χάνεις σε πλευρική επιτάχυνση.

Να πιάσουμε λίγο το σχόλιο του φίλου στο βίντεο ότι downforce ~= σακί(α) αμμοχάλικο στο πίσω κάθισμα;
Άβαταρ μέλους
By mjacob
#64925
A-Viper7 έγραψε:
mjacob έγραψε:Νομίζω πως grip = παραγόμενη δύναμη (τριβή) που προφανώς αυξάνεται με το βάρος (αφού είναι βάρος x συντελεστή)


Ναι αλλά η αύξηση της δύναμης δεν γίνεται αναλογικά οπότε τελικά καταλήγεις να χάνεις σε πλευρική επιτάχυνση.

Δεν αντιλέγω. Άλλωστε σε real life φυσική τέτοιων πραγμάτων έχω έως και.... μηδενικές γνώσεις :lol:

Αναφερόμουν καθαρά στο νευτώνειο απλό μοντέλο που μαθαίναμε στο σχολείο. Τ=μΝ.

Το ότι το διάγραμμα δείχνει ακριβώς αυτό που λες, ότι έχουμε μικρότερη από γραμμική αύξηση, μάλλον δεν υποστηρίζει το ότι ο συντελεστής αυξάνεται με το βάρος. Γιατί τότε θα είχαμε κάτι σε εκθετική αύξηση :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By dstou
#64926 Τα διαγράμματα δείχνουν ότι ο ρυθμός αύξησης της τριβής μειώνεται όσο αυξάνεται το φορτίο, σε αντίθεση με τον βασικό τύπο της τριβής F = μΝ όπου η αύξηση είναι εντελώς ανάλογη. Ο βασικός τύπος δηλαδή δεν έχει απευθείας εφαρμογή στη δυναμική του αυτοκινήτου.
Ο ιάπων (και εγώ μαζί του) είναι χαμένος στα φτωχά αγγλικά του, δεν νομίζω να έφτιαξε το ΓΤ-Ρ αλλά να λέει παπαριές, είναι οξύμωρο.