- 18 Ιαν 2015, 23:43
#64318
j.marr έγραψε:http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=31446
Αφορμή για το τοπικό τούτο το παραπάνω αρθρο στο pistonheads. tldr (για όσους δεν το διαβάσουν): Το άρθρο παραθέτει επιχειρήματα κατά του κολιντσαπμανικού "Αφαιρέστε Βαρος".
Έχουμε και τον Μιζούνο Σαν (αποδεδειγμένα σχεδίασε ενα απο τα καλύτερα αμάξια ever) να μας λέει για τα πλεονεκτήματα του βάρους.
.....
Ποια η γνώμη του petrolhead τσι αρ για το θέμα. (μιζουνο vs τσάπμαν)
Το δίλλημα που θέτεις δεν υπάρχει επί της ουσίας. Ο Chapman αναφερόταν σε αγωνιστικά αυτοκίνητα των οποίων η σχεδίαση σε πολύ μεγάλο βαθμό υπαγορεύεται από τους κανονισμούς. Ο Mizuno δεν λέει πως το βάρος είναι de facto θετικό παρ'όλο που αν δει κανείς τις απαντήσεις οι περισσότεροι όχι απλά αυτό κατάλαβαν αλλά επιχειρηματολογούν και επ'αυτού.
Αυτό που λέει ο Mizuno (δεν τα είδα τώρα τα βίντεο, τα είχα δει παλιά όταν είχαν πρωτοανέβει οπότε είναι ελεύθερη η απόδοση) είναι πως αν επιλέξεις σωστά το design point (δεν μεταφράζεται, είναι σαν το φιλότιμο) τότε ακόμα και αν το βάρος είναι εκ πρώτης όψεως μεγάλο, ακριβώς επειδή αυτό είναι το σημείο έναρξης της διαστασιολόγησης, όλα τα μηχανικά μέρη και η αρχιτεκτονική μπορούν να εκμεταλλευτούν τα οφέλη του και να ισοσκελίσουν όσο γίνεται τα μειονεκτήματά του.
Για να το πω απλά, αν σχεδίαζε ο Mizuno ένα μονοθέσιο για πίστα GP με 300 άλογα, δεν θα το έκανε 2 τόνους, θα ακολουθούσε τη λογική του CP (και
ΟΛΩΝ των σχεδιαστών μονοθεσίων). Ο CP από την άλλη αν σχεδίαζε κάτι ανάλογο του GT-R μπορεί να μην είχε εξίσου καλό αποτέλεσμα, ο Wolfgang Schreiber από την άλλη ακολούθησε ακριβώς τον ίδιο δρόμο με τον Mizuno και εδώ και 10 χρόνια ακόμα δε τον έχει φτάσει κανείς.
Ο Colin Chpaman ήταν μεν από τους ικανότερους μηχανικούς αλλά η συγκεκριμένη ρήση δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένας αστεϊσμός, δεν εκφράζει κάτι άλλον πέραν της καθολικά επικρατούσης πεπατημένης. Θα μπορούσε να πει κανείς πως η καινοτομία έγκειται στο ότι το εφάρμοσε και σε αυτοκίνητα δρόμου. Οι Lotus όμως ασχέτως των ιδιοφυιών λύσεων που σημειακά είχαν, συνήθως δεν εξέφραζαν το add lightness αλλά το add cheapness περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.
τα λέω χύμα και τσουβαλάτα, αν παρεξηγηθεί κανείς, ξυδάκι!! (όχι εντάξει, πλάκα κάνω, όλοι φιλαράκια είμαστε βρε παιδιά!)