Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Bayern7
#62239 Ούτε εγώ το ζεσταίνω.
Μπαίνω μέσα βάζω μπρος, μέχρι να βάλω ζώνη, να τακτοποιήσω τα πράγματα μου κλπ περνάει 1-2 λεπτά και φεύγω.
Απλά μέχρι να ζεσταθεί πάω χαλαρά.
Άβαταρ μέλους
By DAP
#62245
MIXOStsi έγραψε:Καις μπενζίνα και μολύνεις το περιβάλλον... :Ρ


Στο μποτιλιαρισμα* θα σβυνω και ετσι θα αναπληρωνω τα οσα αμαρτηματα εκανα... :lol:

* Και αν δεν βρισκω μποτιλιαρισμα θα το δημιουργω..... :lol:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#62249
DAP έγραψε:Μπορει να μην ειναι αναγκαιο αλλα κακο σιγουρα ΔΕΝ κανει...Ισα ισα που ζεσταινονται τα λαδια και η λιπανση ολων των μηχανικων μερων γινεται πιο γρηγορα και πιο ολοκληρωμενα.....

Ολοκληρωμένο ζέσταμα γίνεται κινώντας το αυτοκίνητο. :-)
Άβαταρ μέλους
By leonp
#62257
thelap έγραψε:Όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο ειδικά το πρώι τώρα το χειμώνα. Πόση ώρα πρέπει να το αφήνουμε στο ρελάντι να ζεσταθεί; Και αλλη μια ερώτηση γιατί μάλλον σας κούρασα. Αν έχουμε μέγιστη ροπή στις 4000σαλ καλό είναι να αλλάζουμε στις συγκεκριμένες στροφές (η σε όποιες στροφές χ εχει το κάθε αυτοκίνητο) η να πάμε μέχρι 3000σαλ πχ; Γιατί όσο περισσότερες στροφές τόσο καύσιμο καίει. Πάντα με normal οδήγηση, οχι ανηφόρες, φορτίο κτλ..

Βλέπε mirage. :)
Μη το σκίζεις κρύο. :rtfm:


Σε κανονική οδήγηση να κρατάς τις στροφές όσο πιο χαμηλά μπορείς χωρίς να "ζορίζεις" τον κινητήρα (αγγλικός όρος lugging the engine).



Η δική μου εξήγηση του όρου lugging είναι όταν πατάς το γκάζι να ανταποκρίνεται (έστω και αργά) ο κινητήρας.
ΕικόναΠαράδειγμα: ανεβαίνεις μια ανηφόρα με χαμηλές στροφές και μισό γκάζι.
Αν όταν πατήσεις το γκάζι στο τέρμα δεν έχει καμία διαφορά, τότε έχεις πολύ λίγες στροφές στον κινητήρα.
Αν επιταχύνει έστω και ανεπαίσθητα, έχεις τις ελάχιστες απαιτούμενες στροφές στον κινητήρα.
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#62431
DAP έγραψε:Μπορει να μην ειναι αναγκαιο αλλα κακο σιγουρα ΔΕΝ κανει...Ισα ισα που ζεσταινονται τα λαδια και η λιπανση ολων των μηχανικων μερων γινεται πιο γρηγορα και πιο ολοκληρωμενα.....



ζεσταίνονται τα λάδια και πέφτουν καυτά στο παγωμένο κάρτερ ... το αυτοκίνητο δεν αποτελείται μόνο από τον κινητήρα, έχει ένα σκασμό κινούμενα μέρη που χρειάζεται να ζεσταθούν ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#63004
thelap έγραψε:
sknipper έγραψε:........
Μέσα στην πόλη είμαι γύρω στις 2500-3000 στροφές. Όταν χρειαζόμαστε δύναμη αν κατάλαβα καλα, τότε πρέπει να κινούμαστε στις στροφές με την μέγιστη ροπή. Όσο πιο πολλές στροφές ο κινητήρας καίει λάδια; Ζόρισμα να φανταστώ εννοείς να μην είμαστε συνεχόμενα με 4000+στροφές και οχι στις αλλαγές ταχυτήτων όταν οδηγούμε σε ευθεία με φορτίο κτλ και ας αλλαζουμε στις 3500-4000.
Μέχρι να εσταθεί ο κινητήρας, μέχρι πόσες στροφές μπορούμε να κινούμαστε;

Πως μπορώ να κάνω πολλαπλή παράθεση σε post άνω του ενός μέλους;
Όσο πιο πολλές στροφές (μέχρι τη μεγιστη ισχύ που δεν είναι το ίδιο με τον κόφτη) τόσο πιο πολλή δύναμη.
Όσο πιο λίγες στροφές (ομαλές) τόσο και οικονομία αλλά δεν σου φτάνει η δύναμη.
Πιο οικονομικά πας με τέρμα γκάζι γιατί έτσι μειώνονται οι απώλειες που δημιουργεί η πεταλούδα στη ροή. Τέρμα γκάζι δεν σημαίνει απαραίτητα τέρμα στροφές. Κοντά στις στροφές της ροπής με τέρμα γκάζι έχεις και την καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα.
Όσο πιο γρήγορα γυρνάνε τα κινούμενα μέρη τόσο περισσότερες τριβές και θερμοκρασίες και φθορά και των λαδιών. Πολλοί γράφουν στο βιβλιαράκι ότι η σπορτίφ οδήγηση απαιτεί συχνότερες αλλαγές λαδιών.
Βάζω μπρός και μέχρι να δεθώ, κλειδώσει τσεκάρω καθρέφτες, λύσω χειρόφρενο κλπ περνάει χρόνος επαρκής για να σταθεροποιηθεί η καύση ακόμα και σε πολύ κρύο ξεκίνημα και φεύγω φρόνιμσ. Το να ζεσταθεί το ψυκτικό είναι καλό αλλά φτάνει; Αυτό που θέλεις είναι να ζεσταθούν τα λάδια που κάνουν πολύ περισσότερο από τα 2-3 λεπτά του ψυκτικού.
Δεν είναι μόνο θέμα στροφών αλλά και πατήματος γκαζιού. Κι εκεί εγκράτεια μέχρι να ζεσταθεί.
Αυτό που κάνεις στο κατέβασμα ακούγεται σωστό. Θα βελτιωθείς με τον καιρό ώστε να μην αργείς και καταπονείς τον συμπλέκτη και θα δίνεις τη σωστή δόση τη σωστή στιγμή. Για μείωση της φθοράς έχουμε το λεγόμενο διπλό συμπλεκτάρισμα που το ακούς σε φορτηγά, πατάς βγάζεις ταχύτητα, αφήνεις, γκαζιά, πατάς και βάζεις ταχύτητα, αφήνεις και συνεχίζεις.

Πολλαπλή παράθεση: στη σελίδα που γράφεις πας κάτω κάτω που έχει λίστα με τις τελευταίες δημοσιεύσεις, πατάς quote και σου βάζει τη δημοσίευση στο σημείο που είσαι και γράφεις,