Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#59452
vasilis έγραψε:Για το συμπλέκτη όπως λέει ο Χρήστος. Για αλλαγή ταχυτήτων γύρω στις 5000σ/λ. Ιάπωνα έχεις!


Έχει πέσει και η βενζίνη οπότε ένα παραπάνω. :lol:
2500-3000 σαλ το ιδανικό για νορμάλ καταστάσεις. Σε προσπέρασμα σίγουρα πάνω από 4500.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#61003
thelap έγραψε:Λοιπόν: 1) Στα πόσα χλμ μπορούμε να αλλαξουμε απο 2α -->1η και η ταχύτητα να μπαίνει ομαλά; Εμένα ακόμη και με 20-25 χλμ φέρνει αντίσταση στο κατέβασμα (το κάνει μονο στη πρώτη)


Αυτό συμβαίνει γιατί η ροπή που φτάνει στους τροχούς με 1η είναι πολύ μεγαλύτερη απ' ότι με τη 2η. Αντίστοιχα αναφέρεις και για άλλα κατεβάσματα, απλά η διαφορά είναι πολύ μεγαλύτερη στο συγκεκριμένο κατέβασμα. Σε γενικές γραμμές δεν σου χρειάζεται αυτό το κατέβασμα, ιδίως αν εχεις αρκετά κοντές 1η και 2η (που νομίζω πως έχεις). Αν ντε και καλά θέλεις να το κάνεις, να βλέπεις μία ταχύτητα που το μοτέρ με την 1η θα έχει σχετικά χαμηλές στροφές (θα έλεγα κάτω από 3000-3500σαλ). Επίσης, μπορείς να παίξεις με τον συμπλέκτη λίγο για να κάνεις το κατέβασμα (κάθε κατέβασμα ταχύτητας) πιο ομαλό, όπως επίσης και να δώσεις μία γκαζιά πριν αφήσεις τον συμπλέκτη (αυτό θέλει ποοοοοολύ εξάσκηση για να το κάνεις σωστά... :lol: )

thelap έγραψε:2) Πόσες στροφές ειναι ιδανικές για αλλαγή ταχύτητας; Η δεν πειράζει σε οσες στροφές και αν γίνετε;


Αλλάζεις ταχύτητα ανάλογα με το πόση δύναμη χρειάζεσαι. Ο κινητήρας δουλεύει από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη (εκεί που στο στροφόμετρο ξεκινάει το κόκκινο). Αν πχ χρειάζεσαι να κάνεις προσπέρασμα σε ανηφόρα και φορτωμένος μπορεί να χρειαστεί να εξαντλήσεις το στροφόμετρο πριν ανεβάσεις ταχύτητα. Σε νορμάλ συνθήκες (που δεν χρειάζεσαι δύναμη) συνήθως είναι πιο λογικό να διατηρείς τον κινητήρα κάπου μεταξύ 2000-3000σαλ... Αλλά πάντα αναλόγως του πόση δύναμη θέλεις! Στις αλλαγές ταχυτήτων ΔΕΝ κοιτάς το κοντέρ, κοιτάς το στροφόμετρο! :rtfm: :)

thelap έγραψε:3) Τώρα για αρχή μέχρι να συνηθήσω τον συμπλέκτη, στα φανάρια είμαι σταματημένος με 1η και πατημένο συμπλέκτη, ετσι εχω ακούσει οτι τρώγεται ο δίσκος πλατώ. Ισχύει;


Δεν γνωρίζω, αλλά δεν χρειάζεται. Αν, όπως αναφέρθηκε, βάζεις 1η όταν ανάβει κόκκινο για τους πεζούς είσαι μια χαρά... the best of both worlds! :lol:

thelap έγραψε:4) Όταν κατεβάζω ταχύτητα ας πούμε απο 3η-->2α το αυτοκίνητο κόβει απότομα, τι να κάνω για να το αποφύγω αυτό;


Μάλλον κατεβάζεις σε υψηλές στροφές (δηλαδή θα μπορούσες να κρατήσεις την υψηλότερη ταχύτητα λίγο ακόμα) ή δεν χρησιμοποιείς σωστά τον συμπλέκτη. Όπως είπα και παραπάνω μία γκαζιά βοηθάει, αλλά θέλει πολύ εξάσκηση για να το μάθεις να το κάνεις καλά (και τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα ηλεκτρόγκαζα δεν βοηθάνε...). Γενικά η εμπειρία είναι ο μεγαλύτερος βοηθός σου. Ακούς τον κινητήρα σου, βλέπεις πως πάει και τι κάνει, βλέπεις τα λάθη σου και μαθαίνεις. Όλοι αυτό κάναμε... :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By DAP
#61043
thelap έγραψε:Καλησπέρα σε ολη τη παρέα!
Κάτοχος διπλώματος εδω και 1,5 μηνα αλλα το αυτοκίνητο το εχω πάρει ελάχιστες φορές.
.................................................................................................................................................................Οποιαδήποτε αλλη συμβουλή που θα βοηθήσει, δεκτή!


Οι αλλοι σου μιλησαν για σασμαν,συμπλεκτες κλπ εγω θα προσπαθησω να σου μεταδωσω μερικες εμπειριες μου μετα απο μακροχρονη χρηση του αυτοκινητου...
1) Να πηγαινεις συμφωνα με τη ταχυτητα της λωριδας που βρισκεσαι.... αν θελεις πιο σιγα ,πηγαινε στη δεξια σου,αμα βλεπεις πως μπορεις και πιο γρηγορα πηγαινε απο την αριστερη....
2)Να προσεχεις και να διευκολυνεις,ακομα και σταματημενος, τα διτροχα....Ειναι πιο ευαλωτοι απο σενα σε καποιο τρακο....
3)Αυτο γινεται πιο ευκολο οταν συμβουλευεσαι οσο πιο συχνα μπορεις τους καθρεπτες σου,φυσικα και τους τρεις....
4)Οταν εισαι σε κονβοϊ να εχεις το νου σου τι κανει ο μπροστινος του μπροστινου σου και αναλογα προετοιμαζεσαι....
5)Να αποφευγεις οσο γινεται συνοδηγο "χερα και γρηγορο" τουλαχιστον τωρα στις αρχες.....Προ παντος τις συμβουλες του για σφηνες,τελικες και χειροφρενα.... αυτα, αν θελεις να τα μαθεις,μπορεις στα Μεγαρα.....
6η και 7η και 8η κλπ συμβουλη: Ποτο και οδηγηση δεν ταιριαζουν με ΤΙΠΟΤΑ ,ο,τι και να σου λενε οι αλλοι.....

Αλλα αρκετα σε ζαλισα,σου ευχομαι να φχαριστιεσαι την οδηγηση παντου και παντα εστω και μεχρι το περιπτερο.... :lol:
Άβαταρ μέλους
By markvag
#61060
DAP έγραψε:4)Οταν εισαι σε κονβοϊ να εχεις το νου σου τι κανει ο μπροστινος του μπροστινου σου και αναλογα προετοιμαζεσαι....


Όπως πάντα πάτερ ορθώς ομίλησες (αν και φαντάζομαι καθιστός... :lol: ), απλά να προσθέσω ότι σε κονβόι κρατάμε αποστάσεις ασφαλείας (που δεν είναι 1-2 μήκη αυτοκινήτου όταν κινούμαστε με 100χαω, όπως κάνει η πλειοψηφία των συνοδηγών μας... :rant: ). Επίσης, προφανέστατα προσέχουμε τι κάνει ο μπροστινός μας, αλλά ταυτόχρονα έχουμε και το ένα μάτι όσο πιο μπροστά στο κονβόι γίνεται (και πριν τον πρώτο αν γίνεται), γιατί πιθανότατα, αν γίνει κάτι, θα γίνει πιο μπροστά από το κονβόι, ενώ γνωρίζοντας τι υπάρχει μπροστά στο δρόμο (πχ στροφή), θα είμαστε και πιο έτοιμοι για τις αντιδράσεις των μπροστινών μας...
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#61084
DAP έγραψε:2)Να προσεχεις και να διευκολυνεις,ακομα και σταματημενος, τα διτροχα....Ειναι πιο ευαλωτοι απο σενα σε καποιο τρακο....


Εκτός κι αν έχει γραμμένο τον Κ.Ο.Κ. και τους υπόλοιπους χρήστες της οδού κάνοντας ό,τι γουστάρει. Τότε του δυσκολεύεις την ζωή όσο το δυνατόν γίνεται... :twisted:

Θα πρέπει να σου γνωρίσουμε και τον kacey... :lol:
Άβαταρ μέλους
By DAP
#61101
MIXOStsi έγραψε:
DAP έγραψε:2)Να προσεχεις και να διευκολυνεις,ακομα και σταματημενος, τα διτροχα....Ειναι πιο ευαλωτοι απο σενα σε καποιο τρακο....


Εκτός κι αν έχει γραμμένο τον Κ.Ο.Κ. και τους υπόλοιπους χρήστες της οδού κάνοντας ό,τι γουστάρει. Τότε του δυσκολεύεις την ζωή όσο το δυνατόν γίνεται... :twisted:

Θα πρέπει να σου γνωρίσουμε και τον kacey... :lol:


Αγαπητε φιλε για σκεψου κατι....
Και αν αυτο το ¨δυσκολεμα στη ζωη τους " φερει το ανεπανορθωτο θα εχεις το χασιμο μιας ζωης εξ αιτιας σου βαρος ασηκωτο,κατα τη γνωμη μου,στο υπολοιπο της ζωης σου.....Ουτε στον χειροτερο εχθρο σου....

Οσο αφορα τον kacey να τον παρεις για μαρτυρα στο δικαστηριο και να δουμε ποσο θα εισακουσθουν οι δικαιολογιες σας.....
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#61137 Το εύρος στροφών του κινητήρα σου είναι από το ρελαντί (περί τις 800 μέχρι το κόκκινο τις 6000). Γενικά θέλεις τουλάχιστον 1500 για να κινηθείς με ελάχιστη δύναμη οπότε περί τις 1500-3000 είναι το σύνηθες εύρος καθημερινής ήρεμης οδήγησης χωρίς φορτίο.
Αν θέλεις να επιταχύνεις πιο δυνατά, αν έχεις φορτίο, αν είναι ανηφόρα κλπ θα πρέπει να αναπροσαρμόσεις τις στροφές σου σε πχ ~2300-4500. Δεν υπάρχει καμία ντροπή ή κίνδυνος να χρησιμοποιείς τον κινητήρα σε όλο το εύρος ωφέλιμων στροφών του, μέχρι 6000 ανάλογα με τις συνθήκες. Βέβαια το ζόρισμα μόνο μετά από καλό ζέσταμα και δεν μπορεί να είναι συνεχόμενο γιατί μπορεί να ζεσταθεί ο κινητήρας, άσε το καύσιμο που θα κάψεις (και λίγα λαδάκια). Και σε πολλές περιπτώσεις ο θόρυβος είναι δυνατός και δυσάρεστος.
Γενικά θα δεις το καλύτερο τράβηγμα να είναι γύρω στις στροφές της μέγιστης ροπής.
Για οικονομία θέλεις μεγάλη σχέση και λίγες στροφές (αν όμως πας πολύ χαμηλά θα κλωτσάει και δεν θα μπορείς να επιταχύνεις αν δεν κατεβάσεις σχέση οπότε υστερείς σε ετοιμότητα).
Συμπλέκτη ακουμπάμε μόνο όταν θέλουμε να κάνουμε κάτι, πατάμε πάντα απότομα και πλήρως και αφήνουμε ανάλογα. Καλύτερα σχετικά γρήγορα αλλά χωρίς να χαθεί η ομαλότητα. Κάθε αυτοκίνητο είναι λίγο διαφορετικό οπότε μετά από λίγο καιρό συνηθίζεις στο δικό σου αλλά αν πας σε άλλο μπορεί να είσα πάλι άτσαλος. Έχει να κάνει με τη διαδρομή/σκληρότητα του συμπλέκτη και του γκαζιού, την δύναμη του κινητήρα, το βάρος κλπ.
Για ανέβασμα αφήνουμε σχετικά γρήγορα ενώ για το κατέβασμα λίγο πιο αργά. Αν είσαι πολύ αργός απλά θα πέσουν οι στροφές πολύ και θα "σκουντήξει". Για αυτό το σωστό είναι να πατήσεις και λίγο γκαζάκι τη στιγμή που αρχίζεις να αφήνεις το συμπλέκτη (σε μερικά αυτοκίνητα ο συγχρονισμός των στροφών είναι πιο δύσκολος από άλλα. Στα παλιά με γκάζι με ντίζα είναι πιο εύκολο).
Πολύ σημαντικό ΔΕΝ ΠΑΤΑΜΕ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΟΤΑΝ ΦΡΕΝΑΡΟΥΜΕ παρά μόνο μια στιγμή πριν την ακινητοποίηση για να μην σβήσει ή για κατέβασμα ταχύτητας. Αλλιώς απλά αποσταθεροποιείς το αυτοκίνητο.
Φρένο πατάμε πολύ στην αρχή και όσο μειώνεται η ταχύτητα ελαφραίνουμε. Σχεδόν αφήνουμε τελείως το φρένο μια στιγμή πριν ακινητοποιηθούμε για πιο ομαλό φρενάρισμα.
Άβαταρ μέλους
By nass
#61296
markvag έγραψε:
DAP έγραψε:4)Οταν εισαι σε κονβοϊ να εχεις το νου σου τι κανει ο μπροστινος του μπροστινου σου και αναλογα προετοιμαζεσαι....


Όπως πάντα πάτερ ορθώς ομίλησες (αν και φαντάζομαι καθιστός... :lol: ), απλά να προσθέσω ότι σε κονβόι κρατάμε αποστάσεις ασφαλείας (που δεν είναι 1-2 μήκη αυτοκινήτου όταν κινούμαστε με 100χαω, όπως κάνει η πλειοψηφία των συνοδηγών μας... :rant: ).


Σωστά τα λες αλλά δε γίνεται, οταν αφήνεις μεγαλύτερη απόσταση, πάντα κάποιος χώνεται ανάμεσα :metalo:
Άβαταρ μέλους
By thelap
#61311
markvag έγραψε:Αυτό συμβαίνει γιατί η ροπή που φτάνει στους τροχούς με 1η είναι πολύ μεγαλύτερη απ' ότι με τη 2η. Αντίστοιχα αναφέρεις και για άλλα κατεβάσματα, απλά η διαφορά είναι πολύ μεγαλύτερη στο συγκεκριμένο κατέβασμα. Σε γενικές γραμμές δεν σου χρειάζεται αυτό το κατέβασμα, ιδίως αν εχεις αρκετά κοντές 1η και 2η (που νομίζω πως έχεις). Αν ντε και καλά θέλεις να το κάνεις, να βλέπεις μία ταχύτητα που το μοτέρ με την 1η θα έχει σχετικά χαμηλές στροφές (θα έλεγα κάτω από 3000-3500σαλ). Επίσης, μπορείς να παίξεις με τον συμπλέκτη λίγο για να κάνεις το κατέβασμα (κάθε κατέβασμα ταχύτητας) πιο ομαλό, όπως επίσης και να δώσεις μία γκαζιά πριν αφήσεις τον συμπλέκτη (αυτό θέλει ποοοοοολύ εξάσκηση για να το κάνεις σωστά... :lol: )


Επειδή είμαι άσχετος (ω τι νέο :lol: ) ποια είναι η διαφορά αμα οι ταχύτητες είναι κοντές; Έχεις με τις συγκεκριμένες ταχύτητες παραπάνω στροφές η κάτι αλλο;

markvag έγραψε:Αλλάζεις ταχύτητα ανάλογα με το πόση δύναμη χρειάζεσαι. Ο κινητήρας δουλεύει από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη (εκεί που στο στροφόμετρο ξεκινάει το κόκκινο). Αν πχ χρειάζεσαι να κάνεις προσπέρασμα σε ανηφόρα και φορτωμένος μπορεί να χρειαστεί να εξαντλήσεις το στροφόμετρο πριν ανεβάσεις ταχύτητα. Σε νορμάλ συνθήκες (που δεν χρειάζεσαι δύναμη) συνήθως είναι πιο λογικό να διατηρείς τον κινητήρα κάπου μεταξύ 2000-3000σαλ... Αλλά πάντα αναλόγως του πόση δύναμη θέλεις! Στις αλλαγές ταχυτήτων ΔΕΝ κοιτάς το κοντέρ, κοιτάς το στροφόμετρο! :rtfm: :)


Αν το αυτοκίνητο εχει μέγιστη ροπή στις 4000σαλ αυτο τι σημαίνει; Οτι οι αλλαγές πρέπει να γίνονται (για normal οδήγηση πάντα) σε αυτές τις στροφές η λίγο παραπάνω ωστε μετα απο το ανέβασμα να ξανα είσαι στο φάσμα ροπής; Αν πάλι αλλάξεις στις 3000σαλ έχει διαφόρα αν υπάρχει μέγιστη ροπή στις 4000; Μπερδεύτηκα λιγο :slap: (Γενικά πάνω απο πόσες στροφές αρχίζει και καίει περισσότερο;) Μέχρι να ζεσταθεί το αυτοκίνητο, μου είπαν να μη το πάω πάνω απο 2000, είναι σωστό αυτό;
Πάντως μέσα στην πόλη είμαι μεταξύ 2000-3000σαλ (συνήθως 25000-3000)


markvag έγραψε:Μάλλον κατεβάζεις σε υψηλές στροφές (δηλαδή θα μπορούσες να κρατήσεις την υψηλότερη ταχύτητα λίγο ακόμα) ή δεν χρησιμοποιείς σωστά τον συμπλέκτη. Όπως είπα και παραπάνω μία γκαζιά βοηθάει, αλλά θέλει πολύ εξάσκηση για να το μάθεις να το κάνεις καλά (και τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα ηλεκτρόγκαζα δεν βοηθάνε...). Γενικά η εμπειρία είναι ο μεγαλύτερος βοηθός σου. Ακούς τον κινητήρα σου, βλέπεις πως πάει και τι κάνει, βλέπεις τα λάθη σου και μαθαίνεις. Όλοι αυτό κάναμε... :iconcool:


Αυτές τις μέρες δοκίμασα αυτο που μου είπατε με το να πατάω γκάζι πριν το κατέβασμα και το αυτοκίνητο δεν κόβει. Αν πχ είμαι με 5 και 90 χλμ και θέλω να κατεβάσω σε 3η, όταν πάω να επαναφέρω τον συμπλέκτη, λίγο πιο πρίν απο το σημείο που πιάνει πατάω γκάζι για να ανέβουν οι στροφές. Σωστή αυτη η χρήση;

Μια απορία που μου ήρθε τώρα, πρέπει να αφήνουμε το αυτοκίνητο λίγη ώρα στο ρελαντί μετα απο μεγάλο ταξίδι πχ 300χλμ η δεν παίζει ρόλο;
Άβαταρ μέλους
By thelap
#61316
sknipper έγραψε:Το εύρος στροφών του κινητήρα σου είναι από το ρελαντί (περί τις 800 μέχρι το κόκκινο τις 6000). Γενικά θέλεις τουλάχιστον 1500 για να κινηθείς με ελάχιστη δύναμη οπότε περί τις 1500-3000 είναι το σύνηθες εύρος καθημερινής ήρεμης οδήγησης χωρίς φορτίο.
Αν θέλεις να επιταχύνεις πιο δυνατά, αν έχεις φορτίο, αν είναι ανηφόρα κλπ θα πρέπει να αναπροσαρμόσεις τις στροφές σου σε πχ ~2300-4500. Δεν υπάρχει καμία ντροπή ή κίνδυνος να χρησιμοποιείς τον κινητήρα σε όλο το εύρος ωφέλιμων στροφών του, μέχρι 6000 ανάλογα με τις συνθήκες. Βέβαια το ζόρισμα μόνο μετά από καλό ζέσταμα και δεν μπορεί να είναι συνεχόμενο γιατί μπορεί να ζεσταθεί ο κινητήρας, άσε το καύσιμο που θα κάψεις (και λίγα λαδάκια). Και σε πολλές περιπτώσεις ο θόρυβος είναι δυνατός και δυσάρεστος.
Γενικά θα δεις το καλύτερο τράβηγμα να είναι γύρω στις στροφές της μέγιστης ροπής.
Για οικονομία θέλεις μεγάλη σχέση και λίγες στροφές (αν όμως πας πολύ χαμηλά θα κλωτσάει και δεν θα μπορείς να επιταχύνεις αν δεν κατεβάσεις σχέση οπότε υστερείς σε ετοιμότητα).
Συμπλέκτη ακουμπάμε μόνο όταν θέλουμε να κάνουμε κάτι, πατάμε πάντα απότομα και πλήρως και αφήνουμε ανάλογα. Καλύτερα σχετικά γρήγορα αλλά χωρίς να χαθεί η ομαλότητα. Κάθε αυτοκίνητο είναι λίγο διαφορετικό οπότε μετά από λίγο καιρό συνηθίζεις στο δικό σου αλλά αν πας σε άλλο μπορεί να είσα πάλι άτσαλος. Έχει να κάνει με τη διαδρομή/σκληρότητα του συμπλέκτη και του γκαζιού, την δύναμη του κινητήρα, το βάρος κλπ.
Για ανέβασμα αφήνουμε σχετικά γρήγορα ενώ για το κατέβασμα λίγο πιο αργά. Αν είσαι πολύ αργός απλά θα πέσουν οι στροφές πολύ και θα "σκουντήξει". Για αυτό το σωστό είναι να πατήσεις και λίγο γκαζάκι τη στιγμή που αρχίζεις να αφήνεις το συμπλέκτη (σε μερικά αυτοκίνητα ο συγχρονισμός των στροφών είναι πιο δύσκολος από άλλα. Στα παλιά με γκάζι με ντίζα είναι πιο εύκολο).
Πολύ σημαντικό ΔΕΝ ΠΑΤΑΜΕ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΟΤΑΝ ΦΡΕΝΑΡΟΥΜΕ παρά μόνο μια στιγμή πριν την ακινητοποίηση για να μην σβήσει ή για κατέβασμα ταχύτητας. Αλλιώς απλά αποσταθεροποιείς το αυτοκίνητο.
Φρένο πατάμε πολύ στην αρχή και όσο μειώνεται η ταχύτητα ελαφραίνουμε. Σχεδόν αφήνουμε τελείως το φρένο μια στιγμή πριν ακινητοποιηθούμε για πιο ομαλό φρενάρισμα.


Μέσα στην πόλη είμαι γύρω στις 2500-3000 στροφές. Όταν χρειαζόμαστε δύναμη αν κατάλαβα καλα, τότε πρέπει να κινούμαστε στις στροφές με την μέγιστη ροπή. Όσο πιο πολλές στροφές ο κινητήρας καίει λάδια; Ζόρισμα να φανταστώ εννοείς να μην είμαστε συνεχόμενα με 4000+στροφές και οχι στις αλλαγές ταχυτήτων όταν οδηγούμε σε ευθεία με φορτίο κτλ και ας αλλαζουμε στις 3500-4000.
Μέχρι να εσταθεί ο κινητήρας, μέχρι πόσες στροφές μπορούμε να κινούμαστε;

Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τη βοθειά σας!
Πως μπορώ να κάνω πολλαπλή παράθεση σε post άνω του ενός μέλους;
Άβαταρ μέλους
By thelap
#62172 Όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο ειδικά το πρώι τώρα το χειμώνα. Πόση ώρα πρέπει να το αφήνουμε στο ρελάντι να ζεσταθεί; Και αλλη μια ερώτηση γιατί μάλλον σας κούρασα. Αν έχουμε μέγιστη ροπή στις 4000σαλ καλό είναι να αλλάζουμε στις συγκεκριμένες στροφές (η σε όποιες στροφές χ εχει το κάθε αυτοκίνητο) η να πάμε μέχρι 3000σαλ πχ; Γιατί όσο περισσότερες στροφές τόσο καύσιμο καίει. Πάντα με normal οδήγηση, οχι ανηφόρες, φορτίο κτλ..
Άβαταρ μέλους
By dimitrisB
#62197 3-4 λεπτά αρκούν, εκτός άν έξω έχει 2-3ο C, οπότε θέλει 5-6 λεπτά. Μόλις ο δείκτης θερμοκρασίας κινητήρα δείχνει >45ο, είσαι ΟΚ αλλά κινείσαι με χαμηλές στροφές (<2.500) και μέχρι να δείς 70ο θερμοκρασία τουλάχιστον. Αλλαγές στις 2.800-3.000 στρ. είσαι ΟΚ, με τις προυποθέσεις που θέτεις.
Τιπ: Αν κάνεις ταξίδι (σε ΕΟ), καλό είναι να κινείσαι στο 80% στροφών της μέγιστης ροπής, ώστε να εξασφαλίσεις τη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Συνήθως έχεις ταχύτητες στα 110-120χλμ και η εξοικονόμιση στη βενζίνη αγγίζει άνετα το 20%.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#62219 Δεν χρειαζεται ζεσταμα κανενα συγχρονο μοτερ. Ενναλακτικα βαλτε μπροστα πριν βαλετε ζωνη και αφου την βαλετε ξεκινατε να οδηγειτε κανονικα και οχι σαν κανιβαλλοι. Ολα καλα και ωραια.

Sent from Corsair's brick
Άβαταρ μέλους
By DAP
#62235 Μπορει να μην ειναι αναγκαιο αλλα κακο σιγουρα ΔΕΝ κανει...Ισα ισα που ζεσταινονται τα λαδια και η λιπανση ολων των μηχανικων μερων γινεται πιο γρηγορα και πιο ολοκληρωμενα.....