Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By thelap
#58957 Καλησπέρα σε ολη τη παρέα!
Κάτοχος διπλώματος εδω και 1,5 μηνα αλλα το αυτοκίνητο το εχω πάρει ελάχιστες φορές.
Μου ήρθαν και οι πρώτες απορίες-ερωτήσεις.
Οδηγώ ενα Nissan Primera 1600cc
Λοιπόν: 1) Στα πόσα χλμ μπορούμε να αλλαξουμε απο 2α -->1η και η ταχύτητα να μπαίνει ομαλά; Εμένα ακόμη και με 20-25 χλμ φέρνει αντίσταση στο κατέβασμα (το κάνει μονο στη πρώτη)
2) Πόσες στροφές ειναι ιδανικές για αλλαγή ταχύτητας; Η δεν πειράζει σε οσες στροφές και αν γίνετε;
3) Τώρα για αρχή μέχρι να συνηθήσω τον συμπλέκτη, στα φανάρια είμαι σταματημένος με 1η και πατημένο συμπλέκτη, ετσι εχω ακούσει οτι τρώγεται ο δίσκος πλατώ. Ισχύει;
4) Όταν κατεβάζω ταχύτητα ας πούμε απο 3η-->2α το αυτοκίνητο κόβει απότομα, τι να κάνω για να το αποφύγω αυτό;

Οποιαδήποτε αλλη συμβουλή που θα βοηθήσει, δεκτή!
Άβαταρ μέλους
By Chris
#58958 Γενικά διακρίνω μια μανία να κατεβάζεις ταχύτητες :lol: , γιατί έτσι? αν θες να κόψεις απλά άσε το γκάζι με την ταχύτητα μέσα, αν θες να φρενάρεις φρέναρε με την ταχύτητα μέσα και βγάλε την όταν πέσεις στα 20-30 ή όταν αρχίσει να κλοτσάει, μετά από 2-3 φορές θα ξέρεις που θα κλοτσήσει και θα την βγάζεις νωρίτερα, δεν χρειάζεται να καρφώνεις 3η-2α-1η για να φρενάρεις.

Για το ανέβασμα, περιμένω να μας πει κάποιος που ξέρει τον κινητήρα το σημείο που έχεις μέγιστη ροπή και θα σου πούμε τότε που να αλλάζεις, δεν είναι standard, δλδ αλλού αλλάζεις για να έχεις τη μέγιστη επιτάχυνση και αλλού για τη μέγιστη οικονομία, αλλού στις ανηφόρες αλλού στις κατηφόρες

Στα φανάρια, το δεξί πόδι στο φρένο και το αριστερό στο footrest, μην πατάς συμπλέχτη. Τι σχέση έχει με το να τον συνηθίσεις? δεν το κατάλαβα :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By JasonLouk
#58962
thelap έγραψε:2) Πόσες στροφές ειναι ιδανικές για αλλαγή ταχύτητας; Η δεν πειράζει σε οσες στροφές και αν γίνετε;

Προσπάθησε να ακούς τον κινήτηρα και να παρακολουθείς το στροφόμετρο. Με το καιρό θα βρεις το εύρος που πρέπει. Γενικά δεν υπάρχει ιδανική λύση. Αλλιώς θα στροφάρεις+αλλαγή 1η-->2η όταν είσαι μόνος ( :twisted: ) και αλλιώς όταν είσαι φορτωμένος.

thelap έγραψε:3) Τώρα για αρχή μέχρι να συνηθήσω τον συμπλέκτη, στα φανάρια είμαι σταματημένος με 1η και πατημένο συμπλέκτη, ετσι εχω ακούσει οτι τρώγεται ο δίσκος πλατώ. Ισχύει;

Ισχύει. Δεν χρειάζεται να το κάνεις αυτό. Πόδι στο φρένο και περιμένεις απλά. Με το καιρό θα εξοικειωθείς με την λειτουργία-χρόνο των φαναριών σε διάφορες διασταυρώσεις και ασυναίσθητα θα κουμπώνεις ταχύτητα όταν πρέπει για να μην σε πιάσει το πράσινο.

thelap έγραψε:4) Όταν κατεβάζω ταχύτητα ας πούμε απο 3η-->2α το αυτοκίνητο κόβει απότομα, τι να κάνω για να το αποφύγω αυτό;

Υποθέτω(!) ότι είναι θέμα το πως αφήνεις το συμπλέκτη. Πρέπει να βρεις το ιδανικό σημείο που είναι συνάρτηση των στροφών και της κατάστασης του συμπλέκτη.
Γενικά γράψε χλμ και σε λίγο καιρό θα αισθάνεσαι πιο άνετα. :)

thelap έγραψε:; Εμένα ακόμη και με 20-25 χλμ

Εγώ στo AR αν κάνω 2α-->1η με 25 χλμ θα έρθει ο luigi απευθείας απο Ιταλία για να πάρει το κιβώτιο. :lol:


Α να μην ξεχαστούμε Καλώς ήρθες! :thumbsup:
Πέρνα απο εδώ να μας συστηθείς viewtopic.php?f=2&t=4
Άβαταρ μέλους
By thelap
#58968
Chris έγραψε:Γενικά διακρίνω μια μανία να κατεβάζεις ταχύτητες :lol: , γιατί έτσι? αν θες να κόψεις απλά άσε το γκάζι με την ταχύτητα μέσα, αν θες να φρενάρεις φρέναρε με την ταχύτητα μέσα και βγάλε την όταν πέσεις στα 20-30 ή όταν αρχίσει να κλοτσάει, μετά από 2-3 φορές θα ξέρεις που θα κλοτσήσει και θα την βγάζεις νωρίτερα, δεν χρειάζεται να καρφώνεις 3η-2α-1η για να φρενάρεις.


Χαχα οχι δεν εχω μανία με το κατέβασμα απλα εμένα μου φαίνεται δύσκολο και λεω μήπως κάνω κάτι λάθος :hmmm:

Chris έγραψε:Για το ανέβασμα, περιμένω να μας πει κάποιος που ξέρει τον κινητήρα το σημείο που έχεις μέγιστη ροπή και θα σου πούμε τότε που να αλλάζεις, δεν είναι standard, δλδ αλλού αλλάζεις για να έχεις τη μέγιστη επιτάχυνση και αλλού για τη μέγιστη οικονομία, αλλού στις ανηφόρες αλλού στις κατηφόρες


Γενικά για μέσα στη πόλη κόντα στις <=2000σαλ είναι καλά; Εχει σχέση που βρίσκεται η μέγιστη ροπή ε; Δεν το ήξερα :s_thumbsup

Chris έγραψε:Στα φανάρια, το δεξί πόδι στο φρένο και το αριστερό στο footrest, μην πατάς συμπλέχτη. Τι σχέση έχει με το να τον συνηθίσεις? δεν το κατάλαβα :hmmm:


Δεν εχει κάποια σχέση, απλά εγω νιώθω καλύτερα να είμαι έτοιμος όταν ανάψει πράσινο με την ταχύτητα μέσα γιατι σαν νέος αγχώνομαι και δεν θέλω να τα κάνω όλα εκείνη την ώρα. 4 φορές μου εχει σβήσει σε φάναρι και αυτο απο τους απο πίσω που σε κλάσματα δευτερολέπτου κορνάρουν και ασυνείδητα με αγχώνουν :rant: :rant:
Άβαταρ μέλους
By Chris
#58970 Βάζε ταχύτητα όταν κοκκινίσει το πεζοφάναρο τότε για να είσαι έτοιμος

Με το 2α-1η σίγουρα δεν κάνεις εσύ κάτι λάθος, σε κάποια αυτοκίνητα δεν μπαίνει καν εν κινήσει, ή μπαίνει με πολύ ζόρι, και τελοσπάντων δεν χρειάζεται σχεδόν ποτέ να γίνει αυτή η αλλαγή εν κινήσει
Άβαταρ μέλους
By thelap
#58971
JasonLouk έγραψε:Προσπάθησε να ακούς τον κινήτηρα και να παρακολουθείς το στροφόμετρο. Με το καιρό θα βρεις το εύρος που πρέπει. Γενικά δεν υπάρχει ιδανική λύση. Αλλιώς θα στροφάρεις+αλλαγή 1η-->2η όταν είσαι μόνος ( :twisted: ) και αλλιώς όταν είσαι φορτωμένος.


Μέχρι 3000σαλ το έχω φτάσει, μετα αρχίζει να γίνετε δυνατός ο θόρυβος (βέβαια ακόμη δεν γνωρίζω να αξιολογώ τον ηχο)

JasonLouk έγραψε:Υποθέτω(!) ότι είναι θέμα το πως αφήνεις το συμπλέκτη. Πρέπει να βρεις το ιδανικό σημείο που είναι συνάρτηση των στροφών και της κατάστασης του συμπλέκτη.
Γενικά γράψε χλμ και σε λίγο καιρό θα αισθάνεσαι πιο άνετα. :)


Και εγω αυτο σκέφτηκα, δεν εχω μάθει ακόμη την διαδρομή του συμπλέκτη καλά (που πιάνει κτλ)


JasonLouk έγραψε:Εγώ στo AR αν κάνω 2α-->1η με 25 χλμ θα έρθει ο luigi απευθείας απο Ιταλία για να πάρει το κιβώτιο. :lol:


Ηρέμησα! Νόμιζα πως έπαθε τίποτα το κιβώτιο


JasonLouk έγραψε:Α να μην ξεχαστούμε Καλώς ήρθες! :thumbsup:
Πέρνα απο εδώ να μας συστηθείς viewtopic.php?f=2&t=4


Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα! Θα περάσω :yahoo:
Άβαταρ μέλους
By thelap
#58974 Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου: http://www.ultimatespecs.com/car-specs/ ... 44-16.html
Maximum power - Output - Horsepower : 100 PS (99 bhp) (74 kW) @ 6000 rpm
Maximum torque : 136 Nm (100 lb.ft) @ 4000 rpm
Άβαταρ μέλους
By kubiak
#58976 Πρέπει να μάθεις τα χαρακτηριστικά (και τις ιδιοτροπίες) του αυτοκινήτου που οδηγείς.
Με τον καιρό θα μάθεις που θα γίνονται ομαλά οι αλλαγές (προς τα επάνω και προς τα κάτω).
Γενικά, καλό είναι να αποφεύγεται η κατασκήνωση στα πετάλια του φρένου και του συμπλέκτη.
Σε κανονική οδήγηση καλό είναι να αποφεύγεις να έχεις τα πόδια σου επάνω σε αυτά τα πετάλια και να τα χρησιμοποιείς μόνο όταν τα χρειάζεσαι.
Πάτημα συμπλέκτη μόνο όταν είναι να αλλάξεις ταχύτητα χωρίς περιττές καθυστερήσεις (π.χ. φανάρι) αλλά ούτε άτσαλες κινήσεις (π.χ. απότομο άφημα).
Φρενάρισμα σε σύντομες αποστάσεις ομαλά (όχι απότομα αλλά ούτε και να πιάσει αράχνες το πόδι σου επάνω στο πετάλι) - εκτός φυσικά από έκτακτα φρεναρίσματα.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#59011 Επισης ολα αυτα που γραφονται εδω αν σου φαινονται βουνο μην στεναχωριεσαι και μην αγχωνεσαι. Σιγα σιγα με την τριβη ολα θα ερθουν φυσικα και ωραια εφοσον τα εχεις στο πισω μερος του μυαλου σου καο εφοσον οδηγεις σκεπτομενος.
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#59062
thelap έγραψε:Λοιπόν: 1) Στα πόσα χλμ μπορούμε να αλλαξουμε απο 2α -->1η και η ταχύτητα να μπαίνει ομαλά; Εμένα ακόμη και με 20-25 χλμ φέρνει αντίσταση στο κατέβασμα (το κάνει μονο στη πρώτη)

Δεν υπάρχει λόγος να κατεβάσεις από 2α σε 1η όποτε και δεν το κάνεις...

2) Πόσες στροφές ειναι ιδανικές για αλλαγή ταχύτητας; Η δεν πειράζει σε οσες στροφές και αν γίνετε;

Ανάλογα με το τι θες απ' το αυτοκίνητο. Για νορμάλ οδήγηση 2000-2500 σαλ νομίζω θα ναι οκ. Θα το βρεις εσύ με τον καιρό, οπότε όπως σου παν γράφε χλμ...

3) Τώρα για αρχή μέχρι να συνηθήσω τον συμπλέκτη, στα φανάρια είμαι σταματημένος με 1η και πατημένο συμπλέκτη, ετσι εχω ακούσει οτι τρώγεται ο δίσκος πλατώ. Ισχύει;

Συμπλέκτη ακουμπάς μόνο όταν θες να αλλάξεις ταχύτητα...

4) Όταν κατεβάζω ταχύτητα ας πούμε απο 3η-->2α το αυτοκίνητο κόβει απότομα, τι να κάνω για να το αποφύγω αυτό;

Αν μιλάς για χοροπήδημα τότε κοίτα να αφήνεις αρκετά αργά τον συμπλέκτη στο κατέβασμα κι όχι απότομα.

Οποιαδήποτε αλλη συμβουλή που θα βοηθήσει, δεκτή!


Οδήγα το αυτοκίνητο όσο πιο συχνά μπορείς και θα σου ρθουν όλα με τον καιρό... Γενικά πρέπει να σαι απ αυτούς που 1η φορά οδήγησαν στην σχολή οδηγών ε?
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#59076
JasonLouk έγραψε:Εγώ στo AR αν κάνω 2α-->1η με 25 χλμ θα έρθει ο luigi απευθείας απο Ιταλία για να πάρει το κιβώτιο. :lol:



Από την εμπειρία με το Punto πάντως έχουν καλά κιβώτια.
Αν έκανα στο Atos αυτά που έκανα στο δικό μου θα άλλαζα κιβώτιο κάθε μήνα.
Άβαταρ μέλους
By JasonLouk
#59103 Ανόμοια σύγκριση. Το κιβώτιο ή σωστότερα ο επιλογέας της 46 που αναφέρομαι είναι αποδεδειγμένα χάλια από πολλούς.
Άβαταρ μέλους
By thelap
#59110
mirage έγραψε:Επισης ολα αυτα που γραφονται εδω αν σου φαινονται βουνο μην στεναχωριεσαι και μην αγχωνεσαι. Σιγα σιγα με την τριβη ολα θα ερθουν φυσικα και ωραια εφοσον τα εχεις στο πισω μερος του μυαλου σου καο εφοσον οδηγεις σκεπτομενος.


Εννοείται πως με το καιρό και την τριβή θα έρθουν, εξάλλου το να οδηγώ μου αρέσει πολύ και θέλω να μαθαίνω γύρω απο τα αυτοκίνητα (και το petrolheads ειναι το κατάλληλο μέρος :metalo: )

MIXOStsi έγραψε: Οδήγα το αυτοκίνητο όσο πιο συχνά μπορείς και θα σου ρθουν όλα με τον καιρό... Γενικά πρέπει να σαι απ αυτούς που 1η φορά οδήγησαν στην σχολή οδηγών ε?


Ναι τωρα θα αρχίσω να το παίρνω, εξάλλου με την εξάσκηση γίνεσε καλύτερος!
Είμαι απο αυτούς που κάθησαν στη θέση του οδηγού στο αυτοκίνητο της σχολής :lol: :lol:
Πάντως απ'ότι είδα στις σχολές απλα πηγαίνεις για βόλτα, οδήγηση δεν το λές αυτό που σου μαθαίνουν. Βέβαια σίγουρα θα υπάρχουν και καλές σχολές οδηγών

Μια ερώτηση επειδή ψιλομπερδεύτηκα. Αν πχ έχουμε μέγιστη ροπή στις 4000σαλ θα πρέπει να ξεπερνάμε τις συγκεκριμένες στροφές ή η αλλαγή να γίνετε εκεί κοντά; Πχ 3000, 3500σαλ; (αναφέρομαι σε νορμαλ οδήγηση, οχι ανηφόρες κτλ) Εγω συνήθως μέσα στη πόλη είμαι μεταξύ 2000 και 3000σαλ είναι καλά;

Α και να παρακαλέσω όταν βλέπετε νέο οδηγό σταματημένο σε φανάρι να είστε υπομονετικοί, μην κορνάρετε :roll: