Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By citastak
#479736 Πάντως στο ερώτημα αν τελικά συμφέρει τον ιδιώτη να πάρει ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης με leasing, η απάντηση είναι μάλλον οχι.

τυχαίο παράδειγμα avis VW up auto (λιανική 12.400). Προκαταβολή (με ΦΠΑ) 3.100 και μηνιαιο μίσθημα 180 ευρώ για 4 χρόνια. Δεν αναφέρει στο site αν υπάρχει δικαίωμα αγοράς στο τέλος, αλλά ας θεωρήσουμε ότι στην 4ετία το δίνεις πίσω. Συνολικά στην 4ετία έχεις πληρώσει 11.740.

Αν το είχες αγοράσει μόνος σου θα είχες δώσει 12.400 (έστω ότι δεν το πήρες με δάνειο για να έχεις και άλλα έξοδα), συν 4 ετήσια σέρβις (μ.ο 130 ευρώ ανά σέρβις δλδ 520 στην 4ετία) και θα είχες αλλάξει και μια φορά λάστιχα (400 ευρώ). Επιπλέον θα είχες πληρώσει και 4 ετήσια συμβόλαια με μικτή 400*4=1600 ευρώ). Τέλη δεν έχει. Άρα θα σου είχε κοστίσει συνολικά 12.400+520+400+1600=14.920. Στο τέλος της 4ετίας με 80.000χλμ θα μπορούσε να πουληθεί 6 χιλ ευρώ, σωστά; Άρα πολύ μπακάλικα, το καινούριο αυτοκίνητο που θα αγοράσεις με τον παραδοσιακό τρόπο θα σου κοστίσει 14.920-6.000= 8.920 ευρώ, ήτοι 2.550 λιγότερα από το leasing. Άρα αν εισαι ιδιώτης, από τη στιγμή που δεν έχεις άλλες ελαφρύνσεις (φόροι κτλ) τί νόημα έχει να πάρεις leasing? Έχουν νόημα οι παραπάνω υπολογισμοί;

Βέβαια ίσως να είναι πιο εύκολο για κάποιον που δεν έχει το μετρητό και η τράπεζα δεν του δίνει δάνειο; Τι άλλο άραγε;
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#479740 Αν δεν του δίνει η τράπεζα δάνειο, κατά 99% δε θα του δώσει και η leasing αυτοκίνητο.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#479745 Σωστός.
Άρα για τον ιδιώτη που θέλει μικρό αμάξι πόλης (αν οι παραπάνω υπολογισμοί είναι σωστοί) δεν υπάρχει κανένα όφελος για να κινηθεί στο leasing. Τότε γιατί οι εταιρείες έχουν όλες βγάλει πακέτα για ιδιώτες; Αλλάζει κάτι αν κάνουμε την παραπάνω άσκηση με ένα μεσαίο/μεγάλο αυτοκίνητο που δεν ξεπερνάει ωστόσο τα 2 χιλ. κυβικά;
Άβαταρ μέλους
By GTS
#479767
citastak έγραψε:Σωστός.
Άρα για τον ιδιώτη που θέλει μικρό αμάξι πόλης (αν οι παραπάνω υπολογισμοί είναι σωστοί) δεν υπάρχει κανένα όφελος για να κινηθεί στο leasing. Τότε γιατί οι εταιρείες έχουν όλες βγάλει πακέτα για ιδιώτες; Αλλάζει κάτι αν κάνουμε την παραπάνω άσκηση με ένα μεσαίο/μεγάλο αυτοκίνητο που δεν ξεπερνάει ωστόσο τα 2 χιλ. κυβικά;


Γιατι δεν εχεις το προβλημα να βρεις αγοραστη για το αμαξι σου, να τρεχεις και να σε πρηζουν και επισης αν εχεις μικροζημιες τις φτιαχνεις προχειρα και αν εχεις μεγαλυτερες ζημιες απλα το δινεις πισω και ησυχαζεις. Εχει πλεονεκτηματα αν δουλευεις και δεν εχεις χρονο να ασχοληθεις.
Άβαταρ μέλους
By gakost
#480120 Άλλο πλεονέκτημα του leasing είναι ότι αν σου κάτσουν καναδυό καλές ζημιές δεν σε νοιάζει, ιδίως αν σου κάτσει κανένα χτικιό Γερμανικής πρόελευσης. 130€ ανα σέρβις σε αντιπροσωπεία δεν το πολυβλέπω συν ότι έχεις τα μεγάλα δίσκους, ιμάντες κλπ. Επίσης δεν ξέρεις πως θα είναι η αγορά του αυτοκινήτου στην λήξη να μπορέσεις να υπολογίσεις τι θα πιάσει τότε ενώ στο leasing είναι μιλημένα συμφνωνημένα.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#540721 Επανέρχομαι.
Το δίλημμα πλέον είναι υπαρκτό για τον κουμπάρο μου που θέλει ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης για 15-17 χιλ χλμ το χρόνο.
Το leasing βγαίνει φθηνότερο κατά 2 περίπου χιλιάρικα από την αγορά του αυτοκινήτου με δανεισμό από τράπεζα και με την παραδοχή ότι στην 4ετία το αυτοκίνητο αρχικής αξίας 14χιλ θα πωλείται περί των 8 χιλ. (περίπου 80 χιλ χλμ, χωρίς ζημιά). Στους υπολογισμούς βάλαμε μέσα τέλη, ασφάλειες (μικτή και στις 2 περιπτώσεις), 2 σετ ελαστικών, 4 απλά ετήσια σέρβις (150 ευρώ έκαστος) κόστος δανεισμού, όφελος από τη μη χρήση του κεφαλαίου κτλ.
Υπάρχει άραγε κάποιος παράγοντας που ξεχνάμε;
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#540752 "Υποτίθεται" ότι στο τέλος θα το πουλήσει οκτώ χιλιάρικα και θα τα βάλει στην τσέπη; Και βγαίνει η μίσθωση φθηνότερη; Πώς γίνεται αυτό; Το μόνο που μπορώ να φανταστώ είναι μηδενική προκαταβολή και πολύ υψηλό επιτόκιο.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#540759 8.5%, 4ετία, ελάχιστη προκαταβολή και έξοδα φακέλου 350 ευρώ για τη φάση της αγοράς.
Τα 8 χιλιάρικα, στο σενάριο της αγοράς πώλησης, τα βάζεις προκαταβολή για το επόμενο.

'Έχει πολλές παραδοχές το σενάριο.
Η πιο σημαντική ότι αλλάζουμε αυτοκίνητο κάθε 4 χρόνια (που λίγοι το κάνουν). Από την άλλη δύσκολο να βγάλεις μέσο κόστος συντήρησης μετά τα 80 -100 χιλ χλμ.
Επόμενη παραδοχή ότι δεν έχεις ατυχήματα τα οποία θα μείωναν και άλλο το κόστος πώλησης.
Σε όλα αυτά δεν συμπεριλαμβανω το χρόνο για την πώληση, για την εύρεση βλαβών μετά την εγγύηση κτλ.
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#604214 Επιτέλους εξορθολογισμός...

Φοροελαφρύνσεις στο Leasing αυτοκινήτων – Ποιοι και πόσα γλιτώνουν

Το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζεται να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος μειώνοντας την φορολογία στους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων ώστε να τονώσει τα κρατικά έσοδα

Φορολογικές ελαφρύνσεις για τον κλάδο leasing αυτοκινήτων ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών σε μια προσπάθεια να ενισχύσει περαιτέρω τον κλάδο που εξυπηρετεί τόσο τις μεγάλες επιχειρήσεις όσο και τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί μέσα στον Σεπτέμβριο θα περιλαμβάνει και αλλαγές στο leasing αυτοκινήτων ώστε να μειωθεί η φορολογία και οι χρήστες να μην επιλέγουν πολύ φθηνά εταιρικά αυτοκίνητα με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει το κράτος χρήματα αντί να τα αυξάνει.

Ο νέος τρόπος φορολόγησης των χρηστών εταιρικών αυτοκινήτων θα αλλάξει ριζικά και οι φόροι που θα πρέπει να καταβάλλουν θα είναι αρκετά χαμηλότεροι σε σχέση με εκείνους που πληρώνουν τώρα.

Ειδικότερα σήμερα υπάρχουν πέντε συντελεστές φορολόγησης από 4% έως και 22% επί της Αξίας Λιανικής Προ Φόρων των εταιρικών αυτοκινήτων οι οποίοι δηλώνονται ως επιπλέον εισόδημα για τους χρήστες.

Σε περίπτωση λοιπόν που η Αξία Λιανικής προ Φόρων περνά το όριο του χαμηλού συντελεστή φορολόγησης 4% έστω και για ένα ευρώ τότε ολόκληρο το ποσό της Αξίας Λιανικής φορολογείται με τον αμέσως επόμενο συντελεστή που είναι 7%. Δηλαδή σχεδόν διπλασιάζεται η επιβάρυνση για τους χρήστες.

Το οικονομικό επιτελείο θέλοντας να μειώσει τη φορολογία στους χρήστες φαίνεται πως έχει επιλέξει την επιβολή των αυξημένων συντελεστών φορολόγησης μόνο για το υπερβάλλον ποσό και όχι για ολόκληρο την Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων.

Επομένως αν κάποιο εταιρικό αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής 17.500 ευρώ τότε οι πρώτες 12.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 4% (480 ευρώ), τα επιπλέον 5.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 7% (350 ευρώ) και τα υπόλοιπα 500 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 14% (70 ευρώ).

Το σύνολο φορολογικής επιβάρυνσης (εισόδημα) για τον χρήση θα είναι 900 ευρώ. Με το προηγούμενο καθεστώς ο χρήστης του οχήματος με Αξία Λιανικής προ Φόρων 17.500 ευρώ θα επιβαρύνονταν με επιπλέον εισόδημα ύψους 2.450 ευρώ.

Δηλαδή το όφελος στο εισόδημα για τον χρήστη θα ανέρχεται σε 1.550 ευρώ!

Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο με αυτή την κίνηση εκτιμά πως τα κρατικά έσοδα θα αυξηθούν καθώς οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων θα επιλέξουν ακριβότερα αυτοκίνητα γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης και τον ΦΠΑ.

Σε άλλο εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.000 ευρώ ο χρήστης με το νέο σύστημα θα επιβαρυνθεί για τις πρώτες 12.000 ευρώ με συντελεστή 4% (480 ευρώ) ενώ για τα υπόλοιπα 4.000 ευρώ ο φόρος θα υπολογιστεί με συντελεστή 7% (280 ευρώ).

Το σύνολο της επιβάρυνσης (εισόδημα) θα ανέλθει σε 760 ευρώ ενώ με το παλαιό σύστημα ο χρήστης του εταιρικού οχήματος με Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.000 ευρώ θα επιβαρύνονταν με 1.120 ευρώ. Δηλαδή θα γλιτώσει από το εισόδημα 360 ευρώ.

Σε ένα πιο ακριβό εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 23.000 ευρώ ο χρήστης πραγματικά θα γλιτώσει πολλά χρήματα καθώς οι πρώτες 12.000 ευρώ θα φορολογηθούν με συντελεστή 4% (480 ευρώ), τα επόμενα 5.000 ευρώ με συντελεστή 7% (350 ευρώ), οι επιπλέον 3.000 ευρώ με συντελεστή 14% (420 ευρώ) και οι τελευταίες 3.000 ευρώ με συντελεστή 18% (540 ευρώ). Το σύνολο της επιβάρυνσης με το νέο σύστημα ανέρχεται σε 1.790 ευρώ.

Με το παλαιό καθεστώς η επιβάρυνση (εισόδημα) ενός χρήστη εταιρικού οχήματος με Αξία Λιανικής Προ Φόρων 23.000 ευρώ ανέρχονταν σε 4.140 ευρώ.

Δηλαδή ο χρήστης του οχήματος με Αξία Λιανικής προ Φόρων θα δηλώσει λιγότερα 2.350 ευρώ!

Ο στόλος των εταιρικών αυτοκινήτων αποτελεί σχεδόν το 50% του συνόλου των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα και κινεί την συγκεκριμένη αγορά αλλά και τις επιχειρήσεις του κλάδου.


https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oiko ... glitonoun/
Άβαταρ μέλους
By Serf
#604225 Δε γνωρίζω κατά πόσο μακροπρόθεσμα θα φέρει υψηλότερα έσοδα για το κράτος το συγκεκριμένο μέτρο. Σίγουρα, όμως, θα επαναφέρει τη λογική. Γιατί η υπαγωγή του πλήρους ποσού στην τελευταία κλίμακα ήταν και είναι παράλογη. Ένα ευρώ διαφοράς στη ΛΤΠΦ δυνητικά μπορεί να οδηγήσει σε εκατοντάδες ευρώ επιπλέον φόρου στον χρήστη!!!

< Note 4 >
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#604233 Όπως είχα πει, αν στόχος σου είναι να αγοράσουν όλοι φθηνά αυτοκίνητα, μια χαρά λογικό είναι και το μέτρο.
Πόσο λογικό είναι να θέλεις να αγοράσουν φθηνά αυτοκίνητα; Αρκετά, μιας και όλα αυτά είναι εισαγωγές και επιβαρύνουν το ισοζύγιο.
Προφανώς και ένα τέτοιο μέτρο έχει και παρενέργειες... Και σίγουρα δεν μας συμφέρει εμάς τους χρήστες εταιρικών.
Δύο παρατηρήσεις :
-Ακόμη δεν ψηφίστηκε κάτι, οπότε περιμένουμε. Ελπίζω όντως να ψηφιστεί, γιατί έχει έρθει η ώρα της αλλαγής και για μένα οπότε προφανώς και πολύ θα χαρώ να γίνει.
-Η φορολογία των αυτοκινήτων θα μείνει ως έχει; Δεν εννοώ το φόρο για τα εταιρικά που προστίθεται σαν εισόδημα, αλλά για τον φόρο επί της αξίας του οχήματος. Υποθέτω πως θα αλλάξει συνολικά, άρα τα ακριβότερα θα γίνουν προσιτά και στους ιδιώτες. Αν δεν αλλάξει, τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να είναι ακριβά, άρα πάλι η πλειοψηφία θα επιλεγεί τα φθηνά.
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#617281 Επιτέλους δε θα πληρώνουν φόρο όσοι έχουν εταιρικό μέχρι 17Κ λπτφ (πωλητές κλπ) και επιτέλους γίνεται εξορθολόγιση στις κλίμακες και έτσι γίνονται προοδευτικές και δε πληρώνεις από το πρώτο ευρώ όλο το φόρο αλλά τον φόρο που αναλογεί σε κάθε κλίμακα. Επίσης μπαίνουν και τα ηλεκτρικά τα οποία θα έχουν μηδενική φορολογία μέχρι 40Κ λτπφ.


Σημαντικές φορολογικές ελαφρύνσεις θα δουν οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή αργά το βράδυ της Τρίτης 26 Νοεμβρίου. Μάλιστα οι μειώσεις που θα καταγραφούν από τη χρήση κάποιου εταιρικού αυτοκινήτου στο φορολογητέο εισόδημα των χρηστών το οποίο απορρέει από ποσοστό της Αξίας Λιανικής προ Φόρων του οχήματος που κινείται μπορεί να ξεπερνά ακόμη και το 51%.

Επιπρόσθετα οι πωλητές «απελευθερώνονται» από τη χρήση μόνο μικρών αυτοκινήτων καθώς στο νομοσχέδιο υπάρχει σχετικό άρθρο σύμφωνα με το οποίο δεν θα φορολογούνται οι χρήστες εταιρικών οχημάτων με Αξίες Λιανικής έως και 17.000 ευρώ αν το απαιτεί η θέση τους (πωλητές, επιθεωρητές, κ.ά.). Παράλληλα όσοι επιλέξουν κάποιο εταιρικό όχημα με Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 40.000 ευρώ το οποίο όμως εκπέμπει έως 50 γρ. CO2 / χλμ. τότε δεν θα καταγράψει επιπλέον εισόδημα στην φορολογική του δήλωση από τη χρήση του εταιρικού οχήματος!

Όσον αφορά στις επιχειρήσεις που θα επιλέξουν κάποια «καθαρά» οχήματα για τους υπαλλήλους ή τα στελέχη τους τότε αυξάνονται και οι ετήσιες αποσβέσεις τους.

Επιτέλους προοδευτικές χρεώσεις

Πρόβα τζενεράλε για την προοδευτική φορολόγηση των αυτοκινήτων σύμφωνα με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων φαίνεται ότι επέλεξε να πραγματοποιήσει το οικονομικό επιτελείο. Ειδικότερα όπως είχε αποκλειστικά δημοσιεύσει στο παρελθόν το Newsauto.gr η φορολογία επί των Αξιών Λιανικής είχε διάφορους συντελεστές οι οποίοι αύξαναν ανάλογα με τα ποσά. Ωστόσο όταν η Αξία Λιανικής ενός οχήματος οριοθετούνταν στην Τρίτη κλίμακα που αφορούσε αυτοκίνητα αξίας από 17.001 έως και 20.000 ευρώ τότε το επιπρόσθετο εισόδημα ήταν ίσο με το 14% της συνολικής Αξίας Λιανικής προ Φόρων του οχήματος.

Με το νέο σύστημα το επιπλέον εισόδημα που φορολογείται για τον χρήστη απορρέει κλιμακωτά επί των αντίστοιχων συντελεστών και όχι επί ολόκληρου του ποσού επί τον υψηλό συντελεστή.

Ειδικότερα οι πρώτες 14.000 ευρώ υπολογίζονται με συντελεστή 4% δηλαδή 560 ευρώ. Οι υπόλοιπες 3.000 ευρώ υπολογίζονται με συντελεστή 20% δηλαδή 600 ευρώ και οι υπόλοιπες 3.000 ευρώ που υπολείπονται έως τις 20.000 ευρώ υπολογίζονται με συντελεστή 33% δηλαδή 990 ευρώ. Δηλαδή το επιπλέον φορολογητέο εισόδημα που θα δηλώσει ο χρήστης ανέρχεται σε 2.150 ευρώ. Με το παλαιό σύστημα ο χρήστης ενός εταιρικού οχήματος με Αξία Λιανικής προ Φόρων 20.000 ευρώ θα επιβαρύνονταν με εισόδημα 2.800 ευρώ! Δηλαδή η μείωση που θα καταγράψει στην φορολογική του δήλωση ο χρήστης θα είναι 650 ευρώ ή 23,2%.

Στα μικρά εταιρικά αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων 13.000 ευρώ οι χρήστες τους επιβαρύνονταν με εισόδημα 910 ευρώ καθώς όλο το ποσό της Αξίας πολλαπλασιάζονταν με συντελεστή 7%. Με το νέο σύστημα ο χρήστης για έναν εταιρικό όχημα με Αξία Λιανικής προ Φόρων 13.000 ευρώ θα επιβαρυνθεί με μόλις 520 ευρώ καθώς το ποσό πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 4%. Δηλαδή ο χρήστης θα δηλώσει επιπλέον ετήσιο φορολογητέο εισόδημα μόλις 520 ευρώ έναντι 910 ευρώ με την μείωση να ανέρχεται 390 ευρώ ή ποσοστό μείωσης 42,85%. Σε άλλο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 17.001 ευρώ με το παλαιό σύστημα ο χρήστης του θα επιβαρύνονταν με φορολογητέο εισόδημα 2.380 ευρώ καθώς ολόκληρο το ποσό πολλαπλασιάζονταν με συντελεστή 14%.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού ο χρήστης με το αυτοκίνητο Αξίας Λιανικής προ Φόρων 17.001 ευρώ θα επιβαρυνθεί με μόλις 1.160 ευρώ γλιτώνοντας έτσι από επιπλέον εισόδημα 1.220 ευρώ με το ποσοστό μείωσης να ανέρχεται σε 51%. Σε αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων 25.001 ευρώ ο χρήστης με το παλαιό σύστημα επιβαρύνονταν με επιπλέον εισόδημα 5.500 ευρώ.

Με το νέο και προοδευτικό τρόπο το επιπλέον εισόδημα που θα δηλώσει στη φορολογική τους δήλωση ο χρήστης ανέρχεται σε 3.900 ευρώ. Δηλαδή θα δηλώσει εισόδημα χαμηλότερο κατά 1.600 ευρώ ή μειωμένο κατά 29%. Πάντως στα αυτοκίνητα με πολύ υψηλές Αξίες Λιανικής προ Φόρων το όφελος μειώνεται πολύ και κυμαίνεται από 10% έως 13%. Να τονίσουμε πως τα παραπάνω παραδείγματα έχουν υπολογιστεί σύμφωνα με τους νέους συντελεστές που υπάρχουν στο φορολογικό νομοσχέδιο οπότε σε περίπτωση που αλλάξουν οι συντελεστές πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου θα επηρεαστούν και τα τελικά ποσά για τους χρήστες. Βέβαια οι αλλαγές στους συντελεστές σε φορολογικά νομοσχέδια είναι δύσκολο να αλλάξουν καθώς πρέπει να αλλάξουν και οι συνέπειες που προκαλούν στο Προϋπολογισμό…


https://www.newsauto.gr/news/posa-chrim ... radigmata/
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#617373 Δηλαδή κάποιος που έχει εταιρικό, όχι εργοδότης αλλά υπάλληλοι κλπ θα πληρώνουν μόνο τα ιδιωτικά καύσιμά τους;
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#617388
panos2171 έγραψε:Δηλαδή κάποιος που έχει εταιρικό, όχι εργοδότης αλλά υπάλληλοι κλπ θα πληρώνουν μόνο τα ιδιωτικά καύσιμά τους;


Αν δε τα παρέχει και αυτά η εταιρία και το αυτοκίνητό τους είναι κάτω των 17ΛΤΠΦ τότε ναι.