Ερωτήσεις για την κατανάλωση του ΚΙΑ Stonic.
Είναι το 3κύλινδρο χιλιάρι τούρμπο βενζινη. Ισχύς 120/6000, ροπη 17,5/1500-4000. Χιλιομετρα 4.000.
Εργοστασιακες καταναλωσεις:
Αστικός κύκλος 6,2-6,5
Υπεραστικός κύκλος 4,6-4,9
Συνδυασμένος κύκλος 5,2-5,5
Καταναλωση στο trip computer 7,1, πραγματικη στην αντλια 7,3.
Αρκετή πόλη και λίγο εθνική (Δουλειά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κατοικία 15 χλμ εκτός, περιφερειακή, Εγνατία οδός).
Η καταναλωση ειναι περιπου αυτη που διαβαζα στα τεστ και αυτη που περιμενα. Σε σχεση με τα 9,5 που εκαιγα πριν ειμαι ικανοποιημενος, καθως γνωριζα οτι ο συγκεκριμενος συνδυασμος κινητηρα-αμαξωματος δεν ειναι ο πλεον οικονομικος και δεν ηταν αυτο το βασικο κριτηριο επιλογης του αυτοκινητου.
Θελω να ρωτησω τα εξης:
1. Κατα ποσο επιβαρυνει την καταναλωση η βροχη; Πηγα πριν λιγες μερες στην Κομοτηνη για δουλεια, τη μερα που εβρεχε συνεχεια, και ημουν ενα λιτρο πανω απο το συνηθισμενο. Ειναι φυσιολογικο;
2. Κατα ποσο επιβαρυνει την καταναλωση το ανεβα-κατεβα στο βουνο; Δηλ. αν παω Θεσσαλονικη - Χαλκιδικη από τη Μουδανίων ή από Πολύγυρο, τι διαφορες θα εχω; Εννοειται οτι συνολικα η υψομετρικη διαφορα ειναι μηδενικη, αλλα ρωταω κατα ποσο με επιβαρυνει η ανηφορα (και με βοηθαει η κατηφορα).
3. Στο ταξιδι πχ στην Εγνατια, ειναι πιο οικονομικο το cruise control, απο τον οδηγο; Ναι μεν κραταει σταθερο τον ρυθμο, αλλα νομιζω ότι ενας οδηγος που προσεχει την καταναλωση (οχι εγω
), το "νικαει". Κι αυτο γιατι στις ανηφορες το cc γκαζωνει υπερβολικα για να κρατησει τα χλμ και τις κατηφορες δεν τις εκμεταλλευεται πληρως (να παρει φορα, να "βλεπει" τον δρομο μπροστα).
4. Κατα ποσο επιβαρυνουν την καταναλωση τα συστηματα ασφαλειας; Δεν μιλαω για το βαρος (προφανες), αλλα για τη λειτουργια τους. Λειτουργουν συνεχως καμερες, ραντας, αισθητηρες. Ειναι αμελητεα η επιδραση ή υπαρχει διαφορα με την απλη εκδοση του ιδιου αυτοκινητου;
5. Ποσο βοηθαει το start / stop; Εγω στην πολη πιστευω σημαντικα. Αλλα μου ειπαν απο την αντιπροσωπεια οταν βγαινω εθνικη να το απενεργοποιω, για να μην σβηνει πχ στα διοδια και δεν ψυχεται ο κινητηρας. Αν και ο κατασκευαστης τα εχει προβλεψει αυτα, καπως λογικο μου ακουγεται, καθως η ωφελεια στην καταναλωση εκει ειναι μηδαμινη.
Οπως καταλαβαινετε, οι ερωτησεις δεν ειναι car specific, αλλα γενικες. Απλα τωρα, που ασχολουμαι με το καινουριο κοσκινακι, προκυπτουν και αποριες.